Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.

Opublikowano
Latashi napisał:

Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.

wymień na nowszego zetora

Opublikowano

Nie da się prosto odpowiedzieć. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od tego, jak trafisz.

Jak masz kasę, to kupić zachodni, a zetorka nie sprzedawac. 

 

Opublikowano

podremontowac,pracować dalej . używke ciężko uczciwie kupić. Do zachodnich części zamienniki są różnej jakości, dobrych mechaników brak a jestem z kuj-pom.

Opublikowano

Zetora problem jakości części i rzetelnych mechaników dotyczy tak samo, pieniędzy włożonych w taki remont nie odzyska się przy ewentualnej sprzedaży

Opublikowano
16 godzin temu, Latashi napisał(a):

Nie boje się, tylko czy to ma sens na taki areal

Chłopie pomyśl ile bedziesz jeszcze gospodarzył co i jak dalej z Twoją gospodarką bedzie...

Jak masz jakies plany i widzisz to na naście lat to czemu nie?

Przecież to dla Twojej wygody i lepszej łatwiejszej pracy.

Kupujesz sobie jako narzędzie pracy tak więc albo w lewo albo w prawo.

Nie ma złotej recepty.

 

 

 

Opublikowano
Latashi napisał:

4 godziny temu, wojtal24 napisał(a):

pytanie do autora ile chce wydać na zakup traktora?

Do 50

w tych pieniądzach nic sensownego nie kupisz to lepiej remont tym co jeździsz

  • Like 1
Opublikowano
6 godzin temu, wojtal24 napisał(a):

w tych pieniądzach nic sensownego nie kupisz to lepiej remont tym co jeździsz

Jakas renowka, case, same

Opublikowano
Latashi napisał:

6 godzin temu, wojtal24 napisał(a):

w tych pieniądzach nic sensownego nie kupisz to lepiej remont tym co jeździsz

Jakas renowka, case, same

to będzie bardzo stare u wypracowane a przy remoncie dopiero portfel zaboli

  • Like 1
Opublikowano
19 minut temu, wojtal24 napisał(a):

to będzie bardzo stare u wypracowane a przy remoncie dopiero portfel zaboli

Dlatego stąd też moje wahania czy zmieniac czy remontowac

Opublikowano

Wiem, że jestem nudny w tym co pisze, aleeee - mając 20ha nie odważyłbym się zostać z jednym zachodnim 30letnim ciągnikiem. W takim ciągniku może wszystko w każdej chwili pierdolnąć i zostajesz z ręką w nocniku - z ciągnikiem, do którego może być problem z częściami, do którego może być problem z mechanikiem. 

Tylko pisze to przez pryzmat swojej okolicy, gdzie sklepy z częściami są słabo zaopatrzone i do zachodnich w zasadzie wszystko na zamówienie - taki przykład co pisałem przy robieniu tego silnika - gdzieś podziałem śrubę spustowa od bloku. Oczywiście gwint calowy, w lokalnym sklepie nic nie dało się dobrać. Pojechałem do serwisu, myślę sobie - taka pierdoła to może będzie. No i była. Do sprowadzenia. Z Francji. W tydzień. Za 50zl. Drugi przykład - kilka części do przodu w cenach ~2000 euro i nie znalazłem w Polsce -  i jesteś skazany na szukanie używki. A im bardziej egzotyczny sprzęt, tym podaż części mniejsza.

Mechaniki, który coś więcej niż 60 czy ciężka serie robił też ze świecą szukać. 

I ja wiem, że może przesadzam. Że do Zetora i ursusa też nie dostanę wszystkiego od ręki. Że marna jakość części. Że mało wygodne itd. Mam tego zachodniego staruszka i uważam, że jest to dużo lepszy ciągnik niż zetorek, ale uważam, że trzeba mieć jednak z tyłu głowy, że ewentualną awaria, która się zdarzy prędzej czy później, może za sobą nieść poważne konsekwencje finansowe i czasowe. A o ile w większym gospodarstwie, które ma kilka ciągników, przestuj czy koszt części nie stanowi takiego problemu, to dla mniejszego może to być samobójstwo finansowe.

  • Like 1
Opublikowano

@ZetorMisio

Mocniejszy niby tylko 10koni, ale 2gary więcej, zupełnie inna praca silnika. W casie aż się rwie do roboty. W pługu/talerzowe różnica jest naprawdę bardzo duża. Tzn pług zetorkiem 6.5km/h gdzieś, na lżejszych kawałkach. Case 8 to bez najmniejszego problemu, na lżejszej ziemi to i 10 przekraczał - testowo oczywiście, nie że tak orałem tak więcej. Talerzowka to samo - dobre 2km/h różnicy. Spalanie w casie tak dokładnie mierzyłem tylko raz, to w orce siewnej min mi wyszło ~15.5, gdzie zetorek chyba koło 18 min. Jak chujowe warunki, to oczywiście więcej. Opony w obu zużyte podobnie. 

