Camel7771

Problem ze wspomaganiem i hamulcami 103.14 POMÓŻCIE!!!

Polecane posty

Camel7771    0

Witam. Niedawno kupilem Renault 103.14 silnik MWM 93 KM na turbinie rok 1989 sprowadzony z Niemiec. Mam problem z hamulcami gdyz hamulec dziala tylko na jedno kolo. Widac pod kabina ze sa tam jakies pompy czy cos takiego, czy jedna z nich jest zepsuta? bo kapie z niej plyn, a jak ciagnik stoi i nacisne hamulec to cos z przodu buczy tak jakby sie cos zalaczalo. Druga sprawa to wspomaganie. Na niskich obrotach bardzo ciezko kierownica chodzi a jak sie przygazuje to juz jest lepiej. Orientuje sie ktos jakie tego moga byc przyczyny? bardzo prosze o wypowiedz osob ktore moga wiedziec co tu jest nie tak. Z gory dziekuje za odpowiedzi ;-) pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Jak wielu z nas kupiłeś używany traktor i niestety mechanik i sprzedawca trochę na Tobie zarobi.Najprawdopodobniej masz do wymiany cylinderek hamulcowy i orbitrol .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camel7771    0

Jak wielu z nas kupiłeś używany traktor i niestety mechanik i sprzedawca trochę na Tobie zarobi.Najprawdopodobniej masz do wymiany cylinderek hamulcowy i orbitrol .

 

Kolego jeszcze prosze o jedna rade cylinderek znajduje sie z prawej strony pod kabina? na wysokosci pedalu hamulca? bo jest tam jakis mechanizm i z jednej strony kapie plyn to w tym miejscu jest cylinderek?a noi orbitrol gdzie on sie znajduje? mam sasiada mechanika ale samochodowego i narazie sami kombinujemy jak niedamy rady to wtedy trzebabedzie mechanika szukac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mierzwik20    0

Kolego z tego co wiem to cylinderki znajdują się w obudowie tarcz hamulcowych pod kabiną a nie na wysokości pedału hamulca. Tam jak juz to są pompki i jedna z nich poprostu nadaje się do wymiany. A co do tego buczenia po naciśnięciu pedału to pewnie masz w tej reni tak jak i ja hamulce hydrauliczne zewnetrzne żeby podpiąć pod przyczepę. I jak naciśniesz pedał to powinien przez któreś wyjście hydaulicze olej sie lać. A buczenie to wina całej pompy hydrauliczej bo musi być wypracowana. A czasem ci nie wyje głośno ta pompa?? Co do wspomagania to pewnie bedzie też wina pompy hydrauliczej a nie orbitrolu skoro ci nie puszcza oleju.A jeśli puszcza to wystarczy go uszczelnic. Jeśli będziesz wiedział dokładnie co i jak to napisz może mi sie kiedyś przyda. Pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camel7771    0

Kolego z tego co wiem to cylinderki znajdują się w obudowie tarcz hamulcowych pod kabiną a nie na wysokości pedału hamulca. Tam jak juz to są pompki i jedna z nich poprostu nadaje się do wymiany. A co do tego buczenia po naciśnięciu pedału to pewnie masz w tej reni tak jak i ja hamulce hydrauliczne zewnetrzne żeby podpiąć pod przyczepę. I jak naciśniesz pedał to powinien przez któreś wyjście hydaulicze olej sie lać. A buczenie to wina całej pompy hydrauliczej bo musi być wypracowana. A czasem ci nie wyje głośno ta pompa?? Co do wspomagania to pewnie bedzie też wina pompy hydrauliczej a nie orbitrolu skoro ci nie puszcza oleju.A jeśli puszcza to wystarczy go uszczelnic. Jeśli będziesz wiedział dokładnie co i jak to napisz może mi sie kiedyś przyda. Pozdrawiam. :D

 

Cylinderki juz znalazlem i byly do wymiany. Dobrze mowisz kolego z ta pompa hydrauliczna slabo podaje olej czyli juz swoje przepracowala i dlatego na wiekszych obrotach lekko chodzi kierownica a na malych obrotach ciezko. Wymienie pompe i napisze co sie zmienilo. Co do pompy to nawet ze cicho chodzi jedynie po nacisnieciu hamulca buczy. A na jakiej zasadzie dzialaja hamulce na przyczepe? bo moja renia niema kompresora i hamulce powietrzne odpadaja i tak sie zastanawiam ze taki duzy ciagnik niema podpiecia na hamulce pod przyczepe. Moglbys mi wytlumaczyc jak podpiac pod przyczepe hamulce? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mierzwik20    0

Kolego nowa pompa powinna sprawe załatwić i ma być ok. A co do hamulców to działają tak jak na powietrze tylko że zamiast powietrza tłoczy sie olej. I po nacisnieciu hamulca przez jedno z wyjść hydraulicznych z tyłu ciągnika powinien pod dużym ciśnieniem lać sie olej. A które to sam musisz sprawdzić. Jeśli chcesz podpiąć przyczepe to muszisz mieć przy niej hamulce hydraulicze. A na powietrze nie mogą być. Zamiast siłownika na powietrze zamontuj na olej i po sprawie. Ja tak planuje ale jakos nie moge znaleść czasu i jezdżę bez popinania. Pneumatykę do takiej reni też można założyć. Widziałem kiedyś taki model i to wcale nie jest takie trudne żeby dorobić kompresor. Zresztą są firmy które się tym specjalizują. Ale oczywiście wszystko kosztuje. :D:D A ja mam takie pytanie co do hamulców bo przy prawej stronie jak nacisne pedał to mi skacze dośc mocno i pewnie będzie tarcza krzywa czy coś. Znalazł byś moze jakieś zdjęcia jak to tam wygląda czy coś w tym stylu?? aha a pompe to można kupić w niezłych pieniadzach, Widziałem coś koło 1400zł. Jak by co to pisz jeszcze i jak bende mógł to pomogę. Narka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camel7771    0

Dzieki za informacje juz teraz prawie wszystko wiem. Jak bede mial jakies pytania to napisze;-) A co do Twoich hamulcow to u mnie jak mechanik robil reczny hamulec to pod deklem (tam gdzie caly mechanizm hamujacy) jest kilka tarcz.3 albo 4 juz niepamietam dokladnie i one po nacisnieciu pedalu hamulca zaciskaja sie i ciagnik hamuje wiec jest mozliwosc ze ktoras tarcza juz jest starta i druga ja skrzywila albo sama sie jakos skrzywila. Wieczorem poszukam dokladnego schematu.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mierzwik20    0

Kolego wisniak222 zaglądałeś coś w hamulce u siebie w reni?? Bardzo jest to skomplikowane?? Chyba nie, prawda??

A jaką masz dokładnie renie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Tydzień temu robiłem cały układ hamulcowy czyli od pompek do cylinderków. cały układ myłem musiałem wymienić 4 klocki taśmy dalem do okucia. Moja renia 113-14 82r. i to nie jest takie skomplikoowane. Odkręcasz ten dekiel od tego bebna co sa hamulce i wszystko widzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek24    0

wisniak222 napisz mi na p.w ile Cię to kosztowało i od czego zaczynałeś odpowietrzać hamulce,

napisz co dokładnie wymieniałeś

a wracając do buczenia pompy jest to normalna reakcja, po naciśnięciu pedału hamulca będzie buczeć bo zawór hudrauliczny sie przesterował i idzie olej na przelew (bo nie ma odbioru czyli przyczepy z hamulcami hydraulicznymi). i właśnie jak buczy to daje ciśnienie. a jak nie jesteś pewien to wkręć manomert ze skalą do 200BAR pod szybkozłącze i zobacz ile ma ciśnienia - jak 150 i wyżej to dobra pompa i NIE SŁUCHAJ TYCH BZDUR

mam też 113-14

ostatnio montowałem instalacje pneumatyczną

dwuobwodową zawór sterowania przyczep oczywiście Wabco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj