Skocz do zawartości

Pęknięcie na obudowie sprzęgła Belarus 952


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim

Zauważyłem ostatnio w moim belarusie 952 lekkie pęknięcie na obudowie sprzęgła.ciągnik pracuje z turem.czy nada się to jeszcze do spawania , czy może trzeba wymieniać calą obudowę? Miał ktoś podobny przypadek?

20200807_123541.jpg

20200807_123531.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zmiana obudowy na nic się zda jak nie zrobisz solidnej ramy tura do tyłu z podparciem pod tylny most .rusiny tak wlaśnie pękają i twój to nie pierwszy przypadek

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano (edytowane)

Co do słabości odciągów, na moje oko większość w ciągnikach ma wiekszą sprężystość niż odlewy ciągnika i zanim zaczną przejmować na poważnie siły to już coś zaczyna pękać.  

Zadanie tak naprawdę spełniałaby chyba dopiero rama przestrzenna  przenosząca obciążenia w okolice przedniej osi i tylnego mostu, oraz lekko, tylko w celu stabilizacji w okolice obudowy sprzęgła. 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Trzeba się wzorować na porządnych rozwiązaniach. Na przykład w mojej koparko ładowarce John Deere, rama osprzętu jest umocowana z przodu tylko na 2 sworzniach, a z tyłu na jarzmach do pochew zwolnic. To jeździ 40 lat i nic nie pęka. Żeby było śmieszniej, to nawet nie jest silnie dokręcone.

Opublikowano
3 godziny temu, piekarz91 napisał:

Ciągnik ten niedawno nabyłem i nie zauważyłem pęknięcia.Odciągi są zamocowane pod tylnim mostem. Mogą być za słabe? Ja jestem zielony w tym temacie 😉

20200807_172945.jpg

Teraz już wiadomo dlaczego traktor był na sprzedaż.

Opublikowano
4 godziny temu, piekarz91 napisał:

Ciągnik ten niedawno nabyłem i nie zauważyłem pęknięcia.Odciągi są zamocowane pod tylnim mostem. Mogą być za słabe? Ja jestem zielony w tym temacie 😉

20200807_172945.jpg

Te odciągi jak je nazywasz nic nie dają. Tam ma być kawał żelastwa. 

Opublikowano

Standard w ruskich, w tym miejscach pękają od  przynajmniej lat 70 bo nie wiadomo dlaczego mocowanie silnika do skrzyni zrobili na kryzie z blachy 6mm ale ruskie fanbo'ye twierdzą że te ciągniki nie pękają. 
 

6 godzin temu, hemi napisał:

Tu jest takie same pęknięcie , Zrobiona rama i łata pod rozrusznik, trzyma 6 lat . Co prawda nie ma Tura ale masz coś na wzór jak to zrobić.

To jest słaby wzór. Ładowacz ma opierać się o ramę która przymocowana jest do przodu ciągnika oraz ciągnie się do samego tyłu (mostu, zwolnic). Po środku skręcamy ją tylko razem aby była bardziej stabilna. Przykręcenie jej po środku da ten sam efekt co teraz. Wzorem dobrym choć prymitywnym jest rama "sanki" od tura C360. 

  • Like 1
Opublikowano

Pękanie to spadek po protoplaście przeprojektowanym z kd-35 na wersję kołową. 

Rama dla ładowacza jak ma być porządnie i na lata, to tak jak kolega pisze. Nie ma wywierać nacisku na środek ciągnika. Pęknięte elementy najlepiej wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v