Skocz do zawartości
sebau1212

Case 5130 [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
sebau1212    19

Witam wszystkich użytkowników i ponieważ planuje zakup tego ciągnika chciałbym się dowiedziec o nim czy to dobry traktor i jakie ma spalanie , czy się psuje czy nie. Ciągnik będzie pracował na 45ha . Z góry dziękuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzycho9711    0

Poczytaj wszystkie tematy o 5120, 5130, 5140, 5150 to są te same ciągniki różnią się tylko silnikiem dowiesz się jakie są najczęstsze problemy w tych ciągnikach , a jeżeli chodzi o spalanie to u mnie 5140 (110KM) w głębokiej orce 12 l/godz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michal87    1

Witam!!!

Chcialem zapytac czy licznik mtg w ciagnikach case z serii 51** jest skalowany do tysiecy czy do dziesiątek tysiecy?

Jesli ciagnik ma przejechane wiecej niz 10 000 mtg, to licznik leci od zera?

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomu    4

wydaje mi się że na normalnym jak i ciekło krystalicznym wskazuje powyżej 10000mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal87    1

ostatnio widzialem case 5130 z 95 roku z cieklokrystalicznym licznikiem i pokazywal niecałe 3000 mtg, a obok w kabinie byly jakies male przyklejane karteczki z datami z 2010 roku(z odstepami co pol roku) i cyframi ponad 12000 i 12500. Wiec sie zastaniawiam czy to mogły być zapisane mtg czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

Dla mnie to chyba oczywiste że cofnięty licznik z 13000 na 3000 i taka prawda. Chyba że licznik jest wyskalowany do 9999 i leci od nowa. Co ty myślisz że ciągnik 16 letni ma 3000 godzin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal87    1

Wiem, ze to musialby byc cud, ze 16 letni case ma tylko niecałe 3000 mth. Przeciez nikt nie kupuje takich ciagników by staly.

Dlatego chce sie dowiedziec czy te liczniki zeruja siesamoczynnie gdy dojda do 9999 mth, czy ktos go celowo cofnal?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do liczników to sądzę że nie ma takich których nie da się cofnąć to w najlepszej klasie aut liczniki ustawiają jak im pasuje a w ciągniku nie można..zwłaszcza jak ciągnik sprowadzony przez jakiegoś handlarza który sprzedaje nie tylko sprzęt rolniczy jak i auta. A liczniki elektroniczne jeszcze łatwiej ustawić niż te mechaniczne bo trzeba je rozbierać..Moja opinia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal87    1

Panowie mam okazje kupna Case 5130 z 1995 roku sprowadzony z Belgii. Wczesniej nawet nie myslalem o tej marce. Rozgladalem bardziej sie za Renault czy Zetorami. Tylko nic nie wiem na jego temat. Podobno ma duzo elektroniki i skrzynia powershift. Ona podobniez nie jest ani mechaniczna, ani w pełni automat. Nie wiem co w nim psuje sie najczęściej, jakie ma opinie? Czy warto go kupić? Czy rozgladac sie za innymi modelami. Prosze o opinie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak moim zdaniem to wszystko zależy od ceny i jeśli jest dobra i okazyjna to warto bo tych ciągników jest sporo i jakoś użytkownicy sobie z nimi radzą wiadomo, że to nie nówka i trzeba się liczyć z pewnymi problemami jak ze wszystkimi. Ale jeśli cena jest wysoka to warto się rozglądać i poszukiwać. Ja osobiści posiadam 2 case ale inne modele i na nie złego słowa nie powiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W ciągniku case 5130 maxxum po uruchomieniu zimnego silnika przez ok. 5-6 sekund świeci się kontrolka od ciśnienia oleju. Oleje i filtry były zmieniane. Po zmierzeniu ciśnienia zegarem wynosiło 1 bar na wolnych obrotach. Jaka może być tego przyczyna? Pomóżcie.Z góry dziękuję za odpowiedz.Pozdro.Na rozgrzanym silniku kontrolka gaśnie od razu. :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mycek5120    27

Odswiezam temat o licznikach mianowicie posiadam case 5120 i po przekroczeniu 10 tys mth licznik sie wyzerował kreci sie od zera teraz mam 380 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomba997    0

co do licznika ja mam 5130 i ponad 10 000 mtg na budziku i dalej idzie wiec to moze zalezyz ktorego roku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mycek5120    27

Rocznik mojego case 1992 rozdzaj licznika analagowy (wszystkie wartosci pokazuje cyfrowo) 

Edytowano przez Mycek5120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam case 5130 pierwszym problemem jest to,że revers nie przełącza się płynnie (przód tył) tylko tarpie,szarpie. Dodatkowo coś stuka,łomocze,puka w w okolicach tylnego mostu (nie da się dokładnie określić gdzie) . Czasami podczas tego łomotania nie można włączyć półbiegu (półbiegi ze sprzęgłem) , w chwili łomotania gdy poruszę przełącznikiem od podnośnika (góra dół) to przestaje, przy wciśniętym sprzęgle również jest to samo. Czasami przestaje ciągnąć aż trzeba poruszyć reversem przód tył albo sprzęgłem żeby jechał. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zabieracie się za kupno takiego ciągnika to koniecznie sprawdzie pompe hydrauliczną,gdyż jej wymiana jest najdroższa. Koszt takiej nowej pompy to ok 23,000zł.A regeneracja jej lub zakup używanej to koszt ok. 6000zł. jesli pompa będzie uszkodzona, po włączeniu całej hydrauliki, wciśnięcie sprzęgła, wom itp. będzie hałasować i nie wszystko będzie się dobrze przełączać.

Edytowano przez jarekmazda323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsiok    1

czy chodzi ci o pompę główną hydrauliki? a np można sprawdzić ją na wyjściu hydraulicznym czy daje odpowiednie ciśnienie i jak powinny być ustawione te zaworki z boku żeby ciśnienie było maksymalne? jakie powinno dawać ciśnienie? Pozdrawiam i licze na odpowiedz ponieważ przymierzam się do zakupu takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktorpolo    0

Połączone

 

Witam wszystkich rolników, traktorzystów mechanizatorów ogólnie wszystkich posiadaczy majątek ziemski i maszyny case 5120 5130, założyłem nowy temat dlatego że jest wiele pytań odnośnie tych modeli ale gdzieś głęboko zakopanych w lawinie śmieci, dlatego zapraszam do konkretnych odpowiedzi na temat case 5120 513o być może pomoże to komuś w dalszej pracy i rozwiąże wiele problemów których zawsze nie brakuje na wsi,    zapraszam  

 

 

Pytanie   który ciągnik lepiej wybrać na 25h  na ciężkie ziemie 5120 czy 5130.    Które skrzynie są lepsze  powershift czy mechaniczna,  co ze sprawa spalania i serwisu tych modeli case, głownie na co zwracać uwagę przy kupnie takiego ciągnika,  jak sprawa z naprawami   i   elektryką tych modeli   ogólnie  wszystkie opinie dobre i złe  oraz komentarze dotyczące tych modeli,,   co  sądzicie o tych za 33-35 tys czy warto, bo takie perełki sie zdążają    nie ukrywam chce takiego nabyć i szczerze nie wrypać się w spirale napraw     zapraszam   czekam na opinie komentarze i odpowiedzi     zapraszam również do kulturalnych wypowiedzi bo to przecież ma służyć nam rolnikom by sobie wzajemnie pomagać w tej ciężkiej niedocenianej pracy przez co niektórych  zapraszam .  Pozdrawiam.

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.13 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie tańszych ciągników trzeba patrzeć na silnik czy nie jest ulany od oleju, czy nie było nic grzebane przy elektryce i na stan ogólny żeby ci się podobał.Marka Case to dobra firma, obok mnie ma sąsiad i nie narzeka na niego na razie co przy nim robił to nowe opony ,wymiana filtrów,bezpiecznik,wspomaganie. Wydaje mi się że lepszy będzie 5130 skrzynia raczej powershift.Powodzenia w zakupie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktorpolo    0

dzięki kolego  jutro jade luknąć 5130 zobaczę czy wart swojej ceny, podobno ta skrzynia powershift to jest bardzo szybka i wygodna  a prawda czy są duże z nia problemy??? mianowicie zawodzą półbiegi??? jakby ktoś mógł się wypowiedzieć w tym temacie i na co zwracać szczegółną uwagę odnośnie skrzyni powershift   bo jutro właśnie z taka będę oglądał i testował   jak testować ,, szczerze to jestem zielony co do tego modelu podoba mi się jako komfort i silniki mają dość ekonomiczne i silne posiadam 956 stary ale prosty ale właśnie tego czegoś mu brakuje   tej zachodniej  nowoczesności  bo 956 dobry twardy ale już nie ta dekada.   dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Co do testowania skrzyni to zagrzej olej ile się oczywiście da wbij duży bieg zaciągnij ręczny i nożny hamulec i powoli puszczaj sprzęgło jak koszę są zdrowe to powinno zadusić silnik i tak testuj każdy półbieg na wstecznym wystarczy tylko jeden. Trochę w tych Case skrzynie szarpią jak sie przełącza półbieg ten typ tak ma chyba, że faktycznie czuć baardzo mocne tąpnięcie. Skrzynie o ile nie są jakoś uszkodzone to uważane są za dość trwałe, najczęściej trzeba zregenerować kosze tzn tarczki od półbiegów jak sie będzie ślizgał ale to nie są duże koszta i samemu idzie to zrobić. W tych modelach uważnie trzeba się przyjrzeć pompie hydraulicznej bo nowa to nawet  20tys zł może kosztować ewentualnie regeneracja. Ale ciężko ją sprawdzić bez odpowiednich narzędzi (przepływomierz) jedyne co to weź ze sobą manometr z wężem isprawdź na tylnych wyjściach ciśnienie na możliwie ciepłym oleju na wolnych obrotach powinno być w okolicach 200bar i nie spadać z obrotami. Co do szybkości to nie byłbym taki pewny bo są na 40 i na 30 kmh

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

    • Przez jaco512
      Jakie macie opinie na temat tych ciągników? Czy warto je kupywać? Jaką mają trwałość?Poszukuję ciągnika z lat 1985-93 80-100km
    • Przez matingus
      Witam.
      Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.
      dodam że lampka też się nie świeci.
       
      Co może być ?
×