Skocz do zawartości

Po wymianie płynu chłodniczego nie grzeje w kabinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio wymieniłem płyn chłodniczy w układzie i teraz zauważyłem, że w kabinie brak ciepłego powietrza przy kręceniu tym kółkiem zimne/ciepłe. Węże po obu stronach ciągnika co idą na górę kabiny są zimne/puste mimo, że temp. doszła już do 90 stopni.  Czy ten płyn tam podejdzie za jakiś czas do tych węży i nagrzewnicy czy trzeba jakoś odpowietrzać?

Opublikowano (edytowane)

W chłodnicy jest pełno prawie pod korek bo nawet dolewałem jeszcze. Dziś idę rozlewać gnojówkę z 8 beczek to zobaczę czy się odpowietrzy, ale wątpię. A nie ma jakiegoś sposobu by to odpowietrzyć?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

napisz w czym przede wszystkim masakra ktoś ma się domyśleć , a może w tym ciagniku pojeździe kombajnie czy co to tam jest trzeba coś zrobić żeby się odpowietrzylo akurat . Pytanie jak to zalewales czy na otwartej nagrzewnicy czy nie , droga sprawa zawsze leje płyn po woli (żeby na spokojnie się odpowietrzylo wszystko) i ostatnio robiłem chłodnice w Proximie i nie było żadnego problemu

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Otwarta nagrzewnica czyli to pokrętło na ciepłe powietrze ustawione?

12 minut temu, JD1052 napisał:

Niekoniecznie sama się odpowietrzy nagrzewnica.....wiem to na swoich przykładach, poluzuj wąż który idzie do głowicy czy tam gdzie od nagrzewnicy i sie odpowietrzy.

Rozumiem, że przy włączonym silniku? A jakby odkręcić korek chłodnicy i zapalić ciągnik żeby pochodził parę minut to się nie odpowietrzy?

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

Tak MTZ 820. Dziś jeździłem beczką asenizacyjną i już odpowietrzone. Przed robotą odkręciłem korek chłodnicy, zapaliłem ciągnik i tak pochodził z 5 min. i zauważalnie poziom płynu się obniżył. Teraz ładnie grzeje. Ostygnie to doleję jeszcze płynu i git. Mam jeszcze pytanie bo przy robocie turem tam trochę popuszcza mi olejem pod kierownicą z rozdzielacza nie wiem konkretnie z czego może ten olej podciekać przy obciążeniu. Czy może trzeba jakiś przewód dociągnąć czy coś innego? Od samej góry wydaje się być sucho tam tylko tu od dołu nad korpusem skrzyni gdzieś a dostęp tam ciężki pewnie trzeba ściągać te zasłony pod kierownicą? Z czego to może podciekać?

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

Uszczelnienia od dźwigienek które sterują sekcjami. Zestaw naprawczy ok. 10 zł kosztuje. Też tak kiedyś miałem ale szybko zmieniłem rozdzielacz na dedykowany do tura ( wygoda w sterowaniu i brak przecieków). Dostęp spoko dwie osłony ściągasz i dość sporo miejsca jest. Uważaj jak będziesz wyjmował poszczególne dźwigienki z rozdzielacza ... poleje się olej :D

Edytowane przez pawel86lhr
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v