Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witajcie, od roku jestem użytkownikiem 1221.3 od początku mam problem z hamulcami... Od pół roku jeździłem tylko na prawym hamulcu i wszystko było ok, a dlatego że lewy się ciągle zacinał i zaraz smród. Przez to całe zamieszanie na świecie serwis nie mógł przyjechać i też dlatego jeździliśmy tyle na prawym. W końcu ostatnio przyjechali przesmarowali ten rozpierak i popuścili lekko hamulce kazali jeździć na dwa ma działać. Ostatnio w takim stopniu się zacięły że aż dymy leciały ... Co ciekawe dalej było czuć że są zacięte, rano podchodzę pod spód patrzę ale tam jest luz nie są zacięte na sucho naciskam patrzymy we 2 i nic się nie blokuje. I o co w tym wszystkim chodzi bo już nie da się wytrzymać z nimi... Niby mówili mechaniczny ciągnik ale ta mechanika to jednak zawodzi czasem jak hydraulika czy inne układy hamulcowe. Prosiłbym o jak najszybszą pomoc co mam zrobić, gwarancja skończyła się miesiąc temu wiec teraz musimy sobie radzić sami. Nawet nie mogę jechać zrobić uprawek pożniwnych bo cholera wie czy znów się tak nie stanie gdzieś po drodze a mam kilka km na samo pole. Z góry dziękuje chłopaki !

Edytowane przez KubaMF
Opublikowano

Nie żebym się śmiał czy chciał Ci dogryźć ale mówili Ci nie kupuj ruska bo tak będzie nic do Ciebie nie docierało teraz widać że lepiej kupić używany zachód nawet jeśli trzeba zrobić remont to i tak lepiej niż nowy ruski. 

Co do hamulców to pewnie jest podobnie jak w 360 więc ja bym rozebrał bo może sprężyny są za słabe i nie odbija dobrze? 

Opublikowano

Dorada to jest dobra, jak dobrze wyjdzie. Z używanym zachodem też różnie bywa. Ja kupiłem i żałuję. 3 razy na serwisie autoryzowanym MF, 30 tyś wydane i nic to nie dało. Nie mówiąc o zszarganych nerwach. 

Opublikowano

Jest co jest nie ma co narzekać, trzeba się z takiego jaki jest cieszyć jak to mówią ;)  Miał być mf, case po paru oglądniętych to nie miało sensu ... Co do hamulców to czekam na jakieś bardziej pomocne odpowiedzi. Hamulce odbijają jak na sucho sprawdzaliśmy, muszę rozebrać i tam zobaczyć jak to jest zbudowane. Ale właśnie czekam aż jakiś użytkownik napiszę żeby wiedzieć za co się tam zabrać jak to rozbiore, a nie rozbiore i złożę i to samo będzie

Opublikowano
7 godzin temu, Rolnik_z_Podkarpacia napisał:

Nie żebym się śmiał czy chciał Ci dogryźć ale mówili Ci nie kupuj ruska bo tak będzie nic do Ciebie nie docierało teraz widać że lepiej kupić używany zachód nawet jeśli trzeba zrobić remont to i tak lepiej niż nowy ruski. 

Co do hamulców to pewnie jest podobnie jak w 360 więc ja bym rozebrał bo może sprężyny są za słabe i nie odbija dobrze? 

Tam są całkowicie inne hamulce... Tarczowe mechaniczne. 

 

U mnie pomogła wymiana sprężynek. 

Opublikowano

Na początek można wrzucić nowe sprężyny bo jak się dymiło to mogły starcic swoją moc od temperatury. Obejrzyj gniazda kulek w zacisku a jak nie to weź wrzuć nowy zacisk jak były problemy od nowości bo to nie majątek. Sprawdź również obudowę w której jest obsadzony bo ta są miejsca styku i czy nie ma jakieś zadry lub nierówności. Kulki smarem odpornym na temperature możesz posmarować. i wyreguluj tak że żeby pedał łapał na jakąś połowę zakresu skoku albo trochę mniej bo jak się nagrzewa to je zaciska. Tarcze żeby też spalone nie były bo będzie słabo hamował.

  • Thanks 1
Opublikowano

Dzięki chłopaki za rady. Po ostatnich jazdach, non stop tylko dotykam obudowy hamulców czy nie ciepła :D I jak najmniej hamulca używam a jak już to tak delikatnie nie gwałtowanie. Ale to jest dziwne bo to się dzieje raz na jakiś czas i z reguły po jakimś ostrym hamowaniu czyli może coś tam się zacina po prostu. Ostatnio położyłem się pod ciągnik i luz między tarczami jest, jedynie mogę jeszcze troszkę go zwiększyć ale nie wiem czy coś to by pomogło. Jak dalej będą figlować to trzeba rozebrać i zobaczyć w jakim stanie są te sprężynki i całość. Wtedy najwyżej zrobię tak jak piszecie żeby to przesmarować lekko i wyregulować na połowę hamowania. Co do serwisu to, uwierz że wole sobie to chyba samemu zrobić. Raz że szkoda nerwów bo matoły totalne dodzwonić się na serwis nie idzie bo telefon gdzieś trzymają chyba w barku bo non stop nie odbierają. A jak już obiorą to mają przyjechać za 2 dni a przyjeżdżają za tydzień albo i lepiej... Owszem jeśli to byłby serwis z prawdziwego zdarzenia to gwarancja powinna się przedłużyć na niektóre rzeczy, ale że jest jaki jest to się na pewno nie przedłuża :D 

@Jaro102 Budowa raczej ta sama co w 82 z tego co patrzyłem w internecie ;)

Opublikowano

I tu się kolega myli mam belarusa 1025.4 i takowe hamulce.

Przepaść między tymi hamulcami a w starym mtz ogromna. Przód jest dołączany poprzez czujnik stopu proste ale skuteczne.

Opublikowano

A mój błąd, u mnie jest pewnie tak samo jak u Ciebie. Ale raczej hamulce na tył masz normalne suche ? U mnie identycznie jest że przedni napęd się załącza. Przy okazji mam pytanie czy u Ciebie też czasem płynnie ten przód hamuje a czasem tak strasznie gwałtownie że aż słychać jak się załącza ?

Opublikowano

No właśnie chodzi o to że w  w nowych belarusach są dwa rodzaje hamulców. W oleju i zwykłe. Sprawdź sobie w katalogu części i będziesz wiedział o co chodzi.

Opublikowano

Ciekawe to nie wiedziałem, ale one dopiero są dopiero w 1523 chyba. Czy w tych mniejszych też ?

Przedwczoraj jechałem i znów mi zablokowało hamulce przejechałem chyba z 3 km z zablokowanymi hamulcami smród okropny. Najciekawsze to że nie używałem wcale hamulca jak wyjeżdżałem z pola niby były luźne bo na specjalnie wchodziłem pod ciągnik i sprawdzałem. Ale zauważyłem że np. jak na ręcznym stał przez 30 min spuściłem wszedłem pod ciągnik patrzę i zablokowane nie odbiły. Spróbuję  zwiększyć jeszcze luz jak to nie pomoże to rozbieram

Opublikowano

Trzeba mieć dilera z prawdziwego zdarzenia u mnie to powiedział że jeśli chce ehr i skrzynie 24/12 to on mi na to gwarancji nie daje... Ale jak goście podstawowej wersji nie umieja naprawić to strach się bać co by było z tym bardziej zaawansowanym

Opublikowano

Witam mam również pytanie co mogło być przyczyną zaciągnięcia się lewego hamulca bo od zawsze prawy łapał żyleta a lewy nie ale nie przejmowałem się tym chociaż ciągnik robi cały czas przy Turze i hamulec to podstawa. Dzisiaj jadę sobie z trasy około 8km i po przyjeździe do domu patrze dymi się i smród nie miłosierny z lewego koło oczyście lewy hamulec jeździłem od nowości i nigdy nie było problemu aż do dziś. Zwracam się z pytaniem co tu zrobić i podkreślę że co każdy prostuj zaciągam ręczny a ja wcisnę hamulec do końca to jakoś ręczy zaczyna się zaciągać sam. Proszę o szybką odpowiedź bo ciągnik jest unieruchomiony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka tak jak w temacie mam problem z podnośnikiem  a mianowicie po dłuższej pracy gdy olej się zagrzeje słabo podnosi,taki agregat talerzowy 1300 podniesie ale jak chce siewnik podczepić to drgnie na 50 cm i dalej nie chce. Naczytałem się trochę na ten temat bo nie jestem jedynym użytkownikiem tego ciągnika który ma lub miał ten problem,większość pisze że to zawór bezpieczeństwa z tyłu ciągnika obok rozdzielacza,wszyscy piszą że trzeba regulować ale nikt nie pisze jak to dokładnie zrobić i tu właśnie jesteście mi potrzebni.
      Jeśli ktoś sie bawił z tym to proszę żeby mi krok po kroku opisać jak to zrobić bo nie chce czegoś zepsuć  
      z góry dzięki za odp   
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v