Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niewiem czy rafinerie patrzą na temp . ale raczej nie słuchają prognoz pogody a decyduje kalendarz i jak się nie mylę to o tej porze roku jest przejsciówka jeszcze 

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
19 minut temu, jarecki napisał(a):

niewiem czy rafinerie patrzą na temp . ale raczej nie słuchają prognoz pogody a decyduje kalendarz i jak się nie mylę to o tej porze roku jest przejsciówka jeszcze 

Do 15 listopada wydaje mi się że przejściówka 

Opublikowano

5.98 b0 LRA stacja Orzeł dziś, szip 5,70

59 minut temu, jarecki napisał(a):

niewiem czy rafinerie patrzą na temp . ale raczej nie słuchają prognoz pogody a decyduje kalendarz i jak się nie mylę to o tej porze roku jest przejsciówka jeszcze 

Tak i mi na stacji powiedział, jbecnie jest pdzesciowe niby do -17⁰🤔

Opublikowano
3 minuty temu, Uziu92 napisał(a):

Tak powinno być, ale muszą wypchnąć letnie paliwo najpierw. 

Przecież to różnica tylko w dodatku do paliwa ... A na stacji to chwila moment i już jest przejściowe czy zimowe, zresztą, oni już kilka dni wcześniej zaczynają sprzedawać przejściowe aby 1 października spełniało warunki przejściowego.

Opublikowano

Nie w tym wypadku, dodatek owszem idzie do paliwa zwykłego i powstaje paliwo premium, i to można zrobić w każdej chwili, ale żeby zrobić zimowy olej napędowy, to już na linii produkcyjnej trzeba. 

Są dodatki które obniżają temp zamarzania ale nigdy z letniego paliwa nie zrobi zimowego dodatkiem, nawet duża dawka, duża dawka to znowu duże koszty do litra. 

Weź sobie kiedyś litr on letniego i wstaw do zamrażarki, wez później drugi raz i dodaj dodatek przeciw krzepnięciu, zobaczysz że jak go dodasz w zalecanej dawce przez producenta to różnicy nie zauważysz, powiem Ci więcej nawet jak wlejesz do litra on 100 ml tego dodatku to też dużej różnicy nie zauważysz a zwiększysz koszt litra paliwa i minimum 2 zł bo tyle najmniej kosztuje 100 ml dodatku, średnio 30-50 zł litr. 

Owszem te dodatki pomagają, ale one zimowego paliwa nie zrobią, obniża po prostu próg zablokowania filtra, większości sprzętów to wystarczy bo mają podgrzewacze filtra albo paliwa fabrycznie zamontowane, ale dotyczy to głównie osobowych i ciężarówek. 

  • Like 1
Opublikowano

5l nafty 40 zł także droższa od on. 

W PKS nafty dolewają w duże mrozy, ale to nie litr na 100 litrów tylko dużo dużo więcej. Ale tam auto musi jechać dzieci i ludzi wieść. 

Opublikowano

Apropos zimowego paliwa.. Też nie wierzyłem więc dzisiaj zadzwoniłem i mnie zapewniała, że zimowe. Zamówiłem w Translot B0 po 5,79zł. Pani powiedziała, że dzisiaj próbki badali i już jest zimowe, na stacji co prawda od 15 listopada zimowe ale że w hurcie już jest. Cena idzie w górę

Opublikowano

Jak czytam o tych dywagacjach o paliwach zimowych, przejściowych czy letnich, a już w szczególności  o dodatkach do tych paliw, to mnie pusty śmiech ogarnia. Kup jeden z drugim paliwo z pewnego źródła i problemów nie będzie i żadne dodatki potrzebne nie będą. 

Paliwo od kilkunastu lat kupuję od jednego dostawcy. Nigdy żadnych problemów. Nie jest najtaniej, ale nie gonię za 3groszami na litrze. Świadectwo przy każdej dostawie. Kilka dni temu przyjechało i do wiosny wystarczy. Nawet przez myśl mi nie przeszło, czy zimowe czy przejściówka.

  • Haha 4
Opublikowano

Również kupuję od kilkunastu lat od jednej firmy. Zawsze do faktury jest dostarczone świadectwo jakości. Też nie jest najtaniej, ale paliwo biorę wspólnie z sąsiadami i nigdy nikt nie miał zastrzeżeń do jakości. Rano dostałem sms-a od nich: Dzień dobry, od dzisiaj mamy w ofercie paliwo zimowe. Zadzwoniłem i zamówiłem. Co prawda przy takich zimach jakie są u nas spokojnie można jeździć na przejściowymym, jednak jeśli mam resztki letniego to wolę dolać do maszyn zimowe niż przejściowe.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, GRZES1545 napisał(a):

Ciekawe obaj piszecie o pewnych dostawcach a żaden nazwy nie podał tych pewnych firm🤔

Wystarczy przeczytać wpisy na tej stronie. Podałem nazwę firmy w której zamówiłem, jak i cenę B0. 

Edytowane przez bencyk
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, GRZES1545 napisał(a):

Ciekawe obaj piszecie o pewnych dostawcach a żaden nazwy nie podał tych pewnych firm🤔

Z kujawsko-pomorskiego z 500l do ciebie i tak nie pojedzie.

Edytowane przez jacek1296
Opublikowano
21 godzin temu, Strongman napisał(a):

Mi dodatek do paliwa działa,ale do zamrażarki musiałbym wstawić 2 próbki zobaczył by m wtedy,kiedyś mówi ze nafty się dolewa,ale pewnie to drogie.

Uja tam działa. Poprostu nie było takiego mrozu żeby ci paliwo zamarzło. I dlatego twierdzisz że działa. Zrób test w zamrażarce. 
Ja robiłem testy z dawkami x3 takie jak zalecają żeby dolać i wszystko zamarzało w zamrażarce przy -21 jak dobrze pamiętam. A zimowe lekko mętne się zrobiło. Arktyczne jak wyglądało jak woda to po dwóch dniach w zamrażarce nadal wyglądało jak woda. 
Od takich co papieru nie dają przy dostawie to się omija szerokim łukiem. Zresztą nawet w tym temacie co niektórzy na początku chwalili pewnych dwóch dostawców za najtańsze paliwo a później w zimę ciągniki rozmrażali. Od tamtej pory już tak nie chwalą. 
Sam też się przekonałem. Zawsze dostawa bez papieru była. Zapewnienia że zimowe paliwo a w styczniu nagle całej okolicy ciągniki pozamarzały przy -15. W STYCZNIU. Potem sami się przyznali że niby letnie wozili jeszcze. A najpewniej chrzczone było. Wątpię że rafineria specjalnie dla nich w zimę produkowała letnie paliwo. No ale mieli te 5-10 groszy taniej niż inny. 
Teraz po zmianie dostawcy przy każdej dostawie jest atest jakościowy. Robiłem testy w zamrażarce i jak na ateście jest ze temp zablokowania filtra to -25 to tak jest. Przy -21 w zamrażarce paliwo zrobiło się mętniejsze. Ale nie kasza czy wytracona parafina. 
Ostatnio na początku października mi przywozili to chyba do -14 było jak dobrze pamiętam 

  • Thanks 1
Opublikowano

B0 z połowy października miało -17, 

Trochę nie rozumiem tych kombinacji z dodatkami. Nie lepiej kupić zimowe? 

Jak mi zostanie letnie na zimę to zawsze dokupuje zimowego tak żeby przynajmniej było 1:1 i nigdy nie miałem problemów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Zapraszamy do dyskusji na temat cen rzepaku w roku kalendarzowym 2025.
      Poniżej zamieszczam listę najpopularniejszych pytań dotyczących cen rzepaku, które były zadane w poprzednich latach.
      Ile będzie kosztować tona rzepaku w 2025 roku? Jaka będzie cena rzepaku w 2025 roku? Czy cena rzepaku wzrośnie w 2025 roku? Czy rzepak będzie droższy w 2025 roku? Dlaczego rzepak tanieje lub drożeje w 2025 roku? Kiedy rzepak podrożeje w 2025 roku? Jaka będzie cena rzepaku na giełdzie w 2025 roku? Jaka będzie cena rzepaku na Matif w 2025 roku? Ile będzie kosztować rzepak na skupie w 2025 roku? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w tym temacie.
      Zapraszamy do dyskusji i prosimy o merytoryczną i kulturalną dyskusję. Rozmawiamy o meritum sprawy, nie wyzywajmy się, szanujmy zdanie innych osób. Życzymy miłej i owocnej wymiany zdań.
    • Przez bialy2005
      Narazie to ceny raczej beda z tendencja w dół jak to w styczniu. Pod koniec miesaca zacznie sie to rozkrecac ale jesli nie potwierdza sie wymarzniecia to bez szału
      Pszenżyto 550 z podwórka okolice łukowa lubelskie
    • Gość
      Przez Gość
      Cena węgla ostro w górę, ekogroszek 1300-1500 zł za tonę i kopalnie wstrzymują sprzedaż, też przez gaz do góry, czy robią z nas durni?
    • Przez benio1967
      w tej telewizji to zawsze mówią że tanieją,a podają że owies 650 zł tona tylko ciekawe gdzie?
    • Przez Percinowak
      DO ROLNIKÓW :  na moim profilu na FB LINK : https://www.facebook.com/PerciNowak/ próbuję zaszczepić ideę o uniezależnianiu się rolników i sadowników od punktów skupu poprzez budowanie słonecznych suszarni. Każdy owoc wysuszony (w formie całej, kostki, wiórków czy proszku lub choćby talarków jabłkowych czy ziemniaczanych) to mniejsze koszty magazynowania (mniejsza masa, mniejsza objętość, mniejsze straty, bo susz nie gnije) i możliwość sprzedaży z dziesięciokrotnym zyskiem np. w okresach kiedy towaru zaczyna brakować na rynku. 
      Czemu rząd i prezydent nie interesują się pomysłem, a wysłałem już kilka setek maili ??? 
      Drugie pytanie : Co stanie się z rolnikami, którzy nie wykorzystają pomysłu a obok rozmnożą się wkrótce przedsiębiorstwa rolnicze z lepszymi i tańszymi płodami ? ...bo mój system grzewczy to także niemal bezkosztowe ogrzewanie szklarni, a więc tak jak w Hiszpanii - zbiory będą mogły odbywać się 4 razy (!) w roku (!) z jednej powierzchni.
      Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu mailowego lub na profilu na FB przez messengera.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v