Skocz do zawartości
rudi0018

Dwa Pytania Belarus 920

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rudi0018    2

1. Witam Mam Belarusa 920(ma on tylko 3 lata) z skrzynia 4-biegową i gdy chce wrzucić 1 lub wsteczny bieg to nie raz "wchodzi" on ze zgrzytami lub wogule nie chce wejść i muszę jeszcze raz nacisnąć sprzęgło i dodam że jest mały luz na pedale sprzęgła(sprzęgle)(około 1,5cm). Czy sprzęgło jest do regulacji, czy to coś innego?

2. Gdy hamuje lewym pedałem hamulca (czyli lewym kołem) to gdy wciskam hamulec powoli, stopniowo to nic się nie dzieje wcisnę minimalnie mocniej i nagle hamuje ostro(kolo się zatrzymuje w miejscu) a w prawym kole jest normalnie hamuje stopniowa. I czy też hamulec jest do regulacji , czy coś innego?

Proszę o szybką odpowiedź i wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Czy ten ciągnik współpracuje z turem??, jeśli tak to może czas zmienić tarczę a jeśli nie to regulacja powinna wystarczyć.

 

Co do hamulca to tak samo musisz go wyregulować, ale jest też inny sposób rozpędź ciągnik i gwałtownie naciśnij hamulec wtedy powinien się naprawić i się nie blokować a i rób to ostrożnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    2

Ciągnik nie współpracuje z turem więc też myślę że regulacja tylko:).

 

A co do hamulca to tak zrobię przy najbliższej okazji. Dzięki

 

Proszę też o inne wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    679

Rozbierz tą stronę, Sprawdz gniazda kulek rozpierających, Sprzwdz czy nie są tarcze zaolejone i profilaktycznie wymień sprężynki ściągające rozpieracz, dobrze wyreguluj. Powinno pomóc na jakiś czas. Tego rodzaju hamulcom czasem tak odbija czy w mtz, ursusie czy zetorze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Mam nowego 920 i też mam identycznie z hamulcami. Prawe koło w pewnym momencie blokuje na maksa że można przez szybę wypaść, a lewe łagodnie. Kilkakrotne regulacje nic nie pomogły. Był serwis na pierwszym przeglądzie regulowali i też nic nie pomogło. Dostęp do tych tarcz jest bezproblemowy? nie trzeba koła zdejmować?

Co do wbijania biegów: jak wrzucasz jedynkę i nie chce ona wejść to delikatnie puszczaj sprzęgło i bieg wskoczy jak w masło. To samo ze wstecznym. Nie wiem czemu tak się dzieje, myślałem że się dotrze ale u Ciebie po 3 latach tak samo jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

w 920 jest 14/4 synchro tak jak w 952 chyba, u mnie już się wszystkie biegi wyrobiły i bezproblemowo łagodnie się włączają


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    2

Moim zdaniem to sprzęgło jest do regulacji, bo na pedale jest bardzo mały luz i tylko jedynka i wsteczny tak ciężko wbijają.

A co do hamulca to moim zdaniem tez regulacja.

A co wy o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FaRcIaSz    7

Ja mam te same problemy niestety co wy :( ale mam jeszcze jeden dodatkowy a mianowicie wstecznego jak go włącze (wrzucę) to potrafi wyskoczyc to co z tym zrobic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

W moim 820 zawsze wysprzęglam 2 razy i biegi wchodzą bez zgrzytów,wsteczny wyskakuje gdy nie do końca go włożę (powinienem głębiej wciągnąć dźwignie biegów) co do hamulców to ostatnio też zaczęły działać nie równo ale to sprawa regulacji.Co do regulacji sprzęgła to polecam tam zajrzeć gdyż po 3tyś godzin pracy wymagało niewielkich regulacji.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

ja w 952 mam juz ponad 4tys mtg i jedynka czy wsteczny dalej potrafia nie wejsc za pierwszym razem . ten typ tak ma . a hamulce jak sie blokuja to trzeba podciagnac i problem zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

Ja mam te same problemy niestety co wy :( ale mam jeszcze jeden dodatkowy a mianowicie wstecznego jak go włącze (wrzucę) to potrafi wyskoczyc to co z tym zrobic ?

 

kolego ja też tak miałem z wstecznym wysukakuje bo za słabo go wbijasz lub blokuje się drążek zmiany poprostu go inaczej przegnij

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

mam pytanie odnośnie hamulców w 952 zrobiły się jakieś słabe jak można troszkę podciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TheMartus
      Witam. Mamy problem, a mianowicie przedni napęd w Belarusie 952. Gdy skręci się tarczki na maksa i przedni napęd ma trochę ciężko ślizga się i nie ciągnie. Byliśmy u tokarza żeby zrobił podporę na stałe (bez żadnych tarczek) i stwierdził że to nic nie da bo może nie wytrzymać skrzynia lub coś innego. Jeżeli mieliście ten sam problem lub podobny piszcie co z tym zrobiliście, bo po co ciągnik z przednim napędem skoro i tak nic nie daje.
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez metik
      siemka wszystkim szukam siedzenia do mtz 80 bo mi się rozwalił i już nie ma na czym siedzieć a nowe kosztuje ponad 1000 tys zł no i kieruje tu do was pytanie czy nie można by wstawić siedzenia z jakiegoś innego ciągnika ja słyszałem że będzie pasować ze stara ale nie wiem czy to prawda czekam na wasze odpowiedzi pozdro
    • Przez wieslawa_olo
      Witam. Potrzebuje instrukcji obsługi do ranault ares 550RZ. Chciałbym poczytać troche o zasadach użytkowania i eksploatacji. Może być wersja papierowa lub pdf. Może ktoś ma do odsprzedania. Tel 726,461,262
×