Skocz do zawartości

Wymiana serwomechanizm na orbitrol zetor 7245


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobny zestaw w 7745. Z ładowaczem da się teraz skręcać co w przypadku serwa było bardzo oporne. Jedyne wady to różnica obrotów kierownicą w lewą i w prawą stronę co jest uciążliwe szczególnie przy cofania z przyczepą jak i również różnica w promieniu skrętu w obie strony. Nie wiem czy różnica skrętu w prawą i w lewą stronę to normalne przy tych zestawach ale u mnie już tak jest.

Opublikowano
5 godzin temu, Strogonow napisał:

Mam podobny zestaw w 7745. Z ładowaczem da się teraz skręcać co w przypadku serwa było bardzo oporne. Jedyne wady to różnica obrotów kierownicą w lewą i w prawą stronę co jest uciążliwe szczególnie przy cofania z przyczepą jak i również różnica w promieniu skrętu w obie strony. Nie wiem czy różnica skrętu w prawą i w lewą stronę to normalne przy tych zestawach ale u mnie już tak jest.

Może siłownik masz za krótki ? U mnie na oryginalnym orbitrolu przy skręcie w prawo jak i w lewo kolo opiera sie na ograniczniku.

Opublikowano
8 godzin temu, tomek1974 napisał:

a poco wymieniać przecież oryginał zdaje egzamin 

 

Ponieważ serwomechanizm mi siadł i chce  go zastąpić orbitrolem.

 

7 godzin temu, Strogonow napisał:

Mam podobny zestaw w 7745. Z ładowaczem da się teraz skręcać co w przypadku serwa było bardzo oporne. Jedyne wady to różnica obrotów kierownicą w lewą i w prawą stronę co jest uciążliwe szczególnie przy cofania z przyczepą jak i również różnica w promieniu skrętu w obie strony. Nie wiem czy różnica skrętu w prawą i w lewą stronę to normalne przy tych zestawach ale u mnie już tak jest.

Jaki orbirtrol  masz 100??

Opublikowano
t25a1 napisał:

@up a to nie da się tego na końcówkach wyregulować aby było jednakowo.

Nie da rady bo prawe koło ma dzwignię od siłownika na sztywno. Wbrew pozorom sam siłownik do serwa nie jest prosty do ustawienia. A przy jego lekkim zużyciu można powiedzieć że jego dokładne ustawienie jest nie możliwe.

Opublikowano
Dnia 12.10.2020 o 23:26, Strogonow napisał:

Nie da rady bo prawe koło ma dzwignię od siłownika na sztywno. Wbrew pozorom sam siłownik do serwa nie jest prosty do ustawienia. A przy jego lekkim zużyciu można powiedzieć że jego dokładne ustawienie jest nie możliwe.

Dokładnie z tym ustawianiem serwomechanizmu to porażka 2 razy był na maszynie i po paru dniach znów skręca sam w prawą stronę.

 

Dnia 12.10.2020 o 14:29, Strogonow napisał:

Tak orbitrol mam 100. Siłownik tak jak by za długi, bo w lewą jest wiekszy skręt w prawą siłownik chowa się do końca.

kupiłem zestaw z agricola.Orbitrol mam 160 myślałem że za duży ale jest w sam raz.obroty w lewo i w prawo takie same po jednym pełnym obrocie + pół obrotu do pełnego skrętu.W lewo skręca do oporu ogranicznika natomiast w prawo jest 1 cm luki między ogranicznikiem ale myślę że jest to do ustawienia.

Jak na razie kręci się małym palcem zobaczymy co czas pokaże.

Opublikowano
Dnia 18.10.2020 o 22:39, Grzesiek84 napisał:

przy za dużym orbitrolu może być ciężko go uprowadzić na drodze:) przy większych prędkościach

Przy takiej prędkości jaką dysponuje nie ma problemu z utrzymaniem go po drodze jest czuły ale to chwila przyzwyczajenia;)

Takie pytanko czy jest potrzeba montowania tłumika drgań do tego zestawu??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v