Skocz do zawartości

C360 - wyciek z ramienia podnośnika / doprowadzenie ciągnika do ładu


Marcin3210

Rekomendowane odpowiedzi

Zielone to odpowietrznik pompy. Korek wlewowy znajduje się na górze regulatora obrotów najbliżej tyłu ciągnika. Czerwony to niestety korek spustowy. Jeśli bardo chcesz możesz odessać olej strzykawką przez miarkę ( śrubka na płaski śrubokręt zaraz za pompką ręczna tylko ta niżej wyżej 2 trzymają pokrywkę). Albo bawić się w naprawę. Albo olać jak większość olej w pompie wtryskowej 🤣

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marszal1999 napisał:

Zielone to odpowietrznik pompy. Korek wlewowy znajduje się na górze regulatora obrotów najbliżej tyłu ciągnika. Czerwony to niestety korek spustowy. Jeśli bardo chcesz możesz odessać olej strzykawką przez miarkę ( śrubka na płaski śrubokręt zaraz za pompką ręczna tylko ta niżej wyżej 2 trzymają pokrywkę). Albo bawić się w naprawę. Albo olać jak większość olej w pompie wtryskowej 🤣

Co do tego olewania to jest tak, że od kiedy pękł mi sworzeń na regulatorze obrotów przestałem olewać olej w pompie. Przez kilka wymian po tym zdarzeniu zawsze zlatywało paliwo, a teraz już że trzy wymiany zlatuje olej. Nie wiem czy to jakieś czary 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwazi napisał:

Co do tego olewania to jest tak, że od kiedy pękł mi sworzeń na regulatorze obrotów przestałem olewać olej w pompie. Przez kilka wymian po tym zdarzeniu zawsze zlatywało paliwo, a teraz już że trzy wymiany zlatuje olej. Nie wiem czy to jakieś czary 🤔

Z tym odlewaniem się śmieje ale niestety większość olewa, a bardziej nie zdają sobie sprawy że tam jest olej a jak im miarkę pokazujesz to są w szoku 👀🤣

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten czujnik jest normalnie zanurzony w wodzie?

 

czujnik.jpg.1f4a7209608524d88eb8db302c73ff35.jpg

 

Odkręciłem śrubkę z miarką na pompie wtryskowej i była zupełnie sucha. Wsadziłem patyk przez korek wlewowy - suchy, wsadziłem w ten otwór z miarką - coś tam na końcu był trochę mokry. I jednak dobrze pamiętałem, że mi paliwo ciekło przez korek spustowy, bo strzykawką wyciągnąłem stamtąd ok. 30 ml paliwa i nic więcej. Chyba, że jest gdzieś tam jeszcze niżej położony punkt niż ten pod wkręcaną miarką.

Myślicie, że normalnie mogę teraz wlać ten litr oleju silnikowego czy coś się tam może stać jak sucha pompa dostanie olej?

pompa_wtryskowa.jpg.7251f9e121e265b172b58e54b8a738d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin3210 napisał:

Czyli ten czujnik jest normalnie zanurzony w wodzie?

 

 

Odkręciłem śrubkę z miarką na pompie wtryskowej i była zupełnie sucha. Wsadziłem patyk przez korek wlewowy - suchy, wsadziłem w ten otwór z miarką - coś tam na końcu był trochę mokry. I jednak dobrze pamiętałem, że mi paliwo ciekło przez korek spustowy, bo strzykawką wyciągnąłem stamtąd ok. 30 ml paliwa i nic więcej. Chyba, że jest gdzieś tam jeszcze niżej położony punkt niż ten pod wkręcaną miarką.

Myślicie, że normalnie mogę teraz wlać ten litr oleju silnikowego czy coś się tam może stać jak sucha pompa dostanie olej?

Tak. Czujnik ma kontakt z cieczą. Oleju nie tylko możesz nalać. Nawet musisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wykręciłem, wsadziłem do gorącej wody i wskazówka podbiła prawie do zielonego pola. 

Zacząłem też wlewać olej do pompy wtryskowej i zaraz otworem zaczął się wylewać nadmiar, czyli ropy było więcej niż zdołałem wyciągnąć strzykawką. Na szczęście poxilinę udało się przyszlifować wiertłem i odkręcić śrubę spustową. Zleciało co miało zlecieć i wlałem jakieś 0,7 l oleju zanim zaczął się przelewać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Marcin3210 napisał:

Czujnik wykręciłem, wsadziłem do gorącej wody i wskazówka podbiła prawie do zielonego pola. 

Zacząłem też wlewać olej do pompy wtryskowej i zaraz otworem zaczął się wylewać nadmiar, czyli ropy było więcej niż zdołałem wyciągnąć strzykawką. Na szczęście poxilinę udało się przyszlifować wiertłem i odkręcić śrubę spustową. Zleciało co miało zlecieć i wlałem jakieś 0,7 l oleju zanim zaczął się przelewać. 

No i masz ogarnięte 👍. A na bagnecie ile masz oleju w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qwazi napisał:

No i masz ogarnięte 👍. A na bagnecie ile masz oleju w pompie?

Spodziewałem się, że wejdzie ten litr, ale trochę szybciej olej zacząć wypływać z tego otworu na miarkę więc odessałem nadmiar strzykawką i jest mniej więcej na równo z tym otworkiem. Na bagnecie jest tylko kreska MIN więc wydaje mi się, że poziom oleju do otworu powinien być ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

U mnie też pracuje myje kilka razy do roku,tyle co ziemii się nawali żeby tak czarno było to nigdy się nie zdarzyło.Wypada te wycieki po usuwać.Zdarzy się zablokować skrzynie,i wykręć bezpieczniki wszystko wpada do środka....

Tam nie ma wycieków

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostanie mi chyba jeszcze jedna kwestia. Chciałbym żeby ciągnik był gotowy do odpalania w zimie więc przydałoby się wymienić wodę na płyn. Ale czytałem o tym, że płyn potrafi porozpuszczać rdzę, która może uszczelniać chłodnicę. Są może różne płyny - mniej lub bardziej "żrące"? Jaki najlepiej zalać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin3210 napisał:

Zostanie mi chyba jeszcze jedna kwestia. Chciałbym żeby ciągnik był gotowy do odpalania w zimie więc przydałoby się wymienić wodę na płyn. Ale czytałem o tym, że płyn potrafi porozpuszczać rdzę, która może uszczelniać chłodnicę. Są może różne płyny - mniej lub bardziej "żrące"? Jaki najlepiej zalać? 

Wydaje mi się że wszystko jedno. Skład płynu opiera się na alkoholu. Raczej to o właściwościach żrących to trochę mit. Zalej jaki Ci wygodnie aby miał możliwie najniższą temperaturę pracy. Jak chłodnica jest zakamieniona i osad ją uszczelnia to tak czy inaczej będzie do wymiany bo albo zacznie przeciekać albo nie będzie dawała rady z chłodzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2022 o 15:41, Qwazi napisał:

Tam nie ma wycieków

Nie ma wycieków a dookoła czarno weź ty chłopie zejdź na ziemię,głupa nie strugaj.Ciężko się przyznać że wali olejem?

To że płyn czyści to prawda,wypłucze ci rdze ale kamienia nie ruszy.Może cieknąć chłodnica ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2022 o 12:02, Qwazi napisał:

Wydaje mi się że wszystko jedno. Skład płynu opiera się na alkoholu. Raczej to o właściwościach żrących to trochę mit. Zalej jaki Ci wygodnie aby miał możliwie najniższą temperaturę pracy. Jak chłodnica jest zakamieniona i osad ją uszczelnia to tak czy inaczej będzie do wymiany bo albo zacznie przeciekać albo nie będzie dawała rady z chłodzeniem

Co najwyżej woda pójdzie do oleju jak liche tuleje lub uszczelki tulei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Nie ma wycieków a dookoła czarno weź ty chłopie zejdź na ziemię,głupa nie strugaj.Ciężko się przyznać że wali olejem?

To że płyn czyści to prawda,wypłucze ci rdze ale kamienia nie ruszy.Może cieknąć chłodnica ale nie musi.

Zapraszam. Sam zobaczysz. Dzisiaj pracuje

1 godzinę temu, krzysio22 napisał:

Taki wyciek to nie wyciek :D Jak żyje to c360 szczelnej nie widziałem, cała w oleju zawsze. Ale chociaż dobrze zakonserwowana. Umyć i na 2 tygodnie będzie czysta. 

Każdy ciągnik jest czysty i mało pali... jak się go po sezonie umyje i postawi w garażu

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adi96 napisał:

No tak lepiej  się zasłaniać że pracuje i 365 dni każdego roku,że nie znajdziesz 1 dnia żeby ciągnik ogarnąć.

Ja tam często myje, ale jak ciągnik potrzebny tylko do przewożenia belek do obory i śruty to nie widzę sensu go uszczelniać i pchać w to pieniądze. Póki jeździ to niech jeździ. Czasami oleju się doleje i tyle. 

I to częste mycie to też nie za dobre. Wody wszędzie naleci i ruda wchodzi tam, gdzie nie powinno jej być. 

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, krzysio22 napisał:

Ja tam często myje, ale jak ciągnik potrzebny tylko do przewożenia belek do obory i śruty to nie widzę sensu go uszczelniać i pchać w to pieniądze. Póki jeździ to niech jeździ. Czasami oleju się doleje i tyle. 

I to częste mycie to też nie za dobre. Wody wszędzie naleci i ruda wchodzi tam, gdzie nie powinno jej być. 

Mój nie wozi belek i śruty. Jest myty jakieś 3-4 razy w roku. Wyciek ma jeden i świeży, ale nie tam gdzie zostało zrobione zdjecie. Uszczelnie go jak skończę robotę bo nie jest to duży wyciek, bardziej porządne zapocenie.Z moich postów można wyczytać co ostatnio robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak w temacie. Założyłem tura. Nowa pompa hydrauliczna. Nowy łącznik pompy i nowy krzyżak między łącznikiem a pompą. Krzyżak ten pękł mi już 4 razy w ciągu 2 miesięcy. Ostatni wytrzymał 15 min pracy. Ma ktoś jakieś pomysły? 
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Rolnik45689097
      Witam, mam pytanie do użytkowników kombajnów massey ferguson 307. Właśnie szykuje kombajn do pracy i zauważyłem że stan oleju hydraulicznego jest za niski. To mój drogi sezon i nie wiem jakim olejem był zalany wcześniej, chciałem wymienić cały olej bo czytałem że wchodzi jakieś 16l, tylko pytanie jakiej marki olej i jakie parametry?? Proszę o jakieś porady.
    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez Łukasz98
      Olej hydrauliczny poszedł do silnika.  Wymieniłem uszczelkę w pompie NSZ32 . I nie przepuszcza . Ale problem jest taki że olej hydrauliczny się pieni . Wyłączyłem pompę i przejechaniu małego odcinka i kręceniu kierownica hydraulik się pieni dalej . Układ Kierowniczy  oryginany bez orbitrola . Wiecie od czego może to być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...