Skocz do zawartości

Zetor 7211 - dołożenie przedniego napędu a kwestie prawne


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?

Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?

Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?

Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 

Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 

 

Opublikowano

może szersze opony radialne z tyłu i balon z przodu załatwią sprawę tymczasowo i w hvj mniejsze pieniądze to wyniesie .

13 minut temu, torq1906 napisał:

Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?

pewnie tak choć z 6245 o ile był z ciężką osią i miał ten sam rozmiar ogumienia też pewnie chyba  mógłby pasować , ciekawe jak 6045 czy 7045

 

15 minut temu, torq1906 napisał:

Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?

skłaniałbym się na rzeźbieniu na częściach z innych ciągników lub ewentualnie koparko-ładowarek , samochodowe bym darował bo zetor to cięższa kategoria ciągników niż siuntki 

17 minut temu, torq1906 napisał:

Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 

papierologia to nie wiem choć chyba niewykonalne ale pewnie na dobrych sprawdzonych częściach to do połowy wartości traktora bez przodka można dojść jeśli samemu nie chce się czegokolwiek dotykać , 

Opublikowano (edytowane)

3 lub 4 lata dzwoniłem do gościa który sprowadza zetory i ciężkie ursusy powiedział że nie ma problemu, wtedy z nowymi oponami i przodkiem od zetora chciał ok 10 tyś.Papiery napewno do zrobienia w pełni legalnie. Ale co przerabiać? Rejestracja się zgadza, vin się zgadza to mysle że nie ma problemu. Znam kilka 360 z napędem 4x4. U mojego sąsiada do 7711 zakładali przedni napęd ale to już 15 lat temu i jeździł tym zatorem wszędzie.

Może znajdziesz taniej ten gość jest jeden w promieniu 200 kilometrów no chyba więcej nie muszę dodawać. 

Edytowane przez krzys111
Opublikowano
57 minut temu, krzys111 napisał:

3 lub 4 lata dzwoniłem do gościa który sprowadza zetory i ciężkie ursusy powiedział że nie ma problemu, wtedy z nowymi oponami i przodkiem od zetora chciał ok 10 tyś.Papiery napewno do zrobienia w pełni legalnie. Ale co przerabiać? Rejestracja się zgadza, vin się zgadza to mysle że nie ma problemu. Znam kilka 360 z napędem 4x4. U mojego sąsiada do 7711 zakładali przedni napęd ale to już 15 lat temu i jeździł tym zatorem wszędzie.

Może znajdziesz taniej ten gość jest jeden w promieniu 200 kilometrów no chyba więcej nie muszę dodawać. 

Gdzieś się spotkałem, że trzeba robić w warsztacie co ma odpowiednie PKD, do tego rzeczoznawca i z kwitami z warsztatu na stacje diagnostyczną, ze zmian rzeczy które są w dowodzie to w zasadzie zmienia się chyba tylko masa.

A z ciekawości z jakiego rejonu jest ten gość i czy masz jakiś namiar na niego? 

Opublikowano
2 godziny temu, torq1906 napisał:

 

Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 

 

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

  • Like 2
Opublikowano
37 minut temu, Marionos napisał:

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

Nie wiem czemu nazywasz ulepem coś co by było zrobione zgodnie ze sztuką i był by to normalny 7245.

Bardzo merytoryczny przytyk, wyczytałeś z tego posta, że mnie nie stać? 🤣

Tak bo jak kupię, jakiegoś zdezelowanego 7245 który będzie jeżdżącym złomem to przedni most będzie tylko do przełożenia a nie do gruntownego remontu, na bank. W takim przypadku jedynie oszczędzę trochę na papierach i będę miał inną naklejkę na masce.  

Za 7245, który rokuje, że nie jest skarbonką pewnie by się trzeba było zakręcić koło kwoty 70k a gwarancji i tak nigdy nie ma, to powiedzmy, że 11 sprzedałbym za 50k to nawet jakby napęd kosztował mnie 25k to 5k drożej za pewny sprzęt to moim zdaniem nie jest to kwota nie do przełknięcia. 

 

Opublikowano
torq1906 napisał:

37 minut temu, Marionos napisał:

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

Nie wiem czemu nazywasz ulepem coś co by było zrobione zgodnie ze sztuką i był by to normalny 7245.

Bardzo merytoryczny przytyk, wyczytałeś z tego posta, że mnie nie stać? 🤣

Tak bo jak kupię, jakiegoś zdezelowanego 7245 który będzie jeżdżącym złomem to przedni most będzie tylko do przełożenia a nie do gruntownego remontu, na bank. W takim przypadku jedynie oszczędzę trochę na papierach i będę miał inną naklejkę na masce.  

Za 7245, który rokuje, że nie jest skarbonką pewnie by się trzeba było zakręcić koło kwoty 70k a gwarancji i tak nigdy nie ma, to powiedzmy, że 11 sprzedałbym za 50k to nawet jakby napęd kosztował mnie 25k to 5k drożej za pewny sprzęt to moim zdaniem nie jest to kwota nie do przełknięcia. 

 

przecież nie zmienisz mu nazwy w papierach na 7245 tylko on nadal w dokumentach będzie 7211

  • Like 2
Opublikowano

czy to da sie legalnie zrobic ?? podzwon po urzedach albo diagnostach czy rzeczoznawcach.

na pewno to nie bedzie szybkiel,latwe i tanie. ekspertyza z odpowiedniego instytutu pewnie bedzie potrzebna.

gorale pelno maja takich przerobionych ciagnikow- ale tam wszelkie prawo slabo sie przyjmuje...

Opublikowano
3 godziny temu, wojtal24 napisał:

przecież nie zmienisz mu nazwy w papierach na 7245 tylko on nadal w dokumentach będzie 7211

No zdaje sobie z tego sprawę chodziło mi że wizualnie i funkcjonalnie to będzie 7245, ale czy jest to problem? Tak jak przy swapie silnika na mocniejszy w samochodzie model zostaje taki sam a w dowodzie jest wbita większa moc. 

Opublikowano

Żeby zmienić typ w dowodzie, to tylko wchodzi w grę kupno 7245 i zamiana przodów i tabliczek znamionowych, w Zetorze akurat jest to o tyle proste, że na przednim wsporniku ma numer VIN, reszta może zostać zamieniona legalnie.

Opublikowano

Gdzie w dowodzie masz napisane że ma napęd na 2 czy 4 koła?

Zmieni się tylko rzeczywista masa pojazdu i teoretycznie jego "ładowność ". W świetle rozporządzenia odnośnie zmian konstrukcyjnych powinieneś zmienić w dowodzie masę własną pojazdu.  Model nadal pozostaje ten sam.

Ponadto takie zmiany powinny być przeprowadzone przez specjalistyczny zakład współpracującym z producentem ( autoryzowany serwis).  Zmiana konstrukcyjna powinna być przeprowadzona na częściach nowych lub lezakowanych ale nigdy nie użytych. 

W praktyce załóż napęd i ciesz się traktorem bo nikt tego nigdy nie sprawdzi 

Opublikowano (edytowane)

Na pierwszej stronie masz dane pojazdu D.-ZETOR D.3 -7245 lub inny model który określa czy jest napęd czy nie ...ZETOR 7211 To jest model bez napędu 

Diagnosta to sprawdzi i moze odmówić przeglądu 🤪

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano

Model to model, a napęd to napęd. Dwie inne rzeczy.  Audi A6 może być z napędem na 2 I 4 koła, ale dalej będzie to Audi A6. Zaraz mi napiszesz że to będzie A6 Quatro, ale to tylko kwestia marketingu. 

Opublikowano

Porównanie niezbyt trafne ,gdyż Zetor w nazwie modelu koduje orientacyjną moc , rodzaj napędu oraz szczególne cechy ( kabina , przedni napęd itd) i akurat jest to bardzo czytelne choć mało spotykane w innych markach., Producenci stosują w tej kwestii dowolność i nie można tego w ten sposób porównywać. Jeż . Dla przykładu BMW sugeruje się serią modelu , pojemnoscią silnika i mocą. Iveco w  oznaczeniu koduje maksymalną masę, rodzaj osi i moc silnika . Przykłady różnorodności można mnożyć.

Opublikowano

Ja tylko mówię jak to wygląda w kwestii prawnej, i z punktu widzenia diagnosty (czyli mojego). Jeżeli to nie wystarcza to możecie sobie dalej bujać w obłokach. 

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 17.06.2023 o 09:50, Bzyk333 napisał:

Model to model, a napęd to napęd. Dwie inne rzeczy.  Audi A6 może być z napędem na 2 I 4 koła, ale dalej będzie to Audi A6. Zaraz mi napiszesz że to będzie A6 Quatro, ale to tylko kwestia marketingu. 

Porównanie było by trafne gdyby ciągnik zarówno z przednim napędem jak i bez niego wychodził pod tą samą nazwą/numerem modelu a tak nie jest. 

Dnia 20.06.2023 o 21:14, Bzyk333 napisał:

Ja tylko mówię jak to wygląda w kwestii prawnej, i z punktu widzenia diagnosty (czyli mojego). Jeżeli to nie wystarcza to możecie sobie dalej bujać w obłokach. 

To czy jako diagnosta podbiłbyś przegląd mając do czynienia z traktorem który fabrycznie nie miał przedniego napędu a został przerobiony i już go posiada. Zakładając, że ktoś dostarczy opinię rzeczoznawcy i fakturę z warsztatu który ma odpowiedni kod PKD. A części wykorzystane do modernizacji pochodzą z bliźniaczego modelu, a nie jakiś składak typu mosty od terenówek itp.?

Opublikowano
Dnia 18.06.2023 o 23:05, Desperado napisał:

Jak niby koduje w nazwie 7211 moc, jak on ma 62KM? pic na wodę, fotomontaż.

Akurat 62 to jest moc na wom, na silniku na pewno jest więcej, bez osprzętu może i być te 72

Opublikowano
Dnia 24.06.2023 o 18:51, torq1906 napisał:

Porównanie było by trafne gdyby ciągnik zarówno z przednim napędem jak i bez niego wychodził pod tą samą nazwą/numerem modelu a tak nie jest. 

To czy jako diagnosta podbiłbyś przegląd mając do czynienia z traktorem który fabrycznie nie miał przedniego napędu a został przerobiony i już go posiada. Zakładając, że ktoś dostarczy opinię rzeczoznawcy i fakturę z warsztatu który ma odpowiedni kod PKD. A części wykorzystane do modernizacji pochodzą z bliźniaczego modelu, a nie jakiś składak typu mosty od terenówek itp.?

Oczywiście że tak. Jeśli wszystko jest zrobione tak jak należy to nie ma innego wyboru jak podbić przegląd.

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mf390
      Witam,
      Stoję przed zakupem Zetora 7245 lub 7745, z tego co zauważyłem w 7745 jest blokada przedniego mostu a w 7245 nie ma, z zewnątrz obie osie wyglądają identycznie. Czy jest możliwość "dołożenia" takiej blokady w 7245?
    • Przez ARTI2019
      Zetor 7745 rozłącza przedni napęd pod obciążeniem, i słychać pykanie jakby ktoś trytytką się bawił dodatkowo drży dźwignia załączania napędu, ktoś borykał sie z takim problemem ? dzieje się to losowo, czasami pod większym obciążeniem czasami pod mniejszym, czasami 2 hektary zrobi i nic a czasami nie da się pracować bo co chwilę pyka i rozłącza .... szukam rozwiązania
    • Przez noid
      Witam.
      Jak odkręcić wał przedniego napędu od skrzyni biegów zetor 7245?
      Wyciekł cały olej. Potrzebuje szybkiej pomocy.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Erdien94
      Cześć wszystkim.Jak w temacie jaki olej wlać do tłumnika drgań 7245 ?Prosze o pomoc:)
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v