Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czwórka turbo kolejny raz wydmuchana uszczelka, praktycznie za każdym razem w innym miejscu, głowica oczywiście robiona w dobrym zakładzie, blok również był sprawdzany, tuleje równe ostatnio uszczelka była robiona na zamówienie w zakładzie. Wyrzuca ją co 100-150mth, dociągana trochę mocniej niż książkowo tzn, na 200Nm, a po kilkunastu mth była dociągana drugi raz. Za wszelkie tropy i sugestie będę wdzięczny. Tu wstawiłem foto przedostatniej- puściła na drugim, teraz mi dmuchnęło na pierwszym cylindrze na kanał wodny.

image.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Jakie masz zestawy ,może ags czeskie.One mają nabity znak selekcji na tuleji w miejscu uszczelki.Ja takie kupiłem i poszła na literce b nabitej przez jakiegoś debila .Kupiłem trójwarstwową metalową uszczelkę i na niej chodzi.

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Co to wogule za ciągnik i czy turbo oryginale czy dokładane i jakiej grubości jest uszczekla?

Opublikowano

Uszczelka powinna być z jednym dużym kanałem otwartym, jeśli to stary typ bloku, bądź ze wszystkimi dużymi zamkniętymi jeśli nowy typ bloku. Podobno dobre uszczelki są produkcji Locter, mają w ofercie zwykłe wzmocnione i 3 warstwowe metalowe.

Opublikowano

Ursus 1034 turbo org. Kolejność dokręcania jak w książce, tzn od środka na przemian po przekątnej. Uszczelka obecnie 1,5mm, gość który dorabiał uszczelkę tak zalecił żeby drugi raz dokręcić. I faktycznie część nakrętek przy drugim dociągania ruszyła od 150Nm. Teraz przed zdjęciem głowicy sprawdziłem dokręcenie na 180 Nm nie ruszyła żadna, a na 196 ruszyły 4, w tym dwie na cylindrze na którym był przednich.  Z mtym początkiem wtrysku to ustawiony tak jak go kupiłłem.  Czy dobrze to nie wiem, ale ciągnik pali na dotyk, nie dymi przy obciążeniu, powiedziałbym, że jest raczej nieco mułowaty i mało zrywny. Zestawy naprawcze mahle. Jak coś jeszcze to pytajcie, aha ostatnio jesienią padł mi termostat i zawiesił się w pozycji otwartej, nie było czasu zajrzeć i trochę tak robiłem.

Opublikowano

Zmień uszczelkę na taka ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi. Taka powinna być fabrycznie, termostat mera albo ursus. Jeszcze najlepiej sprawdzić ile wystają tuleje nad blok, powinno to być od 0,02 do 0,07 mm

Opublikowano

Jesteś pewny z tą uszczelką? Bo w sklepach na hasło uszczelka do turbo to właśnie te kanały są otwarte. Ciągnik jest z 1991r wersja eksportowa. Był ściągany z Holandii

Opublikowano

Nie miałem do czynienia z 4Turbo ale w 6 cylindrowych jest tak samo że nowy typ powinien mieć wszystkie kanały zamkniete wodne te duże ponieważ chłodzone wtedy są mocniej tuleje cylindrowe a woda dopiero po opłynięciu tulei płynie do głowicy. Mając wszystkie kanały otwarte woda z bloku ucieka szybciej do głowicy i w efekcie mniejsza ilość ciepłą jest przekazywana z tulei do płynu zwłaszcza na tych dalszych cylindrach patrząc od pompy. A przy doborze uszczelki nie sugeruj się jaką grubość ci doradzono tylko sprawdź ile tłoki wystają w GMP ponad płaszcz bloku. Bo w sześcio cylindrowym jeżeli wystają poniżej 0.35mm to stosuje się 1.2mm a jeżeli pomiędzy 0.35-0.45 wtedy idzie 1.5mm. Dobranie odpowiedniej uszczelki jest bardzo ważne. Piszę to z doświadczenia z silnikiem sześcio cylindrowym ale jeżeli się nie mylę to bloki różnią się tylko długością i ilością cylindrów zasady doboru uszczelki chyba są te same 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v