Jacusiek

wybór ciągnika

Polecane posty

Jacusiek    5
Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Reno seria 14 użytuje od 9 sezonów , tyle że 4 cylidrowy , bardzo udane silniki MWM( 6 cylindów też najlepsze w swoje klasie )  , plus do tego pancerna , przemyslana skrzynia biegów

Ale jesst wielka pułapka , te maszyny znoszą wielkie przebiegi których na pierwszy rzut oka nie widać  i czasem można trafic na gruza z 25-30 tysiecy MTH , remont nie opłacany ekonomicznie ,  taka skrzynie i silnik w PL nie wielu umie zrobić bo większość to pateraki . 

Do tego "Reno" serii 14 to dojżałe 30- latki wiec cudów nie ma , kto ma dobrą sztuke to trzyma , tak ja bo wiem co mam i nie warto sprzedawać

Ferguson , nie mam przekonania do skrzyń i przednich mostów  silniki Perkins pancerne , potwierdzone  w kombanjach ClAAS 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    326

Ja polecam zorientować się jak z częściami i czy ktoś się podejmie napraw. Jak kolega wyżej pisał, niewielu potrafi się zabrać za takie Reno, chociaż to bardzo dobry sprzęt za takie pieniądze... Koszty remontów są okrutne i przekraczają często koszt zakupu ciegnika. Do tego dochodzi problem z kupnem części, ale to temat rzeka. Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji. Części do Reno są często droższe od claasa i do tego trzeba czekać na nie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
9 minut temu, Badwolf napisał:

Ja polecam zorientować się jak z częściami i czy ktoś się podejmie napraw. Jak kolega wyżej pisał, niewielu potrafi się zabrać za takie Reno, chociaż to bardzo dobry sprzęt za takie pieniądze... Koszty remontów są okrutne i przekraczają często koszt zakupu ciegnika. Do tego dochodzi problem z kupnem części, ale to temat rzeka. Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji. Części do Reno są często droższe od claasa i do tego trzeba czekać na nie. 

"Reno" zanim oficjalnie zmieniło  nazwe i barwy  romansowało  z Claasem , dla mnie to zaleta , ale to trzeba sie znać i mieć szczeście  żeby kupić , choć taka prawda na zakup serii 14 to troche o 6-8 lat za późno 

Daj mi dobre Reno z silnikiem 6 serii 14 to jutro jade i od razu płace ... i tu jest problem z tymi sprzętami

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

W porównaniu do MF Renata i tak jest prosta.. Silnik MWM, czyli części silnikowe wspólne z Fendtem, np. pompa wody 150zł. Prosta mechaniczna skrzynia, mocny podnośnik, oby tyko trafić na zdrową sztukę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12373

Jak chcesz kupić dobry ciągnik to nie patrz na markę tylko na stan. Ja szukałem przeszło rok i kupiłem inna markę niż chciałem pierwotnie i jestem zadowolony.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    326

Poprostu trzeba sobie zdać sprawę, że nikt nie sprzedaje dobrego ciągnika i decydując się na taki zakup, trzeba "kupkę hajsu" zostawić na naprawy. Kwestia cen części, dostępności i trudności ze znalezieniem odpowiedniego serwisu. Ciągnik to nie samochód, że możesz wybierać z mechanikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
10 godzin temu, Badwolf napisał:

Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji.

Najtaniej wychodzi siuntka,bez wątpienia😆

3 minuty temu, Badwolf napisał:

Poprostu trzeba sobie zdać sprawę, że nikt nie sprzedaje dobrego ciągnika

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    326
1 godzinę temu, witejus napisał:

Najtaniej wychodzi siuntka,bez wątpienia😆

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Wyjątki potwierdzają regułę. Nie chodzi o to, co wychodzi drogo, a co tanio. Kupując używany ciągnik trzeba liczyć się z naprawami. "Można trafić" też szóstkę w lotka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
24 minuty temu, Badwolf napisał:

 Kupując używany ciągnik 

Na areały , do 30 ha , cięzko o ekonomiczne uzasadnie kupna nowego 

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

Kupiony jako nowy na 15 ha , coż ja nie wnikam czy to sie opłacało .

1 godzinę temu, witejus napisał:

 

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Ja kiedy bym sprzedawał , to cena by była odpowiednia , ale to nawet nikt nie zadzwoni , taka Polska mentalność 

Teraz sie usrało sprowadzanie , do tego już mechnicznych  na zachodzie nie ma , wszysko na skrzyniach elhydr

 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521
1 minutę temu, V12 napisał:

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

Trzy lata temu trzyletni Claas kupiony na 8 ha wyzionął ducha w polu ,okazało się że blok pękł gdzieś w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Przed chwilą, witejus napisał:

Trzy lata temu trzyletni Claas kupiony na 8 ha wyzionął ducha w polu ,okazało się że blok pękł gdzieś w środku.

Tu jest ciekawa sprawa , zdechł na uwrociu z pługiem , jak kręci to tak by komprechy nie było ale prawdopodobnie , cos z układem paliwowym , dostaje minimalna dawke i takie wrażenie bo niby chce odpalic a nie może 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Według mnie reno lepsze prosta mechaniczna i trwała konstrukcja. Wiem bo sąsiad 10 lat już użytkuje takiego i nie miał z nim większych problemów dopiero teraz zmieniał pompe wody i robił paliwowo, ale przed kupnem trzeba sprawdzać w orce czy się nie zagotuje bo remonty drogie hyba że od znajomego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przetestowanie w ciężkiej pracy to podstawa przy zakupie używanego ciągnika

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330
17 godzin temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Teraz wybór ciągnika to wybór między dżuma, a cholerą. Nawet jak taki ciągnik wydaje się byż dobry, to wcześniej czy później trzeba kupkę pieniędzy wyłożyć. Jeden gościu kupił JD za 100 tys i padła mu zaraz skrzynia i musiał wydać na remont 50. Inny z kolei robił remont własnie w takim Fergusonie. Najpierw zacinał się rozdzielacz, wymienił olej bo były opiłki, później rozsypała się skrzynia... Nawet gościu co uprawia 7 ha i kupił sobie 110 KM ciągnik też ma jakieś awarie, to orbitrol to znowu pompa. To jest złom.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12373
4 godziny temu, V12 napisał:

 

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

 

W jaki sposób go ściągnąłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
53 minuty temu, sylwek23111 napisał:

 To jest złom.

Bo takich ciągników , jak wymieniles nie kupuje sie uzywanych , tą sa ciagniki z mechatroniką i elektryką 

Podatne na na zaniedbania  , plus czułe na operatora . Jak obserwuje jak ludzie traktuja rewersy i połbiegi , to nie dziwne że w skrzyni sypią sie iskry .

W takim ciągniku , jedna awaria pociąga drugą , dla przykładu spadek cisnienia na koszach sprzegłowych doprowadzi , do rychłego spalenia tarczek , nikt tego profilaktycznie nie sprawdza , a nasi "fachowcy " bez dostepu do serwisówek , czytają w google i youtube jak naprawic 

O kulturze , wymiany i doboru płynów nie wpomne , leja oleje o specyfikacji nie odpowiadającej i potem płacz że cieknie , że ciśnienia nie trzyma , że spaliły sie kosze , wszystko ma swój początek u podstaw , wybaczały to jeszcze te w pełni mechaniczne , w tych "wygodnych" nie ma zmiłuj , komfort MUSI kosztować 

O zgnitych i pogryzionych wiązkach elektrycznych , juz nie wspominam licownych na szybko garażową lutownicą 

I teraz dochodzimy znów do sciany , bo ciagniki tak zwane full mechaniczne skończyły się 10 lat temu takim przykładem jest np reno seria 14 , kto wtedy kupił ogarnoł i dba na bierząco to na jakies tak 30-50ha nic lepszego nie znajdzie . bo Massey serii 30xx to już nie jest ciagnik jak to nazywam mechaniczny , tam juz wchodzimy w mechatronikę 

Jak się zjadą to jedyna droga to kupic cięzkiego Ursusa i zrobic dla siebie , ja juz zachodniego nie kupie bo w pełni mechaniczne zaraz będa miały 40 lat i wiecej , a takiego ze skrzynia na koszach , ehr , rewersem , nie kupie bo to beczka prochu 

 

23 minuty temu, 6465 napisał:

W jaki sposób go ściągnąłeś?

Może inaczej ,  holowałem do podwórka . Nie rozumiem pytania , co niejasnego w tym że silnik przestał pracować i trzeba było  z pola drugim trakorem ?? 

Miałes na mysli czy podczas holowania nie uszkodziła sie skrzynia ??  Nie wiem tego ogólem było z 300 m bo pole koło domu , ja miałem tylko holowac a jak tam właściciel  biegi  po ustawiał to nie wiem 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12373

Byłem po prostu ciekaw jak to jest z cholowaniem takiego ciągnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To ten mały axos , od ma rewers i polbieg , biegi i grupy na synchronizatorach , 

Mysle ze każdy nawet najbardziej zaawansowany mozna holować . 

W instrukcji obslugi jest na pewno , jakie czynnosci nalezy wykonac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6401
20 godzin temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy

To dwa różne ciągniki, dwie różne technologie i ja bym ich nie porównywał. Ale 3090 bym sobie odpuścił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Od zawsze twierdzę że silnik może być zarżnięty ale wszystko poza nim powinno działać bez zastrzeżeń. Do silnika znajdziesz byle jakiego fachmana jak sam nie potrafisz a do skrzyni, mostów i elektroniki to trzeba już konkretnych ludzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

W swoją 133.54 przez 8 lat władowałem już na same części ponad 25 tys i końca nie widać. Np wczoraj ukręcił się wałek od pompy hydraulicznej, bo się spieszyłem przy prasowaniu i jak doszła klapa do górnego położenia, to za nim zadziałał zawór w rozdzielaczu,to ukręciło wałek i trzeba nową pompę. Dolny wałek od podnośnika coś przecieka, i trzeba będzie powymieniać uszczelnienia i chyba tulejki. Sprzęgło też już słabe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sbo    1

Panowie a co powiecie na valtre n121 lub agrotrona 130 jesli juz mają koło 7 tys mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
28 minut temu, sylwek23111 napisał:

W swoją 133.54 przez 8 lat władowałem już na same części ponad 25 tys i końca nie widać. Np wczoraj ukręcił się wałek od pompy hydraulicznej, bo się spieszyłem przy prasowaniu i jak doszła klapa do górnego położenia, to za nim zadziałał zawór w rozdzielaczu,to ukręciło wałek i trzeba nową pompę. Dolny wałek od podnośnika coś przecieka, i trzeba będzie powymieniać uszczelnienia i chyba tulejki. Sprzęgło też już słabe. 

Seria 54 to już w jakosci nie ta liga . mam w okolicy porownanie i 14 wypada o wiele solidniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj