Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, rolnikgospodarny95 napisał(a):

Pompa hydrauliczna wyje w Ursusie jaki może być objaw dodam że poprzedni właściciel mieszał oleje i idzie pianka

Widzisz, wiesz jaka przyczyna  objaw, po co pytasz?

Opublikowano

Wystarczy, że kiprowane były różne przyczepy i pomieszane są oleje w skrzyni. Poza tym z reguły mało kto wymienia olej w skrzyniach Ursusów i tylko dolewają co jest pod ręką. Najlepiej zrób tak jak poprzednicy piszą, wymień olej i filtry, będzie spokój. No chyba, że masz coś nieszczelne po stronie zasysania oleju do pompy i ssie powietrze

Opublikowano (edytowane)

Wyje czyli pompuje.

jestes pewien, ze na zadne złacza hydrauliczne nie idzie cisnienie (bo np cos sie w rozdzielaczu zacieło)?

Albo ze jakis domorosły mechanik nie robił modyfikacji (np dokłądajac rozdzielacz dodatkowy albo rozdzielacz do tura) i zrobił to w taki posób, ze coś jest żle?

 

ja bym szedł w te strone.

co nie zmienia faktu, ze, jesli wiesz, ze olej to przepracoweane zlewki, to jasna sprawa, ze nalezy wymienic.

 

 

aa i jeszcze jedno

Jak juz bedziesz zmieniał ten olej, to bron Boże nie wlewaj mu zadnego hipolu z beczki.

Bo to błąd.

Kiedys wszystkie oleje czy to hydrauliczne czy przekładniowe nazywały sie hipol.

A Hipol 6, ktory wg instruukcji jest do tylnego mostu ursusa, to zupełnie inny olej niz ten hipol co obecnie sprzedaja 85w140 czy tam 80w90.

Odpowiednikiem hipolu 6 beda współczesne oleje utto albo stou. najlepiej 10w40.

np to.

dobre i tanie.

https://allegro.pl/oferta/silesia-oil-agro-stou-10w40-20-l-zamiennik-agrifarm-stou-mc-10w40-13674254973

 

 

Edytowane przez nunu85
  • Thanks 1
Opublikowano

Ja pierdziele 10w40 stou do 385??

Nie za bogato?

2 godziny temu, nunu85 napisał(a):

Odpowiednikiem hipolu 6 beda współczesne oleje utto albo stou. najlepiej 10w40.

Nie chyba raczej nie tak to działa....

Opublikowano

właśnie tak. znajdź sobie archiwalne parametry hipilu 6, który zalecają w instrukcjach do ursusa i porównaj z obecnym stou/ utto. wyjdzie prawie że to samo. szczególnie popatrz sobie na lepkość w 100 stopniach, wskaźnik lepkości . wszystkie obecne hipole są typowymi olejami przekładniowy mi, a nie prxekladniowo- hydraulicznymi przez co są za bardzo lepkie.


i wówczas hydraulika na nich wyje i jęczy, szczególnie zimą. kolejne- z niczym innym sensownym się nie mieszają i powstaje piana. lanie hipolu to głupota/niewiedza.

Opublikowano

No tak ale hipol 6 byl mineralny a 10w40 to już nie mineralny olej wiec nie wiem czy dokładność ursusa jest w stanie przyjąć taki olej.

Nie wiem moze sie myle nie bede sie upierał bo nie siedze w ursusach ale wiem jaki jest 10w40 po rozgrzaniu w sensie płynności to czy tam szczelność będzie zachowana....

Powtarzam to są moje domysły ja mam stare reno na 10w40 i jest dobrze ale do ursusa balbym sie trochę 

Opublikowano
Rzecz jasna można lac też hipol 6 ( ale tylko ten 6, żaden inny się nie nadaje). Niemniej kosztuje on prawie że tyle samo co utto/ stou, a z niczym się nie miesza. A jak wlejesz do ursusa już ten utto/ stou, to problem mieszania olejów idzie w zapomnienie. Chyba że z jakimś innym starym ursusem gdzie też jest nie wiadomo co.
ten 10w40 też jest mineralny. to jakieś bajeczki jeszcze z czasów olejów silnikowych że 10w to musi być polsyntetyk a 5w to już na pewno syntetyk.
toż ci już wyżej napisałem o tych lepkościach (wskaźnik lepkości i lepkość w 100stopniach) że współczesne oleje utto/ stou są zdecydowanie bliżej tego co zalecał ursus w instrukcji obsługi niż współczesne hipole (inne niż hipol 6)
Opublikowano

U mnie po założeniu tura i dodatkowego rozdzielacza zaczęła wyć pompa przy ujemnych temperaturach, ale co się dziwić jak olej 80w90 Hipomax, trzeba będzie wymienić na inny.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, nunu85 napisał(a):

Wyje czyli pompuje.

jestes pewien, ze na zadne złacza hydrauliczne nie idzie cisnienie (bo np cos sie w rozdzielaczu zacieło)?

Albo ze jakis domorosły mechanik nie robił modyfikacji (np dokłądajac rozdzielacz dodatkowy albo rozdzielacz do tura) i zrobił to w taki posób, ze coś jest żle?

 

ja bym szedł w te strone.

co nie zmienia faktu, ze, jesli wiesz, ze olej to przepracoweane zlewki, to jasna sprawa, ze nalezy wymienic.

 

 

aa i jeszcze jedno

Jak juz bedziesz zmieniał ten olej, to bron Boże nie wlewaj mu zadnego hipolu.

Bo to błąd.

Kiedys wszystkie oleje czy to hydrauliczne czy przekładniowe nazywały sie hipol.

A Hipol 6, ktory wg instruukcji jest do tylnego mostu ursusa, to zupełnie inny olej niz ten hipol co obecnie sprzedaja 80w czy tam 80w90.

Odpowiednikiem hipolu 6 beda współczesne oleje utto albo stou. najlepiej 10w40.

np to.

dobre i tanie.

https://allegro.pl/oferta/silesia-oil-agro-stou-10w40-20-l-zamiennik-agrifarm-stou-mc-10w40-13674254973

 

 

Hipol 6 to olej 80W

Utto 10w30 to też oleje 80W

Edytowane przez samtech84
Opublikowano

Otóż to.

A wszystkie inne hipole sa 80w90 albo co gorsza 85w140, czyli gęste mazuty w porównaniu do tego co powinno być lane.

I potem sie ludzie dziwią, ze olej sie pieni, ze pompy wyją etc.

 

Dlatego własnie od samego poczatku pisze, zeby lac jakies utto/ stou, to zaleta bedzie taka, ze bedzie to juz mieszalne w prawie ze wszystkimi innymi olejami z innych traktorów i nic sie nie zważy.

 

Hipol 6 niby tez dobry, ale on juz taki chetny do mieszania nie jest (a kosztuje praktycznie bardzo podobnie jak powyższe, to nie ma sensu w niego isc.

 

Sam tego tematu nigdy tak głęboko nie drązyłem, dopóki nie został mi po wymianie w steyrze olej utto.

Nowy traktor, piszą, zeby wymieniac po 1200 godzinach to wymieniłem, a olej wyglądał jak nówka, czysty, zółciutki.

To sobie pomyslalem, zal to oddawac za darmo, zaryzykuje i wleje do ursusa.

O dziwo wówczas dla mnie, hydraulika w ursusie zaczeła chodzic ciszej, płynniej, mniej obciążała silnik, szczególnie zimą.

Mija juz ponad 10 lat jak na takich olejach jeżdżę w ursusie i wszystko działa jak złoto.

Napęd ciągnie, przekaźnik kręci, wzmacniacz pieknie pracuje.

Same zalety, zero wad.

 

Zdziwiony tymi pozytywnymi efektami przestudiowalem dobrze stare instrukcje i właśnei wyszło, ze tak kazali lać hipol 6, a nie hipol przekładniowy jak to sie zawsze brało z beczki.

Opublikowano

Ja w Zetorku 16245 też jeździłem na UTTO 10W40 bo miałem już inne ciągniki z tym olejem. Chodził bez zarzutu, jak kolega wyżej pisze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v