PanSzarny

Mtz 82 Docieranie silnika

Polecane posty

PanSzarny    1

Witam . Podczas docierania silnika na biegu jałowym przy 5 mth od wymiany tulei i tłoków ciągnik zszedł z obrotów zaczął się wydobywać biały dym z odpowietrzenia silnika i zgasł . Temperatura była na poziomie 40 stopni . Po kilku godzinach odpalił bez problemu ale pojawiło się dymienie na niebiesko . Dlaczego tak się stało i czy jest opcja że tłoki się przytarły ? Dalej go docierać czy kaplica i remont od nowa ? Proszę o konkretne odpowiedzi ,a nie zabawy w kotka i myszkę ;) . Pozdrawiam .

  • Confused 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    866

sam robiłeś remat? docierac nie radzę dobrze nie jest.


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    12

gdzieś złapał albo tłok albo panewka jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PanSzarny    1

Cały czas się dociera ma już 13mth nadal dymi na niebiesko ,oleju nie ubywa tłumik zaczął się robić mokry ,stawiam na ropę . Remont sam robiłem . Na wale zmieniłem tylko korbowodowe panewki reszta nie była ruszania . Trochę jestem w kropce ,bo żyto na zielonkę za chwilę ,orka itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Nie dociera się w ten sposób silnika. Trzeba złożyć i w miarę normalnie pracować. Zmienić tylko olej dość szybko i powtórzyć regulację zaworów. Co za sens miała wymiana panewek na korbach ? Jeśli one padają to znaczy że tych na podporach już dawno brak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    14
1 godzinę temu, tomek1974 napisał:

gdzieś złapał albo tłok albo panewka jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz 

No jak dla mnie to tłok przyłapało - od pa ewki nie puściłby kompresji w dół, a skoro dymił z odmy to tak właśnie było.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    1

Na podporach panewki są zdrowe , na korbach była możliwość to zmieniłem no i na dwóch dało się odczuć rysy .Nie mam teraz takie pracy lekkiej dla niego ,przy prasie szybko spuchnie jedynie po zbiorze pójdzie do rozrzutnika ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Musisz sobie uzmysłowić jedno: olej najpierw trafia do podpór i stamtąd jest transportowany do panewek korbowodowych, jeśli więc panewki na korbach są w złym stanie to znaczy że doszło gdzieś po drodze do czegoś niedobrego.  

zdjecie_2001.jpg

Zdjęcie jest przykładowe. 

Nie dotrzesz ciągnika na wolnych obrotach a na pewno nie jest mu wtedy lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Silnik najprawdopodobniej i tak nadaje się do ponownej roboty, wykoś co masz wykosić rozbierz ponownie. Wał oraz blok należy oddać do pomiarów, ruska precyzja obróbki oraz higiena montażu są obiektem żartów nie bez powodu. Omijaj mechaników którzy mówią że wymieni się "zestaw" i będzie chodzić. Jeśli iść taka drogą to kup drugi silnik będzie po prostu szybciej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    1

U mnie w okolicy mechaników jak na lekarstwo ,w dodatku Ruskich nie chcą robić ... Wykoszone już mam , czeka mnie rozrzucenie obornika , orka i uprawa . Da radę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Wiele do stracenia nie masz i tak silnik będzie do rozbiórki, zrób co masz zrobić i tyle ile się da. Pomiary robią w zakładach gdzie szlifują wały np. Na szybko to tak jak mówię kupno drugiego silnika na chodzie. Wtedy na spokojnie robisz swój, możesz dokończyć pracę w polu. A po całej operacji poganiasz silnik i mało na tym tracisz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    866

zależy ile tej orki co innego 2ha a co innego 20 .tylko ruska posiadasz?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    1

2..50 ha do zaorania i uprawienia . Jest też C360 ale pracuje z turem i sprzęgło już na wykończeniu ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Żeby była jasność taki silnik może pochodzić jeszcze godzinę i się rozlecieć a może obrobić jeszcze 100ha i dalej dymić;] To przysłowiowa loteria. Na twoim miejscu i przy takim areale kombinował bym nieco lepszy zestaw niż niepewna myśl radziecka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    12

widzisz największy problem jest  z jakością części są po prostu tragiczne ,podczas montażu były za luźne albo trzeba było toczyć tłoki nie wspomnę o nieudanych szlifach  dla tego nie robię już remontów z braku gwarancji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

To samo powoli się robi z Ursusem, za chwilę szybciej będzie można dopiłować pilnikiem niż spasować nowy element ze sklepu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    12

ostatnio robiłem głowice ,zawory zostawiłem bo oryginalne i nie  wyklepane ale prowadnice kupiłem nowe i tak 4 pasowały super a 4 trzeba było toczyć w środku po prostu tandeta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Mi się trafiła korba z źle obrobioną główką, tzn krzywo;] Krzywizna była na tyle duża że korby nie udało się uratować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

O ile naciek z rury wydechowej po kapitalce nie jest niczym groźnym, to pozostałe objawy są nieciekawe.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    736

Pozwolisz że się  nie zgodzę ? @LTZ55a po remoncie nacieku nie powinno być, a po "remoncie" występuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Pozwolę.

  • Haha 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Komdziu506
      Witam wszystkich. Piszę do was bo mam problem z podnisnikiem w mtzcie:) Otóż ciągnik kupiony był z 6 lat temu i od momentu zakupu nie działa ani regolacja siłowa ani pozycyjna tzn. Podnosi tą dźwignią przy siedzeniu ale nie chce opuścić w regulatorze znienialem ręczni pozycje i nic nie dało. I mam do was pytanie czy rozdzielacz pod kierownicą może nie współpracować z tym regulatorem ponieważ był zmieniony na nowy zaeaz po zakupie ciągnika? Z góry dziękuję
    • Przez arni251
      Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez darkowe1
      Witam dziś pracowałem jumzem dostał trochę po garach i zaczęło coś zegotac w okolicy docisku jak ścianę sprzęgło jest cicho jak puszczam sprzęgło i ciągnik stoi na wolnych obrotach rechocze tam jak w stawie 
    • Przez panmino
      Czołem,
      szukam kogoś, kto mógłby mi pomóc zmotać hydrauliczne sprzęgło takie, jak w 1221B.2 (ciągnik do jazdy  tyłem, z dwoma kierownicami, jakby kto nie wiedział  )
      Chodzi o kilka fotek przyłączy hydraulicznych, albo oględziny
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj