Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ma znaczenie w jakim polozeniu jest ten podwojny frez tzn jakas ilosc obrotow ? Bo ja poprostu zalozylem ta tulejke zebata na to co wystaje z korpusu silnika i potem celowalem tym sprzeglem zeby tez naszedl na ten podwojny frez. Czyli chodzi mi o to ze jakbym zrobil kolejny x obrotow o 360° to na cos to wplywa? 

Ktory zab najlepiej "wyciac" na tym sprzegle? Ten obok podwojnego freza z lewe czy z prawej czy w ogole jakis inny na obwodzie?

Opublikowano (edytowane)

wycinasz podwojny frez na tulejce z jednej strony i nakładasz na pompę z przesunięciem o jeden ząbek ...powiedzmy na prawo stronę ....

pompę z tulejka wkładasz do korpusu strona nie wycinana czyli podwójny ząbek na swoje miejsce ...

Jak nie wiesz 

w którą stronę masz przesunac o ząbek żeby przyspieszyć zapłon ...To robisz dwie próby..  przesuwasz raz na prawo o ząbek względem podwójnego frezu...składasz i jak nie odpali  to odkręcasz i przesuwasz  potem na lewo o ząbek od strony pompy  🤷‍♂️...

Ja nie pamiętam w którą stronę  🤷‍♂️

IMG_20230528_180112.png

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

Dobrze rozumiem ze tak wycinam i to wyciete ma byc od strony pompy? I potem metoda prob i bledow przekladam na sprzegle pompy o jeden zabek w lewo lub prawo?

W razie cos zj3bie to ta tulejka pare PLN kosztuje wiec mala strata. Gorzej ze sprzeglem i tego juz po pompiarzu nie chce ruszac bo czuc ze zwawo teraz chodzi a wczesniej zamulal. 

IMG_20230528_181035.jpg

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano (edytowane)

tak....🤷‍♂️

wytniesz ten podwojny frez z jednej strony i zakładasz to na pompę z przesunięciem o jeden ząbek ....druga stronę zakładasz tak jak było w swoje miejsce czyli tak jak zakładałeś 🤷‍♂️

przyspieszysz zapłon i będzie git ...moczy ci kolektor bo nie dopala spalin 🤷‍♂️

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano

To bedzie raczej nie ta przyczyna bo jak wspomnialem wczesniej tez byl zle kat wtrysku ustawiony ( nawet bardziej niz teraz jest- biala kreska na wczesniejszym foto) i tak nie leciala maź z glowic. Moze odkrecic ta glowice i oddac do regeneracji/wyczyscic bo nawalone tam syfu? Niemozliwe ze po regeneracji wtryskiwacza( drugiej) znowu on leje- sprawdze przekladajac z innej glowicy wtryskiwacz.  Cisnienie w tym cylindrze jest 26bar ( i to w sumie najwiecej bo na innych 24-22bar)

 

Z tym zebem zrobie tak jak piszesz i bede informowal ( ale dopiero w sobote bo delegacja)

Opublikowano (edytowane)

Bede informowal. Dzieki Panowie za rady. 

 

Ps. Korcilo mnie do rozrzadu zajrzeć jak mialem caly wspornik przedni w remoncie no ale... Ehh. 

 

Ile lejecie oleju do tej pompy? W instrukcji jest ze 700ml a pompiarz mowil zeby 300ml nalac ( tak nalalem)

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano (edytowane)

Tylko trzeba wiedziec ktory zabek. W tulei wydaje mi sie prosciej to zrobic frezem na wkretarce i potem mozna roznie ustawiac polozenie wzgledem sprzegla

IMG_20230528_214037.jpg

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano

Tuleja to jest hartowana stal, frez nic nie zdziała. Odkręć nakrętkę koła pompy i zobacz który masz ząb wycięty względem klina, jak masz max do silnika i kąt jest jeszcze za późny to wytnij ząbek wcześniej, później tuleję zakładasz na pompę i z tuleją celujesz w wałek napędu. 

Opublikowano (edytowane)

To jest taka stal, że jak źle zakręcisz to się ząbek odciśnie.   Jednak dalej obstaje przy swojej teorii, nie wiem jak ten silnik pracuje i co tam kto naodpierd*lal, ale zły kąt wtrysku nie robi takiej maniany w kolektorze.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano
9 godzin temu, Desperado napisał:

To jest taka stal, że jak źle zakręcisz to się ząbek odciśnie.   Jednak dalej obstaje przy swojej teorii, nie wiem jak ten silnik pracuje i co tam kto naodpierd*lal, ale zły kąt wtrysku nie robi takiej maniany w kolektorze.

Cały czas obserwuje poziom oleju, jeżeli to on to zaraz pokaże na bagnecie (dodatkowo zamontowałem zegar cisnienia oleju - także pacjent pod aparaturą na obserwacji jest). Oby do zimy "wytrzymało" jako tako i wtedy bede myslal nad kapitalka na spokojnie bo teraz to jedyny ciagnik i potrzebny. Teraz juz wiem ze leje z 1 cylindra wiec w drugiej kolejnosci wymontuje ta głowice i sie jej "przyjrzę".

 

8 godzin temu, samtech84 napisał:

Te obrączki zawsze kupuję hartowane i hartowane koło na pompę.

Wydaje mi sie że to jest zwykła stal- ta tulejka. raczej sprzeglo bedzie hartowane bo ma taki kolor ciemniejszy. Mało tam mięsa do zebrania to te frezy dadza rade - mam je z 15 lat i dalej jak żyletki ostre.

 

Ps. Podkladek pod wtryski nie dawałem, nakitowałem smarem miedzianym obudowy wtryskiwaczy - na razie nie ma wycieków (a cały dzien ciagnik w polu byl). Wcześniej powierzchnie stykowe ładnie zapolerowałem.

Opublikowano

Dobra zrobilem jak mowil @Bogdan_ja ze szlifem tulejki i przesunieciem o 1zabek... Teraz jest w druga strone , pompa max OD silnika i takie cos wychodzi jak na zdjeciu. Dalej juz sie nie da ustawic. Dopiero skonczylem sie z tym bawic jutro za dnia potestuje ciagnik - kopci jak kopcil niestety  na bialo albo szaro - ocenie jutro( moze przepala ten syf bo nawalilem w kolektor srodka do odnagarowywania).  Z dwojki zlego ktora sytuacja jest lepsza - ta obecna (zdjecie) czy ta wszesniejsza (zdjecie w ktoryms poscie powyzej)?. Koncze polskim przyslowiem : " juz nie mam sily do tej koorwy" :) .

IMG_20230602_204355.jpg

IMG_20230602_174337.jpg

Opublikowano

Jak na tym ustawieniu pracuje silnik? Mocno klekocze, twardo pracuje? Być może jest tak jak ktoś wcześniej pisał że na pompie wtryskowej jest zła zębatka(z c385) i trzeba ją zmienić.

Opublikowano (edytowane)

Tak twardo i klekocze - jutro potestuje bo chce pryskac lubiny to dam znac. Ogarnalem roznice tych sprzegiel od 360 i 385. No nic dla swietego spokoju jutro zdejme i zobacze jaka mam ja. Ps. Rozumiem ze dla pompiarza to nie mialo znaczenia? Bo by wyhaczyl ze cos jest nie halo?

Screenshot_2023-06-02-23-53-41-965_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Screenshot_2023-06-02-23-51-57-513_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano
5 godzin temu, jaco512 napisał:

Jak na tym ustawieniu pracuje silnik? Mocno klekocze, twardo pracuje? Być może jest tak jak ktoś wcześniej pisał że na pompie wtryskowej jest zła zębatka(z c385) i trzeba ją zmienić.

Panowie, wstalem skoro swit bo nie dawalo mi zasnac to sprzeglo i... Tadam... Nasi tu byli.. za podkladke robila puszka po piwie. 

Potwierdzcie- sprzeglo od c385 ?

IMG_20230603_045010.jpg

IMG_20230603_044910.jpg

Opublikowano (edytowane)

jest 6 ząbków to dobre bo do c 385 idzie chyba 7 ząbków ...

kup nowe i postarają się w ywalic ta blachę jak się da i porządnie dokręcić ...wymień klin na nowy .

Chodzi ,niech chodzi niczego tu nie stworzysz już  innego ...🤭

To druciarz jakiś składał  ten ciągnik ,zrobić porządnie to trza rozbierać ten silnik bo pewnie nie jeden kwiatek wylezie 🤷‍♂️

Druga sprawa to masz słabe sprężanie i tu nie oczekuj cudów ze to nie będzie kopcić itp...Na jednym tłoku masz tylko minimum ,reszta to padlina ....głowice /zawory trza by bylo zobaczyć 🤔

możesz mieć wsadzony wałek napędu pompy ze źle nacietym wpustem albo koło rozrzadu źle nacięte wpust klinu itp...Tu może być kilka przyczyn ,może koło rozrzadu pompy przestawione o ząbek 🤷‍♂️

wycięcie sprzęgiełko które robiłeś to jeden ząbek daje coś 13,8 stopnia a na kole rozrzadu jeden ząb da coś 8 stopni różnicy ....Wiec tu dojście do ładu to rozbieranie i porównanie wszystkiego czy jest ok ...🤷‍♂️

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano (edytowane)

Skonczylem. To prawda gosc w sklepie potwierdzil ze 6zebow to c360 (i taki mialem) a 7 to do '80tki ( sugerowalem sie tymi screenami powyzej- tam jest blad). Ale wzialem i jedno i drugie nowe. Zalozylem to od '80 i przestawilem o jeden zabek jak poprzednio. Wyszlo jak na zdjeciu wiec tak zostawiam bo stracilem wczorajszy wieczor i dzisiejszy ranek na tym. W zime kapitalka bedzie grana. 

Obstawiam ze kolo od pompy wtryskowej przy rozrzadzie jest nie na tych znakach ustawione (mozliwe przy tych objawach?)- bo sa tam i znaki kropki i zera - tu powinno byc 0-0 a mozliwe ze jest inaczej. Wspomnial o tym kolega @Grab12 . Powoli bede szykowal sie do kapitalki. Faktycznie w porownaniu do wczorajszego ustawienia na tym chodzi bardziej miekko i nie slychac zaworow. 

Potwierdzam ciagnik wczesniej skladal druciarz samouk ( w sumie tak jak ja ale ja mam chociaz internet a on raczej metoda prob i bledow).  

IMG_20230603_091546.jpg

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano

Dzis ciagnik od rana pracowal,mazi jakby mniej- moze wypala ten nagar rozpuszczony ( aktualne zdjecie ponizej). Po pompiarzu czuc wkoncu pi3rdolniecie w ciagniku czego mu brakowalo. Wczesniej uzytkowal śp. Tesc i mu nie przeszkadzalo choc tesciowa mowi ze tesc  po kapitalce x lat temu  u "druciarza" byl niezadowolony ale nic  z tym  nie  zrobili wtedy. Dodam od siebie ze dzis podczas pracy przy oprysku (2bieg  1600obrotow) j3bnal przewod ciśnieniowy od zegara oleju (8l  oleju  silnikowego poszlo w piZdziec) - wiec wnioskuje ze cisnienie jest az nadto? (Zdjecie zegara gdzies w poscie wczesniej). Albo trafil  mi sie ujowy przewod z alledrogo.   Na jesieni rozbieram glowice, tloki wyjme i  wymienie komplety + rozrzad. Korbowodu wolalbym nie ruszac( zeby  nie rozjezdzac ciagnika, bo nie mam warunkow). Da sie tak przeprowadzic remont w miare sensownie i budzetowo? ( Rolnicze hobbistycznie i nie chce dokladac do interesu bo robie na etacie  ale lubie role). Dzieki Panowie za rady, pewnie odezwe sie na jesieni z nowym problemem :). 

IMG_20230603_185148.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v