Skocz do zawartości

Problem z zapaleniem bez podpompowania pompką paliwa Zetor 5011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W 7045 mam pompkę jak w sześćdziesiątce, też jest ten element, ale nie będę tego ruszał na razie, pompka prawie że nowa (roczna) i tylko pół roku po wymianie nie trzeba było pompować. Jak będzie cieplej sprawdzę w starej jak to wygląda w ogóle.

Opublikowano

@daron64

Możliwość włączenia dawki paliwa jest tylko w starszych modelach pomp wtryskowych. U mnie tego już nie ma. Ja zawsze przy rozruchu silnika w niskich temperaturach włączam grzałkę płynu chłodniczego. Czas nagrzewania uzależniam od temperatury zewnętrznej, jest to 10 do 30 minut. Rozruch silnika po nagrzaniu płynu jest bezproblemowy. Obecnie przepompowuje układ paliwowy, ponieważ podczas wymiany przewodu przelewowego od wtrysków do pompy wtryskowej, rozkręciłem, jak się okazało bez podstawnie zaworek przelewowy, aby go zweryfikować, wszystko na oko było okej- kulka i sprężynka. Po złożeniu okazało się że nie działa prawidłowo, przy pompowaniu nie słychać typowego brzęczenia przelewającego się paliwa. Paliwo schodzi i przez co nie jest utrzymywane wstępne ciśnienie w pompie wtryskowej o wartości 0,6 bara. Silnik ciężko się uruchamia bez przepompowania. Przypuszczam że kulka w gnieździe ułożyła się inaczej i nie uszczelnia właściwie, żeby go wymienić trzeba wyjmować pompę wtryskową, z tym czekam na jakiś większy przegląd.

Opublikowano
Dnia 12.01.2022 o 12:19, raven18 napisał:

 pompka prawie że nowa (roczna) i tylko pół roku po wymianie nie trzeba było pompować. 

To był oryginał ??  w 2007 roku kupiłem zamiennik 

, też załozyłem nową , bo wycieki miał tloczek od recznej , po 200 godz , tłoczek głowny tak przepuszczał że , zrobiłem z dwóch jedną korpus ze starej , a góra z tloczkiem recznym pasowała , tak do 2013 to działalo , bo potem ten sprzet pogoniłem 

jakosc czesci juz wtedy była taka  sobie 

Opublikowano

Oryginał, kosztowała jeśli dobrze pamiętam 270zł, ten zamiennik z 2007 pewnie tyle wart co dzisiejszy oryginał.

U mnie stara w ogóle miała jakiś problem z pompowaniem, musiałem ręczną pompować cały czas po odpaleniu bo bez tego gasł po chwili 

Opublikowano (edytowane)

jesli tak , to można oczekiwać jakiejś jakości , ale nie zmienia faku jak poł roku bylo dobrze , to jest jakis trop na pierwsze sprawdzenie 

Edytowane przez V12
Opublikowano

@wujekk110

Wiem, że nowsze tego nie mają. Ja niedawno w sumie założyłem grzałkę, to teraz cały czas z niej korzystam. Fakt że rozruch bajka. Najczęściej rano podpinam i idę do domu jakaś kawę wypić - z pół godziny najczęściej mniej więcej. 

Opublikowano

Ja mam starą spaloną grzałkę defa zamontowaną, śrubka blokująca jest urwana, myślałem rozwiercić ale jak rozwiercę to element blokujący, pewnie jakaś uszczelka zostanie w bloku. W najgorszym razie przyblokuje jakiś kanał wodny. I jeszcze akurat w tym miejscu laga od adaptacji tura ...   

Przy około 0 stopni pali od strzała bez zwiększania dawki, a przy -10 to nie wiem czy coś pomaga, 3 razy pokręcę tak po 10-15s to odpali 

Opublikowano (edytowane)

to jest ciekawe , mysli technicznej  z zimnych krajów a kręcą  i  puszczają kłeby białego dymu .

włoski silnik iveco z 83r , konstrukcja pewnie lata 60 , ja mam go 10 lat ile nalotu nie wiem ja zrobiłem nie całe  3 tys mth  ,

swiecy płomieniowej uzywam dopiero od -10 , bo po co ma chwile dłuzej kręcić nawet bez swiecy przy --20 odpali ale chwile pokreci , szkoda aku i rozrusznika jak jest swieca 

musiał  bym nagrac film ale mrozów nie ma , choć i tak wielu by moglo powiedzieć że film specjlanie spreparowany . 

układu wtryskowego przez te lata nie tykałem przy silniku wogole nic nie robiłem (zawory regulowałem )  a pali tak samo jak go kupiłem , do -5 bez swiecy odpala lepiej niz nie jeden samochód z eko pierdołami i wtryskiem CR 

Podobnie odpala MWM z lat 80 

Edytowane przez V12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v