MUMINEK2000

zetor 7245 przeróbka z serwomechanizmu na orbitrol

Polecane posty

MUMINEK2000    1

Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jak dla mnie to nie widze sensu przerabiania wspomagania w zetorze.... jesli dobrze rozumiem to ty masz wspomaganie typu siłownik z boku... tak jak prawie we szystkich Zetorach , ja mam w swoim 7211 takie wspomaganie, i kieruje sie lepiej niz na orbitrolu... bo w tym systemie itrzymasz ciągnikw linni prostej.. a jesli chodzi o orbitrol to raczej tego nie zrobisz, bo juz miałem okazje porównania takiego układu w tym ze orbitrol był w 914.. ale ciagle było trzeba katrować kierownica aby utrzymywac tor jazdy, i jak to bywa w orbitrolu lubi buczec podczas skrecania ,a w układzie zetorowskim wspomaganie pracuje cicho... a nawet wogle nie słychac.. jesli lata tobie ciagnik lub masz luzy na kierownicy to radze tobie wymienic wkłady frezowe pod kierownica, końcówki, a jesli masz wyrobiona ta główke w siłowniku to to wymien na nową ( ja juz to zrobiłem , a nawet wymieniłem cały siłownik) i wymieniłem filter w zbiorniku paliwa.. i kreci sie paluszkiem... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ale jak ma się na nim Tura i szerokie kapcie to paluszkiem już nie ukręcisz biggrin.gif -a ja tak właśnie mam i czasami zastanawiam się też nad taką modyfikacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

taka przeróbka kosztuje ok 1000 może trochę więcej już nie pamiętam dokładnie + robocizna, a ta przeróbka jest jak najbardziej na miejscu bo przy turach te oryginalne wspomaganie nie wytrzymuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

@Finn nie zgodze się, na orbitrolu właśnie puścisz kierownice i ciągnik prosto jedzie nie ma prawa skręcić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Ja tez zabiore głos ;) Mam zetora ze wspomaganiem na serwo i powiem tak ze jesli "pusty" ciągnik jest to jest dobrze ale skręca sie dobrze ale zamontowałem ładowacz na zetora to zrobiło się trochę cięzej a w dodatku z belą to jest dosc "opornie" Tez mi ten pomysł chodzi po głowie i mam juz nawet orbitrol kupiony ale zamątuje go do 60 i założę go na nią ładowacz ..

 

A co do zamontowania siłownika to montuje sie go tam gdzie masz amortyzator z prawej strony co przejmuje wszystkie drgania kól ....

 

Niewiem co mówią inni ale co orbitrol to orbitrol napewno lepszy......Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

qazi-wytrzymywać to wytrzymuje-tyle że wolałbym jednak aby kierownica łatwiej się obracała-najgorzej jest czasami skręcić na mokrej łące z taką ciężkawą belą sianokiszonki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

no ja spotkałem się z kilkoma przypadkami ale to w xx45 że nie wytrzymywało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja w moim 7745 jakiś czas temu przerobiłem wspomaganie na orbitrol, powód był taki że kolumna kierownicza zaczynała się sypać.

Kupiłem orbitrol (160 o ile pamietam), uchwyt przy zwrotnicy mam od 1634 a ten przy korpusie mostu zrobiłem sam.Siłownik mam oryginalny, bo z URSUSA miał za krótki skok i zwrotnica nie opierała się o ograniczniki.

Przewody w podwójnym oplocie i do jazdy po zmianie trzeba się troszkę przyzwyczaić.

Jak chcesz to wstawię kilka fotek i opiszę ci co i jak.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MUMINEK2000    1

Jak możesz to daj fotki a co do orbitrola dobrze działa lekko podobno orginalnie są 100, a co z pompą zaślepiłeś zawór ciśnieniowy bo 6340 to wogóle go nie mają


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

jak dla mnie to nie widze sensu przerabiania wspomagania w zetorze.... jesli dobrze rozumiem to ty masz wspomaganie typu siłownik z boku... tak jak prawie we szystkich Zetorach , ja mam w swoim 7211 takie wspomaganie, i kieruje sie lepiej niz na orbitrolu... bo w tym systemie itrzymasz ciągnikw linni prostej.. a jesli chodzi o orbitrol to raczej tego nie zrobisz, bo juz miałem okazje porównania takiego układu w tym ze orbitrol był w 914.. ale ciagle było trzeba katrować kierownica aby utrzymywac tor jazdy, i jak to bywa w orbitrolu lubi buczec podczas skrecania ,a w układzie zetorowskim wspomaganie pracuje cicho... a nawet wogle nie słychac.. jesli lata tobie ciagnik lub masz luzy na kierownicy to radze tobie wymienic wkłady frezowe pod kierownica, końcówki, a jesli masz wyrobiona ta główke w siłowniku to to wymien na nową ( ja juz to zrobiłem , a nawet wymieniłem cały siłownik) i wymieniłem filter w zbiorniku paliwa.. i kreci sie paluszkiem... ;)

 

Ja posiadam oryginalny orbitrol w 7745 i problemów z utrzymaniem prostego toru jazdy nie mam, kręci się bardzo lekko (po przesiadce z U902 trudno się był przyzwyczaić) ;) Może w tym 914 są jakieś luzy na końcówkach lub siłowniku. Co do tych dźwięków to muszę się niestety zgodzić, czasami przy ostrym skręcie potrafi hałasować, ale ja praktycznie zawsze pracuje z włączonym radiem i nic nie słyszę :P A o co chodzi z tym filtrem w zbiorniku paliwa? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zylaczek    0

U mnie jest tak: zetor 7045, wspomaganie tradycyjne (siłownik z boku) i TUR. Bez ładunku zero problemów ze skręcaniem , a z ładunkiem np ciężka bela to wystarczy żeby ciągnik choć trochę się toczył i też lekko się kręci kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Temat przeniesiony do działu Zetor > 2011-7745 / 3320-7341


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Ja mam w zetorze Serwo ale w Mf'ie orbitrol.Dużo lżej jest na orbitrolu w mf'ie . Powiem tak:

Jak masz zrobione na Serwo to tego nie modyfikuj chyba ze sie rozsypie to wtedy . Ogólnie każde jest dobre lecz tak jak powiedział kolega @skrok18 "Orbitrol to orbitrol".Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    3

Więc kolego Muminek2000 wykonałeś? To wrzuć zdjęcia, opis..., to i my nie będziemy wyważać otwartych drzwi. :P


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja od siebie dodam ze serwo w tych ciagnikach to lipa nie ogarnia pod ciężarem mimo ze pompa sprawna siłownik po regeneracji i zawór podkręcony

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MUMINEK2000    1

KOledzy w najbliższym czasie wstawie zdjęcia z moją przeróbką,jest to zrobione dawno ale nie było czasu na pisanie , przechodzi teraz testy polowe, zresztą pomyślnie ale nie tak lekko jak przy C-360 3P, tam się nie czuje że się kręci też sam robiłem rok temu.Może troche danych siłownik od wspomagania od bizona idealna długość mój był używany ale są nowe o tych parametrach, orbitrol 125 na 160 wam nie pójdzie pompa ma za małą wydajność orginalnie jest 100.Wszelkie uchwyty dorabiałem sam, drążek z wielowypustem do orbitrola pozostał ten sam razem z kawałkiem orginalnej róry i z łożyskowaniem po prostu uchwyt do orbitrola przerobiłem.Jeszcze dodam że wszystko robiłem sam mam warsztat i sprzęt jak ktoś by chciał zestaw do przeróki to piszcie na meila zobaczymy co da się zrobić koszt to około 2000zł


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Koledzy z AF gdzie dostanę siołownik do zetorka 7745 bo padła mi kolumna i chcę przerobić na orbitro i już wszystko jest gotowe tylko nie mam siłownika a idzie on zamiast amortyzatora jak ktoś czuje taki siłownik to prosze o kontakt pod tym numerem 607783991 z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ando7011    0

KOledzy w najbliższym czasie wstawie zdjęcia z moją przeróbką,jest to zrobione dawno ale nie było czasu na pisanie , przechodzi teraz testy polowe, zresztą pomyślnie ale nie tak lekko jak przy C-360 3P, tam się nie czuje że się kręci też sam robiłem rok temu.Może troche danych siłownik od wspomagania od bizona idealna długość mój był używany ale są nowe o tych parametrach, orbitrol 125 na 160 wam nie pójdzie pompa ma za małą wydajność orginalnie jest 100.Wszelkie uchwyty dorabiałem sam, drążek z wielowypustem do orbitrola pozostał ten sam razem z kawałkiem orginalnej róry i z łożyskowaniem po prostu uchwyt do orbitrola przerobiłem.Jeszcze dodam że wszystko robiłem sam mam warsztat i sprzęt jak ktoś by chciał zestaw do przeróki to piszcie na meila zobaczymy co da się zrobić koszt to około 2000zł

Jaką wydajność ma pompa wspomagania w zetorze 7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

te wspomagania to chyba tureckie,ale jeden znajomy zamontowal i chodzi,na razie od jesieni.

wydajnosc pompy -jak znajde pudelko to sprawdze.jak masz zamiar kupic to oryginal bo polskie podruby to nie wartaja nawet zlotowki nie mowiac o 400


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
apollo11    0

Witam. Kupiłem nowego URSUSA 1234. Praktycznie od początku mam problem z układem kierowniczym. ciężko się kręci. W fabrryce zasugerowano mi abym wymienił pompę, lecz problem został ten sam. W tej chwili na wolnych obrotach skrętu nie ma w cale. Zauważyłem że orbitrol jest wyprodukowany w Białorusi. Proszę o podpowiedź w tej sytuacji.

 

pozdrawiam

Benek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Witam.

Powiem tak, jak mieliśmy w zetorze orbitrol Duński Danfoss to była bajka dopóki się nie spier...ił, a jak później zamontowaliśmy białoruski, to od jego zamontowania dalej jest spier... Można powiedzieć tak: Skąpego dwa razy głowa boli. Bo... białoruski orbitrol kosztował 380zł, a Danfoss 580zł. Oszczędność była ale tylko na chwilę, bo teraz znów trzeba wybulić kasę a ten można sobie zamontować do C-330 bo tylko do tego może by się nadał!

U Ciebie kolego najwyraźniej orbitrol nie domaga, tylko nie kupuj tego białoruskiego gó...na.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam planuję zimą przerobić wspomaganie z serwa na orbitrol i znalazłem kilka zdjęć na af i pomyślałem że fajnie byłoby je pokazać w tym temacie :D

orbitrol:

oryginał

przeróbka 1

przeróbka 2

 

siłownik:

oryginał

1 rozwiązanie

2 rozwiązanie

 

sukcesywnie będę dodawał zdjęcia użytkowników i wstawie swoje jak przerobie.

 

już zrobione i działa prawie dobrze (mam chyba jeszcze zapowietrzony delikatnie układ. Więc tak założyłem siłownik wspomagania od MTZ C-50 (szukajczie żeby miał skok 200 mm i żeby był jak najkrótszy bo jest tam mało miejsca), orbitrol założyłem 100 ale teraz chyba bym polecał 125 (od max lewo do max prawo mam około 4,25 obrotu kierownicą), jak pasowałem orbitrol z ośką od kierownicy okazało się wieloklin ośki ma o 1 mm mniejszą średnicę i jest tam niewielki luz więc zdecydowałem się na przerobienie ośki. koszt jak nie zapomnę podam później. tu kilka zdjęć:

siłownik

podłączenie węży do orbitrola

wielkie dzięki za pomoc i podpowiedzi użytkownikowi @emtecc B)

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Jeśli chcesz mogę Ci pomóc w zrobieniu planów do przeróbki. Ilość obrotów kierownicą wyszła tak samo jak w oryginalnej wersji z orbitrolem. Przy max skręcie zwrotnice przekręcają sie do momentu dotknięcia o ograniczniki (kartka papieru się zmieści). Na więcej nie pozwala długość siłownika

 

to moja przeróbka

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/242261-orbitrol-w-zetorze-7745/

 

Mam jeszcze zdjęcia mocowania orbitrola, długości wężów hydraulicznych oraz wymiary uchwytów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj