Polecane posty

Jacusiek    1
Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Reno seria 14 użytuje od 9 sezonów , tyle że 4 cylidrowy , bardzo udane silniki MWM( 6 cylindów też najlepsze w swoje klasie )  , plus do tego pancerna , przemyslana skrzynia biegów

Ale jesst wielka pułapka , te maszyny znoszą wielkie przebiegi których na pierwszy rzut oka nie widać  i czasem można trafic na gruza z 25-30 tysiecy MTH , remont nie opłacany ekonomicznie ,  taka skrzynie i silnik w PL nie wielu umie zrobić bo większość to pateraki . 

Do tego "Reno" serii 14 to dojżałe 30- latki wiec cudów nie ma , kto ma dobrą sztuke to trzyma , tak ja bo wiem co mam i nie warto sprzedawać

Ferguson , nie mam przekonania do skrzyń i przednich mostów  silniki Perkins pancerne , potwierdzone  w kombanjach ClAAS 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    7

Ja polecam zorientować się jak z częściami i czy ktoś się podejmie napraw. Jak kolega wyżej pisał, niewielu potrafi się zabrać za takie Reno, chociaż to bardzo dobry sprzęt za takie pieniądze... Koszty remontów są okrutne i przekraczają często koszt zakupu ciegnika. Do tego dochodzi problem z kupnem części, ale to temat rzeka. Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji. Części do Reno są często droższe od claasa i do tego trzeba czekać na nie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

V12    302
Napisano (edytowany)
9 minut temu, Badwolf napisał:

Ja polecam zorientować się jak z częściami i czy ktoś się podejmie napraw. Jak kolega wyżej pisał, niewielu potrafi się zabrać za takie Reno, chociaż to bardzo dobry sprzęt za takie pieniądze... Koszty remontów są okrutne i przekraczają często koszt zakupu ciegnika. Do tego dochodzi problem z kupnem części, ale to temat rzeka. Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji. Części do Reno są często droższe od claasa i do tego trzeba czekać na nie. 

"Reno" zanim oficjalnie zmieniło  nazwe i barwy  romansowało  z Claasem , dla mnie to zaleta , ale to trzeba sie znać i mieć szczeście  żeby kupić , choć taka prawda na zakup serii 14 to troche o 6-8 lat za późno 

Daj mi dobre Reno z silnikiem 6 serii 14 to jutro jade i od razu płace ... i tu jest problem z tymi sprzętami

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    184

W porównaniu do MF Renata i tak jest prosta.. Silnik MWM, czyli części silnikowe wspólne z Fendtem, np. pompa wody 150zł. Prosta mechaniczna skrzynia, mocny podnośnik, oby tyko trafić na zdrową sztukę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    5075

Jak chcesz kupić dobry ciągnik to nie patrz na markę tylko na stan. Ja szukałem przeszło rok i kupiłem inna markę niż chciałem pierwotnie i jestem zadowolony.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    7

Poprostu trzeba sobie zdać sprawę, że nikt nie sprzedaje dobrego ciągnika i decydując się na taki zakup, trzeba "kupkę hajsu" zostawić na naprawy. Kwestia cen części, dostępności i trudności ze znalezieniem odpowiedniego serwisu. Ciągnik to nie samochód, że możesz wybierać z mechanikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    3499
10 godzin temu, Badwolf napisał:

Sam myślałem o Reno ale znajomy mechanik mi odradził z powodu kosztów eksploatacji.

Najtaniej wychodzi siuntka,bez wątpienia😆

3 minuty temu, Badwolf napisał:

Poprostu trzeba sobie zdać sprawę, że nikt nie sprzedaje dobrego ciągnika

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Badwolf    7
1 godzinę temu, witejus napisał:

Najtaniej wychodzi siuntka,bez wątpienia😆

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Wyjątki potwierdzają regułę. Nie chodzi o to, co wychodzi drogo, a co tanio. Kupując używany ciągnik trzeba liczyć się z naprawami. "Można trafić" też szóstkę w lotka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302
Napisano (edytowany)
24 minuty temu, Badwolf napisał:

 Kupując używany ciągnik 

Na areały , do 30 ha , cięzko o ekonomiczne uzasadnie kupna nowego 

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

Kupiony jako nowy na 15 ha , coż ja nie wnikam czy to sie opłacało .

