Polecane posty

dereniek    4

Witam, zdjalem głowice z MF 255, ponieważ został rozmrożony, pokazała się woda w oleju , olej koloru szarego, ok zdjalem na głowicy nie widać żadnych pęknięć, blok też cały, tyle co się stało to wywaliło dekiel prostokątny z tyłu głowicy wygięło go, i szukam jeszcze gdzie można sprawdzić którędy poszła woda do oleju, i jeszcze jedno dlaczego na 3 tłoku jest taki nagar , mogło być to spowodowane małym luzem zaworowym, wtryski są ok

IMG_20240108_155408.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Mały luz to znaczy jaki? W granicach 0.25 0.3mm powinien być a w głowicy zalej kanały płynem i obserwuj czy nie ma ubytku wycieku blok też możesz sprawdzić płynem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Głowice oddaj do sprawdzenia, to że nie widać uszkodzeń nie znaczy że ich nie ma. To samo należałoby zrobić z blokiem. Jeśli woda poszła do oleju poprzez uszczelkę pod głowicą to była by najbardziej optymistyczna wersja. 

Odnośnie nagaru, lejący wtrysk, słaba kompresja, mały luz zaworowy też może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

ciągnik stał w garażu, garaż ocieplony, , tylko że brama blacha, stał tyłem od bramy, nie sądziłem że może tak przyłapać, głowice oddam na pewno do sprawdzianu, ciekawi mnie ten dekiel prostokątny w głowicy od strony kierowcy, ciągnik odtajal zalalem go spowrotem, odpaliłem i właśnie zza tego dekla zaczęła woda walić, mogło być że wypchnęło ten dekiel i nie narobiło szkód bo miało ujście, a z tym olejem to jest tak że go nie przybyło tylko lekko zszarzał, możliwe że woda skropliał się do miski i zmienił kolor??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie możliwe, w oleju zawsze jest jakaś mała zawartość wody ale żeby zrobiła się kawa z mlekiem potrzebne jest większa zawartość.

Jeśli chodzi o pokrywę tylna głowicy ma za zadanie zamknięcie kanałów wodnych, normalna sprawa że wypchało ją ale nie ma to nic wspólnego z wodą w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

I było warto trzymać na wodzie?

Nie lepiej płyn i spokój miałbyś??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Teraz nic mu nie pomogą twoje mądrości 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

jutro po sprawdzeniu napiszę czy coś z tego będzie, człowiek się uczy na błędach, za głupotę trzeba płacić 🙃, chociaż w końcu doczyszcze silnik z osprzętem, nigdy nie było czasu, trzymajcie kciuki za głowice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Można sprawdzić też jak wygląda sytuacja pod pompa wody, czy tam nie ma przecieku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

to bym na samym koncu sprawdzal

glowica do planowania i proby szczelnosci.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

słuchajcie a pod pokrywą rozrządu znajduje się jakiś brok lub coś co mogło spowodować wyciek wody do oleju bo sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Korozja pokrywy rozrządu, pod pompą wody. Wymiana pokrywy choć lepsze rozwiązanie to dorobienie podkładki z blachy nierdzewnej tak jak miały stare perkinsy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

@jacus

Jak były wżery, albo kiedyś wirnik ocierał o pokrywę, ścianka cienka, to duże szanse, że pod pompą jest przeciek po zamrożeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest brok z przodu pod aluminiowa pokrywą rozrządu, chodzi o tą pokrywę co jest pompa wtryskowa do niej przykręcana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

ok tylko ten brok nie jest za obudową rozrządu ? obudowa go nie trzyma ??


czy jak zdejmę pokrywę to będzie widoczny ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz pokrywę ta z uszczelniaczem przednim wału zdejmiesz rozrząd i odkrecisz kolejny aluminiowy dekiel to tam go zobaczysz. Wpisz w google blok mf255 i zobaczysz gdzie jest.

Ten brok jak masz na wodzie to albo obgnił, lub jak go zlapało to go wypchneło i puszcza . Musisz rozebrać  i sprawdzić pod głowicą w bloku masz broki z dziurami  dwa rodzaje , a jak nie masz to kup i wbij bo one równoważą przepływ w bloku bo inaczej trzeci cylinder ma najgorsze chłodzenie. Jak masz dziury pod pompą wodną wstaw blachę z nierdzewnej jak chłopaki piszą kup kraniki zakręcane zalej płynem i masz spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

no ok jest, tylko wątpię żeby go wypchnęło, bo jest oparty o obudowę, a z tego co zauważyłem to woda by nie miała jak się dostać do oleju, także myślę że nie będę tego ruszał, jedyną możliwością jaka jest to że wypchnęło głowice i woda poszła pod uszczelką na kanały popychaczy, zauważyłem również podłamane gniazda pod śruby głowicy także musiało iść pod uszczelkę, głowica sprawdzona, jest szczelna, blok również,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

w sumie masz rację, dużo roboty nie ma a w dodatku już wszystko na wierzchu to warto zajrzeć, dzięki za radę, jutro rozbiore dla pewności, tak to będę później klął sam na siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak ty ten blok sprawdziłeś na szczelnośc?

A te gniazda połamane pod tymi śrubami to są zazwyczaj od braku podkładek takich grubych i utwardzanych. Jak będziesz rozbierał  to uważaj na znaki i na oś koła pośredniego rozrządu ,tam jest kołek ustalajacy żeby ci nie zginął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

przyjechał pan co robi głowice i bloki, miał jakąś specjalną lampę, potem nagrzewał blok nagrzewnicą nagrzewnicą , podpinali ciśnienie pod kanały i wpuszczał tak jakby parę z pianą, tam gdzie się tylko dało, według niego jest ok, 100 procent gwarancji niee ma w takich przypadkach , ale jak by coś grubszego było to by wyszło , koszt 150zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz do tego broka co ci pisałem i najlepiej zabić na klej taki słabszy zielony nowego broka i składaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dereniek    4

ok, dzięki jeszcze raz za pomoc, odezwę się jak już coś podkładam i przetestuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Jak masz głowice ściągniętą to może warto było by jeszcze ustalić przyczynę tego nagaru, bo wg mnie jest on spowodowany przedostawaniem się oleju do komory spalania, tylko pytanie czy winne są prowadnice zaworowe, czy złożenie tłok tuleja, pierścienie, czy wybity rowek na tłoku i pompuje olej do cylindra. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj