Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się jaki olej najlepiej dać do wspomagania i czy przed wierceniem otworów w osi pod wspornik siłownika, wyciągać oś aby było lepiej wiercić, czy też od spodu też jakoś pójdzie?

Opublikowano

co do oleju to spotkałem się z opiniami że powinno się lać coś mieszalnego z olejem jakim zalany jest silnik bo w razie rozszczelnienia pompy wspomagania olej ze wspomagania pomiesza się z olejem w silniku.

Opublikowano

Fajnie było by wyciągnąć oś, ale u siebie walczyłem prawie cały dzień i nie wyciągnąłem bolca, wierci się nie ciekawie kiedy gorące wióry spadają na twarz i pamiętaj żeby dobrze wytrasować otwory ja pierwsze wyszlifowałem oś, potem przykręciłem ściskiem wspornik, grubym wiertłem znaczyłem otwory.

Opublikowano

Witam. Sporo podglądałem na AF jak zamontować siłownik i udało się, działa rewelacyjnie w porównaniu ze starym wspomaganiem. Tylko muszę jeszcze podgiąć drążek tak jak to pokazał mrcase85 bo przy maksymalnym skręcie kół opiera się drążek.

 

A siłownik zamontowałem tak.

post-34936-0-89174000-1327762736_thumb.jpg

Opublikowano

Nie było żadnych otworów, wszystko musiałem wymierzyć ustawić wiercić i gwintować. Materiał jest w miarę łatwy do wiercenia jak również spawanie migomatem szło bardzo fajnie-spawa się jak normalny metal.

Opublikowano (edytowane)

O jak widzę sworznie siłownika masz "cienkie"? Sprawdź czy bedą pasowały do dźwigni. Bo mam na sprzedaż grube, albo zamienię się z kimś na cienkie

Edytowane przez gelo707
Opublikowano

Osobiście kombinował bym wspomaganie inaczej. Kupił tylko lewą strone wąsa stary typ, orbitrol, siłownik, podstawke, cztery długie węże i podstawe z kolumna do zamontowania pod deskę rozdzielcza orbitrola.

Daj znać jak odczuwalna jest różnica między starym wspomaganiem a orbitrolem.

Opublikowano

Sworznie są "grube", myślałem o takim przerobieniu ale nie podoba mi się zostawienie tych 2 drążków (kolejny element do luzu).

Uważam że różnica będzie odczuwalna bo na starym układzie to zależało od humoru ciągnika.

Opublikowano

A nie można by ich zespawać na środku kawałkiem rury a wywalić tą dźwignie ?

 

Jeżeli tak zrobisz to nic to nie da bo drążek się nie zmieści, widać gołym okiem że te wąsy są inaczej wyprofilowane.

 

Można to zrobić jeszcze inaczej, obniżyć stożek w sworzniu na tokarce bo one są rozbieralne.

 

I jest jeszcze do tego miejsce, co widać na załączonym zdjęciu : sam1526u.jpg .

Opublikowano

Dokładnie. Przy krótkich wąsach starego typu ie da się założyć jednego drażka bo nie przeleci koło mostu i wału napedowego zdaje się. Ale można bu pokombinować i ŁADNIE wyprofilować drążek. Może by się dało. Star 266 miał podgięty a przednie koła przenosiły jeszcze wieksze obciążenia niż w mtz-cie i nic mu nie było.

Opublikowano

Czy na drążku orbitrola muszą być oba łożyska? Bo założyłem oba tak jak były i widzę że lekko sie przycina przy kręceniu kierownicą, próbowałem ustawiać osiowość ale przy najlepszym ustawieniu też się tnie lekko.

Opublikowano

Witam. Orbitrol zamontowany i pojawił się problem. Niby ładnie kręci leciutko, duży skręt. Mam zamontowaną gałkę na kierownicy, przy jeździe na wprost jest ona na godzinie 7, ale jadąc i kręcąc leciutko w prawo i lewo stwierdzam że przy jeździe na wprost gałka już jest na godz 3. I tak dalej, tak jakby orbitrol "puszczał". Kierownica zawsze przemieszcza się w lewą stronę. Kręcąc na sucho czyli na wyłączonym silniku, koła skręcają potem chwilę stoją i dalej skręcają. Czy może układ jest jeszcze zapowietrzony, czy orbitrol uszkodzony? Zrobiłem z 12km szosą i w polu porobiłem z godz więc chyba powinien się już odpowietrzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v