Skocz do zawartości

Case 4230 -Parametry akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam. Z akumulatorem stało mi się takie cudo jak na zdjeciu. W instrukcji piszę żeby Aku miał 105ah a nie pisze ile amper. Mogli byście sprawdzić u siebie jakie parametry macie w swoich aku? Niewiem czy ten nie za duzy a niechce znowu kupić za małego ani żeby nie doladowywal. Z góry dziękuję i pozdrawiam

IMG_20210203_120533_1.jpg

Opublikowano

czym większy prąd rozruchowy tym łatwiej silnik uruchomić i alternator nic do tego nie ma. Dlatego kupuje się akumulator o jak największym prądzie rozruchowym tym bardziej do silnika wysokoprężnego. Kup najmocniejsza 105 jaka znajdziesz i będziesz zadowolony

Opublikowano
4 godziny temu, szymi4512 napisał:

Nie będzie doladowywał i tylko alternator po d*pie dostanie

Koledze pewnie chodzi o wieksza pojemność Ah. 

Nie licząc nowych pojazdów gdzie trzeba nawet o tej samej pojemnosci nowy akumulator zakodować/ skalibrować to  i tak bardzo popularny nieprawdziwy mit. 

Najlatwiej to wytłumaczyć na przykładzie beczki z wodą. Czy mamy beczkę ( akumulator) 200l (Ah), czy 100l (Ah) to do rozruchu zużywana jest ta sama ilosc energii, powiedzmy 20 l (Ah) i te 20 l  (Ah) alternator ma spowrotem do władowania nieważne z jakiej pojemności pobrano.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem skąd wy ludzie bierzecie te pierdoły o tym niedoładowanym akumulatorze. Albo ja jestem ułomny(czego nie wykluczam) albo wy powielacie mity które są po prostu głupotami. W ciągnikach typu c-360 gdzie mam alternator tylko 50A siedzą dwie szeregowo połączone 6v 195ah i jak najbardziej wszystko jest doładowane. W kolejnych dwóch ciągnikach również mam takie aku i mam amperomierze oraz voltomierze i również wszystko wskazuje na ich odpowiednie doładowanie. Przecież Jeśli zużywasz z akumulatora na rozruch ciągnika załóżmy 20ah to nie ma różnicy czy to będzie z 80ah cze ze 120ah z tym, że ten drugi później siądzie i będzie lepiej w ujemnych temperaturach dawał sobie radę.

Jeśli ktoś ma inne zdanie na ten temat niech to poprze jakimiś faktami. Dodam, że akumulatory wytrzymują w okolicy 4-6 lat czyli dokładnie tyle samo co w samochodach te o dedykowanej pojemności więc nie wiem gdzie tu jest ten problem niedoładowania. 

 

@Alchemik wyjąłeś mi to z ust jak pisałem. Niestety nawet w sklepach motoryzacyjnych czasem taką ciemnotę walą i weź potem człowiekowi powiedz, że jest inaczej...

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Jakbym był specjalistą to bym się nie pytał na forum to raz. A dwa to faktycznie byłem kiedyś w sklepie i młody chłopak mówił, że za duży akumulator nie będzie doładowywany dlatego się pytam. Teraz już wszystko wyjaśnione więc mogę działać.

Opublikowano
3 godziny temu, wojtal24 napisał:

@lukasz o tym nie doladowaniu mowia chyba tylko stazy elektrycy ktorzy zatrzymali sie na pradnicach.

Niestety nie tylko tacy i jest to dość mocno rozpowszechnione zjawisko.

Opublikowano
szymi4512 napisał:

Jakbym był specjalistą to bym się nie pytał na forum to raz. A dwa to faktycznie byłem kiedyś w sklepie i młody chłopak mówił, że za duży akumulator nie będzie doładowywany dlatego się pytam. Teraz już wszystko wyjaśnione więc mogę działać.

na pewno ten akumulator ze zdjęcia tak się z nim nie stało z przeładowania lub niedoladowania. myślę że zwarcie celi lub coś w tym stylu

Opublikowano
7 godzin temu, Alchemik napisał:

Koledze pewnie chodzi o wieksza pojemność Ah. 

 

Najlatwiej to wytłumaczyć na przykładzie beczki z wodą. Czy mamy beczkę ( akumulator) 200l (Ah), czy 100l (Ah) to do rozruchu zużywana jest ta sama ilosc energii, powiedzmy 20 l (Ah) i te 20 l  (Ah) alternator ma spowrotem do władowania nieważne z jakiej pojemności pobrano.

Zapomniałeś o tym , że każdy akumulator samoistnie traci część zmagazynowanej energii , czyli każda beczka ma dziurkę im większa beczka tym większa dziurka , dodatkowo układy stało zasilane też pobierają energię. To akurat nie ma większego znaczenia  , bo jest niezależne od akumulatora , tak jak w sytuacji pobieranej energii w czasie  rozruchu. Nie uważajcie siebie za mądrzejszych od konstruktorów pojazdów , którzy dostosowują alternator do akumulatora , Oczywiście wszystko jest uzależnione od warunków eksploatacji i bywa że zamontowanie akumulatora o większej pojemności nie będzie stwarzać problemu, jednak przy jego rozładowaniu może potrzebować więcej czasu na to aby zgromadzony w nim elektrolit osiągnął właściwą gęstość. Wiadomo , że każde rozładowanie i eksploatacja przy niedostatecznym naładowaniu skraca żywotność aku.

Opublikowano

Samorozładowanie mocno się zwiększa przy zmianach temperatury. Duży akumulator z racji swojich gabarytów ma większą bezwładność cieplną i po miesiacu nie używania w pojeździe będzie mial większą gęstość elektrolitu niż akumulator o mniejszej pojemności. ( przy założeniu takich samych  gęstości elektrolitu/ poziomu naładowania na starcie i tej samej technologi wykonania akumulatora, bo w 25 stopniach  i suchym pomieszczeni akumulator w "technologi z antymonem" rozladuje się o 25% po 5 miesiacach a "z wapniem" po roku...)

Co do doboru alternatora to obecnie w motoryzacji wygląda to trochę inaczej, bo mamy różne udziwnienia w postaci systemów start-stop, kontrolery akumulatorów, czy podbijania napięcia ładującego akumulator, żeby zwiększyć efekt hamowania silnikiem i odzyskać część energii przy zwalnianu.

Jeszcze "niedawno" alternator dobierano poprostu w zależności od mocy odbiorników w pojeździe i uwzględniając nadwyżkę dla doładowania akumulatora po rozruchu. 

Akumulator dobierano poprostu na określoną ilość cykli rozruchu ( uwzględniając np. obniżenie rzeczywistej pojemności jeśli docelowy jest kraj o zimnym klimacie)  bez ładowania, wystarczający prąd rozruchowy, czy czas świecenia świateł postojowych/awaryjnych/ ogrzewania postojowego itp przy nie pracującym silniku. 

Wybierano po prostu akumulator spełniający założenia, a większego nie stosowano ze wzgledu na cenę.

 

 

4 godziny temu, andrzej78 napisał:

Oczywiście wszystko jest uzależnione od warunków eksploatacji i bywa że zamontowanie akumulatora o większej pojemności nie będzie stwarzać problemu, jednak przy jego rozładowaniu może potrzebować więcej czasu na to aby zgromadzony w nim elektrolit osiągnął właściwą gęstość. Wiadomo , że każde rozładowanie i eksploatacja przy niedostatecznym naładowaniu skraca żywotność aku.

Jeśli akumulator o zwiększonej pojemności będzie potrzebował wiecej czasu na naładowanie, niż standardowy, to znaczy, że na standardowym już byśmy nie uruchomili silnika, tylko trzebaby go doładować z zewnątrz....

Akumulator o większej pojemności zazwyczaj ma też mniejszą rezystancję wewnętrzną i mamy dzięki temu wyższe napięcie  na rozruszniku w czasie jego pracy ( szybciej kręci). 

 

Czy warto dopłacić więcej za większy akumulator, to już jest indywidualna sparawa. Nie ma co liczyć, że wytrzyma dużo dłużej. Poprostu to kewstja czy chcemy zwiększyć prawdopodobieństwo uruchomienia  silnika szczególnie przy dużych mrozach, gdzie  mocno spada wydajność akumlatora (dla -25 ->40% wydajności )   i bardzo rosną opory silnika przy rozruchu ( dla -25 -> ok 200% ciężej niż dla +25 stopni)

Jeśli nie jest dla nas priorytetem uruchamianie pojazdu w takich ciężkich warunkach, tylko korzystamy z niego praktycznie w sezonie letnim, to szkoda pieniedzy na akumulator o dużej pojemności. Lepiej kupić częściej standardowy.

 

Opublikowano

Alternator w Case ma 65A, z odbiorników można policzyć 4 lampy robocze po 55w, przednie lampy 2 żarówki h4, pozycyjne 4szt po 10w, ewentualnie radio, nic prądożernego nie ma w instalacji..

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, gosciu506 napisał:

na pewno ten akumulator ze zdjęcia tak się z nim nie stało z przeładowania lub niedoladowania. myślę że zwarcie celi lub coś w tym stylu

Właśnie niewiem co było przyczyna. Wczoraj go sprawdziłem miernikiem i ma 12,6v. Podłączyłem go do ciagnika i odpalil na strzała. Jakby miał zwarcie na celach to nie miał by mniejszego napięcia? 

 

 

Jakiej firmy akumulator polecacie?

Edytowane przez szymi4512

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v