Skocz do zawartości
AdamBa

MTZ Belarus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AdamBa    0

Witam szanownych użytkowników tego ciągnika i mam do was pytanie bo zamierzam kupić MTZ belarusa z mostem stożkowym + tur i co o tym sadzicie bo słyszałem ze stożki nie wytrzymują obciążenia i bardzo często się psuja .Z góry dziękuje za odpowiedz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1985    0

No ja osobiście nie mam, ale znajomi mają i w miarę chwalą, chociaż ja już kilka opinii słyszałem, że dość awaryjny model.W tym rozmawiałem jakiś czas temu z mechanikiem, który wręcz twierdził, że nie nadąża ich naprawiać. Ale co człowiek to inne zdanie, pewnie w zależności, jakie kto ma doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrek30    0

Sąsiad ma 820 na krzyżaku, chodzi w turze 6 i nie narzeka a pracuje już tak 3 lata. Ja na Twoim miejscu wolałbym dopłacić za most krzyżakowy ponieważ jest wytrzymalszy, przy tym moście masz już szerokie ogumienie, ciągnik o wiele lepiej się prezentuje(choć to najmniej ważne). ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Ja mam belarusa 95KM na stożku, szerokie ogumienie... ma 9 lat u mnie pracuje 4 lata... nie maił lekko u mnie i żadnej awarii a nawet jak coś to części są sprawą groszową wedle mostu krzyżakowego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz duzego tura na nim zakladac to lepiej doplac i wez na krzyzaku to puzniej zaoszczedzisz na rematach przedniego mostu i oczywiscie na czasie a o nerwach nie wspomne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdamBa    0

Dzieki za opinie bo na moje 11 ha i ten ciagniczek za wiele nie będzie miał do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Kolego jak na 11 ha to nastozku w zupełności wytrzyma, ja mam na stożku i pracuje nim 14 lat to dwa razy przodek robiłem, ale odkad załozyłem wzmacniane tuleje to przodek nie ruszany. A te nowe z tego co sie orientuje to juz maja te wzmacniane pozakładane, ale sie jeszcze dopytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Ja mam na stożku [a jest z 87 roku] od 4 lat i z turem i tylko zmieniłem uszczelniacze.A to co on przewiózł i załadował to naprawdę dziwne że bez awaryjny jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdamBa    0

Widze ze większość chwali stożki bo z tego co słyszałem to u kolegi w wsi to jeden co tydzień robi przodek w MTZ bo podobno tryby mu się klinowały w napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

jak ktos nie ustawi odpowiednio odleglosci miedzy trybami to beda sie tryby scinac, to trzeba tak samo ustawic jak roznicowy i bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    2

z tego co ja sie dowiadywałem to lepiej się opłaca na krzyżaku bo na stożku kosztuje ok 60tyś a na krzyż.68tys ale mamy tam juz szersze tylnie gumy i komplet zaczepów i obciążników i jak mówił dealer jak by do tańszego to dołożyć to nie będzie tak wielkiej różnicy w cenie a on sam mówił że krzyzak lepszy,sam nie mam więc powtażam jego słowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

lepiej 952.3 bo masz rewers a jak do tur do matal i jak masz krowy i jezdzisz po tych kontach z balotami tez a jak masz duzo kasy i chcez doplacac i masz plac duzy zeby nie zawadzic z turem tio czemu nie ale jak tylko do tansportu towez se plastik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moczar    0

Wg mnie jak do tura to bierz pod uwagę tylko z rewersem. Zmiana biegów z wstecznego na 2 lub 3 to masakra przynajmniej w skrzyni 18/4.

A przecież w turze cały czas wajchujesz biegami.

 

Przedni napęd krzyżakowy psuje się nie dlatego że ma ciężko od tura tylko dlatego że w MTZ nie ma mechanizmu różnicowego

W przednim napędzie i przy ostrym skręcie napęd ma spore przeciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Jak by nie miał mechanizmu różnicowego to kilka skrętów na twardej asfaltowej nawierzchni i po trybach, Druga sprawa po co jest przycisk w 920 opisany jako blokada mostów a nie blokada mostu, po co jest czujnik skrętu w lewej piaście który wyłącza blokadę przy skręcie większym niż 10-15 stopni jak się nie mylę, a no po to żeby nie uszkodzić trybów. Poza tym jak się załączy ów blokadę to czuć jak przednie koła ustalają się w jednym położeniu "na sztywno" i orbitrol syczy przy delikatnych skrętach bo ma po porostu cięzko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marulekk    61

Witam

Sam mam w planach zakup takiego MTZ-ta Belarus 920 (szerokie ogumienie)

z tego co jestem zorientowany i po obserwowaniu MTZ-ów w mojej okolicy, to każdy mówi aby jak coś to kupywać ciągnik z mostem krzyżakowym (jest trwalszy) i z układem hydraulicznym Boscha dzięki któremu jest lepszy udźwig i niema, aż takich wycieków w porównaniu z ukł. podstawowym...

z drugiej strony zależy trochę od szczęścia jaki się ciągnik trafi bo można na tym "niby gorszym" dłużej pojeździć bezawaryjnie niż tym "lepszy"

 

Jeżeli macie jakieś opinie, zastrzeżenia, sugestie co do tego modelu to podzielcie się B)

 

Jeśli możecie to podajcie mi jakieś linki, adresy firm-sprawdzonych (bo może przeoczyłem), które trudnią się sprzedażą, ów ciągników

ps: najlepiej jak by to były "adresy" z okolic Polski wschodniej B)

 

POZDRAWIAM :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×