Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.

A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.

Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.

No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?

Opublikowano

Głowice sprawdzone na płaskość dociągnięte z odpowiednim momentem i kolejnoscią blok też sprawdzona płaskość? Tuleja wystaje nad blok tyle ile pisze w serwisówce jest jedną grubość uszczelki pod głowice czy są różne? Tuleje mogą ładnie wyglądać ale kawitacja robi swoje chociaż wtedy na zgaszonym dostawał by ci się płyn nad tłok a na odpalonym ciśnienie jest wyższe i pchało by w układ chociaż jeśli nie ma CO2 to teoretycznie nie powinno to być powiązane ze spalaniem.olej czysty bez śladów płynu?

Opublikowano

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

Opublikowano
5 godzin temu, rafal4610 napisał:

Chłodnica?

 

36 minut temu, Ceres2 napisał:

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

 

2 godziny temu, Stodoła napisał:

Nagrzewnica odpowietrzona

Raczej mało prawdopodobne, jak z wypowiedzi autora odrazu na zimno, bez obiegu, bo pompa stoji podnosi się płyn i pojawiają się bąble

8 godzin temu, Lukasz93 napisał:

Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.

Na zimno? Po jakim czasie jest bąbel i podnosi się płyn? kwestia 30s? 10 minut?

Opublikowano (edytowane)

16 godzin temu, Stodoła napisał:

Nagrzewnica odpowietrzona

Nagrzewnice odciąłem wogole.

 

14 godzin temu, Ceres2 napisał:

Może chłodnica  być zabita. 

Umyć z zewnątrz karcherem a wewnątrz środkiem odkamieniającym jak się  grzeje to raczej to.

Przy wymianie pompy wodnej ją myłem, przepływa brzez nią git.

 

13 godzin temu, Alchemik napisał:

 

Raczej mało prawdopodobne, jak z wypowiedzi autora odrazu na zimno, bez obiegu, bo pompa stoji podnosi się płyn i pojawiają się bąble

Na zimno? Po jakim czasie jest bąbel i podnosi się płyn? kwestia 30s? 10 minut?

Na zimno. Odrazu po odpaleniu widać jak się płyn unosi. Czasem się zdarzy ze bąbel nie wypłynie to aż się płyn zaczyna wylewać

14 godzin temu, Grab12 napisał:

Głowice sprawdzone na płaskość dociągnięte z odpowiednim momentem i kolejnoscią blok też sprawdzona płaskość? Tuleja wystaje nad blok tyle ile pisze w serwisówce jest jedną grubość uszczelki pod głowice czy są różne? Tuleje mogą ładnie wyglądać ale kawitacja robi swoje chociaż wtedy na zgaszonym dostawał by ci się płyn nad tłok a na odpalonym ciśnienie jest wyższe i pchało by w układ chociaż jeśli nie ma CO2 to teoretycznie nie powinno to być powiązane ze spalaniem.olej czysty bez śladów płynu?

Glownice regenerowane, plantowane, sprawdzane niby na szczelność co jest chyba podstawą przed jaką kolwiek regeneracja. Dociągane na 180 nm. Wszędzie wokół sucho.

Wystawanie tulei nie mierzone, uszczelki dane wszystkie 1.5 bo to silnik z turbo.

Olej ok. Pół roku tak jeździł z tą rurką w chlodnicy koło obory to normalnie zrobił się czarny i to tyle

Screenshot_20231231_110502_Gallery.jpg

Screenshot_20231231_105541_Video Player.jpg

Screenshot_20231231_105558_Video Player.jpg

Screenshot_20231231_105656_Video Player.jpg

 

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, PRIMO napisał:

Z odmy dmucha mocno czy słabo?

Trochę widać, ale względem ursusa 1224 to bardzo mało

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano

Wystawanie tuleji ważna rzecz jak będziesz miał zapadnięta albo za bardzo wystającą to niedoszczelnisz plus blok też musi być płaski nie tylko głowice

Opublikowano

Przedmuch jest na 100% i widać że nie mały, tylko teraz gdzie, jeżeli głowice sprawdzone, to zostają tuleje czy nie ma gdzieś jakiegoś pęknięcia, choć wtedy dostawał by się raczej płyn do oleju, wystawanie tulei i blok, czy nie zwichrowany, innej możliwości już nie ma.

Opublikowano

Głowica musi mieć mikro-pęknięcie.jak będziesz miał ściągnięte to sprawdź wysokość tulei ile każda wystaje.

Sory ale źle umyta.

Opublikowano
2 godziny temu, Grab12 napisał:

Wystawanie tuleji ważna rzecz jak będziesz miał zapadnięta albo za bardzo wystającą to niedoszczelnisz plus blok też musi być płaski nie tylko głowice

A jest jakiś sposób żeby sprawdzić na których garze jest przedmuch? Przynajmniej bym wiedział gdzie się skupić. Jak glowice zwalę i nic nie znajdę to kapitalka zostaję.

Płaskość bloku jak można sprawdzic? Bo wystawanie tulei to chyba tylko czujnik zegarowy i dociśnięcie tulei?

A i zapomniałem dodać jeszcze że miałem z nim dwa incydenty jakiś czas po kupnie go.

Z czasem zaczął wyrzucac troche płynu pod silnym obciażeniem np w transporcie z belami. Poźniej pękł przewod dolny od chlodnicy to się mógł trochę przegrzać nim go zatrzymałem.

Innym razem zerwało nakretke co trzyma dzwigienki zaworowe i tak popracował trochę na zamkniętych zaworach i postrzelał nim wróciłem do domu i znalazłem co go boli. Po tym zerwaniu nakretki za jakiś czas zaczął świrować na termostacie z temperaturą jakby sie nie otwierał i coraz gorzej wywalać płyn

2 godziny temu, Ceres2 napisał:

Głowica musi mieć mikro-pęknięcie.jak będziesz miał ściągnięte to sprawdź wysokość tulei ile każda wystaje.

Sory ale źle umyta.

No tylko wodą myłem, momentalnie woda wypływała dołem to nic więcej nie robiłem. Można by jakimś środkiem jeszcze ją wymyć.

Zaklad co regeneruje głowice może nie wyłapać mikropęknięcia? Robione w zambrowie, jeśli ktoś z tych okolic

Opublikowano (edytowane)

Płaskość bloku i głowic liniałem i szczelinomierzem . też możesz sprawdzić do wystawiania tuleji czujnik zegarowy będzie najdokładniejsz chyba że pokombinować z liniałem i szczelinomierzem albo głebokościomierzem suwmiarki. Wymiary podawane są zwykle przy temperaturze 20 stopni na plusie plus tuleja powinna być docisnięta z jakąś siłą zwykle podaną w serwisówce zwykle na szpilki od głowic zakładasz sworznie tłokowe i dokrecasz dzięki temu imitujesz dociskanie głowicą. masz głowice pojedyncze to jest łatwo gorzej jak masz 6 garów i jednolitą głowice.tu masz przykładowe dane z katalogu dla s 231 dla orientacji.

IMG_20231231_151757424.jpg

Edytowane przez Grab12
Opublikowano

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Ceres2 napisał:

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Moim zdaniem gdyby z termostatem np niewystarczająco chłodziło płyn w robocie to trzeba by było sprawdzic na innej chlodnicy co się będzie dziać. W tym przypadku to nic nie idzie robic konkretnego bo płyn wywali a z termostatem się gotuje. Tak to wyglada że latem na probe znowu włożyłem termostat po sprawdzeniu ze sprawny (a nawet wkładałem inny dobry tez z otworkiem) to jak np dam 2000 obrotow temperatura rośnie do 100 stopni i rosła by dalej a termostat się nie otwiera nie ma obiegu w chlodnicy. Po zmniejszeniu obrotow temp spada. Jakby tworzyła się jakaś poducha powietrzna i nie pozwalało się to otworzyć termostatowi (taka myśl).

Bez termostatu z tą rurką gdy obieg jest cały czas to można jeździć kolo domu na nieduzych obrotach temp nawet do 70 nie dojdzie. Latem może doszła ponad. Ale przy jakimś obciążeniu albo przygazowkach i duzych obrotach z chlodnicy płyn wypycha z bąblami

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano

Tak ja piszesz poduszka z gazów uniemożliwia prawidłową pracę termostatu jeśli chcesz się doszkolić z remontów polecam kanał promotory https://youtu.be/xm0uujGLoQE?si=Hs8cxF_osOM6QJs2 ten filmik jest o szczelności głowic tu drugi dokładnie przy 1 godzinie i 18 minutach mierzy występ tuleji na blok https://youtu.be/ookNy9y18vk?si=6JNDEsLkphjnohlJ bardzo dużo wiedzy tyle że po rusku gość zna się na swojej robocie a z jego filmów nauczyłem się więcej niż w szkole mechanicznej a z polskich gości na you tube jest profesor Chris ale on to raczej osobówki a ten rusek silniki od ciężarówek.Polecam obejrzeć każdemu jak powinien być wykonany remont.

Opublikowano
3 godziny temu, Ceres2 napisał:

Ja bym podmieniła nawet od 60tki chłodnicę i sprawdziła czy woda się nie grzeje a jak grzeje to szukasz dalej ale wykluczysz chłodnicę. 

Tylko podmień od kogoś nawet pożycz, żebyś nie kupował zaraz nowej bo będzie na mnie😜

A Ty @Desperado co byś zrobił?

Chłodnica tu pani nie ma nic do rzeczy, to tak jakby miała pani wzdęcia    :P a szukała przyczyny w schładzaniu czoła.

Ps. Co u Ciebie Piękna?   :P

Opublikowano (edytowane)

Zastanawia mnie czy na nagrzewnicę masz rurki połączone czy zaślepione?

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

I witam w nowym roku 😀

Mnie to zastanawia, że test CO² nie zmienia koloru. Jakby to nie spaliny. Ciekawe czy turbo miało by możliwość pchać powietrze gdzieś do kanału wodnego w głowicy. Ale to by oznaczało totalne spapranie roboty przez zakład co regenerował glowice. Co myślicie czy jest wogole taka możliwość żeby się w ten sposób dostawało powietrze? 

5 godzin temu, Ceres2 napisał:

Zastanawia mnie czy na nagrzewnicę masz rurki połączone czy zaślepione?

Połączone. W zetorze 7745 mam tak od bardzo dawna i jest ok

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano

Jeśli nie kazałeś zakładowi sprawdzić na  naikropękniecia oni robią tylko co im powiesz pewnie splanowali sprawdzili szczelność zaworów i luz w prowadnicach. Turbo w tym modelu raczej nie jest chłodzone cieczą choć wytwarza nadciśnienie to i tak wszystko ostatecznie trafia do głowic do kanałów ssących w głowicy masz także gniazdo wtryskiwacza on jest wymienne i omywa je płyn ale gdyby była duża dziura to mieszało by się w obie strony

Opublikowano

Kiedyś miałem problemy z sześdziesiątką to porozcinałem kolektor wodny i do góry wspawałem rurki. Po nalaniu wody oraz ściągnięciu paska okazało się która głowica była wadliwa. Spotkałem się również z takim przypadkiem że dmuchało pomiędzy głowicą a tulejką wtryskiwacza. Powodzenia w szukaniu.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v