Godzio

pompa wspomagająca hydraulike

Polecane posty

hubertb    4007

Pisać piszę, ale pisał też o pospawanym zaworze. Chciałbym zobaczyć co tam jeszcze pomysłowy dobromir uczynił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Pisał o pospawanym zaworze, a myślał o tym zamykającym odpływ z cylindra, bo nie wiedział nawet gdzie znajduje się zawór odcinający, także tam nic nie wiadomo co zaspawane i co ominięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17
Desperado napisał:

Pisał o pospawanym zaworze, a myślał o tym zamykającym odpływ z cylindra, bo nie wiedział nawet gdzie znajduje się zawór odcinający, także tam nic nie wiadomo co zaspawane i co ominięte.

zaspawane jest zawór zamykający za siedzeniem a pompę tłokowa ominąłem czego nie rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Za siedzeniem ten wkręcany to nie jest zawór odcinający, jak ominąłeś pompę, pokaż to na fotce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17
a co to jest według Ciebie https://images.app.goo.gl/KoDeeNZgSbWMq72H9
jak przez tel mam dodać tu zdj ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Coś się uczepił z uporem maniaka tego zaworu rozdzielacza od tak zwanej blokady cylindra, to jest stary typ, nowsze pokrętło mają dłuższe na sprężynie i zostaw to w spokoju, bo to nie ma nic wspólnego z pompką. Ile razy ma Ci tłumaczyć i pokazywać który to jest zawór odcinający z kompensatorem od pompki wspomagającej i gdzie on powinien się znajdować? Nie wiesz co od czego i pytasz ok. ale jak Ci tyle razy już tłumaczyliśmy i pokazywaliśmy na fotkach co od czego, to dlaczego ciągle to podważasz?

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17
mówię że właśnie ten zawór jest z góry zaspawany

a ten zawór odcinający kompensacyjny gdzie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
55 minut temu, hubertb napisał:

Tu ktoś coś kombinował, bo zawór powinien być wkręcony w miejsce gdzie jest wkręcony łącznik, a jest wkręcony obok, ciekawe co nim steruje, jest bo jest i działa jakby był ominięty. Tak jak gościu pisał o podłączeniu dodatkowego rozdzielacza, kombinował bo fabrycznie takiego podłączenia nie było.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Takie było, zobacz gdzie jest rozdzielacz, jest z boku, a  to co pokazywałeś było inne, zawór odcinający tam nie miał sterowania, bo od czego, na środku sterowany jest suwakiem dźwigni podnoszenia z głównego rozdzielacza.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

No rozumiem, ok, tylko żeby spełniał swoje zadanie, powinien być zamontowany na środku w tym otworze.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

A widzisz jednak była wersja z przesuniętym zaworem popatrz na link do aukcji OLX. Są tam 3 warianty, pierwszy goły, drugi z zaworem na środku i trzeci z zaworem przesuniętym w bok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Z całym szacunkiem, ale ja tam widzę jeden i ten sam podnośnik bez otworu i zaworu   😜 z jakimiś opisami, jest coś w rogu, jakiś złom z dwoma otworami i zaworem na boku, znam ten podnośnik na wylot i chętnie bym zobaczył co nim steruje, jak i takie były, on mógł działać też, tylko mógł tłoczyć cały czas.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Bo to jest na podstawie jednego i tego samego podnośnika. Zaznaczone jednak jest że istnieją trzy warianty. Hydraulika c-385 wyprzedzała na dekady producentów zachodnich. Tu akurat trzeba przyznać że solidnie ją zaprojektowano gorzej było z wykonaniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1268
Dnia 6.04.2022 o 17:53, Desperado napisał:

Tak jest pod pompką serwo, u mnie zawór był sprawny, ominąłem go z innego powodu, jednak zauważyłem że po ominięciu, ramiona też drgają, przed ominięciem tego nie robiły, tylko to jest małe drganie i tylko jak jest olej zimny, jak rozgrzany, to praktycznie niezauważalne, na zlew bym spróbował, bo to żadna filozofia, jednak to tak małe drgania, że szkoda zachodu.

Wyjąć ten zawór bez demontażu plecaka nie problem, ale włożyć bez rozregulowania zaworu jest problem, dlatego przy okazji jakiejś naprawy i zdjęcia plecaka, założę z powrotem ten zawór.

 

Zaczęły mi pulsować ramiona w 1004, a mam tę pompkę wspomagającą. Dzięki Wam, wiem już gdzie znajduje się  ten zawór kompensacyjny, tylko nie bardzo ogarniam, dlaczego, jak piszesz, można go bez problemu zdemontować, a już z montażem na przykręconymi plecaku jest problem? Wyjaśnisz po starej znajomości? 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0
Dnia 3.04.2022 o 22:53, Godzio napisał:

a da się wymienić ta pompę bez rozpolawiania?

Tak, trzeba odkrecic obydwie rurki potem srube dolna pompy kierownicy i dwie srubki na imbus od tloczkowej. Wyciagamy pompke i najlepiej wkladamy dekielek i przykrecamy (poniewaz ta pompka jest nie potrzebna a cisnienie na pomocnicze idzie z glownej) go nastepnie wkrecamy dolna srube pompy skretu. Wszystko.

Edytowano przez wz19
Lepsze wytlumaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
3 godziny temu, bezbarwny napisał:

Zaczęły mi pulsować ramiona w 1004, a mam tę pompkę wspomagającą. Dzięki Wam, wiem już gdzie znajduje się  ten zawór kompensacyjny, tylko nie bardzo ogarniam, dlaczego, jak piszesz, można go bez problemu zdemontować, a już z montażem na przykręconymi plecaku jest problem? Wyjaśnisz po starej znajomości? 

Tamten wpis jest nieaktualny, ja miałem uszkodzony ten zawór i nie szło tym kręcić i musiałem ingerować w sam zawór żeby wyjąć, na spokojnie po demontażu zaworu i po zapoznaniu się z jego budowa idzie to wyjąć i założyć bez zdejmowania plecaka

zrób tak, w starym zaworze jeśli do tej pory wszystko działało dobrze, poluzuj  minimalnie przeciwnakrętkę {zielona strzałka}

i nakrętką {czarna strzałka} wykręć ten zawór z obudowy,w zaworze będzie się obracał wokół własnej osi i cały zawór się wycofa, wkręć nowy na tyle zwojów jak stary był wkręcony do przeciw nakrętki, dlatego napisałem żeby poluzować minimalnie i pilnować przy wykręcaniu żeby się kontra nie odkręcała dalej, wkręcenie dalej czy bliżej zmienia załączanie dźwignią podnośnika jego pracę. Po wkręceniu, dokręć kontrę do obudowy podnośnika.

 

 

 

1461055070_5105.jpg.ef9bd103ad9a627f5c38a787e8569fdd.jpg

 

 

 

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1268

@Desperado, czyli nakrętka z zieloną strzałką, nie jest kontrą dla nakrętki oznaczonej czarną strzałką, tylko ma za zadanie zabezpieczyć gwintowany fragment zaworu, przed wykręceniem się z obudowy podnośnika?  a ów fragment z gwintem i tymi dwoma nakrętkami obraca się swobodnie dookoła własnej osi w tym czerwonym korpusie zaworu? 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Domin151
      Witam mam problem otóż ostatnio orałem i  przestał działać mi podnośnik myślałem że to pompa wymieniłem na nową zaczepiłem pług  i podnosi bardzo powoli  na wolnych i wysokich obrotach podnosi tak samo przyczepę kipruje normalnie 
      filtry wyczyszczone olej max  
       
    • Przez zetor70116718
      Witam , Panowie czy może ktoś wytłumaczyć mi o co chodzi... Mianowicie ciągnik obecnie pracuje przy agregacie talerzowym i siewniku 2.5m. Agregat waga.1050 Kg , siewnik Nordsten (mała skrzynia) . Zauważyłem że podnośnik podczas drogi lub pracy w polu przy nierównościach ( dziury w drodze Polnej, bruzdy na poprzeczniakach ) , gdy podskoczy na nierówności sam opuszcza i automatycznie odrazu podnosi. Nieraz robi to powoli a nieraz gwałtownie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć w czym tkwi problem lub spotkał sie z czymś takim ?
    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam balotowałem ursusem  i ciśnienie z komory uciekało jak niewiem nie trzyma zawór u ursusa 1014 sprawdziłem nawet ciśniomierzem. Do was pytanie czy można zrobić osobny rozdzielacz i gdzie z weżami się podpiąć w tym ursusie może wtedy nie bedzie uciekać jak kupię rozdzielacz osobny 
    • Przez Psajdak009
      Witam. Potrzebuję pomocy w kwestii hydrauliki w ciągniku C - 385. Na początku ciśnienie na wyjściu wynosiło 150 barów. Po podpięciu pługa obrotowego, ciśnienie spadło do 70 -80 barów i ciągnik ma problem z obrotem i trzęsie ciągnikiem. Gdy olej się rozgrzeje, to o obrocie już nie ma mowy. Teraz ciśnienie wynosi 70-80 barów i nie co może być przyczyną. Dodam, że podczas pracy z pługiem, węże bardzo się grzeją i siłownik też. Olej w normie, filtry wymienione. Zauważyłem, że olej wydaje się tak jakby był trochę spieniony. Co może być przyczyną niskiego ciśnienia. Dziękuję za podpowiedzi 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj