Skocz do zawartości

C360 - wyciek z ramienia podnośnika / doprowadzenie ciągnika do ładu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam Ursusa C360, można powiedzieć, że w spadku więc do tej pory nie robiłem nic z poważniejszych napraw i niektóre pytania mogą być banalne, ale chciałbym doprowadzić ciągnik do jako takiego ładu, więc z góry dziękuję za wszystkie wskazówki. Od paru lat nie pracuje już w gospodarstwie, służy jedynie do tego żeby czasami przewieźć coś cięższego, jakieś drewno itp. Może też przydałby się na zimę do odśnieżania drogi dojazdowej. Przez ten czas był trochę zaniedbany, do tego stopnia, że chyba wyciekł prawie cały olej ze skrzyni.

Ciągnik ma problem z podnoszeniem, jest trochę lepiej jak tylne koła są niżej niż przód, ale jest też zalany cały tuł. Na zdjęciu zaznaczyłem prawdopodobne miejsce wycieku. Był zalany cały tył, głównie prawa strona (troszeczkę wyczyściłem), ale w porównaniu z lewą stroną wygląda mi to na problem z uszczelką. I tak - jaka uszczelka tam wchodzi (jakaś konkretna nazwa, czy zwykła w odpowiednim rozmiarze)? Wystarczy tylko wymienić uszczelkę, trzeba wymienić coś jeszcze lub np. przykleić ją na jakiś silikon?

Jaki olej i ile polecacie zalać? Olej wlewamy tym otworem, w który jest wkręcona śruba z miarką? 

Jeszcze drugi problem, który może być poważniejszy. Mianowicie są piski przy wciskaniu sprzęgła. Doczytałem, że trzeba smarować łożysko oporowe. Chyba to jest najtańsze rozwiązanie, od którego mogę zacząć. Z kolei jaki olej do tego użyć?

Na co jeszcze zwrócić uwagę z takich eksploatacyjnych rzeczy? Olej silnikowy i filtr ogarnę, ale co poza tym?

podnosnik.jpg

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano

Kolego, wyciek to jeden oring na każdą stronę, do wymiany po zdjęciu ramion. Mało roboty - koszt 2.50 😀. Pokaż to zdjęcie w sklepie z częściami to Ci dadzą. Łożysko oporowe możesz każdym olejem silnikowym lub do skrzyni nasmarować - jest to obojętne był by był.

  • Thanks 1
Opublikowano

Olej zalecany przez producenta to GL4, zwykle Hipol. Wlewa się ta śruba z miarką. Nie pamiętam dokładnie ale coś ok 25l. Najlepiej wywal ten, który został w skrzyni jeśli nie wiesz jaki tam był. Niektórzy jeździli na Lux się inni na Hipolu. Jeśli zmieszasz jeden z drugim będzie draka bo to inne klasy oleju. Łożysko oporowe smaruję się podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku poprzez włożenie bagnetu z silnika do rurki ociekacza, która doprowadza ten olej do łożyska oporowego ( takie okienko przykręcone na dwóch śrubach z otworem, w który wkładasz bagnet) . Uszelnienie ramion podnośnika tak jak koledzy pisali. Jeśli to ramię nie było dokręcone to mogło wywalić sporo oleju przez uszkodzony oring. Jeśli podnoszenie jest lepsze podczas przechyłu ciągnika w tył to jest za mało oleju. Pewnie też mocno słychać pompę. Nasmaruj pompę wody. Jak zaczniesz jeździć pilnuj temperatury silnika bo termostat moze się zaciąć po postoju i jeśli się zatnie na małym obiegu będzie się grzał. Wyczyść filtr magnetyczny pod siedzeniem,o którym zwykle się zapomina. Na ten moment tyle mi przychodzi do głowy. Poza tym możesz też przesmarować cały przód zwrotnice, sworzeń główny, końcówki drążków kierowniczych

  • Thanks 1
Opublikowano
11 godzin temu, Marcin3210 napisał:

 

Na co jeszcze zwrócić uwagę z takich eksploatacyjnych rzeczy? Olej silnikowy i filtr ogarnę, ale co poza tym?

 

Koledzy Ci juz fajnie opisali co zrobic z problemami ktore opisales.

Widze ze chcesz sam dzialac i bardzo dobrze. Aby dobrze serwisowac i uzywac musisz koniecznie pobrac i przeczytac 2 ksiazki. Instrukcja uzytkowania i katalog czesci oraz instrukcje napraw. 

Sa tam rowniez wymienione rzeczy eksploatacyjne na ktore trzeba zwracac uwage, w kazdy dzien pracy co 100mth itd

  • Like 2
Opublikowano

Jeszcze mi się nasunęło co do silnika. Pisałeś że ogarniesz olej i filtr oleju. Pewnie filtry paliwowe, odstojnik i filtr powietrza też. Poza tym dobrze byłoby wymienić olej w pompie wtryskowej. Jest korek spustowy i korek wlewowy. Wchodzi ok 1 litra tego samego oleju co do silnika. Jest też miarka (śrubka na płaski śrubokręt). Poza tym ja na Twoim miejscu sprawdziłbym luzy zaworowe. To ma interwał i też wszyscy o nim zapominają a potem awarie (wypalone zawory, paliwo w oleju itp) . Jednak tego sam raczej nie zrobisz, chyba, że bardzo się uprzesz i masz trochę smykałki do mechaniki, to pooglądaj na YT regulacje zaworów na tzw mijankę i próbuj. Ja sprawdzam zawory co ok 300 mth i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby którys nie wymagał regulacji. Zwykle do ustawienia są dwa, na 1 i 4 cylindrze. Mam 3 ciągniki i we wszystkich zawsze jest tak samo. Nie wiem czemu. Jak ten ciągnik długo stał to niegłupim byłoby też przeczyszczenie układu paliwowego przy użyciu specyfiku do tego celu, który można kupić w każdym sklepie i na każdej stacji. Układ nie musi być zasyfiony ale to na pewno pomoże wtryskiwaczom po przerwie w pracy

  • Thanks 1
Opublikowano

Jeśli zdecydujesz się na wymianę oleju w skrzyni to pamiętaj że są tam 2 korki jedne z przodu i drugi z tyłu ten z tyłu pod mostem nawet ważniejszy bo najczęściej tam zostaje syf który zabija pompę. Widzę ze masz zdjęte siedzenie więc warto również oczyścić filtr magnetyczne (aluminiowe dekiel który widać na zdjęciu w lewym górnym rogu).

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki wszystkim za porady ;).

Pobrałem i wydrukuję sobie Instrukcję użytkowania, instrukcję napraw i katalog części, jednak patrząc na szybko nie znalazłem dokładniejszych informacji dotyczących smarowania sprzęgła. Znalazłem blaszkę z tą rurką (w tej rurce jest jakaś gąbka?). Rozumiem, że trzeba przez tą rurkę wpuścić trochę oleju np. strzykawką, najlepiej na odpalonym silniku i wciśniętym sprzęgle?

Czy te 25 litrów oleju odpowiada i za podnośnik i za skrzynię biegów?

Dnia 21.08.2022 o 11:44, marszal1999 napisał:

Jeśli zdecydujesz się na wymianę oleju w skrzyni to pamiętaj że są tam 2 korki jedne z przodu i drugi z tyłu ten z tyłu pod mostem nawet ważniejszy bo najczęściej tam zostaje syf który zabija pompę. Widzę ze masz zdjęte siedzenie więc warto również oczyścić filtr magnetyczne (aluminiowe dekiel który widać na zdjęciu w lewym górnym rogu).

Siedzenie jest, z tym że przerobione na takie od malucha ;).

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano

Olej odpowiada za skrzynie i podnośnik. Do smarowania łożyska oporowego nie potrzeba ani odpalać ciągnika ani wciskać sprzęgła. Ta gąbka jest po to, żeby nasiąkała olejem z bagnetu, który tam się włoży a potem smarowała łożysko. To smarowanie nie powinno być zbyt intensywne i stad taki sposób. Jeśli naealisz tam zbyt dużo oleju zarzuci tarcze sprzęga, które później będą się ślizgać 

  • Thanks 1
Opublikowano

Trzeba sprawdzić kąt wtrysku,fitlry paliwowe wymienić,filtr powietrza nowym olejem silnikowym zalać.Przesmarować wszystkie punkty w ciągniku,do posmarowania przodu podnieść przód lżej smar wejdzie.Sprawdzić śruby przy zwolnicach bo potrafią się luzować,wymienić olej zwolnicach i sprawdzić luz na łożysku.Uruchomić sprężarkę wypuścić wodę z odlejacza oraz z butli.Wycieki z podnośnika się pewnie pojawią bo wałek skrętny uszczelniania będa tam do roboty.Do skrzyni wchodzi maksymalnie 31 litrów oleju przekładniowego GL 4 80W90 lub GL 6 Orlen wystarczy w zupełności.Do silnik zalej tez Orlen platinum żadne Turdusy czy superole.

  • Thanks 1
Opublikowano
Dnia 21.08.2022 o 11:44, marszal1999 napisał:

Jeśli zdecydujesz się na wymianę oleju w skrzyni to pamiętaj że są tam 2 korki jedne z przodu i drugi z tyłu ten z tyłu pod mostem nawet ważniejszy bo najczęściej tam zostaje syf który zabija pompę. Widzę ze masz zdjęte siedzenie więc warto również oczyścić filtr magnetyczne (aluminiowe dekiel który widać na zdjęciu w lewym górnym rogu).

W którym miejscu jest ten 2. korek? 1 jest ten bezpośrednio pod przełącznikiem wałka (tam też mam wyciek), a drugi? Oba korki spustowe są takie same jak ten spustowy od silnika - M30x1,5 + podkładka 30x36?

Opublikowano

Drugi jest w pokrywie pompy pod tylnym mostem. Możliwe że go nie widzisz bo zasłania belka od zaczepu polowego. Warto tam spuścić bo między skrzynia a mostem jest ściana a otwory przelewowe znajdą się kilka cm od dna więc w moście zostaje zawsze syf trochę syfu.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, marszal1999 napisał:

Drugi jest w pokrywie pompy pod tylnym mostem. Możliwe że go nie widzisz bo zasłania belka od zaczepu polowego. Warto tam spuścić bo między skrzynia a mostem jest ściana a otwory przelewowe znajdą się kilka cm od dna więc w moście zostaje zawsze syf trochę syfu.

Wszystkie elementy z tyłu, oprócz samych ramion, już sobie podemontowałem więc jutro poszukam drugiego korka. 

Edit: na razie znalazłem na rysunku. Chodzi o ten element nr 27?

Światła też już prawie ogarnąłem, ale mam problem z długimi. Sprawdzałem miernikiem i ze stacyjki wychodzi prąd, ale już na rozgałęzieniu wiązki koło rozrusznika prądu nie ma. Będę więc wymieniać ten 1 przewód. Czy zwykły lgy 1 mm wystarczy? 

IMG_20220824_223128.jpg

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano (edytowane)

Z dawna miałem wyciek na rurce zlewnej wtryskiwacza. Wtedy na szybko zakleiłem to taśmą izolacyjną. Chciałbym jednak wymienić całą rurkę.

Wymiana polega tylko na wykręceniu starej i wkręceniu nowej czy po wymianie trzeba coś regulować?spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

rurka.jpg

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano

Tak nic wielkiego nie ma. Dwie śrubki. Listwa jest wzdłuż korpusu skrzyni, między nogami operatora. Na razie nie mam ciągnika pod ręką. Zrobię zdjęcia jak wrócę do domu

Opublikowano (edytowane)

Z tą kostką i jej osłoną już rozwiązałem problem (przy zamontowanym fotelu nie widziałem tej śruby. A chodziło o to ;)

spacer.pngoslona.jpg.32052d93c02ccf7bb19698ea782dbaa8.jpg

Wymieniłem już olej w filtrze powietrza, zwolnicach, mechanizmie kierowniczym i tylnym moście. Uszczelki przy podnośniku też wymieniłem. Podnośnik idzie do góry, ale muszę trochę dłużej go poużywać żeby zweryfikować ewentualny wyciek.

Odkręcałem też korek odolejacza i butli, ale nic nie wypłynęło. To dobrze czy powinienem to zrobić przy włączonej sprężarce?

Zrobiłem też już prawie całą elektrykę, ale mam drobny problem z przerywaczem. Jak włączę kierunkowskaz to miga on bardzo szybko. Jak wyłączę i włączę od razu drugi raz to jest już w porządku. Ten środkowy styk jest wolny (podłączone te 2 skrajne). Może powinienem go jakoś inaczej podłączyć?

przerywacz.png

Będę jeszcze smarował różne punkty, ale na pompie wody nie znalazłem żadnej kalamitki. Taka wersja pompy czy coś jest nie tak?

I ostatni problem to olej w pompie wtryskowej. Już dawno miałem pęknięcie wzdłuż gwintu, bo miałem wyciek (chyba ropy). Nie znając się na tym kompletnie zalepiłem śrubę poxiliną. Teraz okazuje się, że to pompa wtryskowa, a śruba którą zakleiłem to korek spustowy oleju (wydaje mi się, że zielony to korek wlewowy, a czerwony to spustowy). Ale może się mylę, bo na różnych forach znalazłem już różne wersje.

pompa.jpg.7625d4cb3f938fb9a11f1e891d73fd45.jpg

spacer.pngspacer.png

 

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano
Dnia 21.08.2022 o 10:27, Qwazi napisał:

 Jak zaczniesz jeździć pilnuj temperatury silnika bo termostat moze się zaciąć po postoju i jeśli się zatnie na małym obiegu będzie się grzał.

Dzisiaj trochę pojeździłem i wskazówka ani drgnęła - cały czas jest pomiędzy dwoma białymi polami. Czy to jest ten czujnik, który znajduje się między alternatorem, a rozrusznikiem? Mogę jakoś zweryfikować, bez kupowania nowego, czy czujnik jest sprawny? 

Opublikowano
45 minut temu, Marcin3210 napisał:

Dzisiaj trochę pojeździłem i wskazówka ani drgnęła - cały czas jest pomiędzy dwoma białymi polami. Czy to jest ten czujnik, który znajduje się między alternatorem, a rozrusznikiem? Mogę jakoś zweryfikować, bez kupowania nowego, czy czujnik jest sprawny? 

Jak pojeździłeś trochę bez obciążenia, a nie ma termostatu to tak może być. Ja dzisiaj woziłem obornik i też wskazówka niewiele się ruszała. Nie mam termostatu a chłodnica pieciokanałowa. Ten czujnik o którym wspomniałeś, a do którego dochodzi przewód z wsuwką jest od ciśnienia oleju. Jak zdejmiesz z niego przewód zgaśnie kontrolka. Jak ten przewód zmasujesz gdziekolwiek to się zaświeci. Czujnik temperatury nie ma odłączanego przewodu i jest wyżej, w takim elemencie na kształt kolektora, przy głowicy, po prawej stronie ciągnika. Jest wkręcany patrząc od przodu ciągnika tak jakby w rurę od czoła. Żeby go zweryfikować to chyba najlepiej byłoby go wykręcić i włożyć do jakiegoś naczynia z gorącą wodą. Wtedy wskazówka powinna zadziałać. Tylko uważaj żeby go nie urwać bo jak było jeżdżone na wodzie to pewnie jest skorodowany. Nie przychodzi mi do głowy inny sposób, żeby go bezpiecznie sprawdzić. Można przysłonić chłodnicę albo spuścić część cieczy chłodzącej, żeby zobaczyć co wtedy pokaże, ale jeśli czujnik nie działa to w ten sposób można zrobić kuku silnikowi

Przerywacz podłączyłeś dobrze, a skoro tak szybko pracuje to jest jego wina. Takie dziadostwo robią. To co zaznaczyłeś na zdjęciu na czerwono to jest korek spustowy oleju z pompy wtryskowej. Korek wlewowy jest pionowo w górę, na wierzchu pompy, o ile dobrze pamiętam na klucz 19 ( spustowy na 13 ). To co zaznaczyłeś na zielono to pompka zasilająca ręczna, którą się pompuje paliwo podczas odpowietrzania. Może być pompa wody w wersji bez smarowniczki. To jest najtańsza wersja i chyba najsłabsza jakościowo. Kontroluj sobie co jakiś czas czy nie ma luzu poosiowego. Jeśli taki luz wyczujesz wymień pompę. To może grozić uszkodzeniem chłodnicy

 

Przepraszam, przyjrzałem się bliżej. To na zielono to ani pompka ręczna bo masz tą nowszą ani korek wlewowy

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Borekk17
      cześc mam problem z pompą hydrauliki mianowicie wywala na okragło uszczelniacze czego to moze byc przyczyna bo juz nie wyrabiam zeby sciagac i robic pompe
      pomocy !!!
    • Przez tomekxx1
      Witam. Dzis napotkalem się z dość sporym problemem i nie za bardzo wiem co mogło się stać. Po przerobieniu pokrywy pompy, i zamontowaniu nowego rozdzielacza do tura podnośnik przestał pracować. Nie działają ani wyjścia ani podnośnik. Rozdzielacz mam zamontowany 2 sekcyjny, podłączone jest zasilanie, powrót do skrzyni, i powrót do rozdzielacza w podnośniku przez tuleje ciśnieniową. Wcześniej podnośnik działał a teraz nie wiem, kompletnie przestał reagować. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać.
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v