Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy orientuje się ktoś

jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 

IMG_7043.jpeg

Opublikowano
3 godziny temu, Papi1989_Pa napisał(a):

Witam. Czy orientuje się ktoś

jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 

IMG_7043.jpeg

co ma pomiar położenia tłoka do luzu na wale który się robi inna metodą ....czy wy macie pojęcie co z czym się je i co jest w serwisowce danego silnika  ....wiesz co to jest pomiar paskami plastigage ? 

luz osiowy to też nie ma nic wspólnego z położeniem tłoka...

Opublikowano

Ja to nawet nie wiem o jaki luz tu chodzi. Nie ma to jak amator odbierze blok ze szlifierni i zaczyna kontrolować jakość pracy szlifierni a nawet nie wie jak zapytać o coś co go frapuje.

Opublikowano (edytowane)

Może przy kreceniu wałem jak autor mierzył wystawanie tłoka, to zauważył luz jak szukał gmp. Może na panewce, może na sworzniu tłoka. I dlatego pyta czy to normalne. 

A po szlifierni jak jest czym to warto pomierzyć i skontrolować ich pracę, bo różnie mogło im wyjść.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Alchemik napisał(a):

Chodzi o luz wzdłużny ( na panewce oporowej)? Czy poprzeczny  (na panewkach)?  Dla c360 z pamieci luz panewka wal to chyba 0.025mm

Chodzi mi o luz poprzeczny na panewkach głównych wału, nie oporowych.

2 godziny temu, Bogdan_ja napisał(a):

co ma pomiar położenia tłoka do luzu na wale który się robi inna metodą ....czy wy macie pojęcie co z czym się je i co jest w serwisowce danego silnika  ....wiesz co to jest pomiar paskami plastigage ? 

luz osiowy to też nie ma nic wspólnego z położeniem tłoka...

Tak, wiem co to jest pomiar paskami plastigage. Robiąc pomiar występu tłoka zauważyłem wyczuwalny luz na panewkach głównych.

3 godziny temu, Grab12 napisał(a):

https://www.scribd.com/document/618108380/6-354-Workshop-Manual-Taller tu powinieneś znaleźć jakieś informacje jak cienko z angielskim to wrzucać do tłumacza

Bardzo dziękuję. Myślę że znajdę tu odpowiedź.

1 godzinę temu, hubertuss napisał(a):

Ja to nawet nie wiem o jaki luz tu chodzi. Nie ma to jak amator odbierze blok ze szlifierni i zaczyna kontrolować jakość pracy szlifierni a nawet nie wie jak zapytać o coś co go frapuje.

Bardzo przepraszam, że źle się wyraziłem, chodzi o luz między panewkami a wałem, ten który mierzy się za pomocą pasków plastigauge. Nie mam dostępu do serwisówki tego modelu silnika dlatego napisałem tutaj pytanie. I widzę, że są tu osoby pomocne i mądrale…  A co do drugiej części, to co mam ślepo wierzyć, że szlifiernia zrobiła wszystko idealnie?!  Jeśli jeszcze się Pan nie spotkał z błędami wykonanymi w szlifierni to chyba nie ja tu jestem amatorem… 

 

1 godzinę temu, hubertuss napisał(a):

Ja to nawet nie wiem o jaki luz tu chodzi. Nie ma to jak amator odbierze blok ze szlifierni i zaczyna kontrolować jakość pracy szlifierni a nawet nie wie jak zapytać o coś co go frapuje.

 

Edytowane przez Papi1989_Pa
Opublikowano
45 minut temu, Alchemik napisał(a):

Może przy kreceniu wałem jak autor mierzył wystawanie tłoka, to zauważył luz jak szukał gmp. Może na panewce, może na sworzniu tłoka. I dlatego pyta czy to normalne. 

A po szlifierni jak jest czym to warto pomierzyć i skontrolować ich pracę, bo różnie mogło im wyjść.

Tak dokładnie, przepraszam że źle się wyraziłem, podczas mierzenia występu tłoka zauważyłem wyczuwalny luz między panewką główną a wałem. Kolega wyżej wysłał mi serwisiowke więc myślę że warto po szlifierni sprawdzić. 

Opublikowano

nie to że warto ,ale obowiązkowo się robi wszystkie pomiary wszystkich elementów silnika  zgodnie z serwisówka da danego silnika ... to jest wymagający silnik i tu nie ma miejsca na amatorkę 

Opublikowano
3 godziny temu, Grab12 napisał(a):

https://www.scribd.com/document/618108380/6-354-Workshop-Manual-Taller tu powinieneś znaleźć jakieś informacje jak cienko z angielskim to wrzucać do tłumacza

Bardzo dziękuję za pomoc. Jest tak wszystko czarno na białym. Zamykam temat. Pozdrawiam serdecznie 

23 minuty temu, Bogdan_ja napisał(a):

nie to że warto ,ale obowiązkowo się robi wszystkie pomiary wszystkich elementów silnika  zgodnie z serwisówka da danego silnika ... to jest wymagający silnik i tu nie ma miejsca na amatorkę 

Zgadzam się z Panem. Dostałem serwisówke od kolegi z grupy, także bardzo dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam serdecznie 

Wszystko jasne. Dziękuje za pomoc. 

ZAMYKAM TEMAT. 

Opublikowano
13 godzin temu, jacus napisał(a):

 w jakim malym zetorze montowali ten silnik ?? 

to fabrycznie bylo robione czy jakis garazowy wynalazek ??

to apropo madrali 🤣😂

Z tego co mi wiadomo fabrycznie żadnego perkinsa nie montowano w zetorze, ale gdzieś już się spotkałem z tym połączeniem 😉 Raczej garażowy wynalazek, może komuś zależało na oszczędności w paliwie😂 To jest chyba od zetora 12145 albo coś takiego, znajomy coś takiego przytargał i prosił o pomoc w remoncie silnika. Pozdrawiam serdecznie 

Opublikowano

Luz pomiędzy panewkami głównymi a wałem korbowym w większości konstrukcji min. 0,05mm do 0,12mm

dla przykładu w mtz 82 dopuszczalny luz montażowy 0,075 do 0,12mm ... Z szlifu odebrałem wał i luz z pomiarów miałem od 0,08mm do 0,1mm. Ciśnienie trzyma, wszystko jest ok.

Plasticgauge mam ale wolę zasadniczo korzystać z średnicówki i mikromierza.

Sprawdź dokładnie jaki wymiar masz w książce serwisowej.

Przy okazji kanały olejowe wyczyść bo pewnie jest tam pełno opiłków i korundu z obróbki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
    • Przez patkus95
      Obrotomierz nie działa brak miejsca na obudowie rozrządu na prądniczke. Zetor 5320 2003r. Co zrobić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v