Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam. Mam problem z ursusem c360. Mianowicie problem wystąpił nagle, są to metaliczne stuki, których częstotliwość narasta wraz z obrotami silnika. Problem pojawił się nagle podczas jazdy. Biegi wskakują tak jak wcześniej. Stuki słyszalne są na biegach polowych, szosowych, przy włączonym jak i wyłączonym womie, a także na luzie jak i podczas jazdy. Jedynie podczas wciśniętego sprzęgła do końca stukot ustaje. Na pierwszy rzut oka nie widać jakiś nieprawidłowości przez okienko rewizyjne. Stąd moje pytanie, może ktoś miał podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?
Opublikowano

Bardziej słychać w okolicy samej skrzyni biegów, to tak dosyć dokładnie wysłuchane nawet, to dziwne ze właśnie jak się sprzęgło naciśnie to stukot ustaje całkowicie

Opublikowano (edytowane)

Może dwumasa?

Pewnie nie ma igiełek na wałku w skrzyni, jak naciskasz sprzęgło wałek przestaje się obracać. Biegi nie wyskakują?

Radziłbym zdjąć pokrywę skrzyni i będzie wiadomo

Edytowane przez raven18
Opublikowano

Jedyna zależności jaka wynika z twojego opisu to fakt , że stukot cichnie po wciśnięciu sprzęgła do oporu, czyli wysprzeglenie drugiego stopnia i tu bym szukał wady. Najlepiej zdemontować pokrywę skrzyni i sprawdzić po kolei stan elementów napędu wom i pompy, stan kół zębatych , korpusu łożyska wałka II stopnia ,itd.

Opublikowano

Tak, prawdopodobnie będzie szukany mechanik okoliczny, nie mam ani pojęcia o skrzyni biegów, ani narzędzi żeby jakoś to normalnie zrobić, ani także czasu spowodu pracy na etacie więc grzebać przy czymś tydzień, nie do końca mając o tym pojęcie mija się z celem

Opublikowano
1 godzinę temu, vailus napisał:

Pokrywa zdjęta, dźwięk słyszalny jest z prawej strony z małych trybów, pytanie od czego one są i jak się do nich dostać?

Czyżbyś miał na myśli podwójne koło pośrednie od wstecznego ?  Jeszcze masz alternatywny podgląd od dołu ,ale może lepiej niech weryfikacji dokona ktoś obeznany w temacie.

Opublikowano
45 minut temu, vailus napisał:

Tak, prawdopodobnie będzie szukany mechanik okoliczny, nie mam ani pojęcia o skrzyni biegów, ani narzędzi żeby jakoś to normalnie zrobić, ani także czasu spowodu pracy na etacie więc grzebać przy czymś tydzień, nie do końca mając o tym pojęcie mija się z celem

Bardzo dobrze że tak właśnie do tego podchodzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v