Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, Desperado napisał:

Co ty pieprzysz, w każdym ciągniku to było od zawsze, nawet zakłady naprawcze typu Słupsk zakładały podkładki miedziane i jest nadal zakłdane, w katalogu nie ma fakt, ale podkładka praktycznie nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, zaraz ktoś napisze że ciśnienie w oponach za niskie od strony tłumika i wali paliwem w kolektor.   xD

Jak masz płaską powierzchnię styku, owszem podkładka obowiązkowa, natomiast na stożku absolutnie się nie daje.

  • Thanks 1
Opublikowano
15 minut temu, JD1052 napisał:

Głębokość osadzenia wtryskiwacza nie ma znaczenia? To po co w instrukcjach serwisowych silników wymiary wystawania końcówki z głowicy podaje się do setnych części milimetra?

ma ...dlatego podkładka jest cienka i powinna być tylko jedna ...Nie przesadzaj tu z setnymi w tym ciągniku 🤷‍♂️

  • Like 1
Opublikowano
10 minut temu, samtech84 napisał:

Jak masz płaską powierzchnię styku, owszem podkładka obowiązkowa, natomiast na stożku absolutnie się nie daje.

Się lepiej martw o grubość uszczelek pod głowice, bo robią jak komu czapka stanie.

Opublikowano

Człowieku weź się nie ośmieszaj do reszty, każdy jeden silnik ma założone podkładki pod wtryskiwacze, są normalnie w sprzedaży i zawsze były, były nawet wtedy gdy ty wchodziłeś pod szafę na stojąco, więc co chcesz mi tu udowadniać?

Opublikowano

Ja akurat 360 nie mam, ale nie jeden silnik od 360 zrobiłem i nigdy podkładek nie dawałem, bo się ich tam nie daje. A pluje paliwem jak jest kijowe spalanie, przyczyn może być kilka, jak końcówka za mało wystaje również może po części to powodować, ale zazwyczaj objawia się to zwiększonym zadymieniem.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, JD1052 napisał:

Głębokość osadzenia wtryskiwacza nie ma znaczenia? To po co w instrukcjach serwisowych silników wymiary wystawania końcówki z głowicy podaje się do setnych części milimetra?

Oczywiście masz rację ale  nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłe sam zakładam miedziane że względów budżetowych bo nie chce mi się wymieniać gniazd i nakrętek a prawie zawsze w tych trupach wszystko jest zużyte a to że dymi to tak musi być itd. termostat niepotrzebny i inne bzdety do których przywykłem co ludzie wypisują tu jest Polska tu się drutuje :) zrobi pompę i mu przejdzie jeśli końcówki były dobrze zrobione i ustawi kąt wtrysku jak książka pisze

Edytowane przez Grab12
Opublikowano

poczytalem i sproboje dac bez tych podkladek. u mnie gniazda wygladaja na dobre - poczyszcze je tylko czyms na wiertarce. podkladki zamowilem i niech beda w "zanadrzu" ,zauwaze wyciek to zaloze. Jak zawsze i z taka pierdołą muszą byc dwie szkoly mechaników - a najwazniejsze finalnie to ma działać. Dodatkowo sprawdze luzy zaworowe i przed demontazem pompy zobacze z ciekawosci czy miala ustawiony dobry kąt wtrysku dotychczas - jak miala to oznacze sobie punkty na obudowach zeby miec punkt wyjscia , chyba ze po regeneracji to sie zmienia?. Dzięki wszystkim za rady. Odpisze finalnie czy pomoglo czy szukam dalej usterki.

Opublikowano

Odkręcałeś kolektor wydechowy żeby było widać z których cylindrów wydobywa się ten czarny kit? Dla pewności sprawdziłbym jeszcze raz te wtryskiwacze u innego majstra jak już będą wykręcone

Opublikowano

w piatek sie tym zajme bo jestem na wyjezdzie. na sobote jestem umowiony do pompiarza z pompa i wlasnie tymi wtryskami (powiem mu ze robione byly 3-4miesiace temu i niech oceni robote poprzednika)

Opublikowano

pompa + wtryski oddane do regeneracji odbieram w sobotę. Luzy zaworowe wyregulowane - nie bylo tragedii no ale wymiarów 0,2 i 0,3 nie trzymały. przed wymontowaniem pompy sprawdziłem kat wtrysku. wyszło jak na zdjęciu, nie pamiętam kto wcześniej ustawiał ale  jezdzilo sie ok - oprocz tego braku mocy, moglo sie przestawic samo? (w miedzyczasie robione sprzegło). głowice + kolektor wydechowy zaj3bane nagarem że nożem mozna kroić (juz wyczyszczone w miare dostępu).

1684923029004.jpg

Opublikowano (edytowane)

W 4011  18 stopni przed gmp w c 355 20 stopni przed gmp a w c 360 24 stopnie przed gmp od 18 do 24 stopnie będzie dobrze czym większe wyprzedzenie tym większa moc lepsze odpalanie ale twarda praca czym późniejszy to mięko pracuje ale gorzej odpala jak zimny i słabszy. Teraz dużo zależy czy masz koło zamachowe ze znakami z 4011 c 355 czy c 360

IMG_20230524_185155699.jpg

IMG_20230524_185125053.jpg

IMG_20230524_185136868.jpg

Edytowane przez Grab12
  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)

Napisalem w tytule ze c360 ale faktycznie (z dowodu) jest to c355 wiec i kolo raczej takie. W sobote bede zakladal pompe i ustawial kat wtrysku to cos wiecej napisze. 

Ps. W tym przypadku jak na moim zdjeciu to pompe ustawiam do silnika - dobrze rozumiem?

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano

Pompa poskladana. Troche mocy dostal ale to na tym koniec pozytywow. Maź jak wychodzila tak wychodzi- 1cylindrem (patrzac od chlodnicy) . Probowalem ustawic poczatek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym- pompa max do silnika  przesunieta i nawet podfrezowalem te otwory fasolkowe i niestety jeszcze brakuje z 5cm do tych znakow - z rury wali bialy dym jak sie gazuje.  Rozumiem ze teraz trzebaby zobaczyc czy rozrzad dobrze ustawiony? Czy mozliwe ze jak bylo robione sprzedlo to mechanik zle zalozyl ?(wieniec kola tez byl wymieniany). Olej nie ubywa. Specjalnie zalozylem wskaznik cisnienia oleju i pokazuje jak na foto. To wskazanie powinno byc stale podczas jazdy? Bo jak jade i gazuje to pokazuje wyzsze a jak jade wolno to spada ( wtedy jest na tym zielonym polu)

IMG_20230527_130826.jpg

Opublikowano (edytowane)

Cieśnienie oleju od 1.5 do 5.5  na rozgrzanym silniku jak się mieści w tym zakresie to jest dobrze. U mnie pompa też jest max na silnik ale mieści się akurat w kreskach jedyne wyjście to koło zębate pompy przesunięte o zęba albo sprzegiełko pompy złe jak chcesz zrób zdjęcie kiedy paliwo drgnie na pierwszej sekcji i zdjęcie okienka. Koło wałka rozrządu powinno być kropki do kropek a koło pompy wtryskowej 0 do 0 jak jest inaczej jest źle

Edytowane przez Grab12
Opublikowano (edytowane)

Zobrazuje to posilkujac sie wczesniejszym zdjeciem bo teraz zapomnialem zrobic- pomaranczowa kreska to co udalo sie uzyskac po podfrezowaniu fasolek- wtedy drga paliwo w kapilarce. Znaki zaznaczylem strzalka. Frezowac jeszcze moze te fasolki? Wczesniej tez byla zle pompa ustawiona (biala kreska) ale widac nikt juz tam nie chcial kombinowac bo pompa byla max na silnik. Mowisz o tym kole pompy (zdj2)?

IMG_20230528_140723.jpg

IMG_20230519_205100.jpg

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano (edytowane)

Na pompie masz sprzegiełko  koło zębate pompy jest pod przednią pokrywą trzeba odjerzać przodem zdjąć chłodnice i odkrécić przednią pokrywę bo coś mi się wydaje że ktoś mógł przestawić o ząbek i wtedy nie da się wyregulować https://m.youtube.com/watch?v=m_sIW-VYE6k&pp=ygUNcmV0cm8gdHJha3Rvcg%3D%3D        https://m.youtube.com/watch?v=Bi__hZJ4rvU&t=676s obejrzyj te dwa filmiki to ci sporo rozjaśni 

Edytowane przez Grab12
Opublikowano (edytowane)

da się skoro traktor chodzi ...trza przeciac podwójny frez na sprzęgiełku pompy  i przesunac o ząbek z jednej strony przykładowo od pompy ...Jak ktoś nie potrafi określić w którą stronę to próba raz w jedną raz w druga ...Tu może być tyz zamieniony ten trybik napędowy  pompy na ośce .... bo od c-385 wzrokowo jest taki sam a różnica osadzenia wgzgledem   klina  a frezem podwójnym  jest o jeden ząbek chyba  🤷‍♂️...w sklepach to po zamieniają i jak ktoś nie wie że to trza sprawdzić to potem cyrk ...😜

w c 360 będzie 6 ząbków względem klina a c385  chyba 7 ząbków ....o ile dobrze pamiętam,albo odwrotnie  🤔

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano

No niby można ale to nie fachowe wiem że to sporo roboty a traktor potrzebny pewnie ale czasem warto poświęcić trochę czasu i zrobić jak się należy a przynajmniej sprawdzić co poprzedni naprawiacze odwalili

Opublikowano (edytowane)

po co rozbierać jak prosty zabieg załatwi sprawę 🤷‍♂️..ktoś coś pomylił albo koła źle oznaczone albo sprzęgiełko zamienione....dochodzenie i rozbieranie to strata czasu 

fachowiec zawsze porównuje ,przykłada stare do nowego i sprawdza takie niby duperele ...dziś potrafią źle oznaczyć koła rozrzadu i sprzedawać to ludziom ...🤷‍♂️

Edytowane przez Bogdan_ja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v