Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam potrzebuje 4 wyjść hydraulicznych w zetorze do zestawu uprawowo siewnego jedno wyjście do hydropaku i dwa do znaczników hydraulicznych a do czwartego podpięty byłby ładowacz czołowy. Tak jak na zdjęciu zetor ma 2 wyjścia zasilające (1 i 2) i trzeci to wolny spływ (0). Z tego co się orientuje rozdzielacz musiałby być podpięty pod wyjście 1 i 2 a sterowanie tymi 4 wyjściami odbywałoby się za pomocą oryginalnej dźwigni przy pomocy jakiegoś guzika który na zmiane po naciśnięciu przełączałby ciśnienie na pierwszą lub drugą pare wyjsc hydraulicznych. Chyba że się mylę i działa to inaczej? Pytanie czy ten rozdzielacz dodatkowej sekcji ze zdjęcia jest warty kupna i jak wygląda jego działanie czy tak samo jak napisałem czy jednak nie, jak z żywotnością i awariami tej cewki sterującej i czy ten rozdzielacz musi mieć powrót oleju do skrzyni

post-125978-0-39094400-1429033431.jpg

Screenshot_20250202_085847_Allegro.jpg

Opublikowano
2 minuty temu, akmaly napisał(a):

Może lepiej założyć większy rozdzielacz?

Taki w zupełności wystarczy nie potrzebuje więcej niż 4 wyjść hydraulicznych tylko zastanawiam się w jaki sposób działa i czy jest wart swojej ceny 

Opublikowano
37 minut temu, kuba13x napisał(a):

Taki w zupełności wystarczy nie potrzebuje więcej niż 4 wyjść hydraulicznych tylko zastanawiam się w jaki sposób działa i czy jest wart swojej ceny 

No ale masz jedna sekcje a proponuję trzy sekcyjny rozdzielacz na stałe zamontowany w ciągniku. 

Opublikowano
3 minuty temu, akmaly napisał(a):

No ale masz jedna sekcje a proponuję trzy sekcyjny rozdzielacz na stałe zamontowany w ciągniku. 

trzy sekcyjny czyli 6 wyjść hydraulicznych a i tak tylu nie wykorzystam plus ten dzielnik potrzebuje tylko podciągnąć kabel do cewki i zamontować guzik a przy zwykłym rozdzielaczu robi się duża ilość przewodów w kabinie i mniej miejsca😉

Opublikowano
18 minut temu, Desperado napisał(a):

Teoretycznie podłączasz do już istniejącego rozdzielacza zwykłego np, 2 sekcje, niby do 1 i 2 szybkozłącza w ciągniku też powinno działać, tylko tu nic nie pisze o guziczku na prąd.

bo z cewki wychodzi kawałek przewodu który trzeba podprowadzić pod prąd i podłączyć jakikolwiek guzik aby można było zmieniać przepływ oleju albo na pierwszą albo na drugą pare wyjść a oryginalna dźwignią natomiast puszcza się ciśnienie na poszczególne wyjście😉

Opublikowano
1 minutę temu, Desperado napisał(a):

No jeśli tak to co za problem, najprościej by było.

najprościej i nie ma plątaniny ani wycieków przewodów poźniej w kabinie natomiast chodzi mi o to czy ten dzielnik musi być wpięty w powrót oleju tak jak zwykłe rozdzielacze

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, escha napisał(a):

Jaki to jest Zetor? 

zetor 7340 oryginalnie ma 2 wyjścia a trzecie to wolny spływ natomiast potrzebuje 4 wyjść do zestawu uprawowo siewnego 

Edytowane przez kuba13x
Opublikowano

Dzielnik jak sama nazwa wskazuje rozdziela strumień oleju, czyli sterujesz rozdzielaczem z ciągnika na dwa gniazda, zasilacz cewkę i przełącza na drugą parę. 

nadal lepszym rozwiązaniem pozostaje zamontowanie 3 sekcyjnego rozdzielacza, jedna para do tura, druga do hydropaku i trzecia do znacznika. Ewentualnie 2. sekcyjny i podłączenie do tura na trójniku z zaworem 0-1.

Opublikowano
2 minuty temu, akmaly napisał(a):

Dzielnik jak sama nazwa wskazuje rozdziela strumień oleju, czyli sterujesz rozdzielaczem z ciągnika na dwa gniazda, zasilacz cewkę i przełącza na drugą parę. 

nadal lepszym rozwiązaniem pozostaje zamontowanie 3 sekcyjnego rozdzielacza, jedna para do tura, druga do hydropaku i trzecia do znacznika. Ewentualnie 2. sekcyjny i podłączenie do tura na trójniku z zaworem 0-1.

dlaczego lepsze

Opublikowano

Bo na stałe, możesz sterować siłownikiem jedno i dwustronnym w zależności od potrzeb, nie redukujesz  przepływu dodatkowym rozdzielaczem, sterujesz tylko dźwignia bez żadnych przycisków.

Opublikowano
10 minut temu, akmaly napisał(a):

Bo na stałe, możesz sterować siłownikiem jedno i dwustronnym w zależności od potrzeb, nie redukujesz  przepływu dodatkowym rozdzielaczem

Jak podłączysz zasilane bezpośrednio pod pokrywę pompy, inaczej tak samo obciążasz oryginalny rozdzielacz 2 czy 3 sekcyjnym, albo jeszcze bardziej jak w tym co pokazał.

Opublikowano

Przy cewce miałby tylko przycisk na desce rozdzielczej, sterował by dźwigniami ze starego rozdzielacza. Dobra opcja by zachować ciągnik w oryginale. 

Jeśli montował by rozdzielacz 3 sekcyjny to trzeba ciąć kabinę na 8 przewodów albo jakoś przez okienko 

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, raven18 napisał(a):

Przy cewce miałby tylko przycisk na desce rozdzielczej, sterował by dźwigniami ze starego rozdzielacza. Dobra opcja by zachować ciągnik w oryginale. 

Jeśli montował by rozdzielacz 3 sekcyjny to trzeba ciąć kabinę na 8 przewodów albo jakoś przez okienko 

dokładnie a zamiast przycisku na desce rozdzielczej to będzie on w miejscu oryginalnej dźwigni która zostanie wymieniona na taką z wbudowanym już guzikiem także w kabinie praktycznie obędzie się bez zmian a ten dzielnik wystarczy tylko gdzieś z tyłu przykręcić do kabiny i bez większych przeróbek będzie się sterować 4 wyjściami

Edytowane przez kuba13x
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, raven18 napisał(a):

 

Jeśli montował by rozdzielacz 3 sekcyjny to trzeba ciąć kabinę na 8 przewodów albo jakoś przez okienko 

Za dużo to nic nie trzeba ciąć, ja mam minimalnie wycięte w blasze koło dolnej szyby, i 4 szybkozłącza na błotniku, podłączenie do 2 na szybkozłącze i drugi na spływ. To na przycisk nie jest głupi pomysł, jednak operowanie dużo i szybko dźwignią od wywrotu, prędko może wykończyć sprężynę blokującą spływ, bo pęknie i tyle będzie.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano
6 minut temu, Desperado napisał(a):

Za dużo to nic nie trzeba ciąć, ja mam minimalnie wycięte w blasze koło dolnej szyby, i 4 szybkozłącza na błotniku, podłączenie do 2 na szybkozłącze i drugi na spływ. To na przycisk nie jest głupi pomysł, jednak operowanie dużo i szybko dźwignią od wywrotu, prędko może wykończyć sprężynę blokującą spływ.

wyjdzie w praktyce jak to będzie 

Opublikowano
W dniu 2.02.2025 o 14:00, kuba13x napisał(a):

wyjdzie w praktyce jak to będzie 

Zamontowałeś ten rozdzielacz do zetorka bo do c360 myślę też taki założyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franekmarciocha
      Kupiłem niedawno ładowarkę Schaffer 548
      Ladowarka na zimnym oleju jeździ normalnie. Załaduje dwa rozrzutniki obornika i zwalnia. Silnik musze kręcić na obrotach aby jechała. Jazda też nie jest równa tylko raz wolniej raz szybciej jedzie a obroty na silniku bez zmian. Od czego polecacie zacząć? Oleju I filtrów jeszcze nie zmieniałem. Kwestia jaki olej i jakie fitry?jakie ilości tam wchodzą bo nie mogę znaleźć w internecie. Chodzi mi o dobre marki. Proszę o porady i z góry dziękuję 
    • Przez kuba13x
      Witam w swoim zetorze mam dwa wyjścia hydrauliczne z czego do jednego podpięte jest zasilanie do tura a do zestawu uprawowo siewnego potrzebuje dwa wyjścia a więc czy ten rozdzielacz ze zdjęcia poprzez zmianę pozycji dźwigni odetnie zasilanie od tura i poda ciśnienie na drugie złącze w tym rozdzielaczu i tak na zmiane?

    • Przez mf390
      Witam, czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć jak podpiąć hydraulika do ładowacza 3 sekcyjnego do Zetora 8540?
    • Przez grmichalak
      Witam panowie potrzebuje schematu rozdzielacza do Zetora 7340 najlepiej całego katalogu do Zetora 7340 z góry dziękuję.
    • Przez tombien
      Podnośnik w moim Zetorze od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Gdy zaczepię coś cięższego to po rozgrzaniu na podniesionych ramionach opuszcza trochę i podnosi z powrotem do góry. Po prostu "faluje" maszyną na podnośniku. Po opuszczeniu ramion słychać w środku obudowy podnośnika specyficzne brzęczenie-syczenie. Po wyłączeniu pompy dźwięk ustaje. Gdy zostawię podniesione ramiona w górze i zgaszę silnik to powoli się opuszczają. Szukałem informacji na ten temat ale zdania się różne: rodzielacz lub oringi w nim, zespół tłoka z cylindrem lub zawór przeciążeniowowy lub filtr oleju. Czy ktoś zna 100% procentową przyczynę tego zachowania?
       
      Drugie pytanie: Żeby dotrzeć do rozdzielacza trzeba kabinę ściągać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v