Skocz do zawartości

John deere 6810 nie można wyłączyć napędu, brak stopu i blokady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie , mam taki problem w John Deere 6810 wtyczka od świateł siewnika zrobiła mi zwarcie ( za krótki kabel i połączyło wszystkie konektory, które nie były zaizolowane ;/). Od tej pory nie mogę wyłączyć przedniego napędu , włączyć blokady tylnego mostu i nie mam świateł stopu. Bezpieczniki na 100% to nie są , bo wymieniłem wszystkie na nowe. Lampka od przedniego napędu ciągle się świeci, napęd ciągnie , prąd do elektrozaworu przystawki nie dochodzi, nie ma blokady i stopu. Gdzie szukać przyczyny ? Może siadł czujnik od stopu ? Miał ktoś taki przypadek ? 
 
 
 
 
 
 
 
 
Opublikowano

Bezpieczniki wymieniałem wszystkie te po prawej  stronie koło siedzenie . Nie sądzę żeby były jeszcze gdzieś w innym miejscu. Nic nie pomogło;/  Przekaźniki też sprawdzałem , tylko dwóch szarych nie mogę wyciągnąć , nie wiem czy się zaspawały , czy są na jakiś zatrzaskach . Na siłę nie chciałem ciągnąć , żeby czegoś nie wyłamać.                                                   Myślałem właśnie nad czujnikiem stopu, on odpowiada także za włączanie napędu , rozłączanie blokady i światła stopu .  Zamówię nowy najwyżej wydam 300zl w ciemno . 

Opublikowano

Moim zdaniem  przy tym zwarciu uszkodził  się  przekaźnik od stopu , przeciążenie mogło uszkodzić jego cewkę ( zwarcie ) co następnie uszkodziło by czujnik stopu który ją zasila . Na twoim miejscu najpierw sprawdził bym dokładnie przekaźnik od stopu bo może on też uszkodzić nowy czujnik który założysz .

Najlepiej jak byś najpierw sprawdził przekaźnik i czujnik zanim kupisz nowy .

 

Opublikowano

No tak tylko nie wiem , który to ten przekaźnik od stopu . Nie mam opisu tych przekaźników . Kurczę , przez głupi kabel tyle kłopotu , nie wiem jak można sprzedać kabel z konektorami bez termokurczęk .   

Opublikowano (edytowane)

W wersji SE to przekaźnik K111 ale tego też nie masz . Nie mam pełnej dokumentacji  ale  z tego co zauważyłem jest też wersja bez przekaźnika , może tak jest w Twoim .  Sprawdź ten czujnik stopu , może tylko on jest uszkodzony , to są dwa przełączniki i ich diagnoza nie jest trudna . 

Sprawdzić czujniki stopu można też wchodząc w diagnostykę BCU  adres 06 .

Edytowane przez peugeot
Opublikowano (edytowane)

Czujnik zdemontowany , jego zapach podpowiedział mi żeby go rozbebeszyć 😁. Upaliło jedną ścieżkę , drugą nadpaliło . Dziwię się, że bezpiecznik nie zabezpieczył a spaliło to .  W piątek przyjdzie nowy czujnik i mam nadzieję, że nic więcej nie uszkodziło .                                                                         Dzięki peugeot, wadliwy był ten czujnik . Złożyłem dziś nowy i wszystko działa jak powinno .   Przestroga dla innych uważajcie na wtyczki i kable , bo można sobie bigosu narobić i niepotrzebnych kosztów 😉.

IMG_20221005_161139.jpg

Edytowane przez masseyf12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Walczaklu
      Może ma ktoś instrukcję procedury kalibracji podnośnika tylnego w traktorze z tematu...?
      Będę zobowiązany...
    • Przez maniek6414
      Witam.
      To mój pierwszy post bo nie mogę nic znaleźć w necie konkretnego. Mam poważny problem z JD 6910 2000 r. skrzynia  AutoQuad II, gdyż nagle przestał jeździć. Po wybraniu biegu i ustawieniu rewersu do jazdy w przód lub do jazdy w tył ciągnik nawet nie drgnie, brzęczek piszczy i miga "N" na rewersie jakby był załączony postój. Bezpieczniki sprawdzone, znajomy elektryk nie wie co to może być. Sytuacja powstała nagle po tygodniowym postoju ciągnika. Pomocy bo czas ruszać w pole a tu nie ma jak.
    • Przez aprochota
      witam mam problem z 6910. a mianowicie. ciągle słychać jak zakańcza się pompa hydrauliczna w czasie jazdy. na postoju tego niema i w trakcie jazdy jak naciśnie się hamulec to też ustaje wydaje mi się że przy dłuższej pracy olej się bardzo nagrzewa bo jak sie podnosi pług to bardzo powoli podnosi a jak się kręci kierownicą to już w ogóle nie podnosi. dodam jeszcze jak go kupiłem 3 lata temu to już ta pompa się załączała ale sporadycznie. teraz praktycznie non stop się zakańcza. ktoś coś podpowie?
    • Przez thebestacc
      Cześć. Problem zaczął się podczas wożenia siana z 1 pokosu. Po postoju gdy odpaliłem ciągnik zapaliła się kontrolka stop i ciśnienia oleju. Zgasiłem ciągnik, następnie odpaliłem i było wszystko w porządku. Podczas żniw na nowo zapaliła się z 2 razy, a podczas wożenia obornika kontrolka nieustannie zaczęła migać, a pozniej jak się okazało ukręciła się flansza napędu pompy. Po jej wymianie problem na chwile ustąpił, ale pojawił się na nowo. Postanowiłem zmienić olej wraz z wszystkimi filtrami, jak się okazało stare filtry były naprawdę brudne. Wszystko było w porządku przez około 10 godzin pracy. Dodam że wszystko działa jak należy, a gdy wjadę na rowne podłoże kontrolka momentalnie przestaje świecić. Poziom oleju na tej miarce jest tak jak powinien być, a oleje i filtry oryginalne John Deere. Ciśnienie na pompie to ponad 200 bar, więc bardzo dobre. W czym może tkwić problem? Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez michal822
      Witam kupiłem 6210 i wziąłem sie za serwis olejowy  i pytanie do posiadaczy czy w tym modelu jest sitko filtrujące  przekładni tak jak w wersji 6910. Czy w modelach 4cyl juz go nie bylo 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v