Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Sorki ale mam zupełnie inne zdanie, różnicę pomiędzy Mobil Delvac a Turdus po przepracowaniu tych samych godzin w porównywalnych warunkach to nawet ślepy zauważy nie wspominając już o niewidomym. 

Opublikowano (edytowane)

Poczytaj oilclub i analizy a wywnioskujesz że wygląd oleju ma sie nijak do parametrów 

Bada sie głownie TBN TAN , lepkośc kienematyczną (odpowiedzialna za cisnienie )  , utlenianie  , zawartosc , paliwa , metali (proces tarcia ) oraz inne substacje np glikol lub wode

Mój prymitywny test na sadzę jest taki ze kropelke oleju rozcieram na dłoni i obserwuje zabrudzenie sadza skóry 

W aucie osobowym po około 100h pracy olej zawiera wiecej sadzy niz turdus po 300 w silnikach MWM i Iveco . Na olejach duzo drozszych było to samo 

kiedyś ziomeczek mi ogarnoł troche naddatku co do tira leje . Ja nie przepłacam  te silniki powstały w poźnych latach 60 a sa rozwinięciem silników

nawet z poźnych lat 40 więc technologicznie te oleje które dzis są wyprzedzają duzo technologicznie 

Brudzenie oleju zalezy tez od kondycji i stanu silnika . Demoludy zawsze brudziły mocno olej ze względu na niskocisnieniowy układ wtryskowy i tez tak by to powiedziec gorsza jakosc spalania paliwa co generuje wiecej zanieczyszeń dostających sie do oleju 

 

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

W sumie zdolność utrzymania dużej ilości sadzy w oleju to też pozytywna cecha oleju. Dzieki temu, miedzy inymi sadza nie zostaje jako osad, albo nie zatyka kanałów olejowych.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Alchemik napisał:

Ciekawi mnie ta nagonka na turdus. Faktycznie coś z nim nie tak, czy tylko ktoś  taką łatkę przyklepał? Zaczęto go podrabiać? A może to oleje z beczki i sprzedawca nie koniecznie jest uczciwy. 

 

Z turdusem osobiscie mam dobre doświadczenia, tylko zawsze był kupowany z pewnego źródła. 

 

Kolega @V12 robił badanie oleju, czy z obserwacji zwiększył interwał wymiany oleju? Najlepiej byłoby zbadać próbki oleju, co w nim się pojawia i wtedy ocenić co ile zmieniać.

Turdusem zalewam od lat wszystko, zawsze z baniek i bzdury że spada ciśnienie czy jakieś osady, silniki są tak przepłukane że zero jakiejkolwiek smary, nie ma co przyrównywać do zwykłych Superoli, chyba że teraz też robią już lepsze. Jak silniki wyrąbane, no to wlanie jakiś innych, zazwyczaj gęściejszych olejów coś tam podnosi, ale jak silnik dobry to nic mu na Turdusie nie skacze.

Edytowane przez deSilva
Opublikowano

To normalne że silnik przepłukany po Turdusie - to jeden z olei o najwyższej liczbie TBN. Turdus jest słabym olejem przynajmniej ten z którym ostatnio miałem odczynienia, a przede wszystkim inny niż był kiedyś. Mam niższe ciśnienie na Turdusie w porównaniu z Mobilem no i co mam Ci więcej napisać? Oczywiście po wymianie jest na obu takie samo ale z biegiem czasu można zauważyć różnicę. 

Opublikowano (edytowane)

Tak ale to nie świadczy że olej jest słaby , proszę porównaj karty charakterystiki obu olei 

Zwróc uwagę na lepkośc kinematyczną , w 40C oraz 100C 

W 2017 formulacja Turdusa sie zmieniła stał sie dostosowany do wyższych norm emisji spalin i chyba własnie stał sie mniej lepki stad ta roznica cisnienia jednak tyczy sie to silników zużytych bo w innym przypaku pompa ma na tyle wydajnosci że róznicy nie widać

w przypadku silników z lat 60 nie jest dobre lanie oleju dostosowanego wysokich norm spalin , aczkowiek zachodnie oleje tym bardziej stawiaja na eko czyli ochrone urządzeń czystosci spalin . Na zachodzi nikt nie pracuje na polach zabytkami wiec oleje sa robione pod aktualny czas 

Ogólnie to te starsze silniki nie powinny pracować na olejach eko , sa tam inne dodatki poniewaz obecne silniki są z innego rodzaju materiału 

Pozatym i delvac i turdus to oleje do ciężarówek a w tej chwili nie ma już TIRA który nie posiada wyskokiej normy spalin 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, akmaly napisał:

To normalne że silnik przepłukany po Turdusie - to jeden z olei o najwyższej liczbie TBN. Turdus jest słabym olejem przynajmniej ten z którym ostatnio miałem odczynienia, a przede wszystkim inny niż był kiedyś. Mam niższe ciśnienie na Turdusie w porównaniu z Mobilem no i co mam Ci więcej napisać? Oczywiście po wymianie jest na obu takie samo ale z biegiem czasu można zauważyć różnicę. 

A czemu u mnie nawet przed wymianą nie ma żądnej różnicy? i nigdy nie było.

Edytowane przez deSilva
Opublikowano (edytowane)

Spadek , ciśnienia oleju najcześciej powoduje , dostawanie się paliwa do oleju .

Kiepskie wtryski i pompa 

Drugie miejsce co szczególnie przy pompach rotacyjnych , uszczelniacz wałka pompy 

Trzecie to dostawanie sie obcego oleju jesli pompy hydr i pomocnicze sa napedzane od rozrządu

Membranowa pompka ale to wtedy leje duze ilosci paliwa do oleju 

Ja nigdy nie obserwuje zmian cisnienia  wzgledem , pracy oleju 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Po co te teorie? Piszę że ten sam silnik a różne oleje, myślisz że jak zalewam mobile to nagle wtryski przestają lać a uszczelniacz na pompie nie przepuszcza?

Edytowane przez akmaly
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, akmaly napisał:

Po co te teorie? Piszę że ten sam silnik a różne oleje, myślisz że jak zalewam mobile to nagle wtryski przestają lać a uszczelniacz na pompie nie przepuszcza?

Bardziej ogolnikowo pisałem . Że to najczestsze przyczyny 

W takim razie Twoj silnik jest masakratorem oleju :) A tak z ciekawosci jaki to silnik jest tak czuły na jakosc oleju ?? 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Jescze dodatkowe pytanie: o które oleje się rozchodzi? Jakie są porównywane? 

Mamy nie jedna odmianę turdusa i mobila - delvaca...

Tak samo mowa o olejach superol, a nie jedna i nie dwie firmy go produkuja. Nie dość ze w różnych lepkościach to jeszcze o różnych parametrach w tych samych przedziałach lepkości, roznych TBN i tak dalej.... 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano
8 minut temu, Alchemik napisał:

Jescze dodatkowe pytanie: o które oleje się rozchodzi? Jakie są porównywane? 

Mamy nie jedna odmianę turdusa i mobila - delvaca...

Tak samo mowa o olejach superol, a nie jedna i nie dwie firmy go produkuja. Nie dość ze w różnych lepkościach to jeszcze o różnych parametrach w tych samych przedziałach lepkości, roznych TBN i tak dalej.... 

Ja uzywam turdus shpd 15w40 , delvac pewnie tez 15w40

Opublikowano

Dokładnie SHPD 15w40 i Delvac 15w40 - silniki mam różne, przeważnie stare lub starej konstrukcji i we wszystkich po zmianie z Turdusa na Mobila po prostu widać różnicę. Nie chcę się już powtarzać ale wcześniej Turdus był naprawdę dobrym olejem, obecny nawet go nie przypomina. 

Parametry z karty charakterystyki to jedno a rzeczywistość może być inna - Lotos dla Turdusa nie zmienił karty charakterystyki a olej ma inny kolor i gęstość w temperaturze otoczenia oraz przy wymianie wygląda jakbym interwal przeciągła drugie tyle - no i dlaczego?

Opublikowano
Dnia 23.05.2021 o 18:47, rami napisał:

witam lej olej  15W 40  bo ten 20W40 będzie za gęsty jak zimny silnik to ma słabe smarowanie  i ten sposób skracasz żywotność silnika  

Weź chłopie dyrdymały takie gadasz,miałem 20w50 i problemów żadnych nie było.Jedynie przy siarczystych mrozach będzie problem odpalić.

Mówiłem że Turdus się pogorszył nikt mi nie wierzył że po zalaniu Devlac 15w40 jest lepiej.Patrze teraz częściej spotykam ludzie zalewają Mobila i dostrzegają różnice.

 

Temat był wałkowany setki tysiące razy jaki olej do c360... nawet platinum ulor 15w40 z orlenu jest lepszy niż Turdus.Fuchs,Shell,Mobil sprawdzone oleje które świetnie zdają egzamin.

Opublikowano (edytowane)

heh skoro są osoby co twierdzą  60 z mocą 55km z 3.0 L pojemności potrzebuje cos wiecej niż jakościowo olej klasy CD (Turdus to teraz CI ) , to nawet szkoda mi chwili na pisanie w tym temacie .

Róznice , jaką ?? że 0.5 bara wiecej :D , Niech ktos zrobi chociaż te 2000mth na jednym rodzaju  oleju i wymianiach co około 300mth  , ja tyle zrobiłem i na zegarze cisnienia , róznicy nie ma 

ale 2000 mth to mało na moje silniki bo taki MWM to robi 20 000 tyś bez remontu , może jak bym zrobił z 6000-8000 tys mth , takimi samymi silnikiami na róznych olejch , wtedy je rozebrał pomierzył to mógłbym co kolwiek powiedzieć 

To ja już nawet nie domyslam się co leją w swoje auta , bo ja np do BMW 3.0 D co ma 218km z 3.0 leje od lat lotos który spełnia normy dla tego silnika . ale coź stać mnie na auto nie stac mnie na olej i tak juz mija chyba 7 rok kiedy leje ten "kiepski" olej w jakże "mało" wysilony silnik w bmw

Tak że ja smigam na turdusie zachodnimi sprzetami , ale nawet najdroszy mobil nie poprawi jakosci i żywotnosci  pracy 60 :D , 

A co do cisnienia i ciągłego placzu posiadaczy demoludów , to znam zetory te mniejsze na silnikach od 60 , co średnio mają 2.5 bara i pracuja kto wie ile , w jednym tuleje robilsmy bo woda si lała to panewki , błysk i zostały stare , ale w 60 to jak nie ma 4 to zaraz korba bokiem leci :D

Edytowane przez Gość
Opublikowano
43 minuty temu, V12 napisał:

heh skoro są osoby co twierdzą  60 z mocą 55km z 3.0 L pojemności potrzebuje cos wiecej niż jakościowo olej klasy CD (Turdus to teraz CI ) , to nawet szkoda mi chwili na pisanie w tym temacie .

dla niektórych szejsiątka to fetysz,i najchętniej laliby do silnika pełny syntetyk

Opublikowano

Faktycznie, BMW i jego 3.0 do tego 218 km to szczyt techniki na poziomie F1 

Masz coś z silników nowoczesnych? czy piszesz o starych silnikach które i na kujawskim pojadą? 

Kup nawet i roczny samochód albo z najnowszym silnikiem, a później się wypowiadaj 

 

 

Opublikowano

Nie zawsze wyższe ciśnienie jest lepsze. Czasami wysoka lepkośc co prawda powoduje podniesienie ciśnienia na wskaźniku(szczególnie  mierzony na poczatku magistrali), ale olej krąży wolniej i gorzej chłodzi tłoki, czy węzły tarcia. 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Mikua napisał:

Faktycznie, BMW i jego 3.0 do tego 218 km to szczyt techniki na poziomie F1 

Masz coś z silników nowoczesnych? czy piszesz o starych silnikach które i na kujawskim pojadą? 

Kup nawet i roczny samochód albo z najnowszym silnikiem, a później się wypowiadaj 

 

 

A co mam niby miec ?? bo nie zrozumialem

Ale wytlumacze , wysilenie z litra pojemnosci panimajesz ? 55 vs 218 km z 3.0L  jest roznica ??? i tez stosuje niby kiepski olej . w tym nie zaawansowanym kiepskim i przestarzałym silniku bmw :D

A tu nagle 60 potrzebuje oleju co tiry na nim robia min 80 tys km (delvac) , ale w 60 po 150 mth o zrobil sie ciemny i zle pachnie do wymiany', kto bogatemu zabroni 

nie stac mnie na roczne auto  z moca pow 200 km . a za te pieniadze co 7 lat temu dalem za bete pizdzika 3 cyl kupie nowego

Zreszta powiem moje zdanie co do nowych silnik to ma byc silnik a nie ekozabawka , mowie tez o wieszych mocach teraz w silnikach jest wiecej samego eko osprzetu niz samego silnika 

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v