Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślicie, że komputer zawsze wszystko najlepiej załatwia... 
Kolego, podaj więcej informacji. Który rocznik ciągnika? Wiesz może jaki masz sterownik ośki? W metalowej obudowie czy jeszcze plastikowa?

Opublikowano

Nie załatwia ale sporo upraszcza, masz możliwość podglądu parametrów odczytywanych przez sterownik a dzięki temu i znajomości zasady działania szybko namierzysz usterkę. Zresztą samo odczytanie błędów może już naprowadzić na usterkę. 

Opublikowano

Do rolnictwa wszystko jest razy x... Testery uniwersalne o ile w samochodach się sprawdzają, natomiast w agro raczej nie nadają sie do niczego... Testery ori faktycznie są drogie. Gdyby robić tylko jedną marke, to jeszcze jakoś można to przeżyć, ale np u mnie rynek jest tak mieszany, że co najmniej te 4 marki trzeba mieć. A akurat Serdia do SDFa jest jedną z najdroższych.

Aczkolwiek jest w tym też zasadność, bo przynajmniej zwykłego użytkownika nie stać na diagnoskop i nie kombinuje w ustawieniach ciągnika.

Opublikowano

testery wcale nie są drogie tylko nie są do kupienia !

tak możesz wszystko sprawdzić bez testera ale musisz znać schemat działania, wejść=wyjść i co na nich powinno być u mnie diagnoza kosztuje 500pln może i drogo ale w15 minut jestem w stanie rozpoznać usterkę i jeżeli jest w miarę dostępne miejsce to w kolejne 15 minut naprawić wiec chyba nie drogo

 

i dobrze że ludzie nie mają dostępu bo nie tylko tester się liczy a i umiejętność korzystania z niego jak i interpretacji błędów i bloków pomiarowych

więc reasumując u ciebie skoro nie ma błędu a oś resorowana nie działa więc możne nie dostawać któregoś z sygnałów które blokują działanie osi jest ich 3!

kolejny powód prozaicznie prosty zacięty rozdzielacz!

a ciśnienie w ogóle mierzyłeś ?

Opublikowano

Testery są do kupienia i to bez większego problemu. Drogo/nie drogo, zależy jakiej usterki ta diagnoza ma być. Generalnie ja uważam, że serwisantów nie powinno dzielić się na drogich/niedrogich, tylko skutecznych i nieskutecznych. Jeśli jestem skuteczny, to niema znaczenia czy biore tyle czy tyle, robote mam zawsze, bo czego inni nie zrobią, ja zrobię. I tyle w temacie. Co do uszkodzenia w temacie ja swoje pytanie zadałem, jeśli dostanę odpowiedź, moge coś podpowiedzieć. 
A swoją uwagę zwróciłem na to, bo denerwują mnie posty ludzi o treści „podlacz pod komputer, bedzie wszystko wiadomo”... Ktoś bez wiedzy nawet z najlepszym komputerem nic nie pomoże. 

Opublikowano

Ciekawa dyskusja się nawiązała. Testery są jak dla mnie drogie chyba że ktoś ma wolne 15 tys na tester + abonament. Sygnały wejść wyjść jak najbardziej można sprawdzić ale powiedz ile to zajmie w stosunku do podpięcia wtyczki i ich sprawdzenia przez interface. O ile w silniku ratować się można eobd to w reszcie  modułów praktycznie skazani jesteśmy na testery. Co do postów podłącz kompa... mogą denerwować ale subtelnie wskazują zadzwoń po kogoś kto to ogarnie. Pieniądze za usługę hmmm nie kiedy lepiej je wydać niż użerać się z problemem niż samemu na wymieniać niepotrzebnych rzeczy. 

Opublikowano

Ciągnik jest z 2005 roku. A ten sterownik osi to gdzie jest? Tam co te wszystkie sterowniki w kabinie? 

I od razu miałbym drugie pytanie co to może być za błąd? Dziś ciągnik wrócił i cały czas piszczy i mruga trójkąt. Sensore Di sterzo corto circuito massa. 

IMG_20200403_095037.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v