Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z olejem półsyntetycznym to też nie tak do końca pół. Sporo zależy od kraju. W jednym olej z dodatkiem bazy syntetycznej na poziomie 29% to olej mineralny a w innym majacy 26% to olej półsyntetycznym. Tak samo olej w technologi syntetycznej i olej syntetyczny to nie to samo i w zależności od kraju są różne  kategorie gdzie olej jest zaliczny. 

Jeszcze warto wspomiec że baza nie jest poważana ściśle z lepkościami 

Można spotkać syntetyczny olej 15W40 i mineralny 5W40

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, akmaly napisał(a):

Prosta i najważniejsza zasada to stosować olej zalecany przez producenta w instrukcji obsługi. Bez problemów w sprawnym silniku można zamiennie stosować oleje o różnej lepkości, ważne aby były zgodne z wytycznymi producenta. 

Tylko że zalecany przez producenta wtedy był olej stou Aral traktoral którego obecnie niema - wychodzi że tego castrola by trzeba stosować, poza tym zetor przez lata kombinował z tymi olejami bo co kilka lat zmieniał, mimo że konstrukcja przez lata była w zasadzie taka sama (wyjątek to dpf) więc średnio można jemu ufać, do tego dochodzi problem legalności oleji 

5 godzin temu, jaco512 napisał(a):

Kombinujesz z olejami na siłę.. kup do silnika Shell Rimula, Mobil delvac, do skrzyni utto.

Nic nie kombinuje, po prostu szukam najlepszej opcji, co do skrzyni to jest tam spirax i jest ok, a jeśli chodzi o rimulę to tylko x 15w40 bo nie jest niskoemisyjna, bo reszta z tej serii to raczej odpada (low emision)

Edytowane przez Kartoflorz
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kartoflorz napisał(a):

Tylko że zalecany przez producenta wtedy był olej stou Aral traktoral którego obecnie niema

Na pewno nie ma podanej normy jaką ma spełniać olej? 

A co na to wyszukiwarki producentów?

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
14 minut temu, jaco512 napisał(a):

W każdej instrukcji Zetora jest to podane, nawet na  poprzedniej stronie jest wstawiony screen. Api CG-4, CH-4

Oczywiście, tylko do tego wynalazku nigdy nie było instrukcji obsługi bo dealer miał to w d. i tyle

 

29 minut temu, akmaly napisał(a):

Na pewno nie ma podanej normy jaką ma spełniać olej? 

A co na to wyszukiwarki producentów?

Na wklejce na małej szybie nie było normy. Jakieś platinum trzeba będzie nalać ewentualnie jakąś ambre z nh lub arbor  i po kłopocie.

Opublikowano
11 godzin temu, andrzej78 napisał(a):

Właśnie, że są przeciwskazania ,bo mowa tu o nieco innej technologii - olej mineralny i olej półsyntetyczny - z syntetycznymi dodatkami uszlachetniającym ,który ma np dużo lepsze własności myjące itd.  Wyjątkiem jest sytuacja gdy bierzemy pod uwagę oleje wykonane w tej samej technologii ,np obydwa oleje mineralne ,a różniące się tylko lepkością.Ponadto oleje 15W40 to większą lepkość - bo gorszy wskaźnik lepkości ,grubszy film olejowy ,dlatego można przejść z oleju 10W40 na olej 15W40 ,gdy np silnik jest nieco bardziej zużyty,ale nie odwrotnie. Inaczej ma się sprawa gdy silnik jest po remoncie.

Bzdury.

SAE nie ma nic wspólnego z zastosowanymi bazami.

 

W tych olejach czy to 15w, czy 10w  jest max 2%bazy PAO (syntetycznej) reszta to grupa III tzw. hydrokraki, a w przypadku najtańszych olejów nawet grupa II

Opublikowano
Godzinę temu, akmaly napisał(a):

Niektórzy lubią odkrywać :) Zimą, pracy mniej to dwa dni można poświęcić na dywagacje o oleju :)

Bardzo śmieszne, jak to mówią kto pyta nie błądzi więc warto pytać, sprzęt nie jest moją własnością to tak jest jak temat się zgłębia na "zlecenie"

 

1 godzinę temu, jaco512 napisał(a):

Wiesz do czego służy internet i google, kilka sekund i .. https://www.cals.cz/zetorservice/files/1/NEW/Forterra_CL.html

Wiem, ale na to nie trafiłem nigdy jakoś - omijam stronę zetora po prostu, swoją droga to ciekawych rzeczy się dowiedziałem tam bo jednego roku zalecali wymianę (model 9641 ) co 300 a w kolejnym co 500 i olej CF a potem CH - 2007/8 -2009

Opublikowano
3 godziny temu, samtech84 napisał(a):

Bzdury.

SAE nie ma nic wspólnego z zastosowanymi bazami.

A w którym to fragmencie mojej wypowiedzi ujawniła się owa współzależność ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
    • Przez rolnikus25
      Witam, gdy jadę zaczyna mi piszczeć alarm z zegarów od jazdy na zaciągniętym hamulcu ręcznym.
      Gdy się zatrzymam przestaje piszczeć.
      Ręczny jest spuszczony, czujnik od ręcznego działa poprawnie.
      Proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v