W zetorku nie mam żółwia/zająca, to w casie więcej przełożeń do pracy. Jak w zetorku w zasadzie, w zależności od pracy, to I/3, II/1, I/4, to casie w sumie I/4, II/1, II/2 i to x2 (zwalniacz/przyspieszacz taki mechaniczny), ale też ze względu na silnik nie ma potrzeby częstej zmiany biegów. Jak w zetorku gdzieś miał ciężej, to często trzeba było redukować, a w casie wystarczyło dodać gazu..

Komfort dużo na plus dla casea. Pomimo, że uszczelki wywalone podobnie jak w zetorku, to jest dużo ciszej i szczelniej. Ergonomia to poza straszna kabina do tyłu w zetorku, to bym nie powiedział, że jakoś dużo lepiej. Trochę napewno, ale nie jakoś dramatycznie. Tym bardziej, że co tam te ciągniki mają - wajchy od hydrauliki i podnoszenia i tyle. Aaaa - dla mnie osobiście wygodniejsze jest rozmieszczenie wajchy od skrzyni biegów tak jak w zetorku - szybciej i wygodniej mi się zmienia biegi. W kabinach comfort 2000 czy jakoś tak, też tak były rozmieszczone z tego co widziałem. 

Mi nie pasuje wysoko fotel w casie. Jestem niski (176) i nawet po obniżeniu podstawy jest ciut za wysoko. 

Orbitrol w casie dużo dużo lepiej pracuje niż nowy w zetorku. Na asfalcie mnie to wkurzało, ale w polu super. 

Jeśli chodzi o jakieś remonty, to jakoś nie odczułem, jak to niektórzy piszą, jakie to zachodnie przemyślane, wszystko na wierzchu, och i ach. I w tym i w tym są pojebane rozwiązania, chujowe dojście do niektórych miejsc. Np w casie pompka zasilająca jest po przeciwnej stronie bloku niż filtry - pierdoła, dopuki pierwszy raz nie trzeba samemu na polu odpowietrzyć układu, bo się syf jakiś trafił, albo wskazówka od poziomu paliwa źle pokazała. 

Ogólnie napewno lepszy ciągnik i tu nie ma co się oszukiwać. Ale tak jak pisałem wyżej - nie odważyłbym się zostać tylko z nim na gospodarce.

Roczniki to case jest pewnie '82, bo to 955 w kabinie xl. Zetorek 87. 

Jak masz dużo czasu, to w temacie większość rzeczy na bieżąco opisywałem. Choć przebrnąć przez to wiem, że może by ciężko 😅

 

  • Thanks 1
Opublikowano

@daron64pod zdjęciem Twojego kejsa jest tyle komentarzy że szczerze nie chce mi się wszystkiego czytać.  No ale tu opisałeś to ci trzeba, w miarę krótko ( jak na Ciebie) i zwięźle. Też nie wyobrażam sobie na 20-30 hektarów zostać z jednym dużym ciągnikiem. Ja na 30+ mam 120 KM, 80 i 70. W razie awarii jednego robotę zrobi drugi.

Opublikowano

Kiedyś jak wszyscy byli w domu, to obrabialo się z 40ha zetorkiem 7011 i 60 i na wszystko starczało czasu.

Też bym chętnie kupił jakiś większy jeszcze. Ale w sumie kupować większy tylko po to, żeby szybciej zorac - bo agregat teraz kupiłem 2.5m aktywny, to case daje radę na miękko - to nie ma sensu żadnego. Takie dwa podobnej mocy, moim zdaniem, to spoko rozwiązanie na małe gospodarstwo, gdzie nie ma czasu za wiele. 

Opublikowano

Jest c360 jako drugi na gospodarce. Mój jest z 76 roku. W okolicy z tych starszych ciągników to parę renowek i zwrotów/ursusow jeździ. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
    • Przez karol259
      Witam panowie i panie,
      mam problem z pneumatyką w Zetorze. Pneumatyka 2-obwodowa. Jadąc z przyczepą po naciśnięciu hamulca, hamulec w przyczepie odpuszcza, po czym znów się powoli zaciąga.
      Do diagnozy podpiąłem zegar do żółtego wyjścia w ciągniku. Okazało się, że kiedy nacisnę hamulec ciśnienie dobija normalnie do 7-8 bar, po puszczeniu hamulca spada normalnie do 0 bar, po czym samoczynnie stopniowo wzrasta aż do 7-8 bar. Wymieniłem już zawór sterujący i zawór hamulcowy i problem nadal istnieje. Nie mam pojęcia w czym może być problem.
      Może ktoś z was miał już kiedyś taką usterkę i może doradzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v