Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam planuję zamontować turbo do ursusa 2812.

Jakiej wielkości i od czego turbo wybrać tylko nie za duże, żeby nie było turbo dziury, naj lepiej ze zmienną geometrią i nie za miliony.

Jakiej wielkości rury do turbo  50/80/110mm?  Lepsze metalowe czy plastikowe?

Skąd wziąść zasilanie oleju do turbo? 

  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)

Czyli chcesz zmodernizować silnik MF-a na wzór Landini 6030 , 6060. Warto takiego poszukać i podejrzeć. Tylko pytanie , jaki z tego będzie pożytek ?

 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
1 godzinę temu, bergman31 napisał:

Ten silnik ma 38KM, to o ile wzrośnie moc po montażu turbodoładowania? O 10KM??? W Ursusie 3512 masz prawie ten sam silnik i moc 48KM bez turbiny.  

Zależy jak się założy, bo może ubyć 5 koni.  

Jak ma być turbo, to warto popatrzeć jak ustawioną pompę i jaki osprzęt ma silnik T3.1524.  W serwisówce można sporo wyczytać. Chyba ten silnik siedział w wspomnianym ciagniku landini. Niestety w t3.1524 wał korbowy jest inny i trzeba mieć świadomość, że to jest słaby punkt 2812. 

" Na wiosce" w mojej okolicy jezdzi mf255 z turbospreżarką (na 90% K24) z golfa II . Będzie już 15lat ale od 5 pracuje okazjonalnie. O mocy sie nie wypowiem, bo nie miałem okazji sprawdzić/ porównać. 

 

Opublikowano
2 godziny temu, bergman31 napisał:

Ten silnik ma 38KM, to o ile wzrośnie moc po montażu turbodoładowania? O 10KM??? W Ursusie 3512 masz prawie ten sam silnik i moc 48KM bez turbiny.  

Dobre i z 10koni po za tym z turbo 4x szybciej się wkręca w obroty i ten dźwięk turbiny🙂

Opublikowano
Dnia 2.03.2021 o 19:23, Sadownikx2 napisał:

Dobre i z 10koni po za tym z turbo 4x szybciej się wkręca w obroty i ten dźwięk turbiny🙂

4x szybciej ponieważ na ten dźwięk neurony przyspieszają. Polecam zakup 10 koni i dobry zestaw audio

  • Haha 1
Opublikowano

Ale czego oczekuje kolega od montażu turbosprężarki? 

Szybkiego wkręcanaia sie na obroty?-  Z zasady będzie praktycznie odwrotnie. 

Planuje kolega robić coś z układem paliwowym?

W jakich pracach ma być wykorzystany ciagnik?

Dla tego silnika, doładowanie od niskich obrotów, to raczej o niskim ciśnieniu, żeby nie przeciażać wału korbowego.

Opublikowano
Dnia 7.03.2021 o 20:43, Alchemik napisał:

Ale czego oczekuje kolega od montażu turbosprężarki? 

Więcej mocy, ładniejszy dźwięk, szybsze wkręcanie się na obroty i brak zadymy.

 

Dnia 7.03.2021 o 20:43, Alchemik napisał:

Szybkiego wkręcanaia sie na obroty?-  Z zasady będzie praktycznie odwrotnie. 

No jak? Mam fabryczny traktor z turbo i się szybciej wkręca na obroty.

Dnia 7.03.2021 o 20:43, Alchemik napisał:

Planuje kolega robić coś z układem paliwowym?

Przestawić na mf255 

Dnia 7.03.2021 o 20:43, Alchemik napisał:

W jakich pracach ma być wykorzystany ciagnik?

Sianie nawozu, oranie, różne prace transportowe.

Opublikowano

3.152 puszcza ciemniejszy dym jak coś nie domaga, albo remont zbliża sie dużymi krokami.

Jak z doładowania ma byc moc, to przydałaby sie większa dawka niz w MF 255

Którego 1.9tdi?

Sterowanie podciśnieniem, czy nadciśnieniem? Turbosprężarka VNT, czy WG?

Jak będzie regulowane ciśnienie doładowania?

 

Opublikowano (edytowane)

Raczej nadciśnieniem,.połączyć z kolektorem dolotowym.

Wolał bym że zmienną geometria bo wtedy lepiej się wkręca i nie kopci jak z parowozu na początku.

Którego Hym?? Ta która nie będzie kosmicznie droga. 

Ursus 2812 ma inne tłoki niż MF 255 i po zwiększeniu mu dawki paliwa do takiej jak MF 255 bez turbo będzie kopcić jak szalony, tak samo jak założyć tłoki od ursusa 2812 do MF 255.

 

No fakt tutaj nic nie kopci.

U mnie w takich warunkach kopci jak z parowozu już do przesady.

Edytowane przez Sadownikx2
Opublikowano

Tłoki w 2812 są  faktycznie inne? Wydawało mi się  że identycznie jak w mf 255, ale nigdy nie szukalem bo nie było mi to potrzebne.

Z turbosprężarką ze zmienną geometrią i sterowaniem ciśnieniem będzie problem. 

Chyba wszystkie VNT w TDI były sterowane podciśnieniem.

Z tego co pamietam pierwsze JTD (1.9/2.4) mialy turbosprężarki VNT z sterowaniem nadciśnieniem. Tylko nie wiem jakie modele. Niestety forum gdzie były pewne dane teraz leży, a komputer z moimi materiałami nie prędko zobaczę. 

O wkręcanie na obroty chodzi o reakcję na "gaz" bez obciążenia, czy dobra reakcję, rozpedzanie np. W transporcie z duzym ciężarem na zaczepie?

 

W tym silniku doładowanie od niskich obrotów i duży moment to chyba nie jest najlepszy pomysł dla trwałości  ukladu korbowego. 

Ja raczej całowałbym z doładowaniem od 1400-1500 obrotow jak w orginalnej wersji turbo.

 

Jak bardzo zależy na szybkim wstawaniu turbosprężarki, to  zamiast turbosprężarki ze zmienną geometrią można zastosować coś pokroju turbosprężarki z 1.3jtd ( chyba 70koni) na WG 

Na niskim doładowaniu (0.3-0.4 bara) powina wytrzymać ( sprawdzę jeszcze w jakimś kalkulatorze, bo w którymś była jej mapa) i bedzie ładować praktycznie od obrotow biegu jałowego.

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, akmaly napisał:

O panie ale kopci - zmienić wtryski 

To przez wtryski tak kopci jak opętany?
 

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Tłoki w 2812 są  faktycznie inne? Wydawało mi się  że identycznie jak w mf 255, ale nigdy nie szukalem bo nie było mi to potrzebne.

W Ursusie 2812 są  z czubkiem a w MF 255 są bez czubka.

Bez czubka 

DSC_1725.jpg

Z czubkiem 

zest-napr-mf-3-360-3p-shim-5r-ze-stozkiem-niehonowany-thm.jpg

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Owkręcanie na obroty chodzi o reakcję na "gaz" bez obciążenia, czy dobra reakcję, rozpedzanie np. W transporcie z duzym ciężarem na zaczepie?

Dobrą reakcję.

Edytowane przez Sadownikx2
Opublikowano (edytowane)

A jak wygląda stopień sprężania silnika mf255 i ursusa 2812?

Jeśli 2812 ma wiekszy stopień, to przy tej samej mocy dla danych obrotów, wał korbowy będzie bardziej obciążony niż w mf255, nie uwzględniając nawet dodatkowego obciążenia od turbosprężarki.

 

Edytowane przez Alchemik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v