Skocz do zawartości

Rozmiary opon do ciągników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Źle liczysz.

Obwód standardowych opon:

24cale*2,54cm*38cm (szerokość opony 14,9) *80%=1853cm

38*2,54*48cm (szerokość opony 18,4) * 80%=3706cm

Obwód szerszych opon o profilu 70

24*2,54*42*0,70=1792cm

38*2,54*52*0,70=3513cm

 

Jak widać różnica w obwodzie ok 2% więc tyle co nic (prześwit zmieniejszy się może 0,5mm :D) i spokojnie możesz je zamieniać nawet zostawiając seryjny przód a tył zmienić lub na odwrót.

Możesz też wybrać 480/65R24 i 580/65R38 i też wszystko będzie odpowiednikiem seryjnych opon.

Opublikowano

@Arek a np oponki takie przód 420/85r24 i tył 520/85r38 bo jak się nie myle to są odpowiedniki przód 16.9r24 i tył 20.8r38 to wtedy byłby większy profil i czy taką kombinację mógłbym założyć, a według ciebie na jakie byś zamienił, dodam że jest to john deere 6800

Opublikowano

to można założyć te niskoprofilowe opony szersze 520/70 i 420/70? bo ja się już pogubiłem a @krzycho9711 jak policzyłeś ten obwód? iczy założenie tych szerszych będzie miało wpływ na zgranie napędu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co jak co, ale policzyć obwód to chyba nie jest problem.

3.14 x ((średnica felgi x 2,54) + (2 x szerokosć opony x profil)).

520/70r38: 3.14 x (38 x 2.54 + 2 x 52 x 0.7 ) =531 cm

Opublikowano

opona 380x85x24 obwód 394,26 cm

opona 480x85x38 obwód 559,30 cm

Kolego Arek nie wiem skąd Ci wyszło 18,53 m i 37,06 m przecież to są jakieś astronomiczne wartości.

 

 

 

Racja pomerdały mi się wzory :P

 

to można założyć te niskoprofilowe opony szersze 520/70 i 420/70? bo ja się już pogubiłem a @krzycho9711 jak policzyłeś ten obwód? iczy założenie tych szerszych będzie miało wpływ na zgranie napędu

 

 

Te są zamienne z tymi seryjnymi i bez problemu je można zamieniać. Jak chcesz założyć 420/85r24 i tył 520/85r38 to tez możesz ale wtedy musisz zmienić wszystkie 4 bo będą wyższe.

Opublikowano

Takie pytanie panowie. do ogumienia 42/70- R28 i 52/70R38 chciał bym dołożyć koła wąskie poto aby szerokość ciągnika nie przekroczyła 3m. Wedłuch mojego liczenia to by musiały być 11,2-R32 takie jak w ursusach np 2812 a natył 11,2-R46.

Takie pytanie te wymiary co podałem jaki mają profil, coś kiedyś czytałem że jak nic nie pisze to 85 % czy to prawda??

Dodatkowo te wąskie koła w przyszłości miały by być wykożystywane jako wąskożedowe w opryskiwaczu, ale czy one wytrzymają ciężar o masie 5000-5200kg ??

Opublikowano

Kupiłem okazyjnie 1szt opona radial Continental 16.9x38 C90 nowa z Niemiec i mam ją założyć razem z 18.4x38 Pirelli (na jednej osi MF 595).Po pomiarach metrówką jest szersza ok.3cm a wysokość prawie identyczna tolerancja na oko 2cm max,,jak to będzie po napompowaniu?Najważniejsze o czym myślę po zakupie to jaki to będzie miało wpływ na mechanizm różnicowy i jeszcze jak założyć myślę tą szerszą na lewe koło chodzi o orkę pługiem zagonowym.Proszę o wypowiedzi.

Opublikowano

a czy na te felgi co mam bez problemu wcisnę te szersze opony 420 na 24 cale a mam 380 i na tył 520 na 38 cali a mam 460?

 

Podaj szerokość felg.

 

Kupiłem okazyjnie 1szt opona radial Continental 16.9x38 C90 nowa z Niemiec i mam ją założyć razem z 18.4x38 Pirelli (na jednej osi MF 595).Po pomiarach metrówką jest szersza ok.3cm a wysokość prawie identyczna tolerancja na oko 2cm max,,jak to będzie po napompowaniu?Najważniejsze o czym myślę po zakupie to jaki to będzie miało wpływ na mechanizm różnicowy i jeszcze jak założyć myślę tą szerszą na lewe koło chodzi o orkę pługiem zagonowym.Proszę o wypowiedzi.

 

Nie będzie dobrze.

Opublikowano

@arek to jak wróce do domu w niedziele to sprawdzę jaka szerokość i napiszę, a ty jak uważasz że którę opny by były lepszę te niskoprofilowe 420/70, 520/70 czy te większe 420/85, 520/85?

Opublikowano (edytowane)

@arek to jak wróce do domu w niedziele to sprawdzę jaka szerokość i napiszę, a ty jak uważasz że którę opny by były lepszę te niskoprofilowe 420/70, 520/70 czy te większe 420/85, 520/85?

 

Raczej te o profilu 70.

 

Kol @Arek napisz dlaczego "nie będzie dobrze".

Masz na myśli mech różnicowy? Jeszcze nie założone to można jedną wymienić (sprzedać) jakby miało coś rozwalić,ciągnik 2WD.

 

Załóż sobie na jedną nogę buta na koturnie a na drugą płaski but i zobacz jak się będzie chodzić.

Edytowane przez Arek
Opublikowano (edytowane)

Podaj jakie masz oryginały

EDIT wyczytałem na forum że masz 13.6 R24

A więc zamiennikami są

- 340/85 R24

- 380/70 R24

- 440/65 R24

Edytowane przez tomi382
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie to z tyłu są 420/85 r34 a z przodu 360/70r24.

Czyli 360/70 z przodu mogą doprowadzić do awarii ciągnika tak?

Edytowane przez Lee001
Opublikowano

bez podania choćby jednej pary rozmiarów przód-tył zalecanej, lub montowanej przez producenta to takie granie w totolotka, bo nie wiesz na dobrą sprawę jeśli to jest używany koń, czy ktoś przed tobą nie pomieszał rozmiarów.

jesli chodzi o awarie to najbardziej zauważalne jest przyspieszone cięcie opon, a w dalszej kolejności jedyne co się może psuć to przeniesienie napędu między przystawką przedniego napędu w skrzyni do przedniego mostu i tylny most-czyli wszelkie tryby, łożyska, krzyżaki-jeśli sypie ci sie skrzynka stricte biegów to zły rozmiar opon nie ma tu nic do tego. ogólnie temat jest taki że przednie koła z włączonym napędem powinny mieć o 2-4% większą szybkość niż tylne. najłatwiej zobaczysz to podczas wolnej jazdy po betonie czy kostce....

Opublikowano

@Lee wg Konedaty masz z tyłu

fabryka - 16,9 R34 == zamiennik - 420/85 R34 ; czyli tył sie zgadza

na przód

fabryka - 13,6 R24 == zamiennik - 340/85 R24 , 380/70 R24 , 440/65 R24

 

Jezeli kolego z przodu masz inne niż tutaj podane może to doprowadzić do dużo szybszego zużycia opon a w najgorszym razie to uszkodzeń mechanicznych

Opublikowano

@ahme999 nic mi się nie sypie po prostu miałem już łysawe opony i chciałem je wymienić facet nie miał opon z rozmiarówką w calach i zapewniał mnie na sto procent że będą dobre... Ubije gościa który mi je sprzedał... nie chce ktoś z was kupić opon 360/70 r24? Nówki sztuki tylko tyle że założone na felgę.

Opublikowano

ej, ale co Ty właściwie przeżywasz, facet? :D przecież taka różnica między 340 a 360 to niecały procent, a ty już chcesz kupować nowe opony, kiedy pompując 0,6atm a 2,5atm uzyskasz prawie 10% różnicy w wysokości :D zakładaj jakie masz, bo są na 100 % dobre. jeśli jeszcze się wachasz to pomnóż sobie dla każdej z opon szerokość razy profil i zobaczysz że dla tych fabrycznych, katalogowych zamienników różnice promienia dochodzą do 3-4% ;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
    • Przez Artur312
      Witam czy posiada ktos opony firmy farmking jak sie sprawdzają.  Chcę je zakupić do ciagnikabl jd 6510.  Czy szukać czegoś innego

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v