Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tłumaczyć można. 
Odjechać silnikiem, później skrzynià pośrednią, zregenerować wzmacniacz, wymienić pompę, zjechać z powrotem i gotowe. 
 

a, przy okazji tarczę sprzęgła wymienić

Edytowane przez bezbarwny
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, wertyrasz napisał:

@Desperado a jak myslisz ile takiemu mechanikowi zejdzie czasu aby to naprawić

 

Wszystko zależy od mechanika, są różni. Przyznaj się jeździłeś sobie na żółwiu bez potrzeby?

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

@Desperado, jak się jeździ na żółwiu, to znak, że jest taka potrzeba. Nie da się w inny sposób jechać tym ciągnikiem około 10 na godzinę, utrzymując prędkość obrotową wom na poziomie 540 obrotów. Dwójka, żółw i jazda, bo na zająca to prawie 14 na godzinę, na jedynce 8, a 10 ma być. 

Opublikowano

wzmacniacz w ursusach serii ciężkiej psuje się akurat na zającu gdyż wtedy ciśnienie ściska tarczki i luzuje taśmę, a żółw działa bez ciśnienia poprzez przekładnie planetarną. Jak jest za niskie ciśnienie to pali tarczki

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, bezbarwny napisał:

@Desperado, jak się jeździ na żółwiu, to znak, że jest taka potrzeba. Nie da się w inny sposób jechać tym ciągnikiem około 10 na godzinę, utrzymując prędkość obrotową wom na poziomie 540 obrotów. Dwójka, żółw i jazda, bo na zająca to prawie 14 na godzinę, na jedynce 8, a 10 ma być. 

Wzmacniacz momentu to wzmacniacz momentu obrotowego a nie półbieg bo się nie da inaczej jechać. Zazwyczaj ci co sądzili że to półbieg to już mają zaspawany albo wywalony.

 

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

@Desperado, oczywiście masz rację, ale tylko teoretycznie. U mnie pierwsza naprawa wzmacniacza miała miejsce po 16 latach użytkowania, druga, po kolejnych dziesięciu. Wymieniane pierścienie tłokowe, gumowe uszczelniacze, tuleje i łożyska, oraz pompa. Koszt, biorąc pod uwagę ilość lat, niewielki, a praca, znacznie wygodniejsza i efektywna. Choć trzeba przyznać, że problem się robi z częściami, bo nawet te z napisem „oryginał Ursus”, pozostawiają wiele do życzenia i za kolejnych 10 lat, niewykluczone, że do naprawy pozostanie już tylko pręt ósemka i elektroda. 

Opublikowano

 W trójce skrzyni jest może problem z dobraniem prędkości, ale w czwórkach tego problemu nie ma, zamiast 2IIWZ to praktycznie ta sam prędkość jest na 4I bez wzmacniacza, ogólnie jednak w większości tych co go używali niezgodnie z przeznaczeniem, jest już dawno po wzmacniaczu, czyli coś jest na rzeczy.

Opublikowano (edytowane)

@Desperado, jak używasz, to się zużywa. Mam skrzynię trójkę. 
Może masz, albo znasz sposób modyfikacji napędu wałka, by osiągnąć 540 obrotów, przy prędkości obrotowej silnika około 1500? 

Edytowane przez bezbarwny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v