robadas78

Problem z zapaleniem bez podpompowania pompką paliwa Zetor 5011

Polecane posty

robadas78    0

Witam. Mój Zetor 5011 jak postoi kilka godzin to nie zapali bez podpompowania pomką. Muszę pompować kilkadziesiąt razy i w ostojniku widać ubytki paliwa i powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Ubytki paliwa w odstojniku pojawiają się wtedy, gdy są nieszczelności w układzie paliwowym od zbiornika do pompki paliwa. Najpierw to, musisz wymienić uszczelkę pod odstojnikiem i dobrze odkręcić ten odstojnik. Prawda jest taka, że te uszczelki, które są teraz w sprzedaży bardzo słabo uszczelniają, więc musisz zwrócić uwagę na dokładne przykręcenie odstojnika. Następnie mogą być zużyte uszczelki miedziane pod śrubą z oczkiem, do której dochodzi przewód paliwowy od zbiornika paliwa. Może też być uszkodzony sam tenże przewód, lub występuje nieszczelność przy zbiorniku. Jeśli te działania nie pomogą, musisz dokupić zaworek zwrotny, który montuje się na przewodzie doprowadzającym paliwo ze zbiornika, Bo być może masz zużyto pompkę paliwową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Dziękuję. W poniedziałek podziałam... pozdrawiam. A są może w pompie wtryskowej jakieś zaworki które mogą nie trzymać paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

W pompie wtryskowej z tyłu, od strony bloku silnika jest zaworek przelewowy -nadmiarowy, jego zadaniem jest utrzymywać wstępne ciśnienie w pompie wtryskowej, a nadmiar paliwa który podaje pompka zasilająca zwracać do zbiornika. Nie ma on wpływu na ubywanie paliwa w odstojniku, jego prawidłowe działanie słychać wówczas, jak pompujesz ręczną pompką paliwo i słyszysz takie brzęczenie. Jeśli tego brzęczenia nie słychać, to znaczy że jest uszkodzony, ale w przypadku jak on jest uszkodzony ciągnik by się zatrzymywał -gasł podczas pracy. Nieszczelność układu paliwowego, od zbiornika do pompki zasilającej, możesz najłatwiej zdiagnozować, jeśli odkręcisz zbiornik, a od niego przewód doprowadzający paliwo do pompki zasilającej. Gdy będziesz pompował powietrze tym przewodem, wtedy pokaże Ci się gdzie jest nieszczelność układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

jak na ciebie to za tania awaria 😜

co sie dzieje ?  nie da sie oringa wymienic ??? gdy pompujesz to slychac w baku ??  

kup taka zakrecana-boscha zaczela lac po roku wiec kupilem indyjska za 50, ta tez lala, znalazlem stara-z czasow gdy wymianialem wszystko,bez glebszej diagnozy-mlody wtedy bylem-  wymienilem oringa ,smiga pare lat,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

stwierdziłem że cała pompka zasilająca do wymiany. nie chce paliwa ciągnąć i ciągle sie zapowietrza. całą resztę już przejrzałem. zastanawiam się tylko jaką kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    12083
Pafnucy napisał:

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

zrób foto mam nową nie używaną jak podejdzie ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224

U siebie zamawiałem w zetorze w Kaliszu z pompką taka na sprężynie, co się jej nie wkręca - chyba 10rok już jej leci i wsio ok. Kosztowała wtedy coś ~230-250zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, jacus napisał:

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
1 godzinę temu, Pafnucy napisał:

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

A ja se założyłem taką i nie mam problemu z odpowietrzeniem. 😛

Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/gruszka-reczna-pompka-paliwa-gumowa-zawor-8mm-pro-7228241651

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

tak naprawde wystarczy zmienic srut w zaworku zwrotnym za  pompa wtryskowa.. od wladymirca pasuje jakis, kiedys 7 zl kosztowal i nie ma problemu z pompowaniem, ja podmpompowuje pare razy w roku -gdy tydzien  czy dwa nie jezdze.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
3 minuty temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, jacus napisał:

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..

Chyba nie rozumiesz. Nie pompka ręczna. Cala pompka wymieniona. 

tłoczek mocno porysowany. widocznie więcej się przelewało z powrotem, niż pompowało.

7 minut temu, PRIMO napisał:

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Dodalem zaworek zwrotny pomiedzy filtrem a pompą paliwową kilka lat temu. Jak ciepło ta pali od strzała bezpompowania. Jak zimno dluzej kręci. Ręcznie nie pompuję. 

5 godzin temu, jacus napisał:

czy pompka powoduje zapowietrzanie ??

tak, gdy zbyt słabo podaje paliwo.

a nie będę tłumaczył.

Edytowano przez Pafnucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    157

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa. 

jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
28 minut temu, jacus napisał:

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

może źle wyjaśniłem.

wcześniej wymieniłem samą pompkę ręczną, bo sie spierdzielił ten grzybek u góry. no i , nie wiem czemu, ale akurat od tego momentu zaczął mi się zapowietrzać. po przejrzeniu całej instalacji i zbiornika stwierdziłem że pompka zasilająca bardzo słabo podaje paliwo, a nawet nie podaje. widać było w odstojniku. rozebrałem pompkę, zaworki raczej w porządku. widać że tłoczek mocno powycierany. wymieniłem całą pompkę zasilającą na nową, bo znudziło mi się grzebanie. zetor działa i się nie zapowietrza.

mam nadzieję drogi Kolego @jacus że teraz dokładnie opisałem i wszystko zrozumiesz.

28 minut temu, jacus napisał:

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.

pompowała, ale moim zdaniem zbyt słabo.

Edytowano przez Pafnucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4224
14 godzin temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Wiśnie zdałem sobie sprawę, że z przyzwyczajenia zawsze idę najpierw podpompuje parę razy przed odpaleniem 🤦

12 godzin temu, raven18 napisał:

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Ale, że co dziś dzieje dokładnie?

11 godzin temu, jacus napisał:

Jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

U nas był problem taki, że paliwo się cofało i pompka nie chciała go podać - wymieniana ta część z tłoczkiem, wymieniane podkładki itd - bez rezultatu. Wymieniona cała pompka zasilająca na ori - jak taka odjął.

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    157
10 godzin temu, jacus napisał:

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

Później sprawdzę, na 95% nie ma, bo kiedyś dokładnie ją oglądałem. Ale mam do powrotu zamontowany zbiorniczek na około 0,5l, przykręcony nad pompą, także powrotem nic nie schodzi bo nie ma jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Koledzy poniżej pompka zasilająca z opisem. 

 

Zadaniem pompki zasilającej jest podawanie do pompy wtryskowej paliwa  w nadmiarze. W pompie wtryskowej musi być utrzymywane wstępne ciśnienie rzędu 0,6 bar. A rolą zaworka zwrotnego jest usuwanie nadmiaru paliwa do zbiornika, którego więcej pompuje pompka zasilająca, niż zużywa pompa wtryskowa.

W zaworku tym jest kulka i sprężynka, jeśli któreś z nich ulegnie zużyciu, zaworek ten nie spełnia swojej roli i to ciśnienie nie jest utrzymywane.

Pompa wtryskowa żeby sprężyć paliwo do wartości, które jest potrzebne Aby wtrysk zadziałał, musi mieć wstępnie sprężone paliwo.

Jak zaworek jest dobry to przy pompowaniu pompką ręczną słychać brzęczenie tego zaworka, powoduje to wypływający nadmiar paliwa.

IMG_20220112_105148.jpg

IMG_20220112_105313.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj