Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. W moim ursusie 4514 żarzy się kontrolka od ładowania, gaśnie powyżej 1500 obrotów. Alternator zawiozłem do fachowca, on go sprawdził i mówi że wszystko ok. Ładowanie na klemach 11,7 v  . Masę od akumulatora wyczyściłem, dokreciłem. Co może być przyczyną żarzącej się kontrolki i tak niskiego ładowania?

Edytowane przez krzys111
Opublikowano
23 minuty temu, krzys111 napisał:

Witam. W moim ursusie 4514 żarzy się kontrolka od ładowania, gaśnie powyżej 1500 obrotów. Alternator zawiozłem do fachowca, on go sprawdził i mówi że wszystko ok. Ładowanie na klemach 11,7 v  . Masę od akumulatora wyczyściłem, dokreciłem. Co może być przyczyną żarzącej się kontrolki i tak niskiego ładowania?

Zmień fachoFca od altka. 

Ładowanie powinno być na poziomie 14V

 

Opublikowano
1 minutę temu, krzys111 napisał:

Podłączył alternator pod silnik elektryczny włączył silnik zapaliły się kontrolki na pulpicie i mówi że wszystko ok

Ile cię skasował za sprawdzenie tego alternatora?

Jakby było ok to kontrolka gasłaby zaraz po uruchomieniu silnika. 

Opublikowano
7 minut temu, PRIMO napisał:

Ile cię skasował za sprawdzenie tego alternatora?

Jakby było ok to kontrolka gasłaby zaraz po uruchomieniu silnika. 

20 zł. nie dużo ale nadal nie wiem co jest a jak zapytałem fachowca to mi powiedział że alternator jest dobry, tyle się dowiedziałem🙁

Opublikowano

Ta kontrolka świeci, czy się lekko żarzy? Jak zgaśnie to przy zejściu z obrotami niżej, dalej się zapala?

Pasek się nie ślizga?

Nie wymienił ktoś żarówki - kontrolki na słabszą, albo LED? 

Opublikowano

Poślizg paska albo alternator ma problem ze wzbudzeniem, może tak być i będzie dział długie lata tylko na wystartowanie potrzebuje obrotów.

No chyba że poniżej tych 1500 nie ładuje cały czas to pasek albo alternator 

Opublikowano
4 godziny temu, Alchemik napisał:

Ta kontrolka świeci, czy się lekko żarzy? Jak zgaśnie to przy zejściu z obrotami niżej, dalej się zapala?

Pasek się nie ślizga?

Nie wymienił ktoś żarówki - kontrolki na słabszą, albo LED? 

Żarzy się, w dzień jest to nie widoczne dopiero gdy jest ciemno to widać że lekko się świeci

Opublikowano
5 godzin temu, PRIMO napisał:

Ile cię skasował za sprawdzenie tego alternatora?

Jakby było ok to kontrolka gasłaby zaraz po uruchomieniu silnika. 

Niekoniecznie zaraz po uruchomieniu, niektóre potrzebują większe obroty by zgasła  ale ładowanie 14V to minimum.

Opublikowano
12 minut temu, krzys111 napisał:

Żarzy się, w dzień jest to nie widoczne dopiero gdy jest ciemno to widać że lekko się świeci

diody w alternatorze d*pa. do naprawy.

Opublikowano

Jeżeli naciąg paska jest ok, sprawdź obwód kontrolki - zamontuj żarówkę kontrolną 4-5W bezpośrednio do złączy na alternatorze B+, D+) ,i sprawdź ładowanie, jeżeli będzie bez zmian - alternator do przeglądu. Warto też sprawdzić prawidłowość połączenia śruby z płytką prostownika - zacisk B+ ,bywa że koroduje śruba.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Najprawdopodobniej diody, albo regulator napięcia jak żarzy.

Co do mechanika do zmiany. Czasami sprzęt u mechanika  ma swoje pięć minut i działa chwilowo dobrze ;) - taka złośliwość rzeczy martwych 

Przy dziwnych problemach z masą, czy korozją przewodów, styków, też możemy mieć sytuację żarzenia kontrolki ( czasami zależnie co włączymy i bardziej zależy od obciążeń prądami niż obrotów)

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli naciąg paska jest ok, sprawdź obwód kontrolki - zamontuj żarówkę kontrolną 4-5W bezpośrednio do złączy na alternatorze B+, D+) ,i sprawdź ładowanie, jeżeli będzie bez zmian - alternator do przeglądu. Warto też sprawdzić prawidłowość połączenia śruby z płytką prostownika - zacisk B+ ,bywa że koroduje śruba.

+1

Pewnie obwod kontrolki Ci dobrze nie łączy w ciagniku. Tj zasilanie kontrolki po wcisnieciu kluczyka.

Edytowane przez Marionos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v