Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aby wyciągnąć jak najwięcej z silnika konstruktorzy poprzez badania, obliczenia, testy określili jaki ma być stosunek paliwa do powietrza a Ty chcesz zaburzyć te proporcje. Efekt będzie taki że moc spadnie, wzrośnie natomiast zużycie paliwa i zadymienie.

Opublikowano
46 minut temu, jaco512 napisał:

Nie siej propagandy.. W Zetorach ten sam silnik mógł mieć 129 koni, wystarczy sprawdzić w katalogu, warto by dotrzeć do danych jaka dawka na pompie powinna być.

To ty nie siej , zwiększenie mocy to nie tylko zwiększenie paliwa , trzeba zgrać wszystko do kupy ilość paliwa ilość powietrza ciśnienie wtrysku kąt wtrysku nie kiedy jest inna komora spalania w tłoku i sam stopień sprężania w cylindrze.

Opublikowano

Znajomy " podkręcił" na pompie w ciagniku JX 80 , z tego co opowiadał , ciągnik stał się o wiele " żywszy ", lepiej sobie radzi w cięższych pracach . Po wciśnięciu pedału gazu potrafi trochę przykopcić , czego nie było wcześniej , ale w czasie pracy nie dymi ,nie zaobserwował wzrostu zużycia paliwa. 

  • Thanks 1
Opublikowano

W zetorze Forterra od 90km do 137km są te same silniki różnią się dawką palia i kątem wtrysku noi turbo większe lub mniejsze


Bartek 933 egr zaślepiony ale różnicy nie widać wciąż przymula do 1500 obrotów

Opublikowano
2 godziny temu, robert1226 napisał:

To ty nie siej , zwiększenie mocy to nie tylko zwiększenie paliwa , trzeba zgrać wszystko do kupy ilość paliwa ilość powietrza ciśnienie wtrysku kąt wtrysku nie kiedy jest inna komora spalania w tłoku i sam stopień sprężania w cylindrze.

Już to wszystko wiesz? Przejrzałeś katalog Zetora? Czym według Ciebie różni się 1405 od 1605?

Opublikowano
3 godziny temu, robert1226 napisał:

To ty nie siej , zwiększenie mocy to nie tylko zwiększenie paliwa , trzeba zgrać wszystko do kupy ilość paliwa ilość powietrza ciśnienie wtrysku kąt wtrysku nie kiedy jest inna komora spalania w tłoku i sam stopień sprężania w cylindrze.

Nawet zmiana filtra powietrza może zmienić stosunek stechiometryczny mieszanki wybuchowej ale tego domowy mechanik nie ogarnia, dla niego taki sam wygląd oznacza taki sam silnik.

Opublikowano
1 godzinę temu, mikad napisał:

Nawet zmiana filtra powietrza może zmienić stosunek stechiometryczny mieszanki wybuchowej ale tego domowy mechanik nie ogarnia, dla niego taki sam wygląd oznacza taki sam silnik.

Kto patrzy na stosunek srochiometrtczny w dieslu? 

To przecież dla diesla 14.6kg powietrza na 1kg ON. 

Przy takiej wartości diesel z reguły kopci  ostro czarnym dymem i żadna fabryka tak silnika nie wypuszcza.

Zazwyczaj maks schodzi się do 16kg.

Nie zaszła pomyłka z silnikiem benzynowym?

 

  • Like 1
Opublikowano

Komuś się wydaje że silnik w Zetorze to jakaś kosmiczna technologia z komputerem, setką czujników, przepływomierzy i wtryskiem CR, tymczasem to dość prosta konstrukcja. Nie znają podstaw silnika diesla i różnic ale ktoś sobie dorabia ideologię.. bez zapoznania z podstawowymi danymi.

Opublikowano

Dlatego założyłem temat to się podziel wiedzą bo ja się nie znam jak miałem c-360 to ją podkręciłem na dawce pół obrotu i szła jak burza


Jak miałem c-360. 30 lat temu

Opublikowano

Jezeli to zwykła pompa to spróbuj dołożyć trochę i zobacz efekt, jak będziesz niezadowolony to zrób jak było oryginalnie. Jak odebrałem pompę do 1224 od pompiarza to i tak dawkę musialem na silniku ustawić bo palił jak smok.  Pół obrotu wystarczyło i przestał kopcic, a mocy mu nie ubyło. 

Opublikowano
1 godzinę temu, jaco512 napisał:

Przecież ja tu jestem głupi.. niech mikad, i robert się wykażą znajomością wszystkich różnic i tuningu silników

A gdzie i kiedy ci pisałem  że głupi jesteś  ? . Zwiększenie mocy w tak typowo mechanicznym ciągniku wcale nie jest taka bułka z masłem bo silniki niby taki sam z zewnątrz za to środek całkiem inny i w brew pozorom łatwiej jest podniesienie mocy w nowym z czujnikami i komputerem bo zmiana mapy silnika i moc zwiększona a w takim to połowę bebechów może trzeba zmienić. 

Opublikowano

Bzyk333. No nareszcie konkret podpowie i oto mi chodziło to znaczy jeśli o pół obrotu zwiększę dawkę paliwa to nic się nie stanie


Przecież fortery mają pompy rzendowe

Opublikowano (edytowane)

No to mu dołóż dawkę jeśli potrafisz to zrobić sam i sprawdź efekt. Zapamiętaj tylko w którą stronę kręcisz i o ile. Jak będzie lipa to daj więcej, albo wróć ja stare ustawienia i będziesz wiedział.

A co ma mu się stać? Najwyżej zacznie kopcic na czarno przy obciążeniu albo palić więcej ropy. jak silnik ma zbyt małą dawkę to też nie jest dobrze 

Edytowane przez Bzyk333

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v