1 godzinę temu, witejus napisał:

 

NIEPRAWDA ,można trafić na dobry,ludzie sprzedają z różnych powodów

Ja kiedy bym sprzedawał , to cena by była odpowiednia , ale to nawet nikt nie zadzwoni , taka Polska mentalność 

Teraz sie usrało sprowadzanie , do tego już mechnicznych  na zachodzie nie ma , wszysko na skrzyniach elhydr

 

Edytowano przez V12
  • Thanks 1

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    3499
1 minutę temu, V12 napisał:

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

Trzy lata temu trzyletni Claas kupiony na 8 ha wyzionął ducha w polu ,okazało się że blok pękł gdzieś w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302
Przed chwilą, witejus napisał:

Trzy lata temu trzyletni Claas kupiony na 8 ha wyzionął ducha w polu ,okazało się że blok pękł gdzieś w środku.

Tu jest ciekawa sprawa , zdechł na uwrociu z pługiem , jak kręci to tak by komprechy nie było ale prawdopodobnie , cos z układem paliwowym , dostaje minimalna dawke i takie wrażenie bo niby chce odpalic a nie może 


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Według mnie reno lepsze prosta mechaniczna i trwała konstrukcja. Wiem bo sąsiad 10 lat już użytkuje takiego i nie miał z nim większych problemów dopiero teraz zmieniał pompe wody i robił paliwowo, ale przed kupnem trzeba sprawdzać w orce czy się nie zagotuje bo remonty drogie hyba że od znajomego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Przetestowanie w ciężkiej pracy to podstawa przy zakupie używanego ciągnika

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    70
17 godzin temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?

Teraz wybór ciągnika to wybór między dżuma, a cholerą. Nawet jak taki ciągnik wydaje się byż dobry, to wcześniej czy później trzeba kupkę pieniędzy wyłożyć. Jeden gościu kupił JD za 100 tys i padła mu zaraz skrzynia i musiał wydać na remont 50. Inny z kolei robił remont własnie w takim Fergusonie. Najpierw zacinał się rozdzielacz, wymienił olej bo były opiłki, później rozsypała się skrzynia... Nawet gościu co uprawia 7 ha i kupił sobie 110 KM ciągnik też ma jakieś awarie, to orbitrol to znowu pompa. To jest złom.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    5075
4 godziny temu, V12 napisał:

 

Dwa dni temu , ściagałem z pola  5 letniego Claas 'a , orał orał i zdechł , 

 

W jaki sposób go ściągnąłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302
Napisano (edytowany)
53 minuty temu, sylwek23111 napisał:

 To jest złom.

Bo takich ciągników , jak wymieniles nie kupuje sie uzywanych , tą sa ciagniki z mechatroniką i elektryką 

Podatne na na zaniedbania  , plus czułe na operatora . Jak obserwuje jak ludzie traktuja rewersy i połbiegi , to nie dziwne że w skrzyni sypią sie iskry .

W takim ciągniku , jedna awaria pociąga drugą , dla przykładu spadek cisnienia na koszach sprzegłowych doprowadzi , do rychłego spalenia tarczek , nikt tego profilaktycznie nie sprawdza , a nasi "fachowcy " bez dostepu do serwisówek , czytają w google i youtube jak naprawic 

O kulturze , wymiany i doboru płynów nie wpomne , leja oleje o specyfikacji nie odpowiadającej i potem płacz że cieknie , że ciśnienia nie trzyma , że spaliły sie kosze , wszystko ma swój początek u podstaw , wybaczały to jeszcze te w pełni mechaniczne , w tych "wygodnych" nie ma zmiłuj , komfort MUSI kosztować 

O zgnitych i pogryzionych wiązkach elektrycznych , juz nie wspominam licownych na szybko garażową lutownicą 

I teraz dochodzimy znów do sciany , bo ciagniki tak zwane full mechaniczne skończyły się 10 lat temu takim przykładem jest np reno seria 14 , kto wtedy kupił ogarnoł i dba na bierząco to na jakies tak 30-50ha nic lepszego nie znajdzie . bo Massey serii 30xx to już nie jest ciagnik jak to nazywam mechaniczny , tam juz wchodzimy w mechatronikę 

Jak się zjadą to jedyna droga to kupic cięzkiego Ursusa i zrobic dla siebie , ja juz zachodniego nie kupie bo w pełni mechaniczne zaraz będa miały 40 lat i wiecej , a takiego ze skrzynia na koszach , ehr , rewersem , nie kupie bo to beczka prochu 

 

23 minuty temu, 6465 napisał:

W jaki sposób go ściągnąłeś?

Może inaczej ,  holowałem do podwórka . Nie rozumiem pytania , co niejasnego w tym że silnik przestał pracować i trzeba było  z pola drugim trakorem ?? 

Miałes na mysli czy podczas holowania nie uszkodziła sie skrzynia ??  Nie wiem tego ogólem było z 300 m bo pole koło domu , ja miałem tylko holowac a jak tam właściciel  biegi  po ustawiał to nie wiem 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    5075

Byłem po prostu ciekaw jak to jest z cholowaniem takiego ciągnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302

To ten mały axos , od ma rewers i polbieg , biegi i grupy na synchronizatorach , 

Mysle ze każdy nawet najbardziej zaawansowany mozna holować . 

W instrukcji obslugi jest na pewno , jakie czynnosci nalezy wykonac


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2955
20 godzin temu, Jacusiek napisał:

Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy

To dwa różne ciągniki, dwie różne technologie i ja bym ich nie porównywał. Ale 3090 bym sobie odpuścił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    128

Od zawsze twierdzę że silnik może być zarżnięty ale wszystko poza nim powinno działać bez zastrzeżeń. Do silnika znajdziesz byle jakiego fachmana jak sam nie potrafisz a do skrzyni, mostów i elektroniki to trzeba już konkretnych ludzi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    70

W swoją 133.54 przez 8 lat władowałem już na same części ponad 25 tys i końca nie widać. Np wczoraj ukręcił się wałek od pompy hydraulicznej, bo się spieszyłem przy prasowaniu i jak doszła klapa do górnego położenia, to za nim zadziałał zawór w rozdzielaczu,to ukręciło wałek i trzeba nową pompę. Dolny wałek od podnośnika coś przecieka, i trzeba będzie powymieniać uszczelnienia i chyba tulejki. Sprzęgło też już słabe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sbo    1

Panowie a co powiecie na valtre n121 lub agrotrona 130 jesli juz mają koło 7 tys mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    302
28 minut temu, sylwek23111 napisał:

W swoją 133.54 przez 8 lat władowałem już na same części ponad 25 tys i końca nie widać. Np wczoraj ukręcił się wałek od pompy hydraulicznej, bo się spieszyłem przy prasowaniu i jak doszła klapa do górnego położenia, to za nim zadziałał zawór w rozdzielaczu,to ukręciło wałek i trzeba nową pompę. Dolny wałek od podnośnika coś przecieka, i trzeba będzie powymieniać uszczelnienia i chyba tulejki. Sprzęgło też już słabe. 

Seria 54 to już w jakosci nie ta liga . mam w okolicy porownanie i 14 wypada o wiele solidniej


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez włodek
      Cześć,
      Zaczynam się powoli rozglądać za nowym ciągnikiem który zastąpi w cięższych pracach mojego 3p. Początkowo myślałem nad Ursusem 914 ale to wszystko już dość mocno wypracowane. Później mi się przypomniało, że znajomy. użytkuje Ursusa 4514 na areale ok 50ha jako główny ciągnik. Mówi że jest zadowolony. Daje sobie spokojnie radę a że ma wyłącznie produkcję roślinną a działek ma dużo, różnej wielkości, na niektóre z nich mówi że większym by nawet nie wjechał. Pożyczyłem sobie od niego na weekend i na pewno komfort pracy na plus w porównaniu do 914. Spalanie również miło mnie zaskoczyło. Ale decyzji jeszcze nie podjąłem. Dlatego też zakładam ten temat bo pomoże poradzicie mi coś innego. Moc myślę że 60 - 80km była by dla mnie ok. Ciągnik będzie pracował na ok 20ha. To co dla mnie jest teraz najważniejsze to napęd 4x4 i większy uciąg. Bo co z tego że mój 3p ma moc i daje radę skoro mało wiele i się grzebie bo jest za lekki. 
    • Przez piofigura
      Witam
      Stoję przed wyborem ciagnika na moje gospodarstwo ok 15ha uprawy sadownicze. W gospodarstwie do tej pory pracowała Kubota m8540n. W zeszłym roku kupiliśmy  Kubote m4072 niestety jest strasznie mułowata i  praca nie przypomina swojej starszej koleżanki. Ciągnik będzie pracował jako wół pociagowy rocznie ok 200h. Maszyny w jakich ma się sprawdzić to glebosz  3 lapowy z wałem pakera, pług 3 skibowy obrotowy(jeszcze nie wybrałem jaki Ale chyba to będzie Akpil 80km na zabezpieczeniu kołowym z 18"odkladnica i krojami przed każdym korpusem), brona aktywna 2,5m z walem pakera, agregat uprawowy 2.2m, brona talerzowa (2,2m albo 2.5m), w transporcie z przyczepa 6t czasami rozrzutnik do obornika 8t. Klasa gleby to 2-4 głównie gliny, teren mocno pofaldowany. We wniosku nie przejdzie żaden inny ciągnik pow. 115km.
      ZA Valtra przemawia duży silnik i brak EGR, niestety nie znam tej marki i odnośnie bezawaryjnosci seri A jest mało informacji. I zastanawiam sie co do skrzyni czy 12x12 wystarczy czy brac Hitecha?
      Kubote znam jako marke i  złego słowa jeżeli chodzi o awarie nie mogę powiedzieć choć w sadowniczej po 6 latach rozszczelnił się przewód paliwowy. Niestety boję się tego że m5 będzie mała za mała pojemność pod moje wzniesienia. Moment też o ok 100nm mniejszy z tego co dowiedziałem się od przedstawiciela Kuboty. Kubota jest również lżejsza o 600kg
      Cenowo Valtra droższa  o ok 30tys netto. Ale ciagnika nie kupuje się na rok. 
      Valtra A115
      Silnik MBTN-D5 44 MBTN-D5
      Liczba cylindrów 4
      Pojemność skokowa [l] 4,4
      Maks. moc przy obr. silnika [obr./min]2000
      Prędkość znamionowa [obr./min] 2200
      Maks. moment obr. przy obr. silnika [obr./min] 1500
      Prędkość obr. biegu jałowego [obr./min] 850
      Najniższa prędkość obr. (rewers na P) [obr./min] 700
      Interwał wymiany oleju silnikowego [h] 600
      Norma emisji spalin Stage V
      Układ oczyszczania spalin DOC + DPF + SCR
      KUBOTA m5112
      TECHNICZNE
      SILNIK Typ   3800 -CR-TIE5 Pojemność/liczba cylindrów cm3 3769 / 4 cylindry Obroty znamionowe obr/min 2600 Moc znamionowa (97/68/EC) KM (kW) 114,8 (84,4) Pojemność zbiornika paliwa / zbiornika AdBlue l 105 / 12
    • Przez marcin1993
      Witam, co sądzicie planuje zakupić ciągnik, który lepszy Belarus 820 czy Zetor major, ma być jako pomocniczy i do pługa do śniegu.
    • Przez zom3
      Jak w temacie co tu wybrać  Valtra T 195 versu. Massey Ferguson 8S,205 dyna 7 i ostatni zawodnik Steyr Absolut CVT 6200.
      Cenowo wygląda to tak że massey  najdroższy potem steyr i valtra.
      Jak tu wygląda awaryjność tych maszyn itp.
    • Przez NABUCH
      Witajcie jak w temacie szukam ciągnika na moje nieduże gospodarstwo-12ha.   Niestety po pracy mam mało czasu , z reguły pracuje w sobotę lub niedzielę  dodatkowo z nadgodzinami na tygodniu....więc przyszłościowo będzie praca po godzinach  lub w nocy . Obecnie mam MF255 którym tata obrabia wszystko  ale marnie to widzę żebym się takim ciągniczkiem wyrobił z pracami . Mamy głównie zboża /grykę  trochę wiśni. Pytanie do Was co warto wybrać. Myślałem o ciągniku ok 90 KM które pozwoliłyby spokojnie pracować z pługiem 3 x45 w obrocie  jakiś agregat uprawowo siewny  taki żeby spiąć go jeszcze na razie z poznaniakiem , brona talerzowa.
      Ziemie mamy 2-3 klasa trochę gliniaste i niestety bywa dosyć sucho  .
      Przeglądałem ogłoszenia i to co widziałem na rynku :
      Zetor proxima  90cl / 100HS
      New Holland TD5.85
      Kubota M 5091
      Deutz Fahr 5100G
      Obecnie jestem na ryczałcie ale chyba ze względu na zakup przejdę na vat żeby  wrzucić zakup ciągnika w koszty. Budzet ok 160-170k netto
      Nie zależy mi na wodotryskach , hydrauliczny rewers, klima , a bardziej na niezawodności ciągnika. Wiadomo że zwrot takiego ciągnika z pola będzie marny więc dobrze żeby ceny napraw jeszcze nie zabijały. Wcześniej szukałem używki ale ceny zrobiły sie takie że różnica pomiędzy używanym a nowym mocno zbliża.
      Po głowie chodził mi wcześniej zetor ze względu na  trochę większą masę ,stabilność i tańsze części . Niepokoją mnie informacje o marnym stanie samej fabryki która co roku jest na minusie po kilkdziesiąt mililonów PLN. Nigdzie jeszcze nie jeździłem , nie oglądałem naocznie jak wyglądają nowe modele.  Ktoś ma to już za sobą podpowie dlaczego wybrał to a nie tamto  ?
      Pozdrawiam W.
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj