Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.

Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.

Opublikowano

Ani jeden ani drugi. 

Jak chcesz to robić dobrze, to kup do każdej marki dedykowany sprzęt. Niestety, ale ciągniki to nie jest ta sama branża co samochody, gdzie nawet Delphi klon za pare zł zrobi naprawde dużo i poprawnie.

Opublikowano

Z doświadczenia powiem że koleś u mnie był i texa nie ogarnia nic w DF Agrotron z 2003 r. Dopiero serwisowy zdjął kaganiec a texa nigdzie nic nie mogła wejść 

Opublikowano
2 godziny temu, Rowan napisał:

Ani jeden ani drugi. 

Jak chcesz to robić dobrze, to kup do każdej marki dedykowany sprzęt. Niestety, ale ciągniki to nie jest ta sama branża co samochody, gdzie nawet Delphi klon za pare zł zrobi naprawde dużo i poprawnie.

Delphi za parę zł to zrobisz co nie co ale w zabytkach. Nowe auta to już przeważnie dedykowany sprzęt plus możliwość połączenia się z serwerem firmy przy jakichś kodowaniach czy adaptacjach. Odczytanie błędów nie wiele dzisiaj daje bo nowe części trzeba zakodować lub przeprowadzić adaptacje a tu już coraz częściej trzeba się łączyć z serwerem firmy. Tanio to już było ale kiedyś.

Opublikowano

Ja o tym wiem, dlatego pisze o tym, że tylko i wyłącznie fabryczny sprzęt. Tylko porównałem, ale i tak tym Delphi zrobisz więcej w samochodach niż Texą w ciągnikach. Ona nawet błędy źle interpretuje 🤦‍♂️

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Podsumowując lepiej skupić się na jednej - dwóch markach i zaopatrzyć się w oryginalny interfejs? Powiedzmy taki Service Advisor do John Deere lub DPA5 do grupy CNH rzeczywiście poradzi sobie z obsługą całego ciągnika, czy też ma jakieś ograniczenia?

Opublikowano

Do CNH to nawet nie kupuj bo nie warto. Kup pakiet serwisówek do wszystkich najpolarniejszych serii i to Ci wystarczy, oczywiście poparte doświadczeniem. W ciągnikach tej grupy tak czy tak to praktycznie wszystko robi się z MENU HH. JD owszem trzeba mieć do większości rzeczy interfejs, aczkolwiek aż do serii xx30 można sobie poradzić adresacją. Jeśli to premium, wersje comfort albo Advisor albo „kalulator”. 

Opublikowano

Pisząc o adresacji mówisz o parametrach wyświetlanych przez command center ?  Wiesz może w jakiej serwisówce znajdę opis wszystkich adresów? Cały czas walczę z układem wtryskowym w JD wersji Premium ale nigdzie nie znalazłem opisów adresów np dla ECU, a pewnie dużo by to wyjaśniło . 

Opublikowano

Wszystkich adresów nie znajdziesz w żadnej serwisówce. Niestety ale nie opisano dokładnie adresacji. Tym bardziej do silnika. Tylko pytanie jakie Ty parametry chcesz sprawdzić. Advaisorem można zrobić test wtryskiwaczy, ale to nie zmienia faktu, że wtryskiwacze dokładnie to tylko można na prôbniku sprawdzić. Chyba, że masz problem z czymś innym? JD pod względem układów wtryskowych to po prostu gównolit.

Opublikowano
4 godziny temu, hubertuss napisał:

Tam raczej nie ma co szukać błędów tylko trzeba wymieniać ten szit od denso.

Trudno sie z Tobą nie zgodzić 😉 Przy okazji pompa do sprawdzenia, zawór w pompie.

41 minut temu, JD1052 napisał:

Rowan miałeś kiedyś dpa 3?

Nie, na 5-tce tylko robiłem.

  • Like 1
Opublikowano
8 godzin temu, Rowan napisał:

Wszystkich adresów nie znajdziesz w żadnej serwisówce. Niestety ale nie opisano dokładnie adresacji. Tym bardziej do silnika. Tylko pytanie jakie Ty parametry chcesz sprawdzić. Advaisorem można zrobić test wtryskiwaczy, ale to nie zmienia faktu, że wtryskiwacze dokładnie to tylko można na prôbniku sprawdzić. Chyba, że masz problem z czymś innym? JD pod względem układów wtryskowych to po prostu gównolit.

Jest problem z mocą. Rok temu silnik miał zwiększaną moc, nowa mapa razem z pomiarem na hamowni. Wszystko było ok, ale od jakiegoś czasu ciągnik stopniowo słabł. Wtryski poszły do regeneracji - zero poprawy. Serwis John Deere wymienił wtryski na nowe, oryginalne, ale nadal to samo. Wszystkie parametry wyglądają prawidłowo. Ciśnienie doładowania, temperatury powietrza, ciśnienie na listwie zgadzają się z zadanymi. Silnik pracuje równo, ale jest bardzo słaby.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź filtry paliwa po zimie. U siebie w jednym ferdku niżby w odstojniku ok bo szklany i widać. A sprzęt chodził w trybie eko jak to się śmiałem bo na wyższych biegach mocy nie było. Nawozy posiałem i wymieniłem filtr i jak ręką odjął.

W osobówce tej wiosny tez to miałem pomimo dość systematycznej zmiany filtrów paliwa brak mocy na wysokich obrotach czasami przerywanie zero błędów w sterowniku winny filtr.

EGR działa prawidłowo zmienna geometria działa prawidłowo? Być może trzeba wgrać ori mapę by go zdiagnozować. Ewentualnie wyjąc wtryski i zajrzeć do cylindrów.

Niektórzy mistrzowie tuningu robiąc mapy wyłączają możliwości generowania błędów by to działało. Kumpel miał beemkę po tuningu zero błędów ale coś było nie tak. Dopiero ori mapa spowodowała wysyp komunikatów. Jeśli wszystkie parametry wyglądają ok. Bo i egr i vtg powinno sypać błędami jeśli już to może wyjąć wtryski i przy pomocy kamery zajrzeć do cylindrów.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
W dniu 13.03.2023 o 20:53, bartek879 napisał(a):

Cześć,

planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.

Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.

Kupiłeś jakiś z tych dwóch testerów? Bo sam zastanawiam się nad Texa 

IMG_8240.jpeg

Opublikowano

Co to jest ten "kalkulator" o którym pisałeś? .Mam 6330 comfort i da się coś tam wymodzić bo ori advisor drogi jest jaltest tak samo. To chodzi o ten komputer montowany w kabinie do serii comfort 6x30 też były?

Opublikowano

Kup chińskiego EDLa, też działa, sam testowałem. Kalulator był czasem na wyposażeniu z ciągnikami serii 6x10 i 6x20. W 6x30, to już co innego, tam jest command center.

W tych starszych seriach kalulator jest nazywany jako Performance Monitor. 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

No właśnie tak po cichu na chińczyków liczę do aut mam lunch i powiem, że jak na chiński sprzęt jest mega.

A przy okazji takie pytanie w 6330comfort da się podnieść kompem obroty jałowe powiedzmy na 925 czy 950? Czy trzeba w sofcie grzebać czy wystarczy coś zmienić w ustawieniach?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Chętnie bym sobie podniósł po przesiadce z silnika r 6 na czwórkę trochę mi to doskwiera zwłaszcza, że w kabinie ładnie niby poskręcane plastiki drżą i wkurzają. Jd w wielu miejscach rozczarowuje po przesiadce z nie najbardziej topowego przecież mf 4270. NO ale był młodszy i w fajnej cenie i dobrze wyposażony.

Opublikowano

JD, generalnie mocno rozczarowuje wszystkim, szczególnie od xx30 w góre 🙂

Weź pod uwage to, że skoro na wolnych trzepie silnikiem i twardo pracuje, to może być koniec wtryskiwaczy, co akurat jest bardzo częstym w xx30.

Opublikowano (edytowane)

Wtryski i zawór scv nowe z aso udało się kupić ori w cenie remana. Poduszki pod silnikiem 4 wymienione. Tłumik drgań nie stuka to są wibracje typowe dla 4 cyl diesla. Po prostu sobie równiutko drży jak stary passat w td. W kabinie np licznik jest skręcony z dwóch części w sensie obudowa i to sobie drży. Jak weźmiesz palcami ściśniesz to przestaje. W Mf przednia konsola czy boczne były z jednego plastiku. Wyglądało gorzej ale nie drżało a miałem też 4 cyl mf 4255. Tutaj niby silnik na poduszkach ale wszystko poskręcane wygląda ładnie ale z kilku kawałków i to sobie wszystko drży.

Ogólna sztywność tej kabiny to padaka nie dziwię się, że ludziom w premium wiązki się przecierają to wszystko chodzi jak galareta. Cofam na polu po bruzdach trzymam czasami dłoń na uszczelce tylnej szyby i czuję jak szyba rusza się względem kabiny. W Mf przednie słupki A są węziej słupki B szerzej a słupki C z tyłu jeszcze węziej niż te przednie. Jak patrzysz z przodu. Daje to konstrukcje przestrzenną jd ma wszystkie 3 w jednej linii i to się gibie a przecież koła nie są przykręcone do kabiny. To nie dziwota, ze w środku słychać skrzypienia czy drży i kable się przecierają jak ta buda pracuje. 

Drży też czasami od kół jak się po asfalcie jeździ ale to ludzie nawet w nowych się skarżyli. Poduchy pod kabina wyglądają ok. Ale to też kawałki gumy nie ma co się wiele spodziewać Ale w mf też były kawałki gumy nawet jeszcze mniejsze. 

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Nikodem20
      Witam mam problem z Masseyem Ferguson 5455 z 2008r. nie działa Ehr wogule nie reaguje na przycisk w kabinie oraz na błotniku dodatkowo w tym samym czasie przestał działać obrotomierz i licznik motogodzin i prędkościomierz. Proszę o pomoc co by mogło by być przyczyną 
    • Przez davelolek
      Dobry dzień, proszę o poinformowanie własnego opryskiwacza EVRARD i jednostki sterującej, która zgłasza błąd KOD 7 i po wpisaniu kodu opryskiwacz nadal nie działa czy możesz mi pomóc? załączam zdjęcia Dziękuję Ci



    • Przez adimam_naimie
      Cześć wam, otóż mam problem z fanfarami, podłączone rzekomo prawidłowo tzn prąd dochodzi powietrze również, ale gdy nabije ciśnienie powyżej 4,5bar to przestają wydawać dźwięk i tak jakby elektrozawór w ogóle nie mógł wystartować. Podłączone pod fabryczny klakson, co robię źle?
    • Przez wandryskowski
      Mam siewnik poplonów APV PS-200 z komputerem 5.2. Oprócz tego mam inny starszy komputer w wersji 2.2. I tu mam prośbę. Chciałbym samodzielnie sporządzić czujnik prędkości,  położenia maszyny ewentualnie przewód do wtyczki 7 pin (DIN). Proszę więc ewentualnych posiadaczy tych maszyn z tymi czujnikami o pomoc w uzyskaniu schematu połączeń czujnik - wtyczka 12 pin (Molex). Przyda mi się nawet schemat koła polowego prędkości do starszego siewnika PS-250.
    • Przez KseniaMazur
      Witam. Mam problem z podłączeniem mojego rozsiewacza bredal k45. Może ktoś pomoże i podpowie jak to połączyć.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v