Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
1 godzinę temu, Dastan napisał:

Choć przyznam, że mam spore zastrzeżenia co do profesjonalizmu tego zakładu ale mniejsza o to. Pomierzyłem też samemu szczeliny nowych pierscieni zgodnie z instrukcja i wszystko się zgadzało nawet z zapasem. Pozatym wcześniej brał śladowe ilości oleju czyli byl w dobrej kondycji.

Skoro był w dobrej kondycji, to po kiego było to ruszać, po drugie, sam przyznajesz co do profesjonalizmu tego zakładu, mogli spierd*lić sprawę i tyle.

3 minuty temu, Bogdan_ja napisał:

zawsze to lepsze niż wcale 🤣🤣🤣🤣

No tak, lepiej późno niż wcale, powiedział stary Żyd spóźniając się na pociąg.   :P

  • Haha 1
Opublikowano
16 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

mówisz że rozprezyl silnik 🤔....ciekawe że tyko na dwóch cylindrach 😲...czy pomyliłeś pojęcia 🤣

W tym raczej nie, ale czasami może być niski i stopień sprężania na cylindrze, czy dwóch. Najczęściej przy skrzywionych korbowodach.

W tym silniku to na początek chyba warto zerknąć na osadzenie wtryskiwaczy w głowicy i pompę wtryskową. Może przy regeneracji dano ciała. 

 

Przewody wtryskowe są takie same jak były?

Opublikowano

Znajomy mechanik uprzedzał, aby nie dawać pompy do przeglądu jeśli chodzi :P. Szlifierzy też mechanicy nie byli w stanie polecić kogoś pewnego, takie czasy. Tak przewody te same.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.08.2024 o 09:14, Dastan napisał:

W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?

Kąta wtrysku nie ruszaj. W Parczewie to przyniosło tragiczne skutki. A tak na poważnie jak tylko dwa gary nie robią dobrze to po co kąt ruszać. Na początek wyjmij te dwa wtryski i sprawdź jak rozpylają. Jeśli będą ok sprawdź ciśnienie na tych garach względem pozostałych które pracują dobrze Masz na tych cylindrach ewidentnie złe spalanie i trzeba ustalić przyczynę. Czy samo rozpylenie paliwa czy zbyt niskie ciśnienie w komorze spalania.

Jeszcze raz wtryski do sprawdzenia na maszynie nie zamiana miejscami.

Pompa wtryskowa do sprawdzenia u pompiarza. 

Jeśli to ok pomiar kompresji. Jęli będzie słabsza na tych dwóch garach to kolejny remont po remoncie.

To 6 cyl możliwe ,ze ostatnie gary ze względu na słabsze chłodzenie jednak bardziej ucierpiały i trzeba było zmienić wszystko. Mierzyli ci cylindry a czy np mierzyli szerokość rowków pierścieni albo jak będą pierścienie luźne w tłoku to też kicha. 

To są właśnie takie pół remonty i po nich kolejne remonty bo coś jest niby dobre i można to zostawić a potem okazuje się, że jednak chyba nie dobre i znowu trzeba grzebać. Co widzimy w Parczewskiej telenoweli o remoncie ursusa na częściach ze złomu z połową takich co jeszcze pochodzi i nowymi z ryżu. A potem gawiedź szaleje w komentarzach, ze mechanik zły. Tak zły bo sie zgodził z g lepić.

Edytowane przez hubertuss
  • Thanks 1
Opublikowano

półremont  mieszkania , nie silnika . Tak czy inaczej daj znać co  było.  ile mógł mieć przepracowane silnik?

17 minut temu, hubertuss napisał:

To są właśnie takie pół remonty i po nich kolejne remonty bo coś jest niby dobre i można to zostawić a potem okazuje się, że jednak chyba nie dobre i znowu trzeba grzebać. Co widzimy w Parczewskiej telenoweli o remoncie ursusa na częściach ze złomu z połową takich co jeszcze pochodzi i nowymi z ryżu. A potem gawiedź szaleje w komentarzach, ze mechanik zły. Tak zły bo sie zgodził z g lepić.

on może na oglądalnosci zarobić na kolejny "prodżekt" , umiejętne robienie cyrku i łapanie sie byle czego  by sobie samopoczucie poprawić

Opublikowano

Na liczniku 11tys ma, rozbierany na pewno nie był wcześniej. Na cylindrach gdzie niegdziue widoczne jeszcze slady honowania fabrycznego, brak progów, oleju nie bral, niestety kompresja nie zmierzona wcześniej. . Mysle że to mogły być jego mth ale pewności nie mam. Kupiłem go jak miał 14lat i zrobiłem 1000mth .

Dałem gościowi dokładną specyfikacje od tego silnika miał wszystko pomierzyć, no i pomierzył przynajmniej tak powiedział, ale spodziewałem sie  pomiarów na piśmie czy na bloku tak wydaje mi się profesjonalnie.  A tu nic tylko , że jest dobrz.   Myslisz, że jak oddasz cały silnik komus do roboty to też bedzie tak kolorowo? Ja juz takie cyrki słyszałem, że wolałem sam składać i nie chodziło o kase. Najgorzej tylko z tymi szlifierzami niestety.

Ja tam uważam, że jak ktoś dobrze pomierzy zgdonie ze specyfikacją i się to zgadza to nie ma konieczności rypać cylindrów w monobloku, przynajmniej tak instrukcja podaje.

 

Opublikowano

Ale sam piszesz, że gdzie nie gdzie tylko hon fabryczny został. To już wiele mówi. Ktoś pomierzył nie pomierzył powiedział, ze dobrze. No to co chcieć.

Możesz i sam składać byle nie lepić z g. Sam kiedyś raz tak zrobiłem bo ciągnik miał iść na sprzedaż. Ale ja wymieniłem tuleje pierścienie zrobiłem głowice. Dół był idealny z panewkami. Tłoki stare. Złożyłem silnik. Chodził ładnie moc miał i ma. Ale niestety co zresztą zauważyliśmy z kumplem przy składaniu rowki w tłokach wyklepane pierścienie troszkę luźne ale uj składamy. No i olej bierze do dziś i żałuję, że wtedy tak zrobiłem. Człowiek na błędach się uczy niby wiedział, ze to nie tak ale uj tam to tylko traktor. Teraz kupiłem drugi i szykowałem go sobie i od razu sobie powiedziałem, żadnych kompromisów na uj tam jakoś będzie chodzić. A tamtym co miałem podlepić i sprzedać robiłem 12 lat bo okazał się dobry oprócz konsumpcji oleju lekkiej.

Ostatnie dwa gary były najbardziej dojechane bo to 6. Na przednich był jeszcze hon idealny a na ostatnich próg milimetr. W sumie mogłem tylko 3 tuleje wymienić jak na handel robiłem heheheh. A został w domu.

Opublikowano

Odkopię temat, pomierzyłem sobie kompresję na cylindrach i ledwo przekracza 20bar , ale równo na wsztstkich. Ile było przed wymianą pierscieni to nie wiem. Póki co oleju nie bierze w ogóle 60mtg zrobione tylko to dymienie wciąż jest. Pojeżdżę jeszcze ten sezon, może się jeszcze dotrze coś, a jak nie to się pomyśli. 

Opublikowano

No słabo, to już nawet nie z oszczędności, bo wtedy miałem możliwości kupna oryginalnych tlokow z pierścieniami za 350zl... z byłego serwisu case. No ale szlifierz pomierzył i stwierdził,  że nie ma potrzeby szlifować blok i dawać nowe tloki. Może  i lepiej bo jakby taki fachowiec miał blok rozwiercać to pewnie na szrot by poszedł. Strach cokolwiek gdzieś wozic, a z tym silnikiem to szczególnie. 

Opublikowano

Sezon zakończony więc był czas zajrzeć do tego silnika, objaw nie zniknął - rano po odpaleniu robi się zasłona dymna jak w ruskim czołgu pod kurskiem. Jeszcze raz sprawdziłem wtryskiwacze, ale te są dobro jednak po zdjęciu kolektora chlapie żywą ropą... Co prawda miałem nie grzebać przy kącie wtrysku, bo ten był poskładany na znaki wraz z pompą, która była w serwisie (powymieniane wszystkie) i wróciła zblokowana, ale postanowiłem przynajmniej sprawdzić na kapilarę czy jest te 14st. Ku mojemu zdziwieniu poziom zaczął się podnosić niemal dokładnie w GMP..., a ten jeszcze raz sprawdziłem nawet zegarem. Tam na pompie jest tylko stożek bez klina, jak ją zakładałem to silnik był ustawiony w GMP i przykręciłem zblokowaną pompę, która nie posiada regulacji na fasolkach - wszystko z godnie z instrukcją. Ja już przestawiłem pompę o te 14st na stożku i teraz kapilara się podnosi dokładnie o tyle przed GMP - sprawdzane kilka razy tyle, że w GMP w pompie w ogóle nie widać tego jęzorka do blokady. O co chodzi? Wydaje się to nie możliwe no chyba, że źle poskładali pompe? jest taka tam możliwość? Pytanie czy odpalać ten silnik czy nie, bo trochę mam cykora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
    • Przez waybillshaheed010
      Tractors are essential vehicles designed for high traction and low-speed pulling power, commonly used in agriculture, construction, and other industries. They are built with powerful engines and robust transmissions to handle heavy loads and challenging terrains
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v