Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

Opublikowano

Wyrzuca płyn na ciepłym czy zimnym silniku? Bo możliwe że to też termostat nie puszcza obiegu.

Jeżeli termostat ok to może być uszczelka, tuleja lub głowica i tego nie sprawdzisz tak bez rozbierania ...

Opublikowano
7 minut temu, tomekzet napisał:

Wyrzuca płyn na ciepłym czy zimnym silniku? Bo możliwe że to też termostat nie puszcza obiegu.

Jeżeli termostat ok to może być uszczelka, tuleja lub głowica i tego nie sprawdzisz tak bez rozbierania ...

Czyli według ciebie zanim termostat się otworzy, to w ogóle nie ma obiegu? 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie o to mi chodziło, po protu miałem taki przypadek że termostat a dokładnie te małe dziurki przez które jest obieg nawet na zamkniętym zapchały się paprochami i w zetorze 4340 z 2004r niemiłosiernie wywalało płyn. Wystarczyło to wyczyścić, wlać środek czyszczący do silnika i zmienić płyn i jeździł dalej

Edytowane przez tomekzet
Opublikowano
1 godzinę temu, robadas78 napisał:

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

 

Masz lipe u siebie. Zalozyles dziurawy stary korek i sie dziwisz ze cieknie LOL
Korek ma byc wlasnie szczelny i tworzyc cisnienie.
I Jeszcze chesz zmieniac uszczelke pod glowica teraz xd

 

Opublikowano
1 godzinę temu, robadas78 napisał:

Witam. W moim Zetorze 5011 cały czas wywala nadmiar płynu rurką przelewową. Generalnie mam załozoną rurkę do zbierania i jeździ. Ten typ ma obieg z góry i jak wraca płyn z silnika do chłodnicy to cały czas tak bulgocze i robi pianę. korek mam zalożony bez gumki bo jak zaloże oryginalny to robi cisnienie na węzu z góry. Mam pytanie czy wystarczy wymienić uszczelkę pod glowicą czy to toś powazniejszego i czy można to jakoś zdiagnozować? Płyn bez oleju i olej też czysty. Dzieki i proszę o jakies rady

Powodem może być przedmuch na uszczelce, pęknięta tuleja, głowica, jeśli zalewany wodą, to nieszczelności na tulei wtryskiwacza. Przede wszystkim ustalić, na którym cylindrze ta nieszczelność. W tym celu, wykorzystać stary wtryskiwacz, podpiąć go pod sprężarkę, kolejno montować w głowice, opuszczając tłok w dolny martwy punkt i dmuchać, obserwując co tam się w chłodnicy dzieje. Jak ustalisz który cylinder i okaże się że uszczelka nieuszkodzona, to zamienić głowice, celem ustalenia, lub wykluczenia, że to ona za nieszczelność odpowiada. Jeśli nie uszczelka, czy głowica, to tuleję trzeba będzie wymienić. 

Opublikowano

jeśli wywala nadmiar płynu, jak napisałeś to po prostu za dużo go wlałeś
jeśli wywala płyn po zagrzaniu to w najlepszej opcji wydmuchało uszczelkę, najlepiej kup tester i będziesz miał pewność że spaliny idą w układ chłodzenia

Opublikowano

przy identycznych objawach w mojej c360 tego roku przyczyną była uszczelka głowicy. początkowo czasami brakowało trochę wody i łapał temp. potem ewidentnie było widać dym z chłodnicy i woda się lała z niej ciurkiem. Olej też wymieniłem gdyż przeciągając czas naprawy coś już w nim zaczeło być widać.

Opublikowano

Miałem oryginalny korek ale się ten waż u góry eleatyczny twardy robił i się bałem że pęknie... Ma być ciśnienie w układzie? Bo mam tą dziwną pompę wody tylko na 1 rurkę a nie na 2 jak wiekszość

Opublikowano (edytowane)

Morze to być tak jak wspominali poprzednicy zapchana dziurka w termostacie paprochem,można wywiercic dodatkowa małym wiertelkiem nie zaszkodzi.

Ja miałem taki przypadek ze tez mi wywalało zawsze trochę płynu po rozgrzaniu,powodem było zaciąganie lewego powietrza w przewodach od nagrzewnicy, objaw to wywalało płyn i często był spieniony,wiec jezdzilem jakiś czas na wodzie,po prostu dolewalem co jakiś czas niewielka ilość,nie mogłem zdiagnozować problemu,ale przed ta zima posprawdzalem głowice, tuleje tez szczelne wiec sprawdziłem termostat dziurkę miał przytkana paprochem,ale to nie była w100% wina termostatu ,powymienialem przewody gumowe w nagrzewnicach w dachu na takie typowo samochodowe ze szrotu.układ szczelny. Juz nie wywala płynu działa prawidłowo wiec  Zetor zalany nowym płynem .

Edytowane przez hibertusik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v