Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Przyszedł czas na remont silnika, ciśnienie na tłokach się skończyło, zaczął dymić i olej przepuszcza przez odmę. 

Pytanie do Was, jakiej firmy kupić tłoki i tuleje do silnika A4.248. 

Będę wdzięczny za sugestie. 

Opublikowano (edytowane)

No te kilka dziesiątych milimetra musi robić różnicę :P

Ogólnie zaleca się obróbkę w bloku, na pewno powinno być dokładniej niż gotowa co nie oznacza że ta na wymiar nie będzie pracować. Tu kwestia oczyszczenia otworu, najlepiej ręczną honownicą na wiertarkę. 

Co do producenta zestawu, tu wielkiego szału nie ma, chyba najlepsze będą Kolbenschmidt, ewentualnie Bepco. Dostępne są jeszcze THM, Sparex, Tureckie i masa no name.

Ewentualnie tuleja Mahle z A4.236 i obrobić w bloku + jakaś sensowna reszta. 

Jakie masz ciśnienia na cylindrach? 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Teoretycznie lepiej jest wstawić surowe i obrobić w bloku. Ale to tylko teoretycznie bo nikt póki co udowodnił, że na gotowych chodzi gorzej bo nikt tego nie porównywał. Jeśli gotowe zostaną zamontowane z głową będzie to tak samo pracować. A ma to swoje plusy. Nie trzeba wieźć bloku do szlifierni co dla wielu może być kłopotem ba jeśli jest pewność, że panewki główne i czopy wału sa ok to nawet nie trzeba rozpoławiać ciągnika i "golić" bloku ze wszystkiego do szlifierni.

Opublikowano (edytowane)

Na chwilę obecną plan jest wymiana tulei, jeszcze nie wyjąłem tłoków. Co do ciśnienia 24 i mniej. Próba olejowa 33 mniej więcej. 

Dzięki za odpowiedź co do producentów zestawów. 

Głowica pojechała do regeneracji. Po wyjęciu tłoków będę wiedział czy będę go dalej rozkręcał czy zostaje na gotowych elementach. Jeśli będzie też i robiony dół to rzeczywiście dam do zrobienia i środek cały. 

Edytowane przez 35bogus
Opublikowano

O ile więcej i czy w ogóle więcej pochodzi na obrobionych w bloku to nie wiem. Mierzyłem zestawy gotowe i obrobione, na gotowych tolerancja jest ok 2x większa niż obrobionych. Dotrze się i będzie chodził ale zdecydowanie lepiej obróbka w bloku. Oczywiście, mowa o kapitalnym remoncie, jak nie ruszany wał to normalne że lepiej gotowe i robota na ciągniku. 

Opublikowano

Tak właśnie, jeśli okaże się że i dół będzie trzeba robić to zrobię komplet. Rozjade nim i rozkrece go do zera i dam całość do naprawy w zakładzie szlifierskim. Jeśli dół będzie ok, panewki czyste i wal biały to robię wszystko na ciągniku. 

Opublikowano

Ja szukam drugiego silnika do ładowarki a4.236. 

Kompletny remont z obróbką w zakładzie powiedział mi 3 tygodnie. Gotowych zestawów nie polecał. Nazwał to "tymczasową misją ratunkową". Ładowarka niestety potrzebna codziennie i stąd próba kupienia drugiego silnika 

Opublikowano
17 godzin temu, plati napisał:

Ja szukam drugiego silnika do ładowarki a4.236. 

Kompletny remont z obróbką w zakładzie powiedział mi 3 tygodnie. Gotowych zestawów nie polecał. Nazwał to "tymczasową misją ratunkową". Ładowarka niestety potrzebna codziennie i stąd próba kupienia drugiego silnika 

Obyś nie kupił kolejnego do remontu. To są stare silniki. Wypracowane .

Opublikowano (edytowane)

Pytanie do fachowców.

Wyjąłem tłoki, chyba podkreślam chyba ktoś robił wcześniej mojej 690 remont. Okazało się że mam tłoki i tuleje od A4.236. Tłok 98mm. 

Teraz pytanie czy remontować go na tych podzespołach, bardziej mi się podoba bo ma 5 pierścieni czy przełożyć go na A4.248. tylko tam znalazłem max na 4 pierścienie. 

Kolejne pytanie czy ktoś to świadomie zmienił chodzi o średnicę tłoka i tulei, czy po prostu były produkowane w tych latach i był tak złożony w fabryce. 

Czy znajdę gdzieś numer silnika to dojdę po nim jaki był fabrycznie założony. 

Będę wdzięczny za odpowiedzi na pytania bo zastanawia mnie czy jest fabryczny silnik czy przekładka była robiona. 

Edytowane przez 35bogus
Opublikowano

Skoro fachowcy siedzą cicho to napiszę coś😁 Jeśli to MF690 to tylko i wyłącznie były z Perknisem A4.248 czyli tuleja 101.05 mam. Tylko z turbo miały silnik AT4.236. Po co Ci te 5 pierścieni? Oryginalnie jest 3 i silniki potrafią pracować grubo ponad 10 tyś mth. Jeżeli potrzebujesz więcej mocy to zakładaj większe zestawy, chyba że to zmieniony cały kompletny silnik, z pompą i wtryskami oraz całą resztą. Numer znajdują się na tabliczce, przeważnie z prawej strony ale może być też z lewej. Nr silnika zaczyna się dwoma literami, pierwsza L a druga w zależności od typu, np. LD to A4.236 a LF A4.248.

Opublikowano

Tłoki mam 97.7 z 5 pierścieniami ale nie mam turbo więc wychodzi że to silnik z 675. Numerów seryjnych silnika nie widać. Teraz pytanie czy przekładać na A4.248 wyprasować tuleje i wyprasować gotowy zestaw plus tłoki i pierścienie czy zostawić tak jak jest, wymienię tylko na nowe tłoki i pierścienie plus panewki na korbach. Bardziej zależy mi 80 koniach bo mam przedni napęd a silnik A4.236 ma 68 koni. Sam zgłupiałem więc może ktoś mądrzejszy podpowie. Robię głowice, 4 tłok się posypał tzn pierścienie popękały ale nic nie porysowało więc zastanawiam się nad przekładką na A4.248 zestaw z MAHLE.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli tuleje są ok to po co ruszać? Sam wiesz najlepiej czy wystarcza Ci mocy, jeśli zawsze było za mało to kapitalny remont na większe zestawy a jak wystarczało (i do póki nie wiedziałeś że ma mniej to nie zwracałeś na to uwagi :D) to zostaw jak jest tylko wymień co trzeba.

Jak coś to są oryginalne zestawy Perkinsa, te będą najlepsze tylko nie patrz na cenę :P

https://parts.agcocorp.com/pl/pl/p/zestaw-remontowy-silnika/3638585z91

"A4.248 zestaw z MAHLE" a gdzie takie sprzedają?

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Po pomiarach wnętrza tulei cylindrów części zamówiłem w AGE POWER. Tłoki, pierścienie panewki itd. Składam go na zestawie LD4.236, na to wyszło że ktoś zrobił na tym remont. Stracę jakieś 8 koni😔

Czekam na części, dam znać jak poskładane wszystko. 

Pytanie,

Czy jak była robiona pompa wtryskowa i wtryski czy mogło tak się stać że ja nie mając świadomości że to jest silnik trochę słabszy pompa została ustawiona na silnik 4.248 i miała podawana więcej paliwa i dlatego dymił oraz doprowadziło to do uszkodzenia silnika. Jeśli tak to czy zawieść pompę i wtryski do pompiarza żeby ustawił na silnik 4.236? Czy to są moje fanaberie?

Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano

Mam kolejną wątpliwość, zamówiłem nowe tłoki i pierścienie. Zestaw jest 5 pierścieniowy przy czym dwa dolne są olejowe. W moim starym zestawie sprężynka była w jednym pierścieniu, przy czym był na drugim pierścieniu od dołu. A w nowym zestawie mam też dwa pierścienie olejowe ale żaden nie ma sprężynki. Dzwoniłem do sprzedawcy, powiedział że tak ma być. 

Czy macie zdanie w związku z tym? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v