Skocz do zawartości
MUMINEK2000

zetor 7245 przeróbka z serwomechanizmu na orbitrol

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
MUMINEK2000    1

Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1050

jak dla mnie to nie widze sensu przerabiania wspomagania w zetorze.... jesli dobrze rozumiem to ty masz wspomaganie typu siłownik z boku... tak jak prawie we szystkich Zetorach , ja mam w swoim 7211 takie wspomaganie, i kieruje sie lepiej niz na orbitrolu... bo w tym systemie itrzymasz ciągnikw linni prostej.. a jesli chodzi o orbitrol to raczej tego nie zrobisz, bo juz miałem okazje porównania takiego układu w tym ze orbitrol był w 914.. ale ciagle było trzeba katrować kierownica aby utrzymywac tor jazdy, i jak to bywa w orbitrolu lubi buczec podczas skrecania ,a w układzie zetorowskim wspomaganie pracuje cicho... a nawet wogle nie słychac.. jesli lata tobie ciagnik lub masz luzy na kierownicy to radze tobie wymienic wkłady frezowe pod kierownica, końcówki, a jesli masz wyrobiona ta główke w siłowniku to to wymien na nową ( ja juz to zrobiłem , a nawet wymieniłem cały siłownik) i wymieniłem filter w zbiorniku paliwa.. i kreci sie paluszkiem... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Ale jak ma się na nim Tura i szerokie kapcie to paluszkiem już nie ukręcisz biggrin.gif -a ja tak właśnie mam i czasami zastanawiam się też nad taką modyfikacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qazi    59

taka przeróbka kosztuje ok 1000 może trochę więcej już nie pamiętam dokładnie + robocizna, a ta przeróbka jest jak najbardziej na miejscu bo przy turach te oryginalne wspomaganie nie wytrzymuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    608

@Finn nie zgodze się, na orbitrolu właśnie puścisz kierownice i ciągnik prosto jedzie nie ma prawa skręcić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Ja tez zabiore głos ;) Mam zetora ze wspomaganiem na serwo i powiem tak ze jesli "pusty" ciągnik jest to jest dobrze ale skręca sie dobrze ale zamontowałem ładowacz na zetora to zrobiło się trochę cięzej a w dodatku z belą to jest dosc "opornie" Tez mi ten pomysł chodzi po głowie i mam juz nawet orbitrol kupiony ale zamątuje go do 60 i założę go na nią ładowacz ..

 

A co do zamontowania siłownika to montuje sie go tam gdzie masz amortyzator z prawej strony co przejmuje wszystkie drgania kól ....

 

Niewiem co mówią inni ale co orbitrol to orbitrol napewno lepszy......Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

qazi-wytrzymywać to wytrzymuje-tyle że wolałbym jednak aby kierownica łatwiej się obracała-najgorzej jest czasami skręcić na mokrej łące z taką ciężkawą belą sianokiszonki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

no ja spotkałem się z kilkoma przypadkami ale to w xx45 że nie wytrzymywało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja w moim 7745 jakiś czas temu przerobiłem wspomaganie na orbitrol, powód był taki że kolumna kierownicza zaczynała się sypać.

Kupiłem orbitrol (160 o ile pamietam), uchwyt przy zwrotnicy mam od 1634 a ten przy korpusie mostu zrobiłem sam.Siłownik mam oryginalny, bo z URSUSA miał za krótki skok i zwrotnica nie opierała się o ograniczniki.

Przewody w podwójnym oplocie i do jazdy po zmianie trzeba się troszkę przyzwyczaić.

Jak chcesz to wstawię kilka fotek i opiszę ci co i jak.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MUMINEK2000    1

Jak możesz to daj fotki a co do orbitrola dobrze działa lekko podobno orginalnie są 100, a co z pompą zaślepiłeś zawór ciśnieniowy bo 6340 to wogóle go nie mają


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

jak dla mnie to nie widze sensu przerabiania wspomagania w zetorze.... jesli dobrze rozumiem to ty masz wspomaganie typu siłownik z boku... tak jak prawie we szystkich Zetorach , ja mam w swoim 7211 takie wspomaganie, i kieruje sie lepiej niz na orbitrolu... bo w tym systemie itrzymasz ciągnikw linni prostej.. a jesli chodzi o orbitrol to raczej tego nie zrobisz, bo juz miałem okazje porównania takiego układu w tym ze orbitrol był w 914.. ale ciagle było trzeba katrować kierownica aby utrzymywac tor jazdy, i jak to bywa w orbitrolu lubi buczec podczas skrecania ,a w układzie zetorowskim wspomaganie pracuje cicho... a nawet wogle nie słychac.. jesli lata tobie ciagnik lub masz luzy na kierownicy to radze tobie wymienic wkłady frezowe pod kierownica, końcówki, a jesli masz wyrobiona ta główke w siłowniku to to wymien na nową ( ja juz to zrobiłem , a nawet wymieniłem cały siłownik) i wymieniłem filter w zbiorniku paliwa.. i kreci sie paluszkiem... ;)

 

Ja posiadam oryginalny orbitrol w 7745 i problemów z utrzymaniem prostego toru jazdy nie mam, kręci się bardzo lekko (po przesiadce z U902 trudno się był przyzwyczaić) ;) Może w tym 914 są jakieś luzy na końcówkach lub siłowniku. Co do tych dźwięków to muszę się niestety zgodzić, czasami przy ostrym skręcie potrafi hałasować, ale ja praktycznie zawsze pracuje z włączonym radiem i nic nie słyszę :P A o co chodzi z tym filtrem w zbiorniku paliwa? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zylaczek    0

U mnie jest tak: zetor 7045, wspomaganie tradycyjne (siłownik z boku) i TUR. Bez ładunku zero problemów ze skręcaniem , a z ładunkiem np ciężka bela to wystarczy żeby ciągnik choć trochę się toczył i też lekko się kręci kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Temat przeniesiony do działu Zetor > 2011-7745 / 3320-7341


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Ja mam w zetorze Serwo ale w Mf'ie orbitrol.Dużo lżej jest na orbitrolu w mf'ie . Powiem tak:

Jak masz zrobione na Serwo to tego nie modyfikuj chyba ze sie rozsypie to wtedy . Ogólnie każde jest dobre lecz tak jak powiedział kolega @skrok18 "Orbitrol to orbitrol".Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    1

Więc kolego Muminek2000 wykonałeś? To wrzuć zdjęcia, opis..., to i my nie będziemy wyważać otwartych drzwi. :P


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17

Ja od siebie dodam ze serwo w tych ciagnikach to lipa nie ogarnia pod ciężarem mimo ze pompa sprawna siłownik po regeneracji i zawór podkręcony

pozdr


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MUMINEK2000    1

KOledzy w najbliższym czasie wstawie zdjęcia z moją przeróbką,jest to zrobione dawno ale nie było czasu na pisanie , przechodzi teraz testy polowe, zresztą pomyślnie ale nie tak lekko jak przy C-360 3P, tam się nie czuje że się kręci też sam robiłem rok temu.Może troche danych siłownik od wspomagania od bizona idealna długość mój był używany ale są nowe o tych parametrach, orbitrol 125 na 160 wam nie pójdzie pompa ma za małą wydajność orginalnie jest 100.Wszelkie uchwyty dorabiałem sam, drążek z wielowypustem do orbitrola pozostał ten sam razem z kawałkiem orginalnej róry i z łożyskowaniem po prostu uchwyt do orbitrola przerobiłem.Jeszcze dodam że wszystko robiłem sam mam warsztat i sprzęt jak ktoś by chciał zestaw do przeróki to piszcie na meila zobaczymy co da się zrobić koszt to około 2000zł


muminek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Koledzy z AF gdzie dostanę siołownik do zetorka 7745 bo padła mi kolumna i chcę przerobić na orbitro i już wszystko jest gotowe tylko nie mam siłownika a idzie on zamiast amortyzatora jak ktoś czuje taki siłownik to prosze o kontakt pod tym numerem 607783991 z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ando7011    0

KOledzy w najbliższym czasie wstawie zdjęcia z moją przeróbką,jest to zrobione dawno ale nie było czasu na pisanie , przechodzi teraz testy polowe, zresztą pomyślnie ale nie tak lekko jak przy C-360 3P, tam się nie czuje że się kręci też sam robiłem rok temu.Może troche danych siłownik od wspomagania od bizona idealna długość mój był używany ale są nowe o tych parametrach, orbitrol 125 na 160 wam nie pójdzie pompa ma za małą wydajność orginalnie jest 100.Wszelkie uchwyty dorabiałem sam, drążek z wielowypustem do orbitrola pozostał ten sam razem z kawałkiem orginalnej róry i z łożyskowaniem po prostu uchwyt do orbitrola przerobiłem.Jeszcze dodam że wszystko robiłem sam mam warsztat i sprzęt jak ktoś by chciał zestaw do przeróki to piszcie na meila zobaczymy co da się zrobić koszt to około 2000zł

Jaką wydajność ma pompa wspomagania w zetorze 7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    171

te wspomagania to chyba tureckie,ale jeden znajomy zamontowal i chodzi,na razie od jesieni.

wydajnosc pompy -jak znajde pudelko to sprawdze.jak masz zamiar kupic to oryginal bo polskie podruby to nie wartaja nawet zlotowki nie mowiac o 400


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
apollo11    0

Witam. Kupiłem nowego URSUSA 1234. Praktycznie od początku mam problem z układem kierowniczym. ciężko się kręci. W fabrryce zasugerowano mi abym wymienił pompę, lecz problem został ten sam. W tej chwili na wolnych obrotach skrętu nie ma w cale. Zauważyłem że orbitrol jest wyprodukowany w Białorusi. Proszę o podpowiedź w tej sytuacji.

 

pozdrawiam

Benek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    58

Witam.

Powiem tak, jak mieliśmy w zetorze orbitrol Duński Danfoss to była bajka dopóki się nie spier...ił, a jak później zamontowaliśmy białoruski, to od jego zamontowania dalej jest spier... Można powiedzieć tak: Skąpego dwa razy głowa boli. Bo... białoruski orbitrol kosztował 380zł, a Danfoss 580zł. Oszczędność była ale tylko na chwilę, bo teraz znów trzeba wybulić kasę a ten można sobie zamontować do C-330 bo tylko do tego może by się nadał!

U Ciebie kolego najwyraźniej orbitrol nie domaga, tylko nie kupuj tego białoruskiego gó...na.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam planuję zimą przerobić wspomaganie z serwa na orbitrol i znalazłem kilka zdjęć na af i pomyślałem że fajnie byłoby je pokazać w tym temacie :D

orbitrol:

oryginał

przeróbka 1

przeróbka 2

 

siłownik:

oryginał

1 rozwiązanie

2 rozwiązanie

 

sukcesywnie będę dodawał zdjęcia użytkowników i wstawie swoje jak przerobie.

 

już zrobione i działa prawie dobrze (mam chyba jeszcze zapowietrzony delikatnie układ. Więc tak założyłem siłownik wspomagania od MTZ C-50 (szukajczie żeby miał skok 200 mm i żeby był jak najkrótszy bo jest tam mało miejsca), orbitrol założyłem 100 ale teraz chyba bym polecał 125 (od max lewo do max prawo mam około 4,25 obrotu kierownicą), jak pasowałem orbitrol z ośką od kierownicy okazało się wieloklin ośki ma o 1 mm mniejszą średnicę i jest tam niewielki luz więc zdecydowałem się na przerobienie ośki. koszt jak nie zapomnę podam później. tu kilka zdjęć:

siłownik

podłączenie węży do orbitrola

wielkie dzięki za pomoc i podpowiedzi użytkownikowi @emtecc B)

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    20

Jeśli chcesz mogę Ci pomóc w zrobieniu planów do przeróbki. Ilość obrotów kierownicą wyszła tak samo jak w oryginalnej wersji z orbitrolem. Przy max skręcie zwrotnice przekręcają sie do momentu dotknięcia o ograniczniki (kartka papieru się zmieści). Na więcej nie pozwala długość siłownika

 

to moja przeróbka

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/242261-orbitrol-w-zetorze-7745/

 

Mam jeszcze zdjęcia mocowania orbitrola, długości wężów hydraulicznych oraz wymiary uchwytów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie mam problem w swoim zetorze. Założyłem niedawno wspomaganie orbitrol. Przy jeździe 25-30km ciągnik z maszyną na tyle goni tańczy po drodze. Dodam że os remontowana żadnych luzow nigdzie. Da się skasować gdzieś luz lub coś żeby nie gonił tańczył. Kolumna wyrzucona. Proszę o pomoc. Dodam ma oś miękka i ma 50 kg tylko obciążenia. 
    • Przez garos
      Witam mam zetora 7245 i mam problem z kierowaniem tzn: jak jest olej zimny to kręci sie świetnie leciutko jednym palcem ale w prawo w lewo już troche ciężej a jak sie rozgrzeje to za nic nie moge skręcić kierownicą jak jade ulicą to jest jeszcze ok ale ma takie dziwne coś że sciąga go na prawo i jak chce odbic w lewo to tak jakby go troszke przycinało i dopiero koła skręcą. Problem sie zaczął jak go rozpoławiałem nic nie było ruszane przy kierowaniu olej jest jedyne co to były skasowane luzy i nic więcej pompa nowa i dalej tak samo. Stało sie to nagle nie że od czasu do czasu tak miał tylko nagle po remoncie wyjeżdżam z garażu, chce skręcić a tu bum nie da sie co może być nie tak? Jest to zwykłe nie na orbitrol kierowanie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.