Skocz do zawartości

Rozmiary opon do ciągników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ursus1014turbo 13,6 zamiast 12,4 tez nie będą ci sie zgrywały tak jak trzeba musiał byś założyć jakieś nisko profilowe opony ponieważ 13,6 są wyższe od 12,4...

 

 

________________________________________________________________________________

 

 

 

Wczoraj ojciec rozmawiał z jakimś handlarzem o zmienię przednich opon na szersze i on powiedział ze jeżeli chcemy założyć 380/70r28 to zamiast tego mogli byśmy założyć 14,9r24 i łatwiej by było z ich kupnem tylko ze wtedy jeszcze felgi. (czy według was wtedy zgrywały by sie kola przednie z tylnymi ? )

Opublikowano

No niby tak tylko,że myślimy w przyszłości założyć z tylu 480/70r38 i z tego co mi tłumaczył ferdek nie najlepiej będą sie zgrywały, ponieważ z przodu będą wyższe od standardowych a z tylu niższe. Najbardziej sie boje ze gdy zalożymy w/w opony z tylu i z przodu to zaczną sie problemy... ;/

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar kupić nowy ciągnik i w jednej cenie mam do wyboru 4 rodzaje opon. Wszystkie są w rozmiarze 16,9 x 34 tył i 13,6 x 24 przód… Kosztują tyle samo różnią się tylko marką. Może mi ktoś coś konkretnego polecić? Jakieś wady / zalety? Może jakiś użytkownik konkretnej marki się wypowie? Pod spodem przykłady bieżników, proszę nie sugerować się rozmiarami bo jak wspomniałem są takie same, a zdjęcia daję tylko poglądowo.

Są to :

1. Pirelli http://www.wrp.pl/admin/obrazki/1671.jpg

2. Kleber http://www.kth-online.de/ebay_bilder/topker.jpg

3. Continental http://www.cgs-tyres.com/uploads/tx_ccpres...tal_AC75_02.jpg

4. Firestone http://www.ogumienie.com/opony.asp?oid=59964&ref=nokaut

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano

ha ha to że taki sam rozmiar wcale nei znaczy że takie same, weź sobie miarkę jak masz dostęp, lub poszukaj na nacie na stronach internetowych producentów dokładnie parametry tych opon, bo np. pirelli (jak stanołem moim w takim samym rozmiarze obok agroplusa były wyraźnie weższe a ten sam rozmiar) a continental jest jeszcze szerszy od moich semperitów, bo np. continental 420/70/24 jest szeroki 440mm, a pirelli chyba ma 410mm wiec różnice są widoczne gołym okiem

Opublikowano

Ale patrzysz na całkowitą szerokość opony czy tylko na szerokość bieżnika ? Bo są tu moje fotki z pomiarami różnych opon i conti kiepsko wygląda w porównaniu do pirelli ;)

Opublikowano

no to linijka w dłoń i miesz szerokość ;) ,acha między klockami jak masz załamania (pirelli) lub wystające kropy (kleber) czy podłużne rowki (firestone) one powodują lepsze samooczyszczanie bieżnika dzięki temu błoto nie zalega na oponie ,tylko nie wiem które są najlepsze i na samooczyszczanie ma wpływ również łukowatość klocka im bardziej wygięty tym szybciej odpadnie błoto .I patrz na szerokość klocków im ciensze tym bardziej się wbiją w grunt ,a to zależy jakie masz grunty suche ,mokre do tych drugich i traw lepsze szersze klocki

Opublikowano

ja uzwazam ze wrecz przeciwnie ;) te kropy przeszkadzaja samooczyszczaniu. do tej pory sadzilem ze jest to zrobione po to by zachowac sztywnosc opony przy zwiekszajacym sie odstepie pomiedzy bieznikiem, aby mialy one lepszy uciag. jesli jest mozliwosc to zbadaj czy wszystkie maja tyle samo "zebow", jesli nie to wybierz te co maja najmniej gdy zalezy ci na uciagu, jesli bedziesz jezdzil duzo w transpocie to te co najwiecej, a uniwersalne to wiadomo :o

 

co do samej marki to kleber w MF przejezdzil 5500 mth, w tym duzo po asfalcie, takze mysle ze niezly wynik

Opublikowano

te kropy przeszkadzają ,ale w porównaniu do gładkiej opony tojak lepiej czy gorzej ?

A do tych klocków-zębów to nie tylko ilość się liczy ale i szerokość a raczej grubość też się liczy podobnie jak z ilością

Gość marcin12145
Opublikowano

a ja mam takie pytanie. czy jeśli zmienię u siebie w ciągniku opony z 12,4 R 24 na 320/85 R 24 to trzeba będzie zmieniać jakieś tryby w skrzyni biegów. Niedawno chciałem założyć 14,9 R 24 ale ktoś mi powiedział że trzeba będzie zmieniać jakieś trybiki w skrzyni bo nie zgra się przód z tyłem. Co wy o tym sądzicie ??

Opublikowano
a ja mam takie pytanie. czy jeśli zmienię u siebie w ciągniku opony z 12,4 R 24 na 320/85 R 24 to trzeba będzie zmieniać jakieś tryby w skrzyni biegów. Niedawno chciałem założyć 14,9 R 24 ale ktoś mi powiedział że trzeba będzie zmieniać jakieś trybiki w skrzyni bo nie zgra się przód z tyłem. Co wy o tym sądzicie ??

 

Zdaje się, że 12,4 i 320/85 to taka sama szerokość opony i wysokość profilu, jeśli chcesz szersze opony to lepiej założyć 380/70 :rolleyes:

Opublikowano

zgadza się, to takie same szerokości :rolleyes: jedna podana w mm, druga w calach. Gdzieś kiedyś widziałem stronkę gdzie przeliczało się rozmiary opon na różnice prędkości

Gość marcin12145
Opublikowano

faktycznie mój błąd chodziło mi o 380/70 czy jeśli je założę zamiast wspomnianych wcześniej 12,4 to trzeba będzie zmieniać jakieś trybiki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
    • Przez Artur312
      Witam czy posiada ktos opony firmy farmking jak sie sprawdzają.  Chcę je zakupić do ciagnikabl jd 6510.  Czy szukać czegoś innego

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v