Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po pierwsze: takie zalecenia są w instrukcji napraw. Po drugie: ja zawsze stosuję uszczelki grafitowe, które przed założeniem smaruję smarem. Przy tej metodzie nigdy nie miałem przecieków. Po trzecie: jeżeli głowica i blok silnika mają proste płaszczyzny przylegania, oraz tuleje cylindrowe osadzone są prawidłowo, nie ma prawa być przecieków nawet przy stosowaniu miedzianej uszczelki.

Opublikowano
tylko że jak tak dokręciłem uszczelki (te z miedzią po boku) to olej wywalało i trzeba było dokręcić 180Nm. może na inny typ uszczelek starczy to co podałeś

Pewnie masz zwichrowana glowice lub blok. Wtedy mocniejsze dokrecenie moze pomoc, ale na jak dlugo zalezy od jakosci uszczelki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
damian9871 a dokręcałeś je po pracy silnika ,koło 5 mth czyli po przegrzaniu i jeszcze bodajże na gorąco

Żeliwne głowice dokręca się TYLKO NA ZIMNYM silniku. A z tym dokręcaniem to masz rację. Warto wykonać takie kontrolne dokręcenie jednak po 25-30 mth pracy silnika. Jeszcze jedna sprawa. Jeżeli głowica była zdejmowana 5 razy to należy wymienić szpilki wkręcone w blok, zwłaszcza jak ktoś dokręcał momentem większym niż zalecany. Szpilki są bowiem obciążone prawie do granicy plastyczności i po prostu rozciągają się podczas pracy silnika. Może wtedy wystąpić skrzywienie głowicy i przedmuch przez uszczelkę. Ja przy wymianie uszczelki (zwłaszcza jeżeli nie wiem kto majstrował przy silniku) robię planowanie głowicy. Tak dla pewności.

Opublikowano

kolejność dokrecania srub i siła jak do tego uzywasz musi byc jednakowa dla wszystkich nakretek, i zawsze dociskaj w tej samej kolejnosci. jesli chodzi o szpilki to koledzy maja racje jesli ich nie zmieniałeś to zmien na nowe, która strona zakładasz uszczeli do silnika? powinno zakładac się okuciem miedzanym do dołu o zawinieciami do góry.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam czysto teoretyczne pytanie do kolegi @mir36. Mianowicie czy nie jest tak jeżeli uszczelka nie ma napisu "TOP" lub "GÓRA" to można zakładać ją dowolnie?

Opublikowano

Mam problem z C-360. Podczas pracy silnika, kiedy się już trochę rozgrzeje z chłodnicy równomiernie z obrotami silnika wydostaje sie powietrze, które wypluwa wodę z chłodnicy. Czy mogą to być jakieś przedmuchy??? Może jakaś uszczelka pod głowicą??? Dodam, że korek od chłodnicy jest sprawny, sprężyna działa jak należy. Skąd to powietrze??? Dzięki za odpowiedź..

Opublikowano

Najprawdopodobniej poszła uszczelka ale może być kilka opcji. Podstawowe pytanie czy ciągnik był zalany płynem czy wodą bo jeżeli zalany wodą to może go przymroziło i pękła głowica albo blok między tulejami. Możemy sobie gdybać ale najlepiej ściągnąć głowice bo bez tego się nie obedzie i zobaczyć co jest.

Opublikowano

Więc stawiasz na uszczelkę pod głowicą???

Ciągnik zalany wodą. Na pewno nie rozerwało bloku, zawsze woda spuszczana.

Co może być przyczyną ciągłych wydmuchać uszczelek pod 1 i 2 głowicą patrząc od przodu ciągnika??

I jeszcze jedna sprawa. Woda wydostawała się spod tej śruby, do której przykręca się całą głowicę. Co mogło się stać. Jak widzicie same problemy, nie wiadomo za co się zabrać najpierw.

Opublikowano

jeżeli ci ciągle wydmuchuje uszczejke pod głowica znaczy to ze tuleja za głeboko wpadlka , miałem ten sam problem wyjąlem tuleje i podłożyłem piarscień dystansowy -miedziany i wydmuchiwanie sie skończyło (takie same objawy masz jak u mnie --woda korkiem wylatywała i jak sie nalało wody niechcąco na sruby mocujace głowice to bombelki szły)

Opublikowano

Teraz mi powiedzcie czy ta głowica rozwalona nie popsuje czegoś więcej???

I ile takie coś mnie wyniesie?? Miał już ktoś taki przypadek??

 

 

Zapomniałem napisać wcześniej: z tą śrubą były problemy, a mianowicie kiedy zdejmowałem głowice ona się wykręcała. Czy to ma jakiś wpływ na to, że woda cieknie???

Opublikowano

jak porozbierasz to się okaże,jeżeeli to tylko uszczelka to proponuje założyc zetorowską a głowice sprawdzić w jakimś zakładzie czy nie pęknięta i splanować,czemu odrazu zakładasz że rozwalona?nie popsuje,ale jak wode wygania to jak będziesz jeźdźił

Opublikowano
Teraz mi powiedzcie czy ta głowica rozwalona nie popsuje czegoś więcej???

I ile takie coś mnie wyniesie?? Miał już ktoś taki przypadek??

 

 

Zapomniałem napisać wcześniej: z tą śrubą były problemy, a mianowicie kiedy zdejmowałem głowice ona się wykręcała. Czy to ma jakiś wpływ na to, że woda cieknie???

Nie to że się wykręcała to nie ma nic wspólnegoz tym że cieknie woda. No a co do wydmuchów to od kiedy się to dzieje?

1 od przegrzania?

2 od remontu silnika?

3 czy samo z siebiejuż ?

odp na

1 krzywa głowica pęknięta tulej pęknięta tulej

2 za nisko osadzona tulej za słabo dokręcona głowica

3 poprostu siadła już uszczelka

Opublikowano
Remont silnika dokładnie rok temu robiony był. Dzieje si ę tak od 3 miesięcy.

No to trzeba wyjąć tulej i podłożyć podkładki pod nią i nową uszczelkę pod głowicę dobrze dokręć najlepiej dynamometrem.

Opublikowano

Popieram przedmówce jeśli ciągle wyrzuca uszczelki pod tymi samymi tłokami to znaczy że tulej jest za nisko względem bloku trzeba założyć dodatkową podkładke miedzianą pod tulej i będzie po problemie, u nas w ciapku tak było po dołożeniu podkładki problem znikł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v