Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zdjalem głowice z MF 255, ponieważ został rozmrożony, pokazała się woda w oleju , olej koloru szarego, ok zdjalem na głowicy nie widać żadnych pęknięć, blok też cały, tyle co się stało to wywaliło dekiel prostokątny z tyłu głowicy wygięło go, i szukam jeszcze gdzie można sprawdzić którędy poszła woda do oleju, i jeszcze jedno dlaczego na 3 tłoku jest taki nagar , mogło być to spowodowane małym luzem zaworowym, wtryski są ok

IMG_20240108_155408.jpg

Opublikowano

Mały luz to znaczy jaki? W granicach 0.25 0.3mm powinien być a w głowicy zalej kanały płynem i obserwuj czy nie ma ubytku wycieku blok też możesz sprawdzić płynem

Opublikowano

Głowice oddaj do sprawdzenia, to że nie widać uszkodzeń nie znaczy że ich nie ma. To samo należałoby zrobić z blokiem. Jeśli woda poszła do oleju poprzez uszczelkę pod głowicą to była by najbardziej optymistyczna wersja. 

Odnośnie nagaru, lejący wtrysk, słaba kompresja, mały luz zaworowy też może być.

Opublikowano

ciągnik stał w garażu, garaż ocieplony, , tylko że brama blacha, stał tyłem od bramy, nie sądziłem że może tak przyłapać, głowice oddam na pewno do sprawdzianu, ciekawi mnie ten dekiel prostokątny w głowicy od strony kierowcy, ciągnik odtajal zalalem go spowrotem, odpaliłem i właśnie zza tego dekla zaczęła woda walić, mogło być że wypchnęło ten dekiel i nie narobiło szkód bo miało ujście, a z tym olejem to jest tak że go nie przybyło tylko lekko zszarzał, możliwe że woda skropliał się do miski i zmienił kolor??

Opublikowano

Nie możliwe, w oleju zawsze jest jakaś mała zawartość wody ale żeby zrobiła się kawa z mlekiem potrzebne jest większa zawartość.

Jeśli chodzi o pokrywę tylna głowicy ma za zadanie zamknięcie kanałów wodnych, normalna sprawa że wypchało ją ale nie ma to nic wspólnego z wodą w oleju.

Opublikowano

jutro po sprawdzeniu napiszę czy coś z tego będzie, człowiek się uczy na błędach, za głupotę trzeba płacić 🙃, chociaż w końcu doczyszcze silnik z osprzętem, nigdy nie było czasu, trzymajcie kciuki za głowice

Opublikowano

Jak zdejmiesz pokrywę ta z uszczelniaczem przednim wału zdejmiesz rozrząd i odkrecisz kolejny aluminiowy dekiel to tam go zobaczysz. Wpisz w google blok mf255 i zobaczysz gdzie jest.

Ten brok jak masz na wodzie to albo obgnił, lub jak go zlapało to go wypchneło i puszcza . Musisz rozebrać  i sprawdzić pod głowicą w bloku masz broki z dziurami  dwa rodzaje , a jak nie masz to kup i wbij bo one równoważą przepływ w bloku bo inaczej trzeci cylinder ma najgorsze chłodzenie. Jak masz dziury pod pompą wodną wstaw blachę z nierdzewnej jak chłopaki piszą kup kraniki zakręcane zalej płynem i masz spokój.

Opublikowano

no ok jest, tylko wątpię żeby go wypchnęło, bo jest oparty o obudowę, a z tego co zauważyłem to woda by nie miała jak się dostać do oleju, także myślę że nie będę tego ruszał, jedyną możliwością jaka jest to że wypchnęło głowice i woda poszła pod uszczelką na kanały popychaczy, zauważyłem również podłamane gniazda pod śruby głowicy także musiało iść pod uszczelkę, głowica sprawdzona, jest szczelna, blok również,

Opublikowano

w sumie masz rację, dużo roboty nie ma a w dodatku już wszystko na wierzchu to warto zajrzeć, dzięki za radę, jutro rozbiore dla pewności, tak to będę później klął sam na siebie

Opublikowano

A jak ty ten blok sprawdziłeś na szczelnośc?

A te gniazda połamane pod tymi śrubami to są zazwyczaj od braku podkładek takich grubych i utwardzanych. Jak będziesz rozbierał  to uważaj na znaki i na oś koła pośredniego rozrządu ,tam jest kołek ustalajacy żeby ci nie zginął.

Opublikowano

przyjechał pan co robi głowice i bloki, miał jakąś specjalną lampę, potem nagrzewał blok nagrzewnicą nagrzewnicą , podpinali ciśnienie pod kanały i wpuszczał tak jakby parę z pianą, tam gdzie się tylko dało, według niego jest ok, 100 procent gwarancji niee ma w takich przypadkach , ale jak by coś grubszego było to by wyszło , koszt 150zl

Opublikowano

Jak masz głowice ściągniętą to może warto było by jeszcze ustalić przyczynę tego nagaru, bo wg mnie jest on spowodowany przedostawaniem się oleju do komory spalania, tylko pytanie czy winne są prowadnice zaworowe, czy złożenie tłok tuleja, pierścienie, czy wybity rowek na tłoku i pompuje olej do cylindra. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v