michal7211jaron

Nowa Kubota M100X

Polecane posty

kris14    267

Ale ja nic nie podawałem :)

A jeżeli chodzi o M9540 to ona ma jeśli dobrze pamiętam 99KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Biorąc pod uwagę, że owe 38 km/h uzyskiwane jest przy maksymalnej liczbie obrotów silnik tj. 2600 obr/min, a silniki Kuboty ekonomiczne są do max. 2000 obr/min (optymalny moment obrotowy i moc w okolicach 1800 obr/min) okazuje się, że maksymalna prędkośc to jednak jakieś 26 km/h, a to już niestety trochę mało. Droga się zdecydowanie dłuży. Bezwzględnie Kubota powinna pomyśleć o wykorzystywaniu ich ciągników nie tylko do prac polowych, ale również w transporcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Dlatego w nowej serii M60 stosuje Kubota nadbieg - osiąga ona predkość 39 km/h przy 2100. Tylko niestety do ciągnięcia cięzkiego ładunku braknie jej mocy ale do lekkiego ładunku zaoszczędzi kupe paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Wiem o nadbiegu jednak ... 2100 obr/min to dla tych silników niestety nadal jest sporo. Mogli zejść z nadbiegiem do jakichś 1900 obr/min. Przekroczenie 2000 obr/min wiąże się z automatycznym, nie liniowym, a wręcz wykładniczym wzrostem spalania. Wiem, że do transportu Kuboty się średnio nadają również ze względu na bardzo nisko homologowane zaczepy transportowe, ale ... jednak mogliby w tej kwestii podziałać. 100 KM nawet na włączonym nadbiegu bez większego problemu pociągnie homologowane 13 Ton (o ile się nie mylę właśnie tyle można ciągnąć M9960).

 

kubota-m9960-plug-3x45_31952_93_1160504.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Seria M60 ma już zastosowany nadbieg, prędkość 39,9 km/h przy 2100 obr/min ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Wiaom, że każdy silnik w zakreie maksymalnych obrotów ma wysokie zużycie paliwa - fakt taktem że Kubota pali dużo powyzej 2100 aczkolwiek niewiadomo jak to będzie teraz na Common Railu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Jest na forum jakiś użytkownik nowej serii? Może on mógłby się wypowiedzieć na temat nadbiegu?

My użytkujemy już nie najmłodszą, ale i nie aż tak starą Kubotę M105S. Mocy jej nie brakuje do naszych zastosowań, ale jazda po ulicach z prędkością 25km/h jest frustrująca zarówno dla nas jak i innych użytkowników dróg. Niemniej frustrująca jest homologacja umożliwiająca ciągnięcie max. 13 Ton wynikająca chyba z niczego innego jak lenistwa Kuboty do zmiany tego stanu rzeczy. O wiele mniejsze ciągniki mają 30-40 ton na zaczepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Powiedz kolego jak Ci sie ona sprawuje i ile mtg ma już zrobione?

Edytowano przez krowka62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Sprawuje się bardzo dobrze, wręcz zadziwiająco dobrze. Kubota pracuje w gospodarstwie mojego (przyszłego) teścia i szwagra, które do największych nie nalezy, a jest nastawione na produkcję mleczną toteż ten ciągnik nie należy do najbardziej eksploatowanych (na codzień pracuje 70 konny Same Roller).

Kubota została kupiona używana i miała wtedy o ile mnie pamięć nie myli dokładnie 1700 mth. Obecnie (po niecałych 2 latach użytkowania) ma 2050 czy 2100 mth i jak dotąd poważniejszych usterek brak.

Z mniej poważnych urwał się nam przedni błotnik (pękła jedna ze śrub mocujących) i troszkę poważniejsze ... wyrobiły się i obecnie już niewiele trzymają dwie śruby mocujące ramę tylnego tuza i zaczepów. W pewnym sensie nasza wina bo podczas ubijania kiszonki wciągaliśmy zsuwający się z pryzmy rozrzutnik i linę podpięliśmy nie do zaczepu tylko do blachy korpusu, która się wygięła, zaczęła prężyć i odkręciły się (poluzowały) czego nie zauważyliśmy. Dość dokładnie ścięły gwint w korpusie toteż bez gwintowania się nie obędzie. Rada dla potomnych ... jeśli u Was tego problemu jeszcze nie ma ... odkręcajcie śruby i zakładajcie porządne podkładki samokontrujące. W nowszych Kubotach cała konstrukcja tylnego TUZa i zaczepów została przerobiona i zdecydowanie wzmocniona toteż ewidentnei Kubota uczy się na błędach.

To co najważniejsze ... ekonomia pracy ... potwierdzamy z całym przekonaniem swojego twierdzenia ... przy umiejętnej jeździe, przy nieprzekraczaniu 2000 kbr/min ciągnik jest niezwykle ekonomiczny i zamieniać go na inny póki co nikt nie ma zamiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

Wznawiam temat. Jak sprawuje się wam model M8560? przymierzam się do tego modelu. Jedyne zastrzeżenia mam co do kabiny. trochę za mała i brak miejsca dla pasażera. Jak sytuacja wygląda z momentem obrotowym w tych silnikach? słyszałem że jest gorzej niż u konkurencji. Jakie są faktyczne ceny przeglądów? Dealera mam oddalonego o ponad 100km. cena jaką mi zaproponował to 137tys. netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKdziela    443

Cześć koledzy .Interesuje mnie wasza opinia na temat

KUBOTA - M110GX.

Zamierzam skłądać wniosek na prow i chcę też zakupić nowy ciągnik .Początkowo chciałem kupić NH T5 -115 ,ale sam nie wiem .Cena jest taka sama ,jak tej kuboty .Zastanawia mnie spalanie w kubocie .Ja mam ciężki teren spore górki i gliny czy aby ta jej oszczędność u mnie  nie okaże się mitem ?.


I love salsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

A ja z kolei podepnę się do tematu ale z mniejszą serią M60 a dokładnie modele M6060 i M7060. Czytam różne opinie i są skrajne jak w żadnej innej marce mi się nie zdarzyło. Albo bardzo pochlebne, bezawaryjność, spalanie w lżejszych pracach, wyposażenie itd.itp albo ludzie twierdzą że to g...no, hasła typu kubota to głupota, niby awarie, duże spalanie itd. I komu tu wierzyć. Nie wiadomo który z nich jest rzeczywiście użytkownikiem a który nawet w nim nie siedział albo wyznaje zasadę Fendt lub JD a reszta to śmieci. 

Co do MGX-a to też sporo słyszałem że ogólnie silniki w Kubotach są wysokoobrotowe (jak na ciągniki) co z tego wynika że przy niedużym obciążeniu na niższych obrotach może spalić na prawdę mało ale przy takiej ciężkiej orce w glinie i takim terenie może rzeczywiście nie być tak oszczędna tym bardziej patrząc na dane T5.115, pomimo mniejszej pojemności uzyskuje maks moc przy niższych obrotach i ma sporo wyższy moment obrotowy więc myślę że NH powinien się lepiej spisać w takich warunkach chociaż najlepsza byłaby tutaj opinia użytkownika podobnej Kuboty który ma porównanie do podobnych maszyn innych marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam posiada moze ktos z Was katalog czesci do kuboty m9540 albo wiecie gdzie mozna kupic bo nawet u dealera nie moge dostac. Z gory dzieki

Edytowano przez grzesiekrolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj