robadas78

Problem z zapaleniem bez podpompowania pompką paliwa Zetor 5011

Polecane posty

robadas78    0

Witam. Mój Zetor 5011 jak postoi kilka godzin to nie zapali bez podpompowania pomką. Muszę pompować kilkadziesiąt razy i w ostojniku widać ubytki paliwa i powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

Ubytki paliwa w odstojniku pojawiają się wtedy, gdy są nieszczelności w układzie paliwowym od zbiornika do pompki paliwa. Najpierw to, musisz wymienić uszczelkę pod odstojnikiem i dobrze odkręcić ten odstojnik. Prawda jest taka, że te uszczelki, które są teraz w sprzedaży bardzo słabo uszczelniają, więc musisz zwrócić uwagę na dokładne przykręcenie odstojnika. Następnie mogą być zużyte uszczelki miedziane pod śrubą z oczkiem, do której dochodzi przewód paliwowy od zbiornika paliwa. Może też być uszkodzony sam tenże przewód, lub występuje nieszczelność przy zbiorniku. Jeśli te działania nie pomogą, musisz dokupić zaworek zwrotny, który montuje się na przewodzie doprowadzającym paliwo ze zbiornika, Bo być może masz zużyto pompkę paliwową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Dziękuję. W poniedziałek podziałam... pozdrawiam. A są może w pompie wtryskowej jakieś zaworki które mogą nie trzymać paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wujekk110    33

W pompie wtryskowej z tyłu, od strony bloku silnika jest zaworek przelewowy -nadmiarowy, jego zadaniem jest utrzymywać wstępne ciśnienie w pompie wtryskowej, a nadmiar paliwa który podaje pompka zasilająca zwracać do zbiornika. Nie ma on wpływu na ubywanie paliwa w odstojniku, jego prawidłowe działanie słychać wówczas, jak pompujesz ręczną pompką paliwo i słyszysz takie brzęczenie. Jeśli tego brzęczenia nie słychać, to znaczy że jest uszkodzony, ale w przypadku jak on jest uszkodzony ciągnik by się zatrzymywał -gasł podczas pracy. Nieszczelność układu paliwowego, od zbiornika do pompki zasilającej, możesz najłatwiej zdiagnozować, jeśli odkręcisz zbiornik, a od niego przewód doprowadzający paliwo do pompki zasilającej. Gdy będziesz pompował powietrze tym przewodem, wtedy pokaże Ci się gdzie jest nieszczelność układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pafnucy    862

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1580

jak na ciebie to za tania awaria 😜

co sie dzieje ?  nie da sie oringa wymienic ??? gdy pompujesz to slychac w baku ??  

kup taka zakrecana-boscha zaczela lac po roku wiec kupilem indyjska za 50, ta tez lala, znalazlem stara-z czasow gdy wymianialem wszystko,bez glebszej diagnozy-mlody wtedy bylem-  wymienilem oringa ,smiga pare lat,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pafnucy    862

stwierdziłem że cała pompka zasilająca do wymiany. nie chce paliwa ciągnąć i ciągle sie zapowietrza. całą resztę już przejrzałem. zastanawiam się tylko jaką kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    7455
Pafnucy napisał:

a tak odświeżę temat.

stwierdziłem że w moim Zetorze padła jednak pompka zasilająca i nie podaje paliwa. no i w związku z tym takie pytanie mam. jaka kupić? rozrzut w cenie jest dość duży. wystarczy taka za 70 zł, czy jednak kupić taką za niemal 400? podpowie ktoś?

zrób foto mam nową nie używaną jak podejdzie ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1580

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    2621

U siebie zamawiałem w zetorze w Kaliszu z pompką taka na sprężynie, co się jej nie wkręca - chyba 10rok już jej leci i wsio ok. Kosztowała wtedy coś ~230-250zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pafnucy    862
1 godzinę temu, jacus napisał:

ja mam chyba trzy- dwie sprawne,w tym jedna nigdy nie uzywana.

czy pompka powoduje zapowietrzanie ?? 

bardzo watpie-chyba ze juz sie z niej lalo bez odkrecania, najpierw trzeba podokrecac podkladki, potem korek baku przeczyscic , zaworek zwrotny wymienic kulke a pompka to na koncu.

chyba ze chodzi ci o cala pompke a nie ta czesc wykrecana-wtedy wymiana jest potrzebna gdy oring sie zuzyje i paliwo idzie do oleju,albo membrana peknie.

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1580

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    4958
1 godzinę temu, Pafnucy napisał:

 z całym szacunkiem dla Pana, ale już zauważyłem że gófno się znasz czasami.

pompka wymieniona . wziąłem czeską oryginał. 340PLNów. Zetor parkota i się nie zapowietrza.

słabe te części Czechy robili. zaledwie 30 lat i już się zużyła....

A ja se założyłem taką i nie mam problemu z odpowietrzeniem. 😛

Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/gruszka-reczna-pompka-paliwa-gumowa-zawor-8mm-pro-7228241651

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1580

tak naprawde wystarczy zmienic srut w zaworku zwrotnym za  pompa wtryskowa.. od wladymirca pasuje jakis, kiedys 7 zl kosztowal i nie ma problemu z pompowaniem, ja podmpompowuje pare razy w roku -gdy tydzien  czy dwa nie jezdze.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    4958
3 minuty temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pafnucy    862
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, jacus napisał:

kto bogatemu zabroni ja bym wymienil oring za pare zlotych i by dalej dzialala. 

z calym szacunkiem , oprocz wymiany pompki robiles jeszcze cos z instalacja ??? bo sama wymian pompki raczje nie pomogla -chyba ze na odkreconje jezdziles albo lala mimo zakrecenia..

Chyba nie rozumiesz. Nie pompka ręczna. Cala pompka wymieniona. 

tłoczek mocno porysowany. widocznie więcej się przelewało z powrotem, niż pompowało.

7 minut temu, PRIMO napisał:

Yhy 😒 u mnie oryginalna pompka padła a ta ma zaworek powrotny.

Dodalem zaworek zwrotny pomiedzy filtrem a pompą paliwową kilka lat temu. Jak ciepło ta pali od strzała bezpompowania. Jak zimno dluzej kręci. Ręcznie nie pompuję. 

5 godzin temu, jacus napisał:

czy pompka powoduje zapowietrzanie ??

tak, gdy zbyt słabo podaje paliwo.

a nie będę tłumaczył.

Edytowano przez Pafnucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    19

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1580

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa. 

jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pafnucy    862
Napisano (edytowany)
28 minut temu, jacus napisał:

zetorki-cos macisz ,pytalem czy padla pompka zasilajaca czy tylko ta wykrecana- nie mam w domu katalogu wiec nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

może źle wyjaśniłem.

wcześniej wymieniłem samą pompkę ręczną, bo sie spierdzielił ten grzybek u góry. no i , nie wiem czemu, ale akurat od tego momentu zaczął mi się zapowietrzać. po przejrzeniu całej instalacji i zbiornika stwierdziłem że pompka zasilająca bardzo słabo podaje paliwo, a nawet nie podaje. widać było w odstojniku. rozebrałem pompkę, zaworki raczej w porządku. widać że tłoczek mocno powycierany. wymieniłem całą pompkę zasilającą na nową, bo znudziło mi się grzebanie. zetor działa i się nie zapowietrza.

mam nadzieję drogi Kolego @jacus że teraz dokładnie opisałem i wszystko zrozumiesz.

28 minut temu, jacus napisał:

sprawdz ja czy po nacisnieniu bolca slychac ze pompuje powietrze.

pompowała, ale moim zdaniem zbyt słabo.

Edytowano przez Pafnucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    2621
Napisano (edytowany)
14 godzin temu, Pafnucy napisał:

Zupelnie nie potrzebne to. Wystarczy szczelny uklad. Nigdy nie pompuję do odpalania. 

 

Wiśnie zdałem sobie sprawę, że z przyzwyczajenia zawsze idę najpierw podpompuje parę razy przed odpaleniem 🤦

12 godzin temu, raven18 napisał:

A ktoś wie jak jest w starych pompach, zetor 50xx-70xx (powrót do zbiornika idzie), u mnie po wymianie na nową pompki zasilającej tylko przez pół roku był spokój. Układ szczelny raczej, wszystkie podkładki wymienione na nowe. 

Ale, że co dziś dzieje dokładnie?

11 godzin temu, jacus napisał:

Jesli padla zasilajaca-to wymiana oringow rzeczywiscie moglaby nie pomoc. ale nadal watpie zeby ona mogla byc winna zapowietrzaniu.

U nas był problem taki, że paliwo się cofało i pompka nie chciała go podać - wymieniana ta część z tłoczkiem, wymieniane podkładki itd - bez rezultatu. Wymieniona cała pompka zasilająca na ori - jak taka odjął.

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    19
10 godzin temu, jacus napisał:

pompa ma z tylu zaworek na powrocie ?? jesli tak to go wykrec i zaloz wiekszy srut w srodek. nie pamietam juz czy tam byla sprezyna..

Później sprawdzę, na 95% nie ma, bo kiedyś dokładnie ją oglądałem. Ale mam do powrotu zamontowany zbiorniczek na około 0,5l, przykręcony nad pompą, także powrotem nic nie schodzi bo nie ma jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    33

Koledzy poniżej pompka zasilająca z opisem. 

 

Zadaniem pompki zasilającej jest podawanie do pompy wtryskowej paliwa  w nadmiarze. W pompie wtryskowej musi być utrzymywane wstępne ciśnienie rzędu 0,6 bar. A rolą zaworka zwrotnego jest usuwanie nadmiaru paliwa do zbiornika, którego więcej pompuje pompka zasilająca, niż zużywa pompa wtryskowa.

W zaworku tym jest kulka i sprężynka, jeśli któreś z nich ulegnie zużyciu, zaworek ten nie spełnia swojej roli i to ciśnienie nie jest utrzymywane.

Pompa wtryskowa żeby sprężyć paliwo do wartości, które jest potrzebne Aby wtrysk zadziałał, musi mieć wstępnie sprężone paliwo.

Jak zaworek jest dobry to przy pompowaniu pompką ręczną słychać brzęczenie tego zaworka, powoduje to wypływający nadmiar paliwa.

IMG_20220112_105148.jpg

IMG_20220112_105313.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr1711
      Witam! Poszukuje oryginalnego tlumnika typu beczka do mojego zetorka 3320 z 98 roku wszystkie które oglądałem to zamienniki na oryginalnym ma taki charakterystyczny warkot
    • Przez Mariusz15
      podpowiecie mi gdzie w zetorze 7011 zwiększa się dawke paliwa pompa jest z mechanicznym ssaniem jak się mu wciśnie ten przycisk to zapala bez problemu a jak się go zablokuje to chodzi ok! a jak przycisk wyskoczy to ciągnik jestbez życia dyma z tłumika prawie nie puści i nawet na ciepłym troche ciężko pali
    • Przez xsardas18
      czy można założyć turbo do zetora 6211 ???
      co trzeba by było dokupić ???
      i jak je zamocować???
       
       
       
      Powód Edycji: zmiana tematu, edytowane przezNikita_Bennet
    • Przez dawidex-16
      Witam. Mam taki problem. Zrobiłem remont silnika tzn.
      Nowe zestawy naprawcze zetor 
      Regeneracja głowic
      Szlif wału. 
      Nowa pompa olejowa i zawór  
      Inna pompa paliwowa bo mojej nie dało się zregenerować. 
      Mam problem z ciśnieniem oleju silnika. Gdy silnik zimny ciśnienie jest prawidłowe 4-4,5 bara na wolnych i wysokich obrotach. Jednak gdy silnik się rozgrzeje to ciśnienie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach około 500 wynosi 0.5 Bara. A na wysokich 3- 3.5. Gdzie trzeba szukać przyczyny może macie jakieś pomysły? Wiem że taki spadek jest za duży. Pozdrawiam
    • Przez m3tysek
      Witam, może ktoś powiedzieć czy rozrząd w zetorze 5211 ustawia się tak samo jak w c360? czyli koło pompy wtryskowej ma być przesunięte o jeden ząbek? Nie posiadam na swoich kołach wybitej 0 i tak z ciekawości pytam bo u mnie jest na między kropkami 


      tak będzie dobrze czy wrócić do starego ustawienia  

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj