Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z niska temperatura cieczy chłodzącej  termostaty wymienione dodam ze podczas odpalenia zimnego silnika  po 5 min załącza się wiskoza  gdzie szukać przyczyny  ciągnik to John deere 6620 

Opublikowano

Układ jest zaprojektowany z nadwyżką mocy chłodzacej zresztą nowsze disle nie wytwarzają zbyt dużo ciepła i z małego obiegu zabierasz go by ogrzać kabinę najprostszy sposób to przesłonić chłodnice tylko nie cała i obserwować temperature

Opublikowano

Sprawdzałeś na kuchence w jakiej temperaturze się otwierają termostaty. Temperatura początku otwierania i pełne otwarcie? Węże do chłodnicy mają taką samą temperature przed i za termostatem? W starych traktorach operujących w chłodnym klimacie żaluzje na chłodnicy były w standardzie.gdyby przesłonięcie nic nie dawało to dlaczego w kombajnie w upały czyścisz chłodnice z plew. Przesłonięcie działa identycznie i pamiętaj że wentylator chłodzi także blok i pompę wody a te są w małym obiegu.oczywiście zakładam że masz sprawny czujnik temperatury i zegar.co do sprzegła wiskotycznego  na zimno powinno wyraźnie wolniej się kręcić wręcz powinno dać się zatrzymać ale nie polecam próbować.

Opublikowano

W kombajnie i w upały to raczej nie ma nigdy problemu by osiągnąć optymalna temperaturę silnika nawet bez termostatu. Co do przysłaniania chłodnicy zgodzę się że ograniczenie przepływu powietrza chłodzącego silnik przez wentylator powinno szybciej nagrzać silnik lecz wentylator napędzany na stałe to powietrze weźmie z innego miejsca. Bardziej bym tu obstawiał wiskoze lub czujnik temp który nią steruje. 

Opublikowano (edytowane)

Nie weźmie z innego miejsca bo wciąga przodem chłodnicy jeśli stworzysz mu fizyczną barierę to zaciągnie tego powietrza mniej ale tak jak mówisz obróć wentylatorem na zimnym powinien kręcić sié bez oprów(oczywiście zdejmij pasek) jeśli stawi opór to wisko.A dochodzą tam jakieś kable do sterowania bo w BMW e 36 nic nie było działało automatycznie mechanicznie

Edytowane przez Grab12
Opublikowano

Żaluzje, albo rolety to miały starsze sprzęty, bo konstruktorzy brali pod uwagę, że sprzęt będzie pracował na wodzie. W termostacie często była mała dziurka, żeby jakieś minimalne krążenie było. Roleta zasłaniała chłodnice, żeby woda nie zamarzła i nie rozsadziła chłodnicy. Bez rolety przy zamkniętym termostacie  na dużym mrozie z działającym wentylatorem to kwestia  czasami minut jak zacznie zamarzać woda.

Opublikowano

Jedno nie przeszkadza drugiemu szybciej rozgrzaną maszyna to mniejsze zużycie paliwa i ogólnie zużycie pierścieni, tuleji itd czy zrobisz to viskiem czy roletą czy kartonem nie ma znaczenia liczy się efekt jak najtańszym kosztem wszystkiego należy używać z głową i patrzeć na temperature

Opublikowano
Dnia 1.12.2023 o 10:19, marcinv600 napisał:

termostaty wymienione dodam ze podczas odpalenia zimnego silnika  po 5 min załącza się wiskoza

No to zostaje właśnie ona do wymiany skoro jesteś pewny termostatów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bork
      Witam . Panowie wymieniał ktoś może we własnym zakresie cewkę pompy wtryskowej  paliwa czy trzeba pompę oddać do specjalistycznego warsztatu (pompa stanadyne RE 518167)
    • Przez Adam6920
      Witam,
      mam problem z ciągnikiem 6920S (skrzynia autopower) 2004r. Po zatrzymaniu ciągnika i przełączeniu rewersu na P, zaczyna piszczeć alarm i wyświetla się błąd: UIC 305015.11 (Blokada postojowa nie włącza się). Podczas wolnego toczenia się ciągnika, po wrzuceniu P, ciągnik tak jakby reagował na zatrzymanie i czuć takie zatrzymanie. Miał ktoś taki przypadek?
    • Przez PITER13
      Mam problem z John Deerem 6920 - ciągnik jednego dnia bez problemu pracował w gruberze, drugiego dnia podczas pracy wkręcał się tylko do 1900 obr/min a trzeciego dnia już nie chciał wogole odpalić. Akumulator i rozrusznik kręciły bez problemu, sprawdzony sterownik silnika jest ok. Pytanie czy ktoś zetknął się kiedyś z takim problemem? Gdzie szukać problemu - może pompa paliwa, wtryski albo jakiś czujnik obrotów?
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez mlyn
      Witam, mam problem z john deere 6820 powerquad 42/h, a mianowicie rozłącza jazdę w trakcie poruszania się. 
      Po przełączeniu rewersu na Neutral i znów w tryb jazdy, jazda powraca, nie ma reguły czy zimny czy ciepły dzieje się to samo. Czym może być to spowodowane? Miał ktoś podobnie? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v