Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

mf 6485 dynashift 
Witam problem odnośnie ślizgania się półbiegów  abcd dodatkowo zapala się kontrolka zapchania filtra oleju. Jakaś nieszczelność ? Przerabiał ktoś podobny temat ? Dodam ze przy zmianie no z 1 na 2 tez jest chwila zwłoki nie jedzie tak jak powinien odrazu :) 

Opublikowano

Filtr czysty :) nie ma żadnych opiłków na nim raczej stawiał bym na jakiś spadek ciśnienia, nieszczelność dodam ze pompa z lewej strony przy zbiorniku paliwa nowa 

Opublikowano

Ciśnienie nie mierzone póki co. Ostatnio sprawdziłem cewki czy są dobre i zmierzyłem prąd na dojściu do cewek na jednej cewce ( polbiegi dobrze działające ) prąd ok 13,9v a na drugiej ta która wolno przełącza prąd 13,6... zastanawia mnie czy tu nie ma to jakiegoś wpływu na szybkość przełączania...

z tego co się zorientowałem to takie spowolnienie przełączania się polbiegow może być spowodowane: akumulatory gazowe, cewki, problem elektryczny,kalibracja skrzyni ewentualnie tarczki... tarczki póki co wykluczam bo jak przerzuci to potem ciągnie i nic się nie ślizga pod obciążeniem.  Tak wiec zaczynamy od prostszych rzeczy a nie odrazu rozebrać skrzynie w mak. Jedni twierdzą ze te skrzynie się kalibruje ( połówki ) drudzy ze nie i kwestia sporna. 
 

jak myślicie ten niższy prąd może mieć jakiś wpływ ? Może ktoś jakoś jeszcze naprowadzi mnie ewentualnie coś sensownego podpowie ? :)

Opublikowano

spróbuj zamienić cewki miejscami i spróbuj czy dalej szarpie czy coś się poprawiło


skrzynie się kalibruje tylko przez komputer fakt uruchamia się nią mechanicznie ale potrzebny jest do tego komputer

Opublikowano

Cewki zamieniane miejscami i nie było żadnej różnicy. Zastanawia mnie tylko ta różnica prądów dochodzących do jednej cewki i do drugiej. Niestety sam chyba nic nie wymyślę i trzeba będzie kogoś żeby posprawdzał :)

Opublikowano

ja bym na twoim miejscu umówił na kalibrację skrzyni. żeby serwisant przyjechał z komputerem bo kalibracja ma wyeliminować te minimalne luzy między zębatkami które powstają podczas użytkowania ciągnika i czas tego przełączania a jeśli będzie normalny serwisant to może i on ci coś podpowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v