Skocz do zawartości

Wentylator 11 łopatek - czy to polepszy chłodzenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem,

dzisiaj taki temat. W gorące dni i przy pełnym obciążeniu ciągnika przy maksymalnych obrotach temperatura wzrasta powyżej 100 stopni. Czy wentylator z 11łopatkami coś pomoże? występuje on pod numerem 020003301 w modelu 920.4 na przykład. Czy da się go w ogóle podmienić? 

wentylator_.jpg

Edytowane przez panmino
bałagan
Opublikowano

Coś jest nie halo, termostat, zabita chłodnica, luźny pasek, urwany wirnik.... Ruska zagrzać to trzeba nie wiem co zrobić, znajomy jumzem 3/4roku jeździ z zasłoniętą chłodnicą :)

Opublikowano (edytowane)

Nic nie urwane, nie luźne, nie zabite. Może mieć trochę wpływ zmodyfikowanie miski dolnej chłodnicy? Przyklepałem ją w ten sposób, że środkiem jest prawie płaska, żeby się zmieścił wał do napędu womu przedniego. Nie wiem, jak chłodnica u dołu jest zbudowana. No ale wcześniej teŻ się potrafił zagrzać mocno. Jakby był termostat popsuty, to raczej  woda nie zagotowałaby się w chłodnicy, prawda?

Edytowane przez panmino
Opublikowano
2 godziny temu, panmino napisał:

 No ale wcześniej teŻ się potrafił zagrzać mocno. Jakby był termostat popsuty, to raczej  woda nie zagotowałaby się w chłodnicy, prawda?

Termostat może być uszkodzony na dwa sposoby, otworzy się i już nie zamknie lub może się nie otwierać wcale / otwierać nie do końca i wtedy temperatura na silniku będzie wzrastać. Chłodnica może być "zabita" również w środku kamieniem jeżeli jeździ się na wodzie.

Opublikowano

Nie jeździ się na wodzie, napisałem w skrócie, że woda, ale płyn jest, chociaż nie wiem, na jak długo, jak się tak będzie gotował...Sprawdzę ten termostat, ale roboty z tym jest i dostęp fatalny

Opublikowano

Mnie też się wydawało że chłodnica czysta dopóki jej nie wyjąłem. Mycie pod kątem jak jest w ciągniku nic nie daje. Dopiero jak ją wyjąłem to dało się całą umyć. Wcześniej zdarzyło się że przekroczył 90st w ciężkiej robocie nawet jak założyłem termostat 70st. Teraz po myciu 70st to jest max.

Opublikowano

trudno byłoby wyjmować kilkanaście razy w miesiącu chłodnicę, jak jest suche lato i pracuję kosiarką bijakową, to po kilku godzinach roboty chłodnica jest do przedmuchania, no to się dmucha. W tym roku była wyjęta i nie zauważyłem, żeby był jakiś przyrośnięty brud. 

Opublikowano

Grzał się jak było 35 stopni C i targałem talerzówkę , na włączonej klimie dochodziło do 100 , mimo że mam dodatkowy wentylator do skraplacza. Wentylator 11 jest dużo wydajniejszy, z nim dodatkowy wentylator sporadycznie się włącza . A i u mnie jest turbo, tak że więcej ciepła do wytracenia.

Opublikowano

Wiatrak już zamówiony. Dodatkowy wentylator do skraplacza? mógłbyś to rozwinąć? A najlepiej jakieś fotki wrzucić bo nie wiem o co chodzi.

mój ciągnik to 1025 więc też jest turbina ale dostaje mocno w kość w kosiarka bijakowa 2,5 m a na łące kosiarka boczna plus czołowa...:/

Opublikowano

Wrzuciłem skraplacz z samego przodu jako 5 chłodnica (chłodnica wody , oleju silnikowego, oleju hydrauliki , intercooler i skraplacz),  . Nie chciałem wywalać chłodnicy oleju silnikowego, a tam fabrycznie ten skraplacz idzie, na chłodnice wody,  pewnie u ciebie tam jest.  Dlatego dałem extra wentylator żeby to jakoś przedmuchać. ale widzę na 11 łopatkowym nieźle wentyluje bo elektryczny teraz rzadko wstaje .

20190722_183932.jpg

Opublikowano

Super, teraz rozumiem. Świetnie się składa, bo też o intercoolerze myślałem i już robiłem lekkie rozpoznanie tematu. Sprawę odłożyłem na jesień. Będę z pewnością pisał na priv :-)

Opublikowano

Ostatecznie to okazało się, że podczas naprawy wąż został wyprowadzony w taki sposób, se para wodna szła na chłodnicę, tam się wszystko zaklejało i dlatego tak szybko temperatura rosła. 

Druga sprawa to ten wentylator na 11 łopatek, który założyłem. Każdy kij ma dwa końce. Jego wydajność jest znacznie większa, ale wciąga śmieci na chlodnice, jak odkurzacz.

Trzecia rzecz, to może faktycznie ten przepływ cieczy jest trochę zaburzony, ale to już w bardzo niewielkim stopniu wpływa na wydajność chłodzenia. Rozebrałem chłodnicę i widziałem, że jest tam jeszcze dużo miejsca.

Myślę też, ze silnik słaby już i ledwo zipie. 

Dziękuję wszystkim za udział w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano
Dnia 20.07.2020 o 20:46, hemi napisał:

Wrzuciłem skraplacz z samego przodu jako 5 chłodnica (chłodnica wody , oleju silnikowego, oleju hydrauliki , intercooler i skraplacz),  . Nie chciałem wywalać chłodnicy oleju silnikowego, a tam fabrycznie ten skraplacz idzie, na chłodnice wody,  pewnie u ciebie tam jest.  Dlatego dałem extra wentylator żeby to jakoś przedmuchać. ale widzę na 11 łopatkowym nieźle wentyluje bo elektryczny teraz rzadko wstaje .

20190722_183932.jpg

A jak jest załączany wentylator,  termostatem? Jak to podłączyłeